Jdi na obsah Jdi na menu
 


Druid

4. 9. 2008

ObrazekObrazek

 

 

 

Druid jako tank

Autor: Angie
Název: Druid jako tank

Tento článek poukazuje na druida v roli tanka. Dozvíte se jak enchantovat, gemovat, jak správně tankovat a další.

Hraji wow již dlouho dobu. Na oficialním serveru cca rok a často se setkávám s mylnými články a názory o druidech tancích, kteří jsou podceňováni a odmítáni. Takové věci vypouští z úst většinou nezkušení hráči z freeček, či hráči co na ofiku zrovna začali chodit Karazhan.
Pravda je taková, že druidi byli dříve jako tanci zavrhováni, protože jejich ability nedosahovaly takové úrovně jako u warriorů.
Dnes je tomu již jinak. Blizzard druidům hodně přilepšil a tak se stávají velmi oblíbenými tanky i pro high-end instance.

Výhodou pro druidy tanky je především dobrý self buff. Omen of clarity procne každou chvíli a vy můžete použít danou abilitu úplně zadarmo, čímž samozřejmě šetříme rage. Dále je tu buff Thorns, který nám zvyšuje aggro a aggro je u druidů předností.
Pokud se rozhodnete hrát za feral druida, tak samozřejmě tankování je tady asi jedinou možností, kterou se v pve guildách uživíte.
Jako kočka sice dáte poměrně slušnou dmg, ale roguně se nikdy nevyrovnáte, protože ona má tolik cenné stuny. Četla jsem mnoho článků, kde se uvádí, jak správně hrát za kočku, aby jste se vyrovnali roguně aspoň trochu, ale je to jednak velmi nářočné a jednak nepoužitelné, protože zkušená guilda si prostě kočku jako dmg nikam nevezme. Jediné využití kočky nastává při boji s bossem, kde je zapotřebí jen jeden tank a ostatní si mohou obléct dmg equip. Ne každý boss je ale jen pro jednoho tanka.

Takže jak hrát za feral tanka.
První problém se kterým se setkávám je, že hráči nosí nevhodné zbraně. Většinou jsou to staffky známé svým bonusem
"Increases attack power by XXX in Cat, Bear, Dire Bear, and Moonkin forms only."
Tyto zbraně lákají vysokou staminou, nicméně pro tanky jsou nevhodné a to z toho důvodu, že jsou určeny na dmg. Nepřínáší nám žádné body do defense, dodge či expertise.
Důležité je, aby jste měli vyskillovanou zbraň. Nejlépe na full. Pokud nebudete, tak se ochuzujete o větší dmg a tím hůře agrujete.

Absolutně nejvhodnější zbraní, která vás bude asi provázet dlouhou dobu je Earthwarden - 2h mace za exalted reputaci s Cenarion Expedition.
Dále pak lepší najdete až v SSC což je Wildfury Greatstaff a potom zase až v Hyjalu a to je vše.
Na zbraň samozřejmě přijde enchant. Jediná možná volba je 35 agility.
Někteří druidi se domnívají, že mohou použít rogunovský Mongoose apod, ale to je hloupost. Druidům takové enchanty neprocují.

Co se týče socketů, tak základním kritériem pro druidy je stamina, armor, agility a defense.
Agilita nám zvyšuje armor a dodge, defense také dodge a snižuje šanci být hitnut a critnut. Nezapomeňte, že armorem můžete redukovat maximálně 75% dmge, takže pokud již redukujete, je zbytečné snažit se ještě zvyšovat armor.
Druidi jsou vyhlášení svým vysokým aggrem. Aby jste jej dosáhli je třeba mít jednak dobrý equip, ale také nějaké bodíky do expertise.
Expertise redukuje šanci dostat od cíle dodge nebo parry a zárověň zvyšuje vaší šanci na hit

Další důležitý bod je defense. Bylo vypočítáno, že aby druid dosáhl anti-crit hranice (2,6%) proti bossům (což jsou lvly 73), tak má mít 415 defense. Nebo 103 resilience - zvláště pro čerstvé 70, které většinou začínají na gladiatoru. To vám zajistí bezpečí. Větší defense než 415 už vám nepřinese víc bezpečí, takže je zbytečné chtít víc. Naopak nižší defense vás vyhodí z bezpečné hranice a umožní bossům dávat vám crushingy . Mnoho druidů o tom ani neví a nedávají tomu příliš velkou váhu, ale je to hodně znát. Pokud se tím nechcete řídit, tak jen přitěžujete svým spoluhráčům a když wipnete na bossovi kvůli tomu, že jste dostali crushing bude to vaše vina.

Co určitě nedoporučuji je socketovat equip gemy na zvyšení attack power, crit apod. Používejte jen gemy zvyšující tankovací staty (stamina, defense, agility, dodge)
Dále je také potřeba gemy správně kombinovat. Hráč co si dá všude 15 stamina asi nebude příliš inteligentní. Druidi mají zpravidla více hp než warrioři a paláti, tak je zbytečné se snažit dosáhnout co nejvyšší hranice na úkor ochuzení ostatních statů. Sice budete mít hezké číslo, ale na výdrži vám to moc nepřidá.

Jak enchantovat
Head +16 Defense Rating and +17 Dodge Rating – za revered s Keepers of Time
Cloak +12 Agility / +12 Defense Rating
Shoulder +15 Dodge Rating and +10 Defense Rating – za exalted se Scyers/Aldor
Chest +6 All Stats / +15 Defense Rating
Wrist +12 Defense Rating / +12 Stamina
Hands +15 Agility
Legs +40 Stamina and +12 Agility – záplata od LW. Recept je za Cenarion Expedition exalted
Feet +12 Agility / +12 Stamina

Cílem k dobrému tankování je správná kombinace spellů. Vezmeme to hezky od začátku.
Pull:
Krátce před pullem prohoďte formu a skočte zase do medvěda. To vám přidá 10 rage. Poté zapňete enrage a nechte si dát misdirection. Není třeba se k cílu chargovat, zbytečně tím ztratíte rage. Dbejte na to aby jste včas vyběhli, tak aby vám akorát skončila enrage, když na vás začne objekt útočit. Tím si zajistíte rychlé aggro. Pokud není misdirection – nevadí. Tento postup se dá úspěšně provést i bez ní. Při pullu používejte faerie fire.

Nabrání aggra:
Použijte mangle. To je váš hlavní aggro generátor. Po mangle nastackujte lacerate 5x. Od té doby jej držte na targetu pořád 5x.Vždy jedním kliknutím. Lacerate by nemělo nikdy spadnout. Mezi tím už budete mít cd na mangle. Použijte ho znovu a potom maul. Pokud nejsou v okolí ovečky atd. můžete používat i swipe. Spelly vždy proklikávejte bez přestání, tak rychle, aby jste mohli dávat mangle na cooldown. Tzn kliknout na něj hned jak cd skončí. Před patchem 2.4. to bylo snažší, protože mangle neměl prakticky žádný cooldown.
Cyklus spellů by měl zůstat stejný po celou dobu souboje. Důležité je abyste neztráceli sekundy pomalým klikáním, či čekáním.
Zásadní chybou je použít hned na začátku boje demoralizing roar. Tím si na sebe snížíte dmg, což samozřejme sníží i vaše aggro. Řev použijte až budete mít aggra dostatek.

