Imperial Prison
Po delší animaci se ocitnete ve vězeňské kobce, kde můžete pobrat ze země pozůstatky zde před vámi uvězněného vašeho předchůdce, poté se posaďte na stoličku. Vyčkejte, až přijde císař se svým doprovodem, proberte s ním všechny dostupné dialogy, jakmile jeden ze zbrojnošů otevře tajný vchod, následujte celou družinu po schodištích až dolů. Zde budete napadeni nepřáteli, jakmile je císařovi strážci pobijí, oberte všechny mrtvoly o vše, co se sebrat dál, nezapomeňte se hlavně ozbrojit mečem. Vpravo ale prorazí zeď zdivočelé krysy, které pobijte a vstupte do vzniklého otvoru. Pokračujte vpřed, prohledejte podzemní místnosti, prohledejte bednu a zabijte Goblina, seberte mu vše, hlavně však klíče, z poslední místnosti (pokud máte klíč) pak projděte dveřmi.
Imperial Substructure
Pobijte krysy a seskočte dolů do chodby, pokračujte vpřed. Zabijte další krysy a Zombii, jedinou možnou cestou pokračujte dál, na konci chodby sejděte o patro níž. Za rohem vlevo zlikvidujte další krysy, jděte vpřed, sejděte dolů po schodech, po dalších vlevo naproti vystoupejte výš, pokračujte doleva a znovu doleva, pozabíjejte další krysy. Na konci odbočte vpravo, poté doleva dolů, vstupte do tunelu vlevo. Pokračujte štolou dopředu, vyberte bedýnku, nastavte zámky, poté projděte druhými dveřmi.
Natural Caverns
Pokračujte štolou dále vpřed, vyberte bedýnku i barel, vydejte se doleva. Zlikvidujte Goblina, seberte všechny předměty z bedýnky, pokračujte doleva, posilněte se u krysí pečínky. Jděte doprava, skolte Goblina Skirmishera, vyhněte se bodcům, pokračujte vpřed. Projděte dál zprava kolem ohně, seběhněte níž, skolte další Gobliny, vyberte bedny, otevřete zámky. Vstupte do štoly, zbavte se dalších Goblinů, pokračujte dál protější chodbou, projděte dalšími dveřmi.
Imperial Subterrane
Vydejte se chodbou dopředu, odbočte doleva, otvorem před vámi proskočte dolů, zabočte na schody vpravo, popojděte vpřed a seskočte dolů, setkáte se s císařem. Promluvte si se strážným Glenroyem, poté se samotným císařem, proberte s ním všechny dialogy a vylepšete si postavu. Postupujte chodbou dopředu, následujte zbrojnoše a císaře, tak dojdete ke dveřím, kterými projděte.
The Sanctum
Promluvte si s císařem, proberte s ním všechny možnosti dialogů, obdržíte od něj kouzelný amulet, pokračujte za ním a jeho zbrojnošem Baurusem, držte se mu v patách, zúčastněte se dalšího souboje s nepřáteli, poté co je společně zlikvidujete, oberte o všechno jejich mrtvoly. ale zprava vás přepadne zákeřný vrah (obr.1), který císaře zabije. Ještě než se tak stane, promluvte rychle s císařem, ví díky Svitkům Mudrců, že se přiblížila jeho hodina smrti, dále vám poví o svém nelegitimním synovi Martinovi a poté bude císař zabit, na oplátku pak zabijte jeho vraha. Prohledejte mrtvolu císaře a seberte vše, co má u sebe, hlavně nezapomeňte vzít Svitky Mudrců, poté pokecejte s Baurusem, i s ním proberte všechny dialogy, obdržíte od něj klíče. Vyskočte si do chodby vpravo, odkud císaře napadnul jeho vrah, pokračujte vpřed chodbou, zabočte doprava a poté doleva, projděte dveřmi.
Sewers
Popojděte vpřed a otevřete si poklop v podlaze, prolezte jím, vlevo sejděte dolů po schodech a pokračujte chodbou dál, odbočte doleva. Vpravo přejděte po schodech doprava, vejděte do chodby, sejměte Goblina a pobijte všechny krysy. Tak se vám otevře přístup k mřížím, jděte k nim, projděte jimi a pokračujte stále vpřed tunelem za světlým kruhem, projděte mřížemi a tak cestu přes kanály zakončíte.
The Great Forest
Poté, co jste se dostali ven z kanálů, otevře se vám celý rozlehlý svět Oblivionu, je tedy jen a jen na vás, kudy se vydáte. Nyní vám tedy budu popisovat, kudy jsem pokračovala já, pokud tedy nevíte jak dál, následujte mne podle tohoto návodu. Otevřete si tedy mapu (F4) a jako cíl cesty zadejte “Weynon Priory“, tak se tam automaticky přesunete. Vydejte se dopředu, obejděte studnu a vstupte dveřmi do kostela. V místnosti si pokecejte s bratrem Piknerem, poté vystoupejte po schodišti nahoru, odbočte doleva na další schody a nahoře jděte doleva k posteli, na které spí převor Maborel, vzbuďte ho a promluvte si s ním. Můžete s ním probrat všechny nabídky dialogů, ale hlavně se ho zeptejte na chlápka jménem Jauffre, poté co vám poví o něm co ví, znovu zalehne ke spánku. Jauffreho je velice důležité najít, neboť s ním potřebujete nutně mluvit, nachází se někde poblíž, ale hra se generuje pokaždé jinak, já ho našla v druhé místnosti nad schody. Ukažte mu amulet od císaře, ze kterého je zřejmé, že císař má utajeného nelegitimního syna Martina, který žije ve městě Kwatch, kde slouží jako kněz v Chrámu Akatoshe. Proberte s ním všechny nabídky dialogů, hlavně mu odevzdejte Svitky Mudrců, tak vám poví vše, co ví o Martinovi (to budete po chvíli nutně potřebovat) a poté sejděte zpět dolů, vyjděte dveřmi ven na volné prostranství, jestliže jste oba mnichy zde nenašli, mohou být ještě v modlitebně za dveřmi vlevo. Jakmile si s nimi pokecáte, narazíte na chlápka jménem Eronor, promluvte si i s ním, poté si opět si otevřete mapu, posunujte s ní tak, abyste mohli kliknou na ikonku Kwatch, tak se ocitnete na cestě do tohoto města.
