Audi
Audi
Země původu: Německo
Jméno Audi patří jedné z nejstarších německých automobilových značek. Společnost vyráběla auta už roku 1910. V roce 1939 se její název vytratil a znovu se objevil v r.1965. August Horch, konstruktér prvních vozů Audi, vytvořil svůj první automobil v r.1900. Společnost Horch však po hádce opustil a vozidla chtěl vyrábět v rámci společnosti nové, kterou založil o rok později. K jejímu označení už nemohl použít své jméno, a tak na radu syna zvolil název Audi. Toto slovo totiž v latině znamená naslouchej a tvoří ekvivalent německého horch. Automobily nové značky Audi se více než vyrovnaly tehdejším vozidlům Horch. Společnost převzal r.1928 Jurgen Skafte Rasmussen, vlastník značky DKW. Tento průmyslník vytvořil v r.1932 koncern Auto Union, do něhož začlenil společnost Horch a Wanderer. Po válce skončila továrna Audi v sovětské zóně. Značka Auto Union se vrátila na německý trh r.1949. V r.1956 společnost zakoupil Daimler-Benz, jenž ji r.1965 prodal společnosti Volkswagen. Za několik měsíců pak byla v prodejnách automobilů vystavená nová vozidla Audi. První typy Audi byly ve skutečnosti jen málo zdokonalené vozy DKW s odlišným jménem. Důležitou změnu však představovalo nahrazení dvoudobých motorů DKW čtyřdobými motory Mercedes-Benz. Ve shodě s koncepcí užívanou DKW byl víkon přenášen na přední kola. Vozy Audi dosahovaly vysoké kvality a získaly značný podíl automobilového trhu. V září 1966 se představilo Audi 80 (číslice 80 symbolizovala max. výkon vozu v koních). O dva měsíce později následoval typ 90 a v r.1967 se objevila podstatně levnější verze Audi 72. V prosinci 1968 byl typ 80 nahrazen typem 75. Levnější bylo Audi 60, jež od jara r.1968 poháněl motor o max. výkonu 40,5 kW. Špičkový vůz Audi, typ 100, se představil v listopadu 1968. Dodával se s motorem objemu 1760 cm³, který od samého počátku charakterizovaly různé hodnoty max. výkonu 80 až 100 koní. Audi 100 Coupé mělo dokonce motor o výkonu 112 koní. Společnost Audi uvedla r.1980 typ Quattro s pohonem čtyř kol. Tento automobil odstartoval novou éru automobilismu, neboť do té doby byl pohon 4x4 vyhrazen většinou výhradně robustním terénním vozidlům.
----------------------------------------------
Audi 60 r.v.1965-72
Počet vyrobených kusů: 216 988
Zvláštnosti: Audi 60 bylo ve své době nejlevnějším vozem v nabídce firmy. S ostatnímy modely mělo shodnou karoserii, avšak jeho čtyřválec 1496 cm³ měl výkon pouze 40,5 kW.
Audi 100 r.v.1968-76
Počet vyrobených kusů: 827 474
Zvláštnosti: Audi 100 představovala špičkový typ značky. Za úspěchy na německém trhu vděčil malé konkurenci ve své kategorii.
Audi 100 S Coupé r.v.1971-76
Počet vyrobených kusů: 30 687
Zvláštnosti: Kupé bylo dvoudveřovou verzí Audi 100 s upravenými tvary střechy. Délkou 4400 mm bylo o 200 mm kratší než standardní sedan. Kratší o 120 mm byl také rozvor náprav, jenž dosahoval 2560 mm. Motor měl objem 1871 cm³ a max. výkon 82,4 kW.
Fotoalbum:
Další zajímavé příspěvky nebo fotky můžete zaslat na X.sniper@email.cz a budou průběžně doplněny.
Komentáře
Přehled komentářů
Ty 4 kruhi vznikly vlastně tak, že někdo spojil 4 kruhi.
A to je asy tak vše, co jsem vám chtěl řýct.
Ty 4 kruhy
(carborundum, 24. 2. 2009 16:58)