Určitě při tankování nevyskakujte z formy. Znám lidi, kteří nosí v báglu healing potky a při boji se snaží vyskakovat, aby je použili. Tento způsob je absolutní lamení. Nejsme warrioři, nemůžeme používat potky. Od toho máme víc hp a armoru. Obvykle takové pokusy končí smrtí, protože bez formy dostanete ránu či dvě a je po vás. Navíc tím ztratíte rage.

Pokud tankujete dva, nebo tři cíle musíte zvládnout aggrovat rychleji a efektivněji. Tzn určite mít nahozený buff thorns, který vám trochu pomůže s aggrem. Začnete swipovat, po pár swipech rozhodíte lacerate na jeden target. Jestliže nestíháte nemusíte stackovat 5x. A takto pořád dokola. Je to jen o spamování swipu a sem tam lacerate. Dobré je když vám hunter pomůže nastřelením přes multishot.

Já vím můžete si říct, že je to návod jak pro blbečky, ale divili byste se kolik druidů to dokáže podělat.

Main tank vs. Offtank
Z mého pohledu je offtankování težší. OT se musí víc starat a koukat.Měl by být pořád ve střehu. Zároveň si na mnoha bossech musí držet aggro těsne za MT. MT obvykle jen stojí a spamuje cyklus spellů. Osobně mě proto offtankování baví daleko víc. Je to akčnější a druidi jsou beztak nejlepší offtanci ze všech.

Princip growlování
Tento princip se používá v případě, že se musíte držet v aggru za MT. Překvapilo mě kolik lidí to nezná, nebo nepoužívá. Totiž taunt/growl funguje jen na moby, kteří nejsou immuní. Když jej použijete tak přeskočíte prvního v aggru a přetáhnete moba na sebe. Ovšem pokud jste na bossovi, neexistuje téměř žádný, který by se dal tauntovat (vyjma ZA apod.). Ačkoliv vám použití growlu na bosse hodí immune, povšimněte si, že skočíte v aggru těsně za tanka. Respektive získáte stejnou hodnotu jako MT, ale nepřeagrujete.
Tento způsob se používá zejména na Curatorovi, Gruulovi či Void Reaverovi aj.
Doporučuji toto praktikovat i na jiných bossech, pokud víte, že vaši členové se nehlídají a často tahají aggro. Jestliže máte aspoň trochu expertise, tak by vám ho boss neměl vůbec resistovat. Je to takový malý trik, který vás ovšem může ušetřit wipu

Co si vzít do raidu
Jednak pokud máte dmg equip vemte ho pokaždé.
Stamina jídlo. Nejlépe 30 stamina – Spicy crawdad, Fisherman's Feast
Elixiry: elixir of major agility, elixir of major defense (vhodné na vybíjení trashe)
Flasky: flask of fortification (zhruba 50g za kus)

Profese
Na druida jsou asi jen dvě vhodné profese, ze kterých se dá těžit.
1. Leatherworking – spousta věcí do začátku. Dále dobré patterny např. na tankovací botky či super pásek (cena za materiály byla asi 600g). Také záplaty 40stamina 12agility a další.
2. Herbalism – potky, elixiry, flasky levně. Na raidech jich hodně spotřebujete. Navíc dokud nezačnete chodit SSC/TK a nebudete mít exalted Sha’tar, Scryers/Aldor, Cenarion expedition, nebudete moct kupovat flasky zadarmo (za Mark of Illidary). Na progress vyplýtváte flasek nespočet.
3. Jewelcrafting – teoreticky dobré kvůli speciálním soulbound gemům – 18 stamina. Jinak zřejmě na nic. Krom toho, že si na tom dobře vyděláte goldy.

Sekundární profese
Nejsou moc v oblibě, ale pro tanky ideální.
Cooking – stamina, agility, attack power jídla a mnoho dalších na kterých se dá vydělávát.
Fishing – ke cookingu dobré, nikoliv nutné. Výhodou je, že se dají pak skillovat zárověň – nachytám ryby a potom je uvařím.

To je asi vše co mě teď napadá. Doufám, že vám tento článek pomohl. GL a HF :)
Nezapomeňte, že jde jen o mé zkušenosti a poznatky jak ze hry, tak z mnoha článků a dalších textů.
Věci se mohou měnit s příchodem nových patchů a pak již nemusí být vše co je tu napsáno pravda. Aktuálně je na ofi patch 2.4.2.

                                                      Druid PVP

Autor: kotilion
Název: Druid PvP

Článěk věnující se druidovi hlavně po stránce PvP.

No začátkem bych řekl, že za druida hraji poměrně dlouho začal jsem s tím na free a zhruba rok a půl na ofi. Také bych rád upozornil češtináře, že já a gramatika si moc nerozumíme.
Druida budu popisovat hlavně pro PvP, protože to je to co většinu času dělam:). Jinak tohle není návod pro začátečníky ale spíš pro začáteční 70lvl.

FERAL – feral je skvělá a zajímavá volba, je to hodně o changování přeměn a jako nudit se u toho nedá, ale do arén to není zas nejlepší volba
Styl hry – co se týče configu pro hraní určitě si svůj vytvořte, já hrál na myčce 2 finální komba (5-ti tlačítková myš) a ctrl+myška medvěd/kočka, pak stačí běhat myškou a na klávesnici mít ještě pár užitečných kláves 1-5 tak aby jste se nedívaly ani na chvíli na klávesnici ale sledovali hru

PVE – no co se týče questů a grindování je to jedna z nejlepších classů (neříkam, že nejlepší) jen si v kočce zabíjíte moby jakmile dojdou Hp (předtím než dojdou:D) jen heal a zas kočka takovou farmou ve skettisu (water/elem+elite stromy-herb) si člověk během krátké doby přijde na dost hafo i přes 150g/hod (bez rušivých elementů-horda/alíci co kosí vás nebo moby). Do dungu jsem málokdy dostal místo jako dps a tak musíte sehnat taky nějaký tank gear, ale mě stačilo aréna s2 set + cleft kalhoty/boty pár prstenů HC/karaQ + CE mace a měl jsem unbuffed +-15,5k hp a 25,5k armor a to už o dung ani kara nebyla pak nouze (navíc jsem vůbec nemusel předělávat talenty jen přehodit gear a je to).