The Gold Coast
Cestou budete procházet přes tábor uprchlíků, potkáte muže jménem Hirtel, pokecejte si s ním, obdržíte velice zlou zprávu. Město bylo napadeno hordami Deodrické armády, která na město zaútočila z Ohnivé brány Oblivionu a město Kwatch zcela vyplenila a srovnala se zemí. Císařský syn Martin zůstal společně s dalšími rukojmími uvězněn v kostele, což je velice zlé především pro vás. Opusťte tedy Hirtela a pokračujte vpřed do kopce, nahoře odbočte doleva a vydejte se po kamenné cestě vpřed. Narazíte na pátera Drangolera, proberte s ním všechny dialogy, hlavně se ho zeptejte na velitele obránců města Savliana Matiuse, kteří útok hord přežili. Pošle vás po cestě nahoru, jděte tedy vpřed, držte se stále na kamenné cestě, nikam neodbočujte, tak dojdete až k ohnivé bráně. Zde si promluvte s velitelem obránců Matiusem, tak se dozvíte, že jediná možnost, jak proniknout do města je uzavřít brány Oblivionu, což lze ovšem učinit pouze zevnitř. Dále se dozvíte, že několik odvážných a chrabrých bojovníků se již o to pokusilo, ale slehla se pod nimi zem, s největší pravděpodobností tedy zahynuli.
Kwatch
Neváhejte tedy a rychle projděte hořící branou, poté i druhou, ocitnete se na prostranství, kde budete napadeni skřety, vrhajícími na vás ohnivé koule. Dobře se kryjte, sem tam něco dobrého zakousněte, ať nezemřete, tak skřety poměrně hladce zlikvidujete. Poté vstupte do chrámu, kde vyhledejte Martina, s kterým si pokecejte a proberte s ním všechny možnosti dialogů. Dozvíte se od něj, že odsud jít na svobodu nemůže, dokud nebude znovu uzavřena Ohnivá brána. Vyjděte tedy z kostela ven, vraťte se ven přes bránu a vstupte přímo do Ohnivé brány, otevřete ji, tak se ocitnete v hořícím městě.
Plane Of Oblivion
Takže jste se ocitli přímo v hořícím městě, zlikvidujte první nepřátelské skřety. Vstupte tedy do chřtánu Oblivionu a buďte na pozoru, jsou zde daedry a pasti. Hned na začátku se setkáte s mužem jménem Ilenda Vonia z první vyslané družiny, nabídne vám doprovod k záchraně jednoho z uvězněných vojáků Meniena, proberte s ním nabídky dialogů a nabídku, že vám pomůže raději odmítněte, je to ale na vás, já ji ale odmítla. Tak se Ilenda sám vrátí zpět na barikády za Matiusem a vy se vydejte vpřed. Vším cílem je dojít k bráně u věže, ze která šlehá vysoký plamen, vydejte se tedy o kousek dál a branou do věže vstupte. Postupujte ve věži stále nahoru, procházejte branami výš, musíte se dostat až k ke kouli, která je pečetním kamenem a to přes další brány „Rending Halls“, „Blood East“ a „Corridors of Salvatin“, tak dojdete až k uzamčeným dveřím. Klíče od nich má u sebe hlídač, nacházející se ve východní věži, kam se dostanete po úzkém mostě. Na vrcholku této věže si promluvte se zajatcem a on vám vysvětlí, jakým způsobem lze zlikvidovat Ohnivou bránu, bohužel tohoto dobrodince zachránit před smrtí nemůžete. Na oplátku zabijte Sigill Keepera, seberte mu vše, hlavně však klíč od brány, vraťte se nazpět do hlavní věže, odemkněte si bránu a projděte přes ni dál. Pokračujte až úplně nahoru věže, kde již na konci šlehajících plamenů je koule, tedy pečetní kámen, který zlikvidujte (obr.2). Tak nastane obrovský výbuch a po něm budete automaticky transportováni zpět před městskou bránu na místo, kde stála vámi nyní již zlikvidovaná Ohnivá brána. Projděte tedy touto bránou do města a ocitnete se před vám již známým kostelem, ve kterém se ukrývá Martin s několika dalšími uprchlíky.
Kwatch
V kostele pak znovu promluvte s Martinem, nebude ale s vámi chtít odejít, dokud nebudou zachráněni všichni uprchlíci, včetně všeho osazenstva hradu. Vraťte se zpět za Savlianem Matiusem, tak budete požádáni o pomoc v boji, tento úkol je nepovinný, přesto ho doporučuji splnit. Prosekejte se tudíž přes náměstí a kostel až před hrad, ale přes bránu se dál nedostanete. Abyste mohli ostatním zbrojnošům tuto bránu otevřít zevnitř, je nutné použít fígl. Vraťte se tudíž zpět ke kostelu, kde zastavte zde chodícího Bericha Iniana, který má u sebe klíč od vchodu do podzemí hradu a je ochoten vás jím provést. Následujte ho tedy z kostela dolů po schodech a vpravo projděte dveřmi do sklepení. Zde se zabloudit nedá, pokračujte vpřed a pobíjejte skřety, tak se společně prosekáte až do místnosti s poklopem, který vám Berich odemkne, vstupte do něj. Prosekávejte si cest dále vpřed až na konec, kde se nachází na zdi aktivní místo, přes které se dá vylézt dalším poklopem nahoru do chodby mezi další zavřené mříže. Po schůdcích vyběhněte ke kolu, kterým otočte, tak spustíte mechanizmus, který obě mříže zvedne. To je signál pro Savliana Matiuse a jeho zbrojnoše, aby vpadli do hradu, utíkejte tedy společně s nimi k protějším dveřím a vstupte do chodeb. Savlian Matius zde počká a vy s ostatními zbrojnoši si prosekávejte cestu vpřed, pobíjejte skřety prohledávejte všechny místnosti. Hledejte hraběte, nakonec ho naleznete v poslední místnosti, bohužel jste ale přišli pozdě a hrabě je mrtvý. Seberte z něj tedy vše, co unesete, hlavně ale jeho pečetní prsten, vracejte se k Savlianu Matoušovi, se kterým si pokecejte a předejte mu prsten hraběte. Bude smutný, ale poděkuje vám, takže projděte dveřmi ven na volné prostranství a odtud se přes mapu vydejte znovu do tábora utečenců ve Kwatchi.
