Alvis
Alvis
Země původu: Velká Británie
Značka Alvis byla založena zásluhou G.T.Johna a G.P. deFrevilleho v Coventry r.1921. První Alvis byl malý vůz poháněný čtyřválcem objemu 1460 cm³ a osazený hliníkovou karoserií. Nebyl levný stejně tak jako jeho nástupci. Automobily však vynikaly vysokou kvalitou a zdálo se, že jejich motory, zhotovené v samotné továrně, nelze prakticky zničit. Roku 1928 se už pohybovalo po silnicích 6000 vozů Alvis, k nimž se téhož roku připojilo 800 nových alvisů. Společnost vybudovala r.1937 továrnu leteckých motorů a r.1938 další závod, tentokrát na výrobu obrněných vozidel s pohonem čtyř řízených kol. Poslední předválečný sedan Alvis vyjelz továrny v Coventry r.1939. Coventry bylo těžce poškozeno válečným bombardováním. Roku 1940 byla zničena i továrna v Holyhead Road. První poválečný automobil značky byl představen r.1946 pod označením TA14. Od typu Speed 25 z r.1937 se lišil pouze 16“ diskovými koly, jež nahradila dřívější 17“ kola s drátěným výpletem. Tradiční a poněkud konzervativní vzhled se podepsal na jejich menším odbytu, i když technická úroveň byla vinikající. Úspěch s podvozky Alvis zaznamenal švýcarský karosář Hermann Graber. Využíval je ke stavbě speciálních karoserií. V británii od r.1955 vyráběli auta podle Graberových návrhů. Činnost začala vzkvétat, avšak úspěch neměl dlouhého trvání. Roku 1965 se společnost Alvis vzdala, neboť už nedokázala odolávat konkurenci. V červenci 1965 ji převzal Rover, a téhož roku se na londýnském autosalonu představil poslední vůz značky Alvis, typ TF 21. Jeho šestiválec se třemi karburátory SU poskytoval max. výkon 110,3 kW. Díky max. rychlosti 200 km/h. byl tento vůz nejrychlejším Alvisem všech dob. Převzetí společnosti Rover koncernem Leyland Motors ukončilo v březnu r.1967 činnost výroní linky automobilů Alvis. Jejich název se od té doby používal jen k označení vojenských a obrněných vozidel, která však kultivovanost klasických automobilů Alvis už postrádá.
----------------------------------------------
Alvis 14/14 Sports r.v.1946-50
Počet vyrobených kusů: asi 3213
Zvláštnosti: Od typu Speed 25 se lišil pouze koly. Jeho čtyřválec 1892 cm³ zajišťoval max. výkon 48,5 kW.
Alvis TC21 r.v.1953_55
Počet vyrobených kusů: 757
Zvláštnosti: Šlo o poslední Alvis s předválečnou karoserií. Pohon obstarával šestiválec o objemu 2993 cm³ a max. výkonu 74,3 kW.
Alvis TD 21 r.v.1959-63
Počet vyrobených kusů: 1070
Zvláštnosti: Podobu vozu navrhl švýcarský karosář Hermann Graber. Většinou šlo o otevřené automobily, které byly doplněny několika kupé.
Alvis TF 21 r.v.1966-67
Počet vyrobených kusů: 106
Zvláštnosti: Na podzim r.1963 debutoval typ 3 Litre series III, jako pokračování TD 21. Vyvrcholením řady 3 Litre se stal Alvis TF 21, který byl zároveň posledním i nejrychlejším vozem značky. Třílitrový motor s rozvodem OHV vyvíjel max. výkon 110,3 kW.
Fotogalerie: www.clubslevarna.rajce.net/Alvis
Další zajímavé příspěvky nebo fotky můžete zaslat na X.sniper@email.cz a budou průběžně doplněny.