BG – tahle část je skutečně pro ferala, pomocí travel rychlý přesun i v boji (popř. s vlajkou) a duel 1vs1 dopadal častokrát v můj prospěch (dělat dmg v nejhorším stun/cycone/heal a zas znova)

2vs2 – určitě se to nedá jet feral + heal, teda dá ale nějaký supr výsledek neočekávejte jediné co je možno takhle dat jsou 2dps (teda myslím na aspoň trochu slušném ratingu), jinak totiž feral nemá šanci healorovy nějak vypotřebovat manu v reálném čase arény o nuku ani nemluvím a to ještě když se na vás pověsí war tak buď budete v kočce a váš parťák heal bude mít co dělat a nebo v bearovy a to pak bude hodně dlouhý souboj:D (ale i tak bude náročnější pro vašeho healera) takže dále spíš o dps kombinacích, vetšina těchto kombinaci se ale stejně vyplatí hrát s rogunou místo ferala (feral je výhodnější jen díky cyclone !!-použivat maximálně a popř. heal)
kombinace : rogue, frost mage, SL lock, war (popisuji souboj vs heal+dps, proti 2dps je to o tom vybrat si lepší cíl a kontrolovat ten druhej)
war + feral: nejlehčí na hru bych viděl kombinaci war-feral, není to moc komplikované jde jen o nuke s tím, že při těch 50% charge/stun/cyclone/cyclone heal, řekl bych ale, že tahle kombinace je také ze všech nejhorší soupeři stačí odstavit wara a nebo prostě jen přežít ,,control“ ferala a to není těžké insignia+inst. heal/bublina ...

Sl lock/mage + feral: tohle je jen o controlu a nuke dps, málokdy se podaří nuknout healera a díky ovci/fear + cyclone se fakt vyplatí to dělat control heal

rogue + feral: no je to stejně jako u více kombinací o control+nuke, zde je navíc výhoda stealu pokud soupeř i tak zaútočí na vás dřív než vy na něj je to pak MNOHEM těžší, s rogunou jde také hrát control dps – nuke heal ale fakt zaleží na soupeřích a jejích složení

3vs3 – zde nebudu popisovat jednotlivé kombinace je to vše o tom využívat cyclone, tady naopak aspoň z vlastních kombinací je nejlepší feral+heal+dps jako do 3dps je fakt mnohem lepších classu než feral
kombinace: víceméně cokoli z 2vs2+heal
feral+war+Rshaman (tohle se mi osvědčilo nejlépe): tahle kombinace mě za ferala i bavila war+windfurry je dobrý nuke sám o sobě a stačí přidat trochu toho dmg nejlépe mangle+RIP a pak se věnovat healu (control)

5vs5 – tomuhle se fakt věnovat nebudu těch kombinací je tu víc než dost


RESTO – no tenhle spec nejedu zas tak dlouho (od season 3) ale už jsem pochytil dost věci, hlavní je za resta u pvp naučit se kitovat (utíkat soupeři tak aby se vás ani nedotkl) k tomu slouží formy (hlavně travel), prostředí (aréna) a taky control.

PVE – tohle za resto druida nejezdím skoro vůbec (jen občas daily HC) a co se týče goldů musel jsem z grindu přejít na daily skyguards/ogrila

BG – nejlepší healing done v tabulce není co řešit (je to docela logické stačí hodit na každeho nějakou tu HoT - healing over time), jinak se zde dá skvěle nacvičit kitování

Rady (do arén):
-zapněte si ,,v“ (nebo prostě name plates) ať uvidíte soupeře i přes zeď
-pořiďte si nějakou staffu s pořádným spirit a innervate nezapínejte bez toho aby jste si ji nasadily
-čím dřív innervate použijete tím dřív máte další, pokud je proti vám lock/priest/hunter dřív než si ho hodíte nabuffujte si mark a thorny rank 1
-proti warovy: druid je snad jediná classa kterou může znukovat 1dps (pokud to hrač neumí) opravdu stačí jeden charge od wara pár critu, mace stun a je to s vámi špatné, proto si všímjte zda war už použil insignii ať víte zda se v critické situaci vyplatí dát třeba insta cc nebo radši insta heal, pokud war je fakt dobrý a hází dobře pummel je i tak pár možností jak ho dostat:
1. insta cc
2. bear stun + cc
3. nature grasp
4. moje oblíbená fake cast (tohle funguje i na mága/locka) začnete castit po zhruba 0,5sec přestanete, ale tak aby si všiml že jste vůbec začali!! A pak jen čekat na zvuk pummelu/cs..
Jakmile mu něco takového uděláte nestůjte a nehealujte! Ale utečte pryč, samozřejmě pokud vám nehrozí smrt z bleedů nebo např. od druida, který začne spamovat moonfire
-dopíjení: v arénách se dopíjet kdykoli je to možné leavnutí combatu myslím trvá 6sec, vždy nahotkujte parťáka co nejvíc a pak počkejte a začněte pít +shadowmeld(pokud máte), heal navíc nevrátí combat hned takže pokud během castěni healu nejste v combatu spamujte už ikonku flašky a jakmile docastite začnete pít, pokud je proti vám lock/hunter je to těžší musíte dostat všechny na jednu stranu arény pak root lock/hunter a váš parťák fear/hamstring peta... a vy vesele utíkejte na druhou stranu, o něco lehčí je to ještě v blade edge aréně stačí skočit z mostu a pet musí obíhat
-pokud nemůžete zacyklonovat healera, protože je daleko hoďte cc třeba na target, kterej nukujete (to preventuje heal) a mezitím dojděte k healovy
-cyklonujte druida/priesta když použije innervate/peta pro manu – preventuje to přísun many
-control: na wara/rogunu stačí 2xroot + 2x cc , pak je chvilka volna a zas:)
-jakmile jste v medvědovy/útočné kočce nikdo vám nevysaje manu! i když třeba sání začalo když jste v té formě nebyli
-nepřipusťte si k tělu priesta dá vám fear a palata, který vám hodí debuff po kterém se můžete pohybovat max 100% speed
-pořád se zdržujte kolem sloupu nebo něčeho kde se můžete schovat a tak se nenechte chargnout nebo fearnout – stačí udělat 2 kroky a jste mimo viditelnost
-pokud vám dispellují hotky spamujte lifebloom a ve volném čase nahazujte mark a thorny rank 1
-nepoužívejte cure poison je totálně nahovno proti abolish poison
-používejte rooty rank 1 ! šetří to manu a nic neztratíte (krom dmg z nich)

2vs2 – resto je asi nejlepší heal do 2vs2 (možna až moc imba) ale není to o tom healovat ale fakt spíš kontrolovat + run away:), navíc nezapomínat a nepodceňovat CHARGE pokud ho mate!!!
kombinace: war, rogue, lock, hunter
videa: doporučoval bych cycloneman1, cycloneman2 (na warcraftmovies.com)
talenty: časem na http://wow-kotilion.ic.cz (zatím není v provozu)
config: já osobně healuju normálně přes levé tlačítko myši:) nabindované cc, rooty, hibernace, charge...., používám FOCUS a jako adony: bongos, perl classic, druid bar, proximo, CEnemycastbar

war+resro: asi nejhranější kombinace (hraji ji i já) jako druid si u wara musíte dávat pozor na jeho hp i když si to většina lidí možná nemyslí war jde dolů rychle, když se chcete dopít nahotkovat (HOT-healing over time) wara co nejvíc + není špatné vzít si za wara štít (to samé když je pod nukem u 2 dps)
Targety proti kombinacím: *(Tohle není pravidlem! Pouze to tak hrajeme my! A to ještě ne vždy a často měníme targety)
mage+rogue: nuke mage, control rogue popř. utíkat (schovávat se před magem, rogunu nechat zergovat na sobě)
lock+rogue: nuke lock, snadná kombinace....
Dis priest+lock: nuke lock(+pet) tohle je fakt těžké
Dis priest+rogue: podle cíle roguny (jde do wara-war jde do ní, jinak priesta)
Res shaman+war: zerg shaman+war(přebíhání), nuke war
Holy pala+war: nuke pala, control war
Res druid+hunter: nuke hunter+pet!
Res druid+lock: nuke lock+pet, těžké.....
Res druid+rogue: nuke rogue + sem tam druid
Res druid+war: tady fakt zaleží jak u koho...někdo jede full nuke druid někdo war a někdo střídá targety, nejlepší je asi střídání ale to musí být sehrané hlavně pomocí cc jako prevent healu