Weynon Priory
Poté, co se ocitnete ve Kwatchi, vyhledejte Martina a hoďte s ním řeč. Proberte s ním všechny možnosti dialogů, hlavně mu povězte vše, co jste se dozvěděli od Jauffreho, nezapomeňte mu sdělit novinku, že je synem teď již mrtvého císaře a poté ho vyzvěte, aby vás následoval, pak otevřete mapu a jako cíl zadejte Weynonské převorství, tak se tam společně i s Martinem ocitnete. Přiběhne k vám Eronor a sdělí vám, že převor Maborel byl zabit, proberte s ním i další možnosti dialogů, poptejte se ho hlavně na Jauffreho, poví vám, že se nachází v kapli, nebo na faře. Poté budete napadeni několika útočníky, pokud je nepoznáváte, jsou to vrahové Septima, pusťte se s nimi do boje, pomůže vám s jejich likvidací Martin i s bratrem Pinerem. Poté, co je pošlete na onen svět, jděte vpřed a odbočte doprava do kaple, zde již bojuje Jauffer s dalšími nepřáteli, pomozte mu je odrovnat. Nyní si s Jaufferem promluvte, proberte všechny nabídky dialogů, nato následujte ven, Martin půjde s vámi a odtud projděte dveřmi naproti studny doprava na faru. Zde pokecejte s Kauterem i bratrem Pinerem, Jauffer zjistí, že královský amulet někdo ukradl. Proberte s ním všechny možnosti dialogů, tak se od něj dozvíte, jak si počínat dál, hlavně vám poradí, abyste se i s Martinem ukryli do bezpečí, neboť nyní mu jde již o krk, protože vrahové vědí, že je synem císaře a tudíž i jeho potencionálním následníkem trůnu. Sejděte tedy dolů, Martin vás bude následovat, projděte dveřmi na volné prostranství, promluvte si znovu s Martinem i Jaufferem a podle mapy se přesuňte do Chrámu vládce oblak.
Cloud Ruler Temple
Jakmile se ocitnete pře branami chrámu, promluvte si s Martinem i Jaufferem a proberte s nimi všechny možnosti dialogů. Vyčkejte, dokud nepřijde zbrojnoš a neotevře vám bránu od vstupu do chrámu, promluvte si i s ním a následujte ho po schodišti nahoru na malé nádvoří. Znovu si promluvte s Jaufferem i s Martinem, tak obdržíte nový úkol. O Martina, ani Jauffera se bát nemusíte, jsou zde v dobrých rukách, Jauffer vám navíc poví o Baurusovi, který je jediným strážcem, který přežil útok na zavražděného císaře, tohoto tedy budete muset vyhledat. Jauffer i Martin si půjdou odpočinout, můžete se poohlédnout za nimi do místností, nic nového se ale od nich, ani od dalších přítomných nedozvíte. Takže si raději hned otevřete mapu a vydejte se přes ni do City Imperial Garden Distric. Poté, co se tam ocitnete, jděte vpřed, odbočte doleva a dveřmi vlevo vstupte do hospody. Promluvte si s u baru sedícím Baurusem, poví vám, že chlápek vlevo od něj ho sleduje. Nebude chtít, abyste teď hovořili, či kladli otázky, ale poví vám, že za chvíli vstane a chce po vás, aby vy jste sledovali chlápka, který též určitě vyjde za Baurusem z hospody do sklepa. Jakmile Baurus vstane a odejde do sklepa, chlápek ho bude následovat a vy se vydejte za ním. Tak dojdete do sklepení, kde se s chlápkem Baurus pustí do boje, nemusíte do souboje zasahovat, neboť Baurus je předem vítězem. Jakmile chlápka skolí, řekne vám, ať jej prohledáte, učiňte tak a seberte z jeho mrtvoly knihu, je to první díl tetralogie „Mankar Camoran´s Commentaries on the Mysterium xerxes“. Promluvte s Baurusem, řekněte mu, co jste našli, pošle vás za ženou jménem Tar-Meena, která se nachází v Arcane University. Vyjděte tedy ven, ale budete zadrženi strážemi, z nabídnutých alternativ volte boj, jinak byste přišli o vše co máte u sebe a ještě navíc zaplatili mastnou pokutu. Nyní už se můžete přes mapu vydat do University, jestliže jste přijali nabídku Jauffera a stali se členy Mages Gild, projděte po schodištích vraty a najdete ji uvnitř, pokud členy nejste, bude sedět někde venku.
