Jezdci se po VC Kanady opět vrátili do Evropy a zde je přivítaly teploty vzduchu 25° a tratě jen 31°, která ale postupně klesala na 26°, což je oproti včerejším teplotám z kvalifikace mnohem méně. Podle předpovědí je možné, že se během závodu v Magny Cours dočkáme deště.
Vzhledem k mnohým penalizacím (Hamilton +10, Rosberg +10, Kovalainen +5, Barrichello +5 míst na startu) nakonec jezdci do závodu odstartovali v pořadí Räikkönen, Massa, Alonso, Trulli, Kubica, Webber, Coulthard, Glock, Piquet, Kovalainen, Heidfeld, Vettel, Hamilton, Bourdais, Nakajima, Button, Fisichella, Sutil, Rosberg a Barrichello.
Průběh závodu:
Podle očekávání by Alonso a Trulli měli mít lehčí vůz a proto by do boxů měli zamířit dříve než zbytek pole. Většina jezdců z čela vyrazila do závodu na tvrdší směsi pneumatik, zatímco Hamilton se rozhodl pro měkčí z obou směsí dodaných Bridgestonem pro tento závod.
Start závodu proběhl vcelku klidně. Räikkönen si uhlídal své první místo před Massou a oba začali okamžitě odjíždět dalším jezdcům.
Souboj se strhl o 3. až 5. místo, kdy se nejprve Kubica dostal před Alonsa, aby mu to tento vzápětí vrátil. Hamiltonovi se podařilo se z 13. pozice rychle propracovat na 10. místo za svého týmového kolegu Kovalainena, ovšem do tohoto souboje šel velmi tvrdě a došlo zde i k malému kontaktu, který ovšem nejspíše nezpůsobil žádné škody.
Mezitím se Alonso snažil dostat před Trulliho na třetí místo, ale v jedné ze zatáček udělal chybu a to jej stálo mnoho času. V tutéž dobu pak probíhal i souboj mezi Kovalainenem a Piquetem, z čehož nakonec těžil Hamilton, který se v 5. kole dostal před Kovalainena na 9. pozici.
V témže (5.) kole pak své přední křídlo poškodil Rubens Barrichello a musel tak zamířit do boxů.
Hamilton se pak v dalších kolech snaží dostat před Piqueta, ale bez větších úspěchů, protože mezitím byl Brit vyšetřován za zkrácení tratě při jednom z předjetí, za což mu vzápětí byl udělen i trest průjezdu boxem, který si v 14. kole odpykal a na trať se vrátil na 13. pozici.
První zastávky v boxech odstartoval na 4. místě jedoucí Alonso, který ke svým mechanikům zamířil v 15. kole a na trať se vrátil na 12. pozici před Hamiltona.
Ferrari si mezitím vypracovala velký náskok na zbytek pole, když třetí Trulli ztrácel na vedoucího Räikkönena více než 20 sekund a tento náskok neustále narůstal.
V 18. kole zamířil Button opět do boxů, ale to už se mu nepodařilo a jeho vůz k mechanikům už nedojel.
Na trati se mezitím odehrával souboj mezi Alonsem a Hamiltonem, který vyústil v předjetí Alonsa v 20. kole. V témže kole zamířil Lewis ke svým mechanikům a na trať se vrátil na 15. místě, ale již o kolo zpět za Ferrari.
V 21. kole do boxů zajeli i Kubica a Trulli a v následujícím pak i vedoucí Räikkönen, který se vrátil zpět na druhé pozici za Massou.
V 23. kole zamířil do boxů i Massa a vrátil se zpět na své druhé místo.
Další jezdci pak pokračovali ve svých zastávkách v boxech, takže se postupně Trulli vrátil na 3. pozici následován Kubicou a Alonsem, kterého tak dřívější zastávka stála jedno místo.
Stále se očekává, že se na trať v Magny Cours ještě snese déš't a Kubica se snaží dotáhnout se na třetího Trulliho.
Po 33 kolech bylo tak pořadí na čele Räikkönen, Massa (+4s), Trulli (+28s), Kubica (+1s), Alonso (+5,5s), Webber (+4,5s), Kovalainen (+1s), Piquet (+3,5s), Glock (+3s) a deítku uzavíral Coulthard (+1,5s).