lock+resto: tahle kombinace mě docela baví hlavně díky skvělému kontrolu kdy pokud je opravdu dobrý stane se že si třeba holy pala, resto shamík nedá heal
Targety: *
mage+rogue: nuke mage, control rogue
lock+rogue: DOT oba, control rogue
Dis priest+lock: drain priest, control lock
Dis priest+rogue: drain priest, control rogue, težké.....
Res shaman+war: nuke war, control shaman! lehké...
Holy pala+war: nuke war, control pala! lehké...
Res druid+hunter: DOT pet, hunter, druid + drain druid
Res druid+lock: drain druid, control lock
Res druid+rogue: drain druid, control rogue
Res druid+war: drain druid, control wae

hunter+druid: tohle jsem ještě nezkoušel a ani nechci většina soubojů je fakt na dlouho a jen na drain

rogue+druid: podobné jako druid+war avšak pokud je soupeř war je to víc HC, proti ostatním kombinacím naopak lehčí (např. u 2 dps nehrozí nuke tvého rogue pokud jede 20/0/41)

3vs3- tady je kombinací už opravdu mnoho popíšu jen některé, osobně mě víc baví 3vs3 je to určitě víc vybalancované než 2vs2:)
druid+lock+hunter: imba, sakra hnusná drain+control kombinace nechtějte potkat

druid+rogue+war: hodně pěkný nuke, stačí dokonce i nukovat healy (cc na nepřátelský control)

druid+lock+rogue: hodně hraná kombinace, pěkný control... avšak proti mnohým kombinacím je lock moc lehký target (chce to fakt dobře kontrolovat roguny/wary)

druid+war+hunter: tohle hraji já a baví mě to, slušný control pokud vám s tím pěkně hunter pomáhá, drain a nuke taky

druid+retro+war: tohle nesnáším a nikdy bych to nehrál, hnusná kombinace když jste proti ni těžce se vybírá target a je to fakt zabiják na druidy....

5vs5-no zde už je těch kombinací opravdu hodně, jako druhý heal k druidovy je nejlepší paladin - paladin healuje, druid hodí sem tam hot a hlavně spam rooty+cc


BALANCE – za tohoto druida jsem ještě nehrál ale chystám se to zkusit moje vize na 2vs2: balance+mage, balance+rogue na 3vs3: holy pala+balance+war/rogue

                                               Druid podrobněji

Autor: Dragos
Název: Druid podrobněji



Úvodem - Tento článek je určen jak začátečníkům, pokročilým, zkušeným i . . . jiným. Seznámíte se zde s druidovou tváří ve všech jeho podobách, probereme + a - druida, uplatnění, spelly, Shapeshift formy, talenty, taktiky a vyjmenujeme epic sety . . .

Druid - Tauren nebo Night elf ?
Jak jistě všichni víme, Druid je ve WoW dostupný pouze dvěma rasám a to zmíněným Taurenům u Hordy a Night Elfům u Aliance. Řekneme si teď, jakou má výhodu Druid - Night elf a Druid - Tauren :

a) Night elf - 1. shadowmeld - tato schopnost, činící z vás neviditelný cíl pro nepřítele, pokud nejste v boji, se mi jako důležitá neosvědčila (většinou se schovávala Horda). Tak či onak, Night elf Druidové a Roguové mají větší šanci skrytí se před nepřítelem (větší šanci, že je nepřítel nespatří). 2. Quickness - tato schopnost je důležitá nejen pro druida, ale pro všechny classy, neboť zvyšuje šanci, že uhnete nepřítelovu nemagickému útoku o 1 %. 3. Wisp spirit - taktéž schopnost důležitá nejen pro druida. Schopnost při stavu duše (za mrtva =), zvyšující rychlost o 50 %, cože je o 25 % rychlejší než u ostatních ras. 4. Nature Ressistance - pasivní schopnost, zvyšující Nature resistance (odolnost proti přírodní magii) o 10 % - schopnost taktéž důležitá pro všechny classy.
b)Tauren - 1. War Stomp -schopnost, která omráčí
maximálně 5 nepřátel v okolí 8 yardů na 2 vteřiny, s cooldownem (doba, za jakou bude možno schopnost znovu použít)2 minuty - důležité pro všechny classy. 2. Endurance - zvýší maximální health - zdraví - hp (hit points) o 5% - pasivní schopnost, velice důležitá pro každý class a ostatní rasy mohou tuto schopnost jen závidět. 3. Cultivation - zvýší skill v herbalismu o 15. Mě jako druidovy by se toto osvědčilo (kdybych hrál za Taureny), protože doporučuji jako profese Herbalismus a Alchemy, ale k tomu se dostaneme. 4. Nature Resistance - jako u Night elfů - zvyšuje odolnost vůči kouzlům z přírodní magie o 10.

Talenty
Po dosažení desáté úrovně se vám naskytne příležitost vybrání prvního talentu do jednoho ze tří talentových 'stromů'. Jak jsem řekl, stromy jsou 3 :

1.Balance - Je pro druida, který se specializuje na Nature (Wrath) a Arcane (Moonfire, Starfire) kouzla. Balance kouzla tohoto Druida budou daleko mocnější (větší dmg, menší casting-time + special bonusy, jako třeba u Starfiru omráčení nepřítele). Tento druid na sebe nebude moci vzít úlohu tanka, healer nebude špatný, ale nebude se moci rovnat s Priestem ani Restoration druidem.
Pro Balance Druida doporučuji toto talentové zařazení :

Balance
Starlight Wrath - 5/5
Nature's grasp - 1/1
Focused Starlight - 2/2
Improved Moonfire - 2/2
Insect swarm - 1/1
Brambles - 3/3
Nature's reach - 2/2
Vengeance - 5/5
Celestial focus - 3/3
Lunar Guidance - 3/3
Nature's Grace - 1/1
Moonglow - 3/3
Moonfury - 5/5
Balance of Power - 2/2
Dreamstate - 3/3
Moonkin form - 1/1
Wrath of cenarius - 5/5
Force of Nature - 1/1

Restoration
Improved Mark of the Wild - 5/5
Naturalist - 5/5
Intensity - 2/3
Omen of Clarity - 1/1