Arcane University
Promluvte si s ní, vyčerpejte všechny nabídky dialogů, hlavně ji povězte, že první knihu máte, tak vám dá kopii té její, tedy druhé, nyní máte už tudíž dvě a musíte sehnat ještě zbývající dvě. Dále vám sdělí, že další díly nemá, ale poradí vám, abyste se zkusili poptat v knihkupectví First Ediion, které se nalézá v obchodní čtvrti a je označenu cedulkou První vydání. Vydejte se tedy přes mapu do Obchodní čtvrti, vstupte do obchodu a promluvte si s majitelem obchodu Phintiasem (obr.3). Dozvíte se, že čtvrtý díl hledané tetralogie nikdy neviděl, ale má její třetí díl, bohužel je ale zamluvený a každou chvíli si má pro něj přijít zákazník. Knihu vám tedy neprodá, ani kdybyste za ni platili zlatem, takže vyjděte z obchodu ven a ihned se vraťte, zákazník jménem Gwinas už bude v obchodě. Promluvte si s ním, ale knihu vám nebude chtít přenechat, proberte tedy s ním další možnosti dialogů a popište mu souvislosti, týkající se této knihy a vraždou císaře. Tak se vyleká a knihu vám přenechá rád a dokonce i zcela zdarma, navíc vám ke knize přidá i svitek, z jehož přečtení pochopíte, jak a kde získat čtvrtou, tedy poslední knihu hledané tetralogie. Svitek totiž obsahují nejen návod k získání čtvrtého dílu, ale je to i smlouva s Ravenem Camoranem, kultovním činovníkem, který měl Gwinasovi výměnou za knihu věnovat členství v bandě. Vyjděte tedy ven a vydejte se přes mapu za Barusem do Elven Gardens, kde si s ním pokecejte ve známé hospodě. Proberte s ním všechny dialogy, seznámíte ho tak nejen s místem setkání Gwinase s Ravenem Camoranem, ale i s tím, že již máte tři díly celé série. Baurus jediný zná cestu do stok, takže jakmile vstane, následujte ho. Je to dlouhá a trnitá cesta, plná nebezpečí, přepadne vás loupežník a budou vás napadat krvelační vlci, no musíte to vydržet, neboť jinou cestou se bez Baurusových znalostí do stok nedostanete, držte se mu tudíž v patách, jako klíště. Nakonec se tedy sejdete před dveřmi místnosti, ve které má jednání proběhnout. Nyní tedy musíte postupovat tak, jak je to popsáno na svitku, který jste obdrželi návdavkem od Gwinase. Nejdříve si hru uložte, potom jeden z vás musí projít dveřmi a usednout na židli a stát se tak „volavkou“, druhý vyběhne doleva nahoru po schodišti, projde dveřmi a bude sledovat dění dole. Poté k tomu sedícímu přijde pro knihu Raven Camoran, po chvíli zjistí, že se jedná o podvod a že na židli není Gwinas, vpadnou do místnosti další nepřátelé, začne tedy boj na život a na smrt. Pomáhejte Baurusovi likvidovat nepřátele, ti se po smrti mění v příslušníky nechvalného řádu, kryjte Bauruse a nedopusťte, aby zemřel, zkomplikovali byste si jednak cestu zpět na povrch, jednak byste mohli mít potíže v dalším pokračování hry. Jakmile nepřátele pobijete, prohlédněte jejich mrtvoly, z té Ravena Camorana seberte poslední knihu tetralogie a máte tedy všechny čtyři u sebe. Pokud by vám Baurus přece jen zemřel, raději si hru z novu nahrajte a bojujte znovu, možná vám pomůže vyměnit si role, i tuto možnost v dialogu s Baurusem před vstupem do místnosti máte. Jakmile tedy budete mít knihu, promluvte s Baurusem a následujte ho stokami, držte se mu v patách, pokud se vám ztratí, což se může stát, musíte zbytek cesty na povrch nalézt už sami, což ovšem není už nikterak obtížné. Poté, co se ocitnete na povrchu, přeneste se přes mapu do Arcane University za Tar-Meenou, vejděte dovnitř a promluvte si s ní. Sdělte jí, že už máte všechny čtyři knihy, proberte s ní všechny možnosti dialogů, ale je s ní těžké pořízení, pořád bude říkat, že potřebuje čas, abyste tudíž přišli až zítra. Nejlépe tedy je, vypravit se přes mapu zpět do Elven Gardens a vstoupit do hospody, s hospodským si domluvit nocleh, zaplatit a jít nahoru do pokoje, kde se na posteli vyspat. Vezměte to tedy „jedním vrzem“ a za jedny peníze a vyspěte se v posteli třikrát po sobě po dvaceti čtyřech hodinách, poté se vraťte zpět na ulici a znovu se přes mapu přeneste do Arcane University za Tar-Meenou, kde si s ní pohovořte. Teď už vás odbývat nebude a sdělí vám to, co potřebujte, tedy Green Emperor Way Where Tower Touches Midday Sun, což je podle mapy do Palace Distrikt.
Distric Palace
Přes mapu se tam tedy vydejte, tak se objevíte na cestičce, vedoucí na severovýchod ke stoupajícímu schodišti, dojděte až pod ně, kde zahněte doprava a jděte k hrobu s kopulí, která patří princi Camarrilovi. Zde počkejte až do pravého poledne, chce to jenom chvíli vydržet (lze také posunout čas-klávesa T), kdy dopadající Slunce na dveřích hrobky zviditelní mapu, klikněte na akční tlačítko a tak se tato zcela automaticky překreslí i do vaší vlastní mapy, což je další meta vaše pochodu, tedy skrýš kultu Mythic Dawn v kopcích západně od jezera Arrius. Vezměte to tedy přes Chrám vládce oblak, kde si nejdříve promluvte s Jaufferem, Barusem a Martinem. Poté se přeneste do nejbližšího místa k jezeru Arrius, doporučuji se přenést do Chey Dinhal k východní bráně,neboť přes mapu to nepůjde (pokud jste některé místo na mapě ještě nenavštívili, nikdy se tam přes mapu nedostanete a vždy tam budete muset dojít pěšky, pamatujete si, jak jste z tohoto důvodu museli šlapat za Baurusem do Stok?) a odtud se vydejte k jezeru pěšky, kontrolujte si směr podle mapy i kompasu.
Chrám Mehrunese Dagona
Jakmile se ocitnete před branou, vstupte dovnitř a přivítá vás Mythic Dawn, což je dveřník, odpovězte mu heslem a pustí vás dál, doprovodí vás až do další místnosti, kde narazíte na strážce jménem Harrow. Harrow vás vyzve, abyste vše co máte u sebe, odevzdali jemu. Nyní se vám naskýtají dvě možnosti, buďto uposlechnout, nebo odmítnout. Jestliže odmítnete, čeká vás boj, ale nejen s ním, ale odhalíte tak svoji totožnost a budete muset bojovat se všemi dalšími postavami, které potkáte. Je to velice náročné a obtížné, takže vám tuto možnost použít vůbec nedoporučuji. Raději tedy uposlechněte a vše odevzdejte, tak vás Harrow propustí do chrámového předsálí, odkud se vydejte za průvodcem do Dragonova chrámu, tak dorazíte až k oltáři, za kterým řeční Mankar Camoran, autor tetralogie Mysterium Xarxes. Je to vykuk, jakmile dořeční, zmizne jako pára nad hrncem a to i s amuletem, knihu však zanechá na oltáři. Jděte tedy až k oltáři, tak se setkáte s jeho dcerou, osloví vás. Bude po vás chtít, abyste zabili přichystanou a spoutanou oběť jménem Jeelie dýkou, ležící vpravo od knihy. No nejste přece žádní vrahové a bojujete pouze s nepřáteli v otevřeném boji, takže tuto její nabídku rozhodně odmítněte a oběť osvoboďte, ostatně neprohloupíte, dá se na útěk a pokud ho budete sledovat, bezpečně vás vyvede ven z chrámu, neboť cesta, kterou jste sem přišli, je nyní uzavřená. Tento váš počin rozčílí všechny přítomné, vrhnou se na vás, což by po krádeži knihy udělali i tak, kdybyste Jeelie zabili, rychle tedy seberte knihu (obr.4) a utíkejte za Jeeliem přes dveře a to na severní straně hořejšího patra, přes ně se dostanete do dalších chodeb, asi v půli si pákou uvolněte přístup do následujících chodeb, abyste nakonec posledními dveřmi vyběhli na volné prostranství, rozlučte se s Jeeliem, vyslechněte si jeho díky, pokud chcete a máte odvahu, můžete se kdykoliv vrátit zpět pro vám odebrané vaše věci, je to ale lepší, abyste v dalším postupu hrou něco důležitého nepostrádali. Nyní se tedy přes mapu se přeneste znovu do Chrámu vládce oblak.
