Salt Lake City

13. 12. 2008

Cesta do Salt Lake City je krásná,letíme přes Colorado,vrcholky hor,zbytky sněhu,nádhera.V SLC na nás čeká drožka ve který jedem s těma holkama co vytvářej dámskou řadu Specialized design for Women a jejich obličeje známe z katalogů.Nechali jsme se vyložit ve špatnym hotelu,takže do Marriot přecházíme pěšky a už od dveří vidíme známý obličeje,člověku je hned veselejc.Hotel luxus naproti olympijskýmu centru,k dispozici sauna ,výřivka,bazén.Máme hlad ,kupujem si jídlo ve Wendysˇje toho hodně a mastný.Záhy zjišťujeme že už máme připravenej oběd od Specialized v Mexico stylu. Po obědě to Petr nevydržel a usíná ,já vyrážim shánět redukci na zásuvku ,pastu na zuby a mejdlo.V Utahu je hrozný horko,město je to takový klidný,auta jezděj pomalu,na přechodech si člověk bere oranžovou vlajku,aby byl líp vidět.Ikdyž přecházíme mimo přechod ,auta na čtyřproudovce zastavěj a pustěj nás,prostě jinej svět.Hledám obchod s elektrem,jdu pěšky hroznou dálku a nacházim ,na český poměry v tom shopu nic nemaj ale redukci si za 10USD odnášim.Prodavač mi maluje cestu k supernarketu,je to 2 míle,orientace je parádní ,ulice označené po sobě jdoucími čísly,paráda.V supermarketu nakupuju všechno potřebné a pár lahví tekutin.Cesta do hotelu je dlouhá a já už jsem vlastně dva dny nespal.Dorážim na hotel  a jdeme na uvítací párty,je to velkolepý,super jídlo,pití perfekt program,já už bohužel okolo 9pm nemůžu udržet víčka a odcházím nocovat.Ráno bazén ,sauna ,snídaně nebo spíš raut jakej nemaj ani VIP v sazkareně a první představení novejch kol,šup do autobusu a mažeme do hor na první testování.Jedeme asi třičtvrtě hodiny ,míjíme olympijské můstky a město nebo spíš horský středisko slavnýho filmovýho festivalu Roberta redforda Sundance Park City.Přijíždíme do krásnýho malýho střediska Deer Valley nadmočská výška okolo 3t m.n.m.

Čeká tu na nás  několik stovek testovacích kol modelů 2008,já vzhledem k tomu,že je tu lanovka beru freeride demo 7 a v tom nádhernym bikeparku lítám jednu jízdu za druhou,samozřejmě nestíhám v restauraci připravenej pozdní oběd a jentaktak stíhám autobus.Neva od S dostáváme voucher na 40USD a jdeme s českou partou do místního pivovaru na večeři.Protože jediný,čemu v jídelním lístku rozumíme je steak,volba je jasná,pijeme bikerský pivo Full Suspension který tu přímo vyráběj,mě to chutná,vedle u stolu sedí ned Overend,přisedává si k nám nějakej kluk,co umí česky,momentálně dělá pro S prej bydlel půl roku v čechách,dělal v Praze mechanika v nějakym shopu s kolama a česky umí jak když bičem mrská.Jednomu kolegovi odmítá servírka přinýst pivo,protože podle tamních zákonů nemůže mít zákazník před sebou dva alkoholické nápoje,holt mormoni.Že se v hospodě nehulí je samozřejmost,vono se vlastně v SLC nehulí asi nikde,což mě osobně maximálně vyhovuje.

Další den následujou silniční kola,po snídani,u které sledujeme aktuální dění na  Tour de France odjíždíme do kaňonu nad SLC na test silniček,půjčuju si Roubaix na Dura Ace a potom speciál Transition.Cesta stoupá asi 10Km do kopce,vedro strašný tak otáčíme a radši jdeme žvanit do depa.Příjíždí sám velkej Mike S,holka co půjčuje S-worksový tretry už má všechny vrácený,jen jedny jí chyběj,tak vyrukuje na velkýho šéfa,aby jako sundal a vrátil boty,že tam nebude čekat kvůli němu do večera,my už se válíme smíchy pod stanem.Mike jí to v klidu a s úsměvem vysvětlí ,jako že je šéf Specialized a boty má vlastní,holka by se asi v pr... viděla.Večer vyrážíme na rychlobruslařský ovál známý ze ZOH 2002.Půjčujem si ty dlouhý brusle a rychrobruslíme co to dá .Kalíme tam do pozdních hodin a odjíždíme posledním busem do hotelu.

Třetí  den chodíme po přednáškách a výstavách kol a doplňků.Večer razíme na večeři kde vyhlašujou nejlepčí dealery Spešlů,každej dostává dres s podpisem Paolo Bettini.Nejlepčí je takovej obtloustlej prcek s mexickym vzhledem ,kterej děkuje za cenu jak na Oscarech a žvaní celkem asi půl hodiny o tom jak prodává Body Geometry.

Čtvrtej  den máme na výběr mountainbike nebo silnice,volba je jasná MTB v Deer Valley.Beru si novinku Pitch a brouzdáme s Petrem Caskou a Honzou Šírerem po těch krásnejch trailsech.Při asi pátý jízdě jdu na štěrkový cestě pekelně na hubu,vyraženej dech,nemám chrániče,takže jsem komplet sedřenej ,ale zatím jezdim dál,začíná to přicházet k sobě a jsem rád že v US maj přímo v bikeparku zdravotnici,která mi rány komplet vymyla a zafačovala.Beru kolo a jezdim dál,končim s defektem předku a kolo vracím.Ještě trošku slídíme po DV ,vypadá to tu podobně jako v Alpách.Večer razíme hromadnou dopravou na místní Baseballovej stadion na zápas Salt Lake Bees vs Tacoma Rainiers.Máme tam místa v protekčním sektoru a naproti grilování s pivkem.Grilování spočívá v tom ,že grilujou kuřecí na sladko a mletý maso do hamburgrů a cpou se je jak chtěj a s čím chtěj do žemlí.My na to jdem po česku a než by jsme si to dávaly do tý sladký housky ,žerem to na surovo.Obvzvlášť výborný jsou párky do Hotdogu.Dvě slečny který točej pivo Budweiser jsou z čecháčků samozřejmě hotový,protože když titíž a titíž choděj po deseti minutách pro pivo a rukama ukazujou deset.......Baseball jsem nepochopil,amíci to maj spíš jako společenskou událost,v hledišti pořád chybí asi polovina lidí,ikdyž je vyprodáno protože všichni kupujou jídlo a pití atd.Největší událostí je homerun,všichni řvou,jak kdyby vyhráli MS.

Poslední den je předváděčka oblečení a poslední rozlučková večeře.Toť z SLC vše.