2.Feral Combat - Je pro Druida, který se rozhodl používat přeměn k poražení svých nepřátel. Bear form, Dire bear form, Cat form, Aquatic form, Travel form, Moonkin form, Tree of life form, Flight form. S těmito talenty budou všechny formy druida (všechny bojové formy) účinější a smrtelnější (vylepšení dmg, special bonusy jako třeba snížení ceny energie, či rage, přidávání combo pointů v určitých situacích). V Bear formě se z vás bude moci stát průměrný tank, použitelný v instancích hlavně do 50 levelu. Od 50 levelu budete muset roli tanka přenechat zkušenějším Paladinům a Warriorům, protože mají jedinečnou a nenahraditelnou schopnost : používat štíty. Cat form druid je velice účiný Rogue, ale samozřejmě samotnému Roguovi se může přiblížit, ale ne ho překonat. Cat form je použitelná hlavně proti spell-casterům (jako Rogue). Pro Feral Combat druida doporučuji tot talentové zařazení :

Feral Combat
Feral Aggression - 5/5
Feral Instinct - 3/3
Brutal Impact - 2/2
Thick Hide - 3/3
Feral Swiftness - 2/2
Feral Charge - 1/1
Sharpened Claws - 3/3
Predatory Strikes - 3/3
Primal Fury - 2/2
Savage Fury - 2/2
Faerie Fire (Feral) - 1/1
Nurturing Instinct - 2/2
Heart of the Wild - 5/5
Survival of the Fittest - 3/3
Leader of the Pack - 1/1
Improved Leader of the Pack - 2/2
Primal Tenacity - 3/3
Predatory Instincts - 5/5
Mangle - 1/1

Restoration
Improved Mark of the Wild - 5/5
Furor - 5/5
Natural Shapeshifter - 2/3

3. Restoration - Je pro Druida, který na sebe vzal roli Healera a tím i zodpovědnost při Raidech - zodpovědnost držení na živu svých přátel. I malé pochybení či malá chyba může znamenat hořký konec. S těmito talenty se z druida stane jeden z primárních healerů, rovnajících se i Priestovi. Tyto talenty přidají vašim healovacím kouzlům speciální bonusy (různé druhy vylepšení u Rejuvenation i Regrowth), zvýší počet životů, které vyléčíte atd. Pro Restoration Druida doporučuji toto zařazení :

Balance
Starlight Wrath - 1/5

Restoration
Improved Mark of the Wild - 5/5
Naturalist - 5/5
Nature's focus - 5/5
Intensity - 3/3
Subtlety - 5/5
Omen of Clarity - 1/1
Tranquil Spirit - 5/5
Improved Rejuvenation - 3/3
Nature's Swiftness - 1/1
Gift of Nature - 5/5
Improved tranquility - 2/2
Empowered Touch - 2/2
Improved Regrowth - 5/5
Living Spirit - 3/3
Swiftmend - 1/1
Natural Perfection - 3/3
Empowered Rejuvenation - 5/5
Tree of Life - 1/1

Shapeshift Formy :

Bear Form

Dostupná od 10. levelu po vykonání určitých druidských questů. Je to první stadium této formy, měnící druida na class podobnou Warriorovi, avšak zdaleka ne tak dokonalou jako Warrior sám. Zvýší útočnou sílu o 30, zvýší armor z itemů o 180%, a Staminu o 25%. Když je Druid v této formě, je imunní oproti 'polymorph' efektům, což nepotěší zrovna mágy, kteří by z vás udělali ovci, vepře, krávu.

Aquatic form

Dostupná od 16. levelu po vykonání druidských questů. Zvyšuje rychlost pod vodou o 50%, umožňuje Druidovi dýchat ve vodě a činí ho imunním proti Polymorph efektům.

Cat Form

Dostupná od 20. levelu od druid trenéra. Mění Druida na class podobnou Roguovi, avšak jako s Bear formou, samotný Rogue je dokonalejší (a smrtonosnější). Zvýší útočnou sílu o 40 + Agility a chrání druida před Polymorph efekty.

Travel Form

Dostupná od 30. levelu od Druid trenéra. Zvyšuje vaši rychlost o 40%, pokud nejste uvnitř nějaké budovy (nelze se přeměnit jinde než venku) a také chrání před Polymorph efekty.

Dire Bear Form

Druhé stadium Bear formy. Zvyšuje útočnou sílu o brnění z předmětů o 120, brnění z předmětů o 400% a Staminu o 25 % + chrání Druida před Polymorph efekty.

Moonkin form
Zvyšuje brnění o 400%, útočnou sílu o 150% velikosti levelu a všichni členové party v oblasti 30 yardů mají zvýšenou šanci na kritický zásah s kouzly o 5%. Nekouzelné útoky v této formě mají šanci na obnovení many, založeno na útočné síle. Dostupné pouze s Balance talenty.

Tree of Life form
Zvyšuje healing kouzla o 25% vašeho Spiritu pro všechny party membery - členy party v okolí 45 yardů a zpomalí vás o 20 %. Budete moci kouzlit jen swiftmeld, innervate a healing kouzla + manová náročnost těchto kouzel bude zredukována o 20%. S tou formou budete iminí vůči Polymorph a efektům, imezujících pohyb. Dostupné pouze s Restoration talenty.

Flight form
Zvyšuje rychlost o 60% a umožňuje Druidovi létat. Použitelné pouze mimo boj a pouze v Outlandu. Dostupné od levelu 70.

Taktiky na různé classy:

Warrior;Hunter - proti warriorovi se mi nejvíce osvědčil Balance druid - zarootnete warriora;;huntera a bez nebezpečí se přemístíte do jeho tzv 'death zone' (warrior;hunter nemůže střílet ani sekat), která se nachazí v rozmezí 2-4 metrů od warriora;huntera. Warrior vám zde asi použije ablity 'escape roots'. V tomto moměntě totiž u Warriora zjistíte zda zná svůj char či ne. U Huntera ho kropte Starfirem dokud se rooty nezruší. Každopádně : hoďte na sebe Rejuvenation a práskněte ho Moonfirem a začněte utíkat. Nahoďte (pokud si vzpomenete tak už můžete před bojem) Nature's grasp a při běhu se otáčejte a dávejte warriorovi nějaký ten Wrath. Hned co se Warrior;Hunter dostane pomocí Nature's graspu do Rootů, tak na sebe, pokud máte míň jak nebo kolem poloviny hp, tak na sebe hoďte Regrowth a hned po něm Rejuvenation. Při končení castení Regrowthu u vás už nejspíš Warrior zase bude a Hunter vás bude ostřelovat, tak se nenechte a zapněte Barkskin a Hoďte na ně nějaký ten Starfire a tuhle taktiku počínaje Nature's graspem opakujte s tím, že tam ty vlastní rooty taky občas vložte.