Cloud Ruler Temple
Vstupte do brány, vyběhněte po schodištích nahoru a vyhledejte nejdříve Jauffera a pokecejte si s ním, sdělte mu hlavně na jeho dotaz, že knihu sice máte, ale s amuletem Mankar Camoran zmizel. Proberte všechny dialogy, sdělte mu co jste našli, pošle vás za Martinem. Předejte mu knihu, kterou jste sebrali v Chrámu Mehrunese Dagona, bude nejdříve zděšen, ale po chvilce vám sdělí, že knihu prostuduje, pošle vás znovu za Jaufferem. Vyhledejte ho a promluvte si s ním, tady musíte vydržet a probírat s ním dialogy tak dlouho, než se vám zmíní o vyzvědačích. Tak se od něj dozvíte, že zřejmě už Chrám vládce oblak není tak bezpečný, jak byl doposud a jak se sám původně domníval. Zmíní se vám o tom, že v uplynulých několika nocích byly za hradbami dole strážemi spatřeny podivné bytosti, sice na špiony nevypadají, ale je to podivné. Jauffer tam nechce posílat své vlastní lidi, aby neoslabil ostrahu chrámu samotného a tak neohrozil život Martina. Pošle vás za kapitánem Stefanem, který se plácá někde po hradbách, také může být u jídla, či u Martina, nebo také před knihovnou. Také vám poví o kapitánovi Burdovi, který se zdržuje na hradě v Brumě, i ten by pro vás mohl mít důležité informace o podezřelých osobách.
Spies
Nejdříve tudíž vyhledejte kapitána Stefana a zeptejte se ho zejména na zvědy. Dozvíte se od něj, že domnělé špiony vidívá z hradeb, kde se objevují večer po 19.-té hodině u runového kamenu. Zatím tam ale nechoďte, ale přes mapu se vydejte do Brumy, kde v hradu vyhledejte kapitána Burdu a rovněž se ho poptejte na zvědy. Ujistí vás, že udělá vše pro to, aby vám pomohl a požádá vás, jakmile zjistíte konkrétní informace o podezřelých, abyste se vrátili a vše mu sdělili. Nyní se tedy vraťte do Chrámu vládce oblak a vydejte se dolů po schodišti směrem k Brumě, vidíte ji v dálce před sebou. Jděte ke kameni, který je pokryt zledovatělou vrstvou, z něj potom musíte vidět na zeleně pomalovaný runový kámen. Skrčte se, klikněte na klávesu (T), kde si můžete nastavovat denní čas, abyste tu nemuseli tvrdnout. Po19.-té hodině se ke kameni přiblíží dvě osoby, sledujte je a jakmile poodejdou, tiše a opatrně se za nimi vydejte, zavedou vás tak ke vchodu do jeskyně. Zde byste potřebovali dokonalou znalost při otevírání zámků, je tedy lépe je zabít a z mrtvol získat klíče, kterými dveře otevřete a vstoupíte do jeskyně. Prohledejte jeskyni, naleznete důkaz o tom, že jsou to skutečně špióni, naleznete tam zprávu psanou ručně samotným Rumy Camoranem, přečtěte si ji a poklopem vejděte do sklepa Jearlina domku, odtud ven na ulici a podle mapy se přeneste zpět do Chrámu vládce oblak. Druhá varianta, jak získat dokumenty, usvědčující Jearlin ze špionáže, je postupovat podle rady kapitána Burdy, projít se tedy po Brumě a nalézt Jearlin dům. Nezkoušejte ho však otevřít, padli byste do rukou Burdových stráží, o kousek dál vyhledejte žebráka Jorka the Outcast a poptejte se ho po Jearlin. Bude se kroutit jako žížala, ale za pět zlaťáků se mu „vrátí paměť“ a poví vám, co ví o Jearlin. Vydejte se tedy zpět za kapitánem Burdou, promluvte si s ním a hlavně mu sdělte, co jste se dověděli od žebráka o Jearlin, tak vás ujistí, že vám umožní dostat se v Brumě do domku Jearlin, aniž by vás jeho stráže zatknuly. Takže se vraťte zpět k domku Jearlin, nyní již můžete vstoupit do domku bez obav a jak už víte, ve sklepě seberte zprávu od Rumy Camorana, se kterou se vypravte zpět do Chrámu vládce oblak. Zde jděte za Jaufferem a povězte mu o tom, co jste udělali a řekněte mu, že máte i důkaz o spiknutí, tedy rukopis Rumy Camorana, adresovaný Jearlin. Jauffer vás pošle za Martinem, ten už má část knihy Mysterium Xarxes prostudovanou, i tomuto povykládejte o posledních výsledcích vašeho pátrání, nebude ani moc překvapený, neboť to už delší dobu tušil. Rád by otevřel další portál do ráje Mankary Camarona, k čemuž ale potřebuje Deadrický artefakt. Máte tedy nový nelehký úkol, ale Martin vám poradí, abyste si na jeho stole přečetli jednu z jeho knihu Modern Heretici, učiňte tudíž tak a na mapě se vám objeví nový cíl, Azura´s Shrine. Je to však opět nová meta, takže se tam budete muset vydat hezky „po svých“.
