účinnost jednotek a výpočet bitvy
tadle hra má docela zajímavě vyřešené souboje.. moc se mi to líbí jak to je vymyšlený:
účinnost jednotek a výpočet bitvy - příklad:
jednotky v boji:
1) pošlete do bitvy např. 5× Spalovač o celkové síle 196690 + 500× Bušič o celkové síle 47000 (celkem vše 243690)
2) obránce má 2× Tornádo o c. síle 38780 + 20× Vítr o c. síle 125760 (celkem vše 164540)
úprava bonusy před bitvou:
1) útočník má bonusy za styl války, řekněme, že jde o 10. bitvu vyhlášené války bez plenění,
tedy má bonus 10×2% za bitvy + 5% ze neplenění = síla 243690 × 1,25 bonus = 304612,5
2) obránce má bonus podle planety, řekněme, že je na své planetě, tedy 50%
tedy má pak sílu 164540 × 1,5 bonus = 246810
3) pokud by byli hrdinové, tak se použijí tady
4) bonusy se upraví i jednotlivé třídy
útočník bitevník 196690 × 1,25 = 245862,5
útočník orbital 47000 × 1,25 = 58750
obránce bitevník 38780 × 1,5 = 58170
obránce křižník 125760 × 1,5 = 188640
výpočet ztrát obrany:
1) útočí bitevníky na bránící bitevníky
úbytek síly útoku: 245862,5 - 58170 = 187692,5
ztráty síly obrany: 58170 - (245862,5 × 1) = -187692,5 //zde 1 znamená účinnost bitevník na bitevník
pokud je zůstatek síly obrany menší jak 0, tak je 0 //bránící bitevníky vyřazeny
2) útočí bitevníky na bránící křižníky
úbytek síly útoku: 187692,5 - 188640 = -947,5 //záporný zbyte síly = konec útoku
ztráty síly obrany: 188640 - (187692,5 × 0,7) = 57255,25 //zde 0,7 znamená účinnost bitevník na křižník
3) útočí orbitaly na bránící křižníky
úbytek síly útoku: 58750 - 57255,25 = 1494,75
ztráty síly obrany: 57255,25 - (58750 × 1,2) = -13244,75 //zde 1,2 znamená účinnost orbital na křižník
pokud je zůstatek síly obrany menší jak 0, tak je 0 //bránící křižníky vyřazeny (o část síly přišly již od bitevníků)
4) útočí orbitaly na bránící bitevníky
bránící bitevníky již byly vařazeny
X) zůstatek síly bránících bitevníků: 0
zůstatek síly bránících křižníků: 0
výpočet ztrát útoku:
1) brání bitevníky proti útočícím bitevníkům
úbytek síly obrany: 58170 - 245862,5 = -187692,5 //záporný zbytek síly = konec útoku
ztráty síly útoku: 245862,5 - (58170 × 1) = 187692,5 //zde 1 znamená účinnost bitevník na bitevník
2) brání bitevníky proti útočícím orbitálům
bitevníky obránce již byly vyřazeny
3) brání křižníky proti útočícím bitevníkům
úbytek síly obrany: 188640 - 187692,5 = 947,5
ztráty síly útoku: 187692,5 - (188640 × 1,5) = -95267,5 //zde 1,5 znamená účinnost křižníků na bitevníky
pokud je zůstatek síly obrany menší jak 0, tak je 0 //bránící bitevníky vyřazeny (o část síly přišly již od bitevníků)
4) brání křižníky proti útočícím orbitálům
úbytek síly obrany: 947,5 - 58750 = -57802,5 //záporný zbytek síly = konec útoku
ztráty síly útoku: 58750 - (947,5 × 0,6) = 58181,5 //zde 0,6 znamená účinnost křižníků na orbitály
X) zůstatek síly útočících bitevníků: 0
zůstatek síly útočících orbitálů: 58181,5
další úpravy ztrát = MaxZtraty:
1) ztráty jsou nyní nastaveny na 20% tedy 0,2
2) za každou bitvu se povolují větší ztráty o 0,5% tedy 0,005
3) nyní jsou tedy pro obě strany povolené ztráty (je to 10. bitva) 25% tedy 0,25
4) pokud byla přesilovka útoku, tak se zvýší ztráty obrany,
pokud by byla obrana v přesile, tak se zvýší ztráty útoku
tady byl silnější útočník, takže obraně zvýšíme ztráty:
ztráty obrany = 0,25 + (243690 / 164540 / 200) = 0,2574 //zde 200 je z nastavení hry
ztráty útoku = 0,25
5) uvedená konstanta 200 znamená, že při dvouset násobné přesile by měla být druhá starna vyhlazena
výpočet konečných ztrát jednotek, zaokrouhluje se od 0,25 nahoru:
PocetJednotek × (1 - ZustatekSily / PuvodniSila) × MaxZtraty
1) útočící bitevníky: 5 × (1 - 0 / 245862,5) × 0,25 = 1,25 //po zaokrouhlení 2
2) útočící orbitaly: 500 × (1 - 58181,5 / 58750) × 0,25 = 1,209 //po zaokrouhlení 1
3) bránící bitevníky: 2 × (1 - 0 / 58170) × 0,2574 = 0,5148 //po zaokrouhlení 1
4) bránící křižníky: 20 × (1 - 0 / 188640) × 0,2574 = 5,148 //po zaokrouhlení 5