Rogue
Tady se nedá moc říct, protože 90% setkání s Roguem jako Balance Druid sem nepřežil sem nepřežil. Jistý úspěch sem zaznamenal v Dire Bear form, kdy sem mu už aspoň nahnal strach a taky ho i zabil, ale většinou ne. Každopádně, pokud jste balance či Restoration, držte si Rogueho, nebo spíš snažte si držet Rogueho od těla a pokudmožno mu nedovolit vstoupit do Steah mode, protože pokud se mu to povede a dostane se za vás, tak je s vámi asi ámen. Neznám moc Rogueho ale myslím že na vás hodí něco jako Distract, což vás zimobilizuje, a pak si s váma dělá co chce, takže to asi do 5 sekund nepřežijete. Ale v tomto přápadě i jako Balance i Restoration zkuste feral a kokrétně Bear či Dire Bear form. I když se na ně nespecializujete, budete mít vězší úspěch než s 'holým zadkem' (takhle na něm máte aspoň chupy ;-)). No, je to různé, páč Roguové si se mnou opravdu většinou dělali co chtěli, ale zkuste Demoralizing Roar a pak ho Laceratovat, Maglovat a Maulovat, když se váš hp dostane pod půlku (což se může stát i nepříjemně rychle), tak ho Bashněte a IHNED zruště (Dire) Bear form a hoďte na sebe regrowth nebo Healing Touch a jděte hned zase do medvěda, protože i bez talentů je minimální dobaStunnutí dost dlouhá abyste tohoto docílili a třeba i nezemřeli :-) no a takhle to zkuste opakovat.

Priest
Tady není co řešit a skočte do Cat formy a začněte mu znepříjemňovat život, jako by to udělal kdejaký Rogue :-) Hoďte Stealth a jděte za něj, pokud nebudete mít pech a on vás neobjeví, tak neváhejte a hned mu dejte Ravage a Rake. Po tomto otřese se asi bude chtít vyhealnout, tak za něj skočte a dejte mu Shred a pokud i toto přežije, tak mu dejte Ferocitou Bite a pokud máte Mangle a jinak Claw a pokud bude dost drzý na to, aby se ještě začal healovat, tak mu dejte eště naposled Shred a to by bylo abyste to neměli v kapse :-)

Mage
Podobně jako s Priestem . . . Jen si samozřejmě místo healů vetě třeba Mana Shield atd. :-) Nebo další možnost - Balance a Restoration druidé : Hoďte na sebe rejuvenation, páč to by bylo aby na vás nehodil na uvítanou Fire blast či Scorch a kdyby bylo nejhůř - Arcane mage - Presence of Mind + Pyroblast - což na vás ten Pyroblast hodí instantně, tak na sebe rovnou hoďte Regrowth. Vyvarujte se se stykem mág a vaše zbraň, páč byste se zbytečně zpomalili o jeho štít. Jinak, dejte mu pěkně Moonfire, wrath a Starfire, heal a zase znovu dávku Arcane magic :-)

Warlock
Toto už je jiná, když se zastealthujete s Cat form a pudete za něj a dáte mu Ravage a pak Shred a Rake a pak Ferocitou bite a pak ho doClawujte. Samozřejmě toto platí asi jen když ho hodně zaskočíte třeba v battlegroundu, v takovém duelu by toto asi nepomohlo, páč na vás hned po začátku hodí fear a než se stihnete zaStealthovat, tak máte skoro prohraný duel, proto doporučuji zůstat sám sebou (žádné shapeshifty) a pěkně se mu postavit čelem. Tzn samozřejmě hned na uvítanou Moonfire a pokud se vám to podaří až po Fearu, tak na sebe hnedka hoďte Rejuvenation, Barkskin, Regrowht a pak na něj naházejte Starfire, střídaný s moonfire když dojde. S jeho minionem si nedělejte hlavu a Zarootněte ho, aby ste si ušetřili meele damage, sice od něj schytáte nějaký to kouzlo, ale to bude ok. Toto opakujte dokud ho nepokoříte úplně :-)

Shaman
Vzhledem k tomu, že Druid i Shaman si jsou vlastnostmi (hp, stats) docela podobní, tak tyto boje bývaly mé nejdelší. No začneme : jako vždy ho zarootněte, hoďte na sebe Rejuvenation a podarujte ho Starirem, Moonfirem a rozbijte mu i nejakej ten totem, pokud ho na vás hodí. V boji pokračuje 'Arcanisticky' (Starfire a Moonfire), dokud se váš hp nepřiblíží k půlce, kdy na sebe hoďte Regrowth a Rejuvenation. Tento boj byl a je vždycky dlouhý proto, že se zde setkávají classy, oba kouzlící i healovací. Takže to bývá většinou boj na manu. Vy ale, jako Druid, máte výhodu Spellu Innervate, které zrycchlí obnovování many o 400% když nekouzlíte a proto, když ste s manou v nouzi, hoďte toto na sebe a jďete mu rozbíjet totemy, dokud se vám mana neobnoví. Jakmile se tak stane, naložte s ním jak je výše uvedeno (Arcane + od půlky hp dole Regrowth of Rejuvenation).

Paladin
Na Paladina jďete jako na Warriora či Huntera, s tím tedy, že u Paladina je přítěž, že má manu a je i docela dobrý healer na vlastní osobu a ty buffy . . . No nic, v tomto boji neplýtvejte manou, protože když si ji vycejbráte tak vác Pali dodělá. Tady je velice dobré na sebe Hodit Regrowth (I když máte full hp) a Rejuventaion, skočit do medvěda a jít na něj pěkně tvrdě : Párkrát si do něj seknout a Demoralizing roar a pokud ste Feral Combat druid, tak poodběhněte a Feral charge. To ho na pár sekund zastaví a tak mu dejte pokud už máte Magle a Lacerate a jinak ho Maulujte. A nezoufejte, vzhledem k tomu, že paladin má solidní zásoby many, tak jakmile se váš hp přiblíží ke 1/3 celkového hp, tak vylezte z beara, Rootněte Paladina, poojdtě z dosahu jeho zbraně a hoďte na sebe Regrowth + Rejuvenation a začněte znova (Bear atd.)

Druid vs Druid
V tomto případě se chovejte podle výše uvedených taktik : Pokud dá Bear, je to pro vás Warrior, pokud Cat, je to Rogue, pokud zůstane sám sebou, je to Shaman. :-)

Epic sety

Dungeon set 1 - Wildheart
Dungeon set 2 - Feralheart
Dungeon set 3 - Moonglade Raiment;Armor
Tier 1 Raid set - Cenarion
Tier 2 Raid set - Stormrage
Tier 3 Raid set - Dreamwalker
Tier 4 Raid set - Malorne Regalia;Raiment;Harness
Tier 5 Raid set - Nordrassil Regalia;Raiment;Harness



Tak to by bylo asi všechno, Doufám že to pomůže.

                                       PVE a PVP Druid

Autor: Icesnake
Název: PvE a PvP druid



Taktiky druida

Hodně se mě lidi ptají na build a taktiku za druida, tak jsem se rozhodl, že napíši o tom článek. Zkušenosti s druidem mám včetně PvP i PvE. Navíc celé taktika není zkoušená jenom mnou, používají jí i jiní druidové, mezi ně také i grand marshal.