Blood of the Deadra
Martin stále studuje knihu, kterou jste mu přinesli, neboť potřebuje zjistit, jak se otevírá portál do Mankary Camorana, což však není tak docela jednoduché. Zatím stále totiž neví, jak na to, jediné co ale ví je, že k tomu bude zapotřebí sehnat deadrický artefakt, který je těsně spjat s Deadrou. Těchto artefaktů se nachází ve hře v různých úrovních celkem patnáct, přičemž k vyvolání Deadry je zapotřebí nabídnout na příslušném oltáři nějakou specifickou ingredienci. Pokud tedy vaše úroveň je na nízkém levelu, můžete mít problém, nebudou s vámi hovořit, neboť požadují statnějšího bojovníka na vyšší úrovni levelu. Budete tedy muset napřed zvýšit svoji úroveň na požadovaný level a to u obchodníků, ale tyto ingredience na zvýšení vašeho levelu jsou tak vzácné, že je u každého nedostanete. Budete tedy muset dlouze hledat toho pravého a ingredienci k povýšení vašeho levelu u něj nakoupit. Tak tedy, u Martina v místnosti, kde studuje, si přečtěte knihu Modem Heretic, po přečtení se vám na mapě objeví nový cíl cesty, tedy Azura´s Shrine, vyjděte tedy ven prohlédněte si mapu. Azura´s Shrine naleznete v Jerall Mountains, což je místo severně od jezera Arrius. Pokud jste u jezera již byli, potom se tam přes mapu přeneste, ale k Azura´s Shrine budete už nuceni dojít pěšky „po svých“. Jakmile tam dojdete, ze všeho nejdříve si promluvte s tajemným Elfem Melsem Marysonem, moc vám toho ale neřekne, budete ho muset nejdříve podplatit. Tím mu rozvážete jazyk a řekne vám, jak máte postupovat. Nejdříve tedy jděte od sochy na druhou stranu, kde na stezce poletují světlušky. Na jednu z nich použijte kouzlo (klávesa „C“), tak z ní vypadne na zem zlatý prach, který seberte. Poté se vraťte na zpět k soše, klikněte na klávesu „T“, tak spustíte nastavování času. Nastavte ho tedy tak, aby ukazoval pátou hodinu ranní, nebo večerní (od Melse jste se přece dozvěděli, že jen v tomto časovém rozpětí od pěti hodin do sedmi, ráno nebo odpoledne, lze s Azura´s Shrine hovořit), poté ji předejte akční klávesou zlatý prach ze světlušky, tak k vám promluví (obr.5). Zjistíte, že od vás požaduje službu, chce, abyste skončili posmrtná utrpení jejich uctívačů, kteří byli před léty zabiti upírem Dratikem a byli nakaženi jeho virem a tak se sami stali upíry. Na mapě se vám otevřel nový cíl, je jím starý, již vytěžený a dnes již nepoužívaný důl, který se nachází v horách na jihozápadě. Tam jste ještě nebyli, takže se tam musíte vydat pěšky, na místě projděte dovnitř dveřmi a nyní musíte zlikvidovat pět upírů. Dávejte si ale pozor, pokud by se vás dotkli, nakazí vás taktéž, takže je likvidujte zdálky pomocí kouzel (stačí to, co spouštíte klávesou „C“). Jakmile se jich zbavíte, vraťte se ven a přes mapu se přeneste nazpět k Azura´s Shrine. Přistupte k ní, teď již nezáleží na čase a povězte ji, že jste úkol bezezbytku splnili, bude spokojena a předá vám kýžený artefakt „Azura's Star - Grand soul gem“, takže se nyní přeneste zpět přes mapu do Chrámu vládce oblak, kde vyhledejte Martina, promluvte si s ním a artefakt mu předejte, jsou sice i jiné možnosti, ale já tak učinila. Odkáže vás na Jauffera, takže i jeho vyhledejte, dozvíte se, že máte jít do Brumy, kde vás již očekává váš známý kapitán Burda, přes mapu se tudíž přeneste do Stájí u Divokého koně, kde vás už s několika jeho zbrojnoši očekává.
Sigilský kámen
Promluvte si s ním, požádá vás o chvilku strpění a potom společně se svými lidmi zaútočí na několik bestií, které hlídají novou Ohnivou bránu. Pomozte jim bestie zlikvidovat, jakmile po jednom projdou Ohnivou bránou, vstupte tam za nimi i vy. Tady máte vcelku přímočarý úkol, něco podobného už jste dělali, vyzvěte tedy kapitána, aby vás i se svými bojovníky následoval, jděte vpřed a pobíjejte bestie. Vyhýbejte se střelám z věží, tak dojdete až k vstupní bráně, kterou projděte. Pokračujte stále dopředu, likvidujte rarachy a ohnivé potvory, stoupejte pomocí procházení dalších bran stále výš, prohledávejte mrtvoly, mají u sebe klíče od dalších sigilských bran. Zde se zabloudit nedá, směr dalšího postupu vám ukazuje ohnivý sloupec, takže stále jděte výš, až dojdete k sigilskému kameni, který zlikvidujte, tak jste zničili Ohnivou bránu a ocitnete se i s kapitánem Burdou nazpět u Stájí u Divokého koně, kde vám kapitán poděkuje, že jste ho a jeho lidi naučili likvidovat ohnivé brány, takže s případnými dalšími si již dokážou poradit sami. Rozlučte se a přes mapu se vydejte zpět do Chrámu vládce oblak, kde si promluvte si znovu s Martinem. Tak se od něj dozvíte, že z knihy vyčetl další pokyny a rady, zjistil tak, že bude potřebovat další nutnou složku, kterou je „svatá krev“, takže kdo by mu ji asi opatřil, ne-li vy. Jedná se o krev Tibera