Audi R8 LMS aneb GT3
Na motoristické výstavě v Essenu bylo oficiálně odhaleno Audi R8 GT3, tedy pro závodění řádně upravený supersport R8. Nové Audi R8 GT3 vzniklo přímo v dílnách společnosti Audi Motorsport a je, jak jeho název napovídá, připraveno pro závody seriálu GT3. To znamená, že podle předpisů platných pro třídu GT3 může mít poháněna pouze zadní kola, na která se výkon pohonné jednotky přenáší prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. A že ho není málo – uprostřed umístěný vidlicový desetiválec produkuje velmi sympatických 500 koní. Největší změny pochopitelně nejsou vidět; nové či upravené jsou takřka všechny systémy, které mají co dočinění s podvozkem a jízdou samotnou. V exteriéru si ale můžeme povšimnout aerodynamických úprav v rámci bodykitu, závodních zpětných zrcátek či „žehlícího prkna“, tedy rozměrného a jistě velmi účinného zadního přítlačného křídla. Dole pod ním se nachází difuzor olbřímích rozměrů, ze kterého by měli radost snad i bratranci Veverkové. A o náhradní díly a jejich neustálý vývoj se nebojte, tovární podpora je zajištěna (ale zadarmo to pochopitelně nebude…).
Je nasnadě, že tohle auto asi vůbec nepojede špatně. Pokud nevěříte PR povídačkám automobilky, tak věřte alespoň profíkům: Christian Abt, Frank Biela a Frank Stippler jsou závodníci, podepsaní pod finálním nastavením vozu. Automobilka plánuje první starty v různých evropských závodech v příštím roce jakož i na legendární čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Dodávky prvním zákazníkům začnou na podzim roku 2009 za cenu 262.000 EUR bez daně, což je zhruba 6,8 milionu Kč. Na začátku sezony 2009 bude tedy vůz vyhrazen pouze pro závodníky, na konci roku si jej ale bude moci koupit každý dostatečně movitý fanoušek čtyř kruhů.