Co se týče samotného druida, tak ten patří mezi náročnější classy. Musíte vědět, kterou formu zvolit na který případ, který healing v určitou dobu atd. Druid je dobrý healer a taky dobrý bojovník ve formách, i když nedává tolik dmg třeba jako rogue (cat form) či warrior (bear form). Boj neprobíhá, že zabije někoho ve zlomkách pár vteřin, ale bojuje s nim déle než ostatní. Třeba rogue vs mág rychlý duel, ale třeba druid vs paladin nebo druid vs priest co má talenty v holy je taky pěkně dlouhý duel.
Když děláte Questy sólově, nebo jen tak farmíte, tak rozhodně proti casterskym typům použijte cat form, proti warriorskym či nějakým roguovskym typům bych doporučil bear form (od lvl 40 dire bear form). Když chodíte v partě chtějí vás spíše jako healera, tak healujte a když máte přebytek many můžete si klidně seslat nějaký to kouzlo. Doporučil bych pořídit si casterský věci a k tomu nějaký pvp věci (ty se hodí do forem, daváj agi, str a stamina). Třeba set Wildheart a PvP set určený pro druidy nebo Wildheart a Shadowcraft ten je sice pro rogue, ale dává velký armor, agility a hezkou staminu. Prostě caster ty budou intelect, spirit a pvp to bude strenght, stamina a agility.
Také se k tomu hodí dobrá zbraň jak caster tak i nějaká pvp.Výhoda je, že v boji můžete zbraně střídat, takže jste caster máte caster weapon hodíte bear form přehodíte si na pvp zbraň. Jako PvP zbraň používám Warder Staff a jako caster Staff of Dominance, ale o tomhle si obyčejný druid může nechat zdát. Koukněte si na www.thottbot.com tam si vyhledejte zbraň. Nechci vám totiž vypisovat všechny zbraně, co se hodí. Když jste healer oblečte si caster věci a když sám plníte úkoly, tak je spíše lepší ten pvp, protože budete bojovat ve formách. Pokud chcete být balance, tak pořád mějte caster věci, ale to nedoporučuji, když máte rád kouzlení tak si zvolte raději mága.

Tady máte ten slíbený talent build, je určen pro PvP i pro PvE.

BALACNE (8)
Nature's Grasp rank 1/1
Improved Nature's Grasp rank 4/4
Natural Shapeshifter rank 3/3

FERAL COMBAT (12)
Ferocity rank 5/5
Brutal Impact rank 2/2
Thick Hide rank 4/5
Feral Charge rank 1/1

RESTORATION (31)
Improved Mark of the Wild rank 5/5
Furor rank 5/5
Improved Healing Touch rank 5/5
Nature's Focus rank 5/5
Insect Swarm rank 1/1
Tranquil Spirit rank 5/5
Improved Rejuvenation rank 3/3
Nature's Swiftness rank 1/1
Innervate rank 1/1

Taktika PvE (instance)
Do instancí jste bráni jako healer, velice dobrá schopnost je innervate (doplňuje manu) a Nature’s Swuftness (další nature kouzlo je instantní). Hlavně nepoužívejte kouzla jako moonfire či starfire, raději šetřete manou na healingy, nikdy nebudete vědět kdy je budete potřebovat. Třeba omylem někdo pullne další skupinu a vy nemáte manu, sice ještě zbývá innervate. Pokud způsobíte léčením velké aggro a jdou na vás nějací mobové, dejte si bear form, až warrior taunte ty co na vás jdou, tak začněte znova léčit. Dbejte na to, aby každý měl na sobě buff Mark of the Wild, je to nejlepší buff ve hře. Taky je dobrý, aby jste thorn dávali na všechny co bojují melee. Od paladina si berte BoK nebo BoW a hodně důležité BoS, tím pak způsobujete menší aggro. Teď k healování tanka, zakouzlete na něj Rejuvenation, až bude mít ¾ hp použijte Regrowth. Až mu dojde rejuvenation, zakouzlete to znova. Pak už jen kouzlete Healing Touch, ale bacha ať to nezačnete kouzlit, když má jen 500hp. Musíte dbát na casting time, když je to hodně těsný použijte Nature’s Swiftness a dejte healing touch. Pak pokračujte opět s healing touch + rejuvation někdy i ten regrowth. Když vám lehce zraněj castery a už do nich nikdo neútočí, můžete je vyléčit rejuvenation. Když vám to půjde dobře, stanete se lepším healerem než je priest.
Já osobně nesnáším lidi co říkají: „NOOO i dont wanna druid as healer, druids are sh*t!!“
To víte, nějací druidi nám kazej pověst, tak se snažte. To bych řekl, že je asi všechno k PvE.

Taktika PvP
Takže moje nejoblíbenější, jak jsem oznámil dříve používejte pvp věci, protože budete celou dobu ve formách. Většina bojů začíná cat form, healing, bear form, healing, bear form, healing atd… Díky tomu, jak jste v bear form, tak se vám mezitím doplňuje mana. Doporučuji pořídit si addon, který vám ukazuje kolik máte many, když jste v nějaké formě.
Pokud jste ve výhodě a vidíte jako první nepřítele dejte cat form, prowl a jděte k němu. Pokud ale vám nepřítel překvapí a máte plno života a aspoň ¾ many, dejte rovnou bear form.
Pokud ale máte velice málo života dejte Nature’s Swiftness a pak Healing touch. Když nebudete mít moc many hoďte na sebe Innervate. V bitvě v bear form, můžete zkusit nahromadit rage a pak použít Frenzied Regeneration a tím se pak vyhnete potřebného healingu. Také se snažte dávat Feral Chargem, přerušíte mu casting a nebude se moc hýbat (dobrý proti hunterum). Pokud začínáte v cat form a nepřítel vás uvidí chvilku počkejte, aby trochu vychladl (více u taktiky na mága). Všechny taktiky jsou psány, když máte šanci někoho překvapit, pokud ale vás uvidí první a taky jako první na vás zaútočí, tak přeskočte fáze 1, ty jsou jen pro moment překvapení. Hodně štěstí.

Mág
Záleží na okolnosti, ale pokuste se takto:
Dejte si cat form, prowl a jděte k němu, pokud vás viděl chvilku se držte stranou a nechte ho, aby si myslel, že jste odešli (pozor, pokusí se vás najít pomocí AOE kouzel). Až bude v klidu tak jděte zezadu dejte Tiger’s fury to vám zvedne útok, použijte Ravage, dále dejte Rake. Můžete použít Dash, když vás zpomalí ledem, tak aby jste ho stíhali a on vám neutekl. Teď máte pár combat bodů, tak dejte Rip, když máte ještě hodně životů dále ho zabíjejte v cat form pomocí claw. Pokud na vás dá Frost Novu tak vylezte z formy a dejte si ji znova (tím zrušíte efekt frost novy). Až máte málo hp tak ¼ vylezte z cat form. Teď je čas na healing, ale bacha mág má counterspell takže doporučuji Nature’s Swiftness a Healing touch, hoďte na sebe Rejuvenation, na nepřítele Moonfire, Faerie Fire a je čas na bear form. Použijte Feral charge aby vám nemohl utíkat, když máte málo hp snažte se to omráčit Bash a pak si dejte Healing touch a zase Rejuvation na sebe a na něj Moonfire a Faerie Fire. Celou dobu co jste v bear form pořád klikejte na Maul ať mu ubíráte víc hp. To myslím, že stačí k mágovi.( pří fázích ability co maj mezi sebou „+“ musíte použít spolu, když jen „–„ tak jen po sobě a ještě znova opakuji, když na vás nepřítel první zaútočí nepoužívejte fázi 1 a jděte rovnou na fázi 2)
Takže to dáme takto:
1. fáze Cat form + prowl + tiger’s fury + ravage - rake - rip - 2x claw (pokud máte ještě aspoň ½ hp)
2. fáze Nature’s Swiftness + Healing Touch - Rejuvation – moonfire + faerie fire – bear form
3. fáze Feral charge a pak už pokaždé maul – málo hp použít Bash a opakovat fázi 2 akorát bez Nature’s Swiftness budete mít v CD tak bacha