Septima, který byl prvním vladařem z rodu Septimů. Jděte za Jaufferem, od něj se dozvíte historku, okolo Talose Tibera Septima, který po krvavém boji na Sancre Tor daroval svoji vlastní zakrvavenou výzbroj jeho věrným vojákům Blades. Tito tedy vystavěli kolem kyrysu v katakombách chrám, z kterého se později stalo poutní místo. Netrvalo to však dlouho a toto svaté místo se stalo trnem v oku nečistým silám, které se ho zmocnily. Ti nejvěrnější ze zmíněné armády Blades zde tak nalezli vlastní smrt, jednalo se o zbrojnoše jmény Waldemar, Rielius, Casanr a Alain. Takže vyjděte ven a na mapě se vám objevil nový cíl cesty, tedy Sancre Tor. Nyní si ale jděte promluvit s Jaufferem, dozvíte se, že má obavy o bezpečnost Brumy. Takže se pusťte nejdříve do plnění tohoto úkolu od Jauffera. Ten se totiž velice oprávněně obává o bezpečí Brumy. U všech velkých měst celého Impéria se nyní objevily Brány do Oblivionu, což jak víte už dobře sami jsou Ohnivé brány. Jsou to stejné nebezpečné průchozí brány do Oblivionu, jakou jste již zlikvidovali ve Kwatchi a druhou společně s kapitánem Burdou a jeho vojáky. Musíte tedy obejít postupně všechna Impéria a získat pro Jauferra spojence na obranu města. Je tedy nutné požádat vládce jednotlivých měst o pomoc, ale abyste docílili jejich souhlasu, je nejdříve nutné uzavřít ve všech městech nově vzniklé Ohnivé brány a tak jim ulehčit práci s obranou jejich měst. V každém městě, tedy v Anvilu, Bravilu, Cheydinhalu, Chorrolu, Leyawiinu a Skingradu budete muset nejdřív navštívit místního hraběte či hraběnku a požádat o pomoc v obraně Brumy. Jejich odpověď je vždy stejná, zavřete bránu a naše spojenectví je vaše. Vždy nejdříve požádejte o pomoc pro Brumu hlavu města, poté jděte zlikvidovat Ohnivou bránu. Popisovat jak si počínat po vstupu do Ohnivých bran vám nebudu, je to vždy stejné a na jedno brdo. Probíjejte se vždy až nahoru, kde musíte sebrat kámen Sigil Keep a tak bránu zlikvidovat, poté to jít oznámit příslušnému vládci města, tak vám přislíbí pomoc.
Anvil
Hrad se nachází na ostrově jižně od města. Hraběnku Millonu Umbranox naleznete v Great Hall od 8:00 do 16:00 a od 20:00, do půlnoci potom se krmí v jídelně. Bránu, kterou musíte nejdřív uzavřít známým způsobem, se nachází na kopci severozápadně od městské brány.
Bravil
Hrad najdete jihovýchodně od městské brány. Hrabě Regulus Terentius je v Great Hall od 8:00 do 16:00 a je sice poněkud natvrdlejší, budiž mu však připsáno ke cti, že vám do vašich služeb svěří Vieru Lerus, hrdinku na patnáctém levelu. Ohnivá brána do Oblivionu se nachází severozápadně od městské brány.
Chorrol
Hrad najdete severovýchodně od městské brány. Hraběnaku Arriana Valga naleznete většinou v Great Hall, ale mnohem častěji pak na veřejných prostranstvích, zejména v Chappel of Stendarr a Oak and Crosier Tavern, samotná brána se nachází jižněji od městské brány.
Leyawjjn
Hrad najdete na západním konci města. Hrabě Marius Caro „úřaduje“ v County Hall od 8:00 do 16:00 hodin a večeří zde od 20:00 do 23:00 hodin, brána se nachází severovýchodně od města.
Skingrad
Zde je to poněkud více složitější, neboť hrabě Janus Hassildor je zalezlý v Lord´s Manor a jedna ze dvou možností, jak se k němu dostat, je použít paklíč. Druhá možnost, jak ho navštívit, je použít prostředníka. Janus Hassildor má dva mluvčí, pouze přes ně komunikuje s veřejností. Jsou jimi argonianka Hal- Liurz a imperiál Mercator Hosidus, musíte se jim ale zmínit o pomoc Brumě, dovolí vám potom hraběte navštívit. Následujte mluvčího do Hassildorovi komnaty a promluvte s hrabětem. Brána je dolů z kopce východně od hradu, potom dále vpravo přes most u velikého kamene.
Cheydinhal
Opět si normálně promluvíte s hrabětem Andel Indarysem, který vám označí na mapě lokaci další brány. Jediný rozdíl při zavírání brány je ten, že narazíte na syna hraběte, Farwila. Je to dobrodruh poněkud mdlého rozumu a nerozvážně se vydá zlikvidovat bránu sám. Jděte tam tedy za ním, snažte se ho chránit před smrtí, je to sice obtížné, ale povedlo se mi to. V případě, že ho uchráníte, budete odměněni hrabětem zbraní a vynikajícím amuletem. Pokud ho ale zabijí, potom mu seberte jeho pečetní prsten a doneste ho hraběti, jinak s vámi nebude chtít mluvit. Zavřeli jste tedy brány u všech, nyní již samozřejmě spojeneckých měst a získali tak jejich slib pro moc Brumě. Dříve, než se vydáte na cestu pro svatou krev, udělejte si malou odbočku. Jistě jste již získali desátý level, pokud ne, musíte tento úkol nechat na pozdější dobu, kdy získáte potřebné vlastnosti, povyšující vás do tohoto levelu, jinak by se s vámi bohyně nebavila. Jistě vás už nebaví stále shánět klíče a paklíče, vydejte se tudíž vyhledat věčný, tedy nezničitelný paklíč.
