Jdi na obsah Jdi na menu
 

 

CO VŠECHNO DOKÁZALI NAŠI ČLENOVÉ

14. 9. 2010

  JAK NA NESVAČILY 

23 května ráno vyrážíme na NESVAČILSKÉ světlušky. Celkem slušné počasí s

malou oblačností dávalo tušit dobrý zážitek. Na místo jsme dorazili po nějaké té

občerstvovací zastávce kolem jedenácté hodiny. Jediný kdo vezl sebou model

byl můj syn Jan Zeman v klubu přezdívaný "PINĎA". Jeho stroj Boening Stearmen, který

měl již něco za sebou a po mnoha opravách si stále zuby nehty držel dobré

letové vlastnosti. To bylo Pinďovi Jen dvanáct let.

Vybalil éro osazené spalovacím mtorem ASP 7,5ccm připravil MC12 a

natankoval. Mezi tím jsme sledovali letové projevy ostatních účastníků.

Po Pinďovo pilotním projevu za námi zašel p.Hadač ,.požádal nás o telefonní

kontakt a e-mail. Pochválil Pinďovi ukázněný výstup a trochu té akrobacie.

Po chvilce hovoru přišlo pozvání na Nesvačilské podívání a zda by Pinďa

zalétal. Syn byl nadšen pozváním a přislíbyli jsme účast.

V srpnu nás kontaktoval pan Hadač a po několika mých obavách zda

Pinďa obstojí mezi takovými piloty jsem potvrdil naší účast a poslal technické

parametry našeho stroje. Po havárii modelu CAP 232 o rozpětí 1700mm

jsme museli připravit nový model.Volba padla opět na model CAP232 z produkce

firmy Pelikán .Model o rozpětí 1450 mm. Osazen motorem ASP7,5ccm a zalétán

dva dny před samotnou akcí. Nervozita houstla . Jen syn byl v pohodě a

moc se těšil.

13 září ráno vyrážíme vstříct Pinďovo osudu . Počasí v celku pohoda

jen trochu větrno. Po příjezdu namísto dění jsem se zhrozil té velké akce,

kde jsem poprvé zaparkoval na místě vyhrazeném pro účinkující. Po průjezdu

depem a prohlídkou modelů ostatních účastníků "opravdových mašin" jsem

nabyl dojmu, že jsme se spletli. Přehlídka nádherných strojů svou rozmanivostí

pokryla celou éru letectví. Po sestavení našeho modelu se Pinďa účastnil breafingu

určenému výhradně pilotům. Zde dostali instrukce o bezpečném provozu modelu

a časových intervalů pro přípravu modelů a následných startů. Do třinácté hodiny

,což byl oficiální začátek akce byl čas na potrénování a doladění modelů.

Většina účastníků létala v pásmu 2.4G zatím co my skalní na 40 MHz.

Naše depo se nacházelo hned vedle Katany 33% Marka Plichty a obřích

modelů modelů prezentujích první světovou válku.Mezi těmito modely

vypadal Pinďovo CAP jak několikrát vypraný na vyvářku. Jo 145 centimetrů

je 145 centimetrů.

Po čekání na vytoužený okamžik startu přišel i náš čas. Ruce chvějící se hrůzou

před tolika diváky byly mé a držely startovací kozu.

Marný pokus o start a zjištění že naše svíčka nesvíčkuje jen vylepšilo mou atmosféru hrůzy.

Po výměně motor hned naskočil. Jemné dotažení jehly a hurána start.

Zalétal v pohodě i přes mé obavy z nového modelu. Za svůj letový projev byl pochválen a

odměněn nějakou korunou za létání. Na konec k mému úžasu bylo o synovi napsáno

i několik řádek v modelářském měsíčníku s fotografijí.

Pro mne super zážitek a tak doufám že zase vyrazíme na nějakou akci a já budu moci zase

sesmolit nějaký článek.

Letu zdar Honza.     

                                                                                                                                                                            

http://www.stream.cz/video/515224-pinda-v-nesvacilech

http://www.stream.cz/video/515232-pinda-v-nesvacilech_2

http://www.stream.cz/video/515236-rc-klub-pisek-v-nesvacilech

 

 

Náhledy fotografií ze složky NESVAČILY 13.09.2009