TEORIE MASKOVÁNÍ
Teorie maskovat
Tam být nezbytně dva přístupy maskovat - v jak přírodě tak lidských úsilích - ničivý maskovat nebo míchat maskovat.
Ničivý maskovat vyvolá jeho účinek tím, že se rozdělí a proto ukryje strukturální řady objektu který to se schovává. Přesné utkání s barvami prostředí je hodně méně důležité než šablonování oblastí barvy sám. Ničivé vzory jsou navržené k pultu v-postavené vnímavostní modely. U lidí tito zahrnují tendenci vyplnit mezery mezitím se ztotožnil, nebo zdánlivě se ztotožnil, tvary vytvořit ' celek ' namítá (uzavření a souvislost). To překrývání, nebo se jevit překrývání, je část tvarů seskupení spolu (seskupení blízkosti). Že podobné tvary patří dohromady, oni jsou soudržná jednotka, zatímco nepodobné tvary jsou díly různých jednotek (seskupení podoby) a tak dále. Toto je také nazvané vysoký rozdíl maskovat.
Míchat maskovat je zřejmější přístup. Maskovaný objekt je chráněn odpovídajícím nebo více pokračování - barva, struktura, tvar, nebo vzor jiných objektů v životním prostředí. V přírodě kopírované objekty inklinují být non-jedlý a non-hrozit. Toto maskovat je také nazvaný vysoká podoba maskovat nebo číslo-míchání země. To by mělo být poznamenal, že jisté neškodné druhy obrátily pojetí tím, že odpovídá velmi viditelnému druhu, to být také velmi jedovatý.
An efektivní maskovat příklad je surová kůže tygra. Pruhy, když hleděl v souvislosti s dlouhou trávou nebo hluboce zastiňovaném lese, dělat to těžký identifikovat tygrovou podobu jak ' tygr! ' a lehčí barva k žaludku se změní si povšiml sledovat - oba ničivý maskovat. Základové non-zbarvení pruhu inklinuje odpovídat pozadí dlouho udá - míchat maskovat. Tato směs oba míchat a ničivé vzory je volán současné přerušení - značka efektivního systému a cíl moderní armády maskují. Většina zvířat je slepý barvy a odstín a tón je významnější ve zkoumání struktury než barva.
Náhodně, ostrý černobílý zebra pruhy, zatímco ne míchat maskovat, je efektivní ničivé šablonování - obzvláště k barvoslepému lvovi. Další teorie říká, že zebra pruhy jsou vlastně oslnit maskovat. Ve skutečnosti nedávný výzkum, podporovaný experimenty na poli, předpokládá to vysoké kontrastní pruhy, zvláště ti běžet vodorovně, být účinný prostředek plést vizuální systém mouchy tsetse.
Lidi s maskun nebo jiná barevná slepota byli použití vojensky objevit maskovat, protože oni mají zvýšenou citlivost k vizuálním vzorům a jejich vizuální citlivostní křivka je odlišná od toho lidí s normálním zrakem. Vojenský maskovat schémata teď být navržený s barvami definovaných spektrálních vlastností — dokonce u rozsahu viditelného světla se vyhnout detekci technickými prostředky jako vize noci (kývnutí, noční pozorovací zařízení) nebo teplotní zobrazovací zařízení. Tento nápad byl první trialled německou armádou v pozdní 1944 jak Leibermuster vzor. To bylo argumentoval, že nakonec armáda zastaví používání jednoduchý vizuální maskovat jak to je takové klesající pomůcky.
Moderní maskovat zahrnuje prostředí-specifické vzory takový jako Bill Jordanův lov-přesný “RealTree” nebo Haas venku podobně zamířil na “mechovou dubovou” sérii, oba obsahují více detailních vizuálních elementů než starší maskovat. Zatímco tito obliterative-ničivé vzory jsou více efektivní než tradiční maskovat vzory, oni jsou také velmi typičtí pro prostředí a období, které zamezí jejich použití pro vojenské účely. Tyto styly byly stimulovány Jim Crumley je “Trebark” design, nejprve prodával v roce 1980. To by mělo být poznamenal, že ve Spojených státech většina lovených zvířat je slepý barvy a se spoléhá na upozornění vůně (vést k aktivovaný-oděv dřevěného uhlí od Scent-Lok).
Pokrok také byl vyrobený v celkový maskovat vzory také. V roce 2004, americká armáda se připojila k americkému námořnímu sboru v adoptování aktualizovaný “digitální maskovat” vzor (volal MARPAT ve verzi Marinea) nahradit tradiční lesní vzor. To je pojmenováno “digitální” protože hodně z designu byl dělán na počítači a unlike jiný maskovat vzory, to je blocky a vypadá téměř pixelated.
Výzkum také pokračuje do adaptivní maskovat, který je maskovat to se změní na zápas jeho prostředí. Jedna metoda dělání toto je tím, že mění pre-vyrobený vzor, jeden automaticky jak některá zvířata mohou mít rád chobotnici, nebo ručně tím, že obrátí druh oděvu s různým vzorem na jedné straně.
Pravdivý adaptivní maskovat, který mnoho by volal “neviditelnost”, je hodně těžší. Takový maskovat by vyžadoval displej vysokého rozlišení, který skýtá tisíce odlišných úhlů, se spoléhat na pozici diváka (podobného hologram). Informace displeje by musely být přerušen od jediný nemnoho kamer jak to je nemožné mít jednoho kamera na úhel ukázala. Dále, displeje by musely být schopný extrémní jasnosti udržovat jejich iluzi za denního světla. Vidět: optický maskovat.
Opak maskovat dělá osobu nebo objekt viditelnější a snadnější rozpoznat, například s retroreflectors a vysoký-oděv viditelnosti. Tam jsou oděvy lovu se záplatami zářivé oranžové, které vystupují k očím jiných lovců, ale být předpokládaný, že je tón-se hodit k barvoslepé lovné zvěři.