Massa se začíná překvapivě rychle přibližovat Räikkönenovi, když během 3 kol stáhnul ztrátu o 2 sekundy. Räikkönen má se svým vozem problémy. Má závadu na výfukovém potrubí, což jej stojí spoustu času a Massa se bez problémů dostává před něj.
V 41. kole zajel na svou první a jedinou zastávku Rosberg a v následujícím pak k mechanikům zamířil i Alonso, který ovšem již absolvoval druhý pit stop a opět se vrací na 12. místě před Hamiltona.
V 47. kole zamířil do boxů z 4. pozice Kubica což odstartovalo další sérii zastávek.
V 48. se Hamilton dostal před Alonsa na 12. místo.
V 51. kole zajel do boxů i na třetím místě jedoucí Trulli a vrací se na 4. pozici za Kovalainena, který ovšem ještě musí zavítat k mechanikům.
V 52. kole zajel k mechanikům na druhém místě jedoucí Räikkönen, kterému se mezitím podařilo stabilizovat svůj náskok na třetího Trulliho. Kimi se z boxů vrátil na své druhé místo.
Do boxů si zajel i Kovalainen, kterému se pak podařilo se touto zastávkou dostat před Kubicu a získat tak 4. místo.
V 53. kole zajel na svou druhou zastávku i Hamilton a v 54. Massa, který si pohlídal vedení a i po návratu byl na první pozici.
Třináct kol před koncem se na trať začaly snášet první kapky deště.
V 58. kole se Hamiltonovi podařilo se dostat před desátého Glocka a přiblížil se tak bodovaným pozicím.
Zajímavý souboj se pak odehrává o třetí místo, kde o něj bojují Trulli, Kovalainen a Kubica a Trullimu se daří velice dobře odolávat náporům Fina. V posledním kole se ještě Kovalainen pokusil o útok, ale neúspěšně
Silnějšího deště jsme se nakonec nedočkali a tak se nakonec vítězem závodu stal Felipe Massa ve Ferrari, který si tak vybojoval vedení v poháru jezdců.
Druhý skončil Räikkönen ve Ferrari následovaný Trullim, Kovalainenem, Kubicou, Webberem, Piquetem, Alonsem, Coulthardem, Hamiltonem, Glockem, Vettelem, Heidfeldem, Barrichellem, Nakajimou, Rosbergem, Bourdaisem, Fisichellou a Sutilem.
Jediným jezdcem, který tak neviděl cíl je Jenson Button v Hondě.
Tímto výsledkem se tak Massa dostal do čela šampionátu, když se Kubica posunul na druhé místo a Räikkönen na třetí před Hamiltona a Ferrari si upevnilo vedení v poháru konstruktérů.
S dnešním výsledkem rozhodně nemůže být spokojen Heidfeld, ale ani Hamilton s Alonsem.
1. | F. Massa | Ferrari | 1:31:50.245 |
2. | K. Räikkönen | Ferrari | +0:17.984 |
3. | J. Trulli | Toyota | +0:28.250 |
4. | H. Kovalainen | McLaren | +0:28.929 |
5. | R. Kubica | BMW | +0:30.512 |
6. | M. Webber | Red Bull | +0:40.304 |
7. | N. Piquet jun. | Renault | +0:41.033 |
8. | F. Alonso | Renault | +0:43.372 |
9. | D. Coulthard | Red Bull | +0:51.072 |
10. | L. Hamilton | McLaren | +0:54.521 |
11. | T. Glock | Toyota | +0:57.738 |
12. | S. Vettel | Toro Rosso | +0:58.065 |
13. | N. Heidfeld | BMW | +1:02.079 |
14. | R. Barrichello | Honda | +1 kolo |
15. | K. Nakajdžima | Williams | +1 |
16. | N. Rosberg | Williams | +1 |
17. | S. Bourdais | Toro Rosso | +1 |
18. | G. Fisichella | Force India | +1 |
19. | A. Sutil | Force India | +1 |