Priest
Začátek stejný jako u mága, pokud je to holy priest, duel trvá docela dlouho, nebezpečný protivník je shadow priest. Takže boj dělejte stejně jako u mága, akorát při 2 fáze pokud máte hodně životů nemusíte použít Nature’s Swiftness. Klidně si v cat form dejte Dash a běhejte kolem něj, to ho trošku dezorijentuje.
1. fáze Cat form + prowl + tiger’s fury – ravage – rake – rip - 2x claw (pokud máte ještě aspoň 1/2 hp)
2. fáze Healing Touch + Rejuvation – moonfire + faerie fire – bear form
3. fáze Feral charge a pak už pokaždé maul – málo hp použít Bash a opakovat fázi 2,
pokud budete mít málo hp raději dejte Nature’s Swiftness + Healing touch

Warlock
Také stejné akorát má peta, tak pozor. Můžete si odstraňovat curse pomocí Remove Curse.
1. fáze Cat form + prowl + tiger’s fury + ravage – rake – rip - 2x claw (pokud máte ještě hp)
2. fáze Healing Touch + Rejuvation – moonfire + faerie fire – bear form
3. fáze Feral charge a pak už pokaždé maul – málo hp použít Bash a opakovat fázi 2, pokud budete mít málo hp raději dejte Nature’s Swiftness a Healing touch

Rogue
Tady vás spíše překvapí on, takže cat form je k ničemu. Když na vás zaútočí dejte Nature’s grasp a pak od něj utečte, dejte si healing touch sešlete na něj moonfire a hodně důležité Faerie Fire, aby se nemohl zneviditelnit. Pokud máte hodně velký armor v bear form, tak to zvládnout jde, ale pokud jste v caster formě, tak vás zabije za pár vteřin.
1. fáze (jen pokud máte šanci ho překvapit) Cat form + prowl + pounce – rake – rip
2. fáze Nature’s grasp – Healing Touch + rejuvation - faerie fire + insect swarm + moonfire – bear form
3. fáze pokaždé maul – málo hp použít Bash (pozor, rogue většinou dá Dodge nebo Parry, takže to zkuste na 1/4hp a ne třeba, když vám zbývá 500hp) a opakovat fázi 2, pokud budete mít málo hp raději dejte Nature’s Swiftness a Healing touch

Druid
Tak tady vám sice napíši taktiku, ale pokud je to dobrý druid a vy také, duel bude bez konce, třeba klidně i 1h 29minut (mluvím z vlastní zkušenosti).
Snažte se ho zase překvapit v cat form
1. fáze Cat form + prowl + pounce - rake – rip
2. fáze Regrowht nebo Healing Touch + rejuvation – moonfire + faerie fire + insect swarm – bear form
3. fáze pokaždé maul – málo hp použít Bash a opakovat fázi 2, pokud budete mít málo hp raději dejte Nature’s Swiftness a Healing touch

Hunter
Hunter se vám pokusí vysávat manu, ale výhoda je, že je to posion, tak ho můžete odstranit Abolish Poison. Začátek spíše doporučuji bez útoku v cat form, ale dát cat form + prowl dojít k hunterovi, dejte caster form a uspěte mu peta a začněte.
1. fáze Cat form + prowl – proměna v castera + uspat peta
2. fáze Regrowht + rejuvation – moonfire + faerie fire – bear form
3. fáze Feral Charge a pak už pokaždé maul – málo hp použít Bash a opakovat fázi 2, pokud budete mít málo hp raději dejte Nature’s Swiftness a Healing touch

Shaman
Něco jako druid, jen pozor ať vám neuteče, taky bacha na counterspell.
1. fáze Cat form – prowl – pounce – rake – rip
2. fáze Regrowht nebo Healing Touch + rejuvation – moonfire + faerie fire + insect swarm – bear form
3. fáze pokaždél – málo hp použít Bash a opakovat fázi 2, pokud budete mít málo hp raději dejte Nature’s Swiftness a Healing touch

Warrior
Tak to vám snad stačí, když napíšu fáze boje.
1. fáze Cat form + prowl + pounce – rake – rip
2. fáze Regrowht nebo Healing Touch – rejuvation – moonfire + faerie fire + insect swarm – bear form
3. fáze pokaždé maul – málo hp použít Bash a opakovat fázi 2, pokud budete mít málo hp raději dejte Nature’s Swiftness a Healing touch

Paladin
Tak u něj to bude zajímavější, je to také dlouhý duel. Když si dá šít, při kterém může útočit, dejte travel formu a utíkejte mu všude možně, než mu dojde šít. Má hodně bublin + healingy a taky LoH tak pozor.
Tady nebudu psát ani fáze, protože celý souboj je v cat form. Bojujte, až máte ¼ hp, tak si dejte healing, ale bacha na Hammer of Justice.

To je myslím, vše pokud má někdo otázky, napište mi zprávu.
Icesnake lvl 60 druid

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

druid

jasminka,5. 2. 2012 16:53

Mán celou setku s/4 u druida resto na deffu. Ja hraju za druida už 4roky a to mě ani nedaji 2 rogy se S/4 bebo mage:) a to mi je teprve 12let

hmm

dom,18. 1. 2012 18:28

Nevíte jestly to působí i na wow classic ??

debilita

rofl,7. 8. 2009 14:22

Skoro celej clanek je snuska blabolu a debilit. Doporucuji ti na googlu najit zakladni info a cele to prepsat

Re: debilita

jdhaagvha,3. 9. 2011 17:38

ty nadavky si muzete nechat pro sebe kdyz uz se nekdo snazi:)

QQ

zajmavej clanek,21. 6. 2011 8:25

jenze on to psal jeste na TBC! a to bylo neco uplně jinýho nez na Wotlku:)
na TBC by si 2 roguny nedal, ikdyz celkově je to divny combo a nechodí se podle me:D 2x rogun

sssssssssssss

pavel,12. 10. 2010 16:36

hm neni to spatny ale nejaky chyby tam jsou.
napriklad ja za resto vydrzim i kdyz do me rezou 2roguni(hraju na WOTLK)oroste hazim dotky a zhazuju poisony a nedavaj si me,hlavni proti rogune je si pockat a instant healy davat kdyz na sobe nemate jed na snizeni healu!
a proti warovy je podle me blbost vylizat z formy a hilovat se jelikoz ma erdukci healu takze se moc neuhilujete

Good

David,15. 9. 2010 18:59

Mno já si myslím že je to docela dobrý líbí se mi že je to z vlastní hlavy

Jaký druid

David,15. 9. 2010 18:57

Ahoj já bych se chtěl zeptat jaké talenty jsou pro druida nejlepší ,když chci být dobrým dps ?