Trať 238 Pardubice - Havlíčkův Brod
Trať 238 Pardubice - Havlíčkův Brod vede z Pardubic krajského města přes okresní město Chrudim přes Chrast, Ždírec nad doubravou a Chotěboř až do Havlíčkova Brodu. Trať se vine vysočinou. Chvíli se jede po náspu, chvíli v zářezu, chvilku po louce, chvilku v lese. Na trati jezdí Osobní vlaky, 5 spěšných vlaků i 4 rychlíky.
Stanice a zastávky na trati:
Pardubice hlavní Nádraží
Pardubice - Rosice nad Labem
Pardubice závodiště
Staré Jesenčany
Medlešice
Chrudim zastávka
Chrudim
Slatinany
Zaječice
Chrast u Chrudimy - Odbočuje zrušená trať
Horka u Chrudimy
Vrbatův Kostelec
Prosetín
Žďárec u Skutče
Pokřikov
Vojtěchov
Holetín
Hlinsko v Čechách
Hlinsko - Kouty
Vítanov
Stružinec
Ždírec nad Doubravou
Sobíňov
Bílek
Chotěboř
Rozsochatec
Břevnice
Havlíčkův Brod
Poznámky k seznamu stanic: Stanice v okresním nebo krajském městě. zastávka. Nádraží. Nádraží kde odbočuje trať.
Řazení vlaků na této trati 2008 (rychlíky i 2009):
R 1180 "Doubrava"
Ve všední dny:
O víkendech:
R 1181 "Doubrava"
Ve všední dny:
O víkendech:
R 1182 "Chrudimka"
Ve všední dny:
O víkendech:
R 1183 "Chrudimka"
Ve všední dny:
O víkendech:
Sp 1885
Sp 1886
Sp 1887
Sp 1888 Vysočina
Sp 1889 Vysočina
Na této trati vlaky můžou v některých místech jezdit rychlostí až 70 km/h, ale někde jenom 30 km/h. Hodně vysoká rychlost, dokonce možná i přes 70 km/h je v úseku Pardubice - Chrudim. V některých úsecích je trať opravená a krásně se po ní jede a ta má pak dva druhy betonových pražců. Nedávno byla v úseku Slatinany - Žďárec u Skutče výluka při které se v některých úsecích vyměnila kolejová pole a daly se tam nové s betonovými pražci. A pak je ten druhý druh kolejí z betonovýmy pražci a to je starší druh a je používán hlavně ve stanicích a zastávkách. Taky tu nejezdí vůbec žádné moderní vlaky (mimo Regionovy). Ale je tu dobré že si člověk může s Pardubického kraje dojet zalyžovat a zajezdit na kole, protože tu jezdí 814 "Regionova" která je dělaná pro vozíčkáře, kočárky a kola. Je pravda že žádná stanice není pro nastupování a vystupování vozíčkářů a kol dělaná. Jsou tu úzká nástupiště. Na druhou stranu trať je zachovalá, romantická a pro člověka který miluje jet jen tak někam vláčkem po krásné krajině, je tato trať právě pro něho. A já se řadím asi mezi ně.