Artefakt Eye
Přeneste se tedy přes mapu do Leywjjnu a pěšky po zlaté cestě se vydejte na sever, tak dojděte do svatyně bohyně Noctural, se kterou si promluvte. Od ní se dozvíte, že ji dva zloději jménem Bejeen a Weamb-Na ukradli artefakt Eye (oko), požaduje tedy od vás, samozřejmě za odměnu, abyste jí ten ukradený artefakt našli a přinesli. Vraťte se tedy přes mapu do Leywjjnu, prohledávejte měst, kde se zeptejte některého muže na artefakt Eye, nebudete sice vědět, o co jde, ale pokud proberete s ním všechny dialogy, potom se dozvíte dvě jména, Bejeen a Weamb-Na. Takže obejděte všechny domy a až naleznete ten, kde bydlí Bejeen a Weamb-Na, vstupte dovnitř. Promluvte si s oběma výtečníky, ale budou z vás dělat blbce, prý o ničem nevědí. Vyjděte tedy ven na ulici, vraťte se zpět, zůstaňte v předsíni tak, aby vás neviděli a vyslechněte si jejich rozhovor, tak se dozvíte, kam Eye ukryli a na mapě se vám objeví nová lokace, jeskyně Tidewater Cave. Vyjděte tedy ven a přes mapu se tam přeneste a vstupte dovnitř. Jeskyni hlídají Trollové a medvědi, které budete muset porazit, v jeskyni zahněte na první křižovatce doleva a na druhé opět doleva. Pod vodou pak doplavte k artefaktu a seberte jej (obr.6), stejnou cestou se vracejte zpět a projděte ven před jeskyni, odkud se přes mapu přeneste k bohyni Noctural. Předejte ji artefakt a vyslechněte si její povídání, nakonec vám předá kýženou odměnu, je jí vámi vytoužený věčný, tedy nezničitelný paklíč a nyní máte se všemi dveřmi vystaráno, takže teď se tedy můžete vydat pro svatou krev, tam jste ještě nebyli, takže se přeneste přes mapu na nejbližší cíl u Sancre Tor a odtud se vydejte pěšky ke zbořeništi chrámu.
Blood of the Divines
Zde narazíte na vojáky nečistých sil, kteří hlídají vstup do katakomb, všechny zlikvidujte a poté dřevěnými dveřmi vstupte do katakomb. Katakomby jsou ale rozlehlé bludiště, které budete muset řádně prohledat. Likvidovat budete muset nejen Truchlivé stíny, ale hlavně musíte nalézt čtyři kostlivce, ze kterých se staly Zombie. Nebudu vám zde podrobně popisovat cestu, není těžké najít tyto mrtvé-živé, vámi hledané brnění je na konci jeskyní, tedy katakomb. Pokud byste ho chtěli sebrat, zabrání vám v tom kouzelná magická clona. Takže nejdříve kromě mátoh musíte zabít všechny čtyři zakleté kostlivce, jimiž jsou již zmínění zbrojnoši Waldemar, Rielius, Casanr a Alain, tak je osvobodíte z prokletí a sami odjedou ke vchodu, na jehož konci leží na kamenném podstavci výzbroj Talose Tibera. Se všemi si postupně promluvte, tak se dozvíte, že Septimův bývalý nejvyšší battlemage Zurin Arctus alias Underking se rozhodl císaři pomstít a tak znesvětil toto místo. Zaklel proto tyto čtyři z Blades do kostlivců a přikázal jim bránit vstup do srdce chrámu, aby tam nikdo nemohl vzdávat zesnulému císaři hold. Underking je již dlouho po smrti, jeho prokletí však přetrvalo dodnes, Blades byli až doposud v jeho moci, než jste tyto ubožáky osvobodili a tito již dojdou konečně věčného klidu. Nyní tedy, zbaveni jejich otrockého převtělení, vám již sami společně otevřou magickou bariéru, seberte z podstavce výzbroj Talose Tibera a vyjděte z katakomb stejnou cestou ven, odtam se vydejte přes mapu zpět do Chrámu vládce oblak, kde předejte tuto výzbroj Martinovi. Bude nesmírně potěšen, z výzbroje si vezme požadovanou krev a dozvíte se od něj, jak pokračuje jeho vědecké bádání a hned dostanete další úkol, najít Velký miscarcandský kámen.
Miscarcand-Great Welkynd Stone
Tento předmět je třetím artefaktem ze čtyř, které jsou zapotřebí k otevření portálu do Camoranova Ráje. Byl objeven v hlavním městě Ayleidů- Myscarcandu. Tento úkol je snad doposud ze všech, které jste již podstoupili, nejlehčí. Vydejte se tedy na nově objevený cíl cesty do lokace Morimath, kde tedy najděte a seberte Veliký welkyndský kámen. Bylo by zřejmě nošením dříví do lesa a podceňováním inteligence hráčů, kdybych vám popisovala cestu krok za krokem. Řeknu vám tedy jen tolik, že je nutné prostory prohledat, je zde plno welkyndských kamenů, ale jenom ten jeden, který hledáte, je ten Veliký. Že jste u něj, to poznáte lehce, je nutné aktivovat tlačítko a vyzvednout tak železný koš, který jej chrání. Trochu vás sice mohou před návratem zdržet zdejší krutý podzemní vládce se svými přisluhovači, tedy kostlivci a Zombiemi, vypořádat se s nimi by pro vás ale nemělo být větším problémem. Poté, co tedy Veliký kámen naleznete a seberete, vraťte se zpět na volné prostranství a přes mapu se vydejte do Chrámu vládce oblak, kde si promluvte s Martinem a Veliký kámen mu předejte.
Defense of Bruma
Martin se vám přizná, že ještě doposud nezná čtvrtý potřebný artefakt. Jakmile se navrátíte zpátky k Martinovi, sdělí vám hodně smělý plán. Je třeba přimět nepřítele k otevření Veliké brány u města, vniknout dovnitř a sebrat pečetní kámen. Tento je totiž posledním artefaktem nutným a potřebným k otevření portálu do ráje Mankara Camorana. Jakmile tudíž skončíte rozhovor na toto téma, Martin se vydá do Brumy, kam ho následujte společně s Jauffrem a Baurusem. Cestou vás bude Martin seznamovat s taktikou v nadcházejícím boji, dobře ho tudíž poslouchejte. Víte již velice dobře ze zápisků Rumy Camoran z Jearlina domu, že váš protivník musí nejprve otevřít tři menší brány, aby teprve potom mohl otevřít Bránu velkou, takovou z níž může takovou z níž může vyjet obléhací stroj, který by byl dokonalou a totální zkázou Brumy. Sledujte tedy pěšky Martina, Jauffera a Baurese, tak dojdete všichni společně do města a odtud potom do až do chrámu. Teď ale musíte v Brumě najít její hraběnku, Narinu Carvain a požádat ji o schůzku s Martinem. Je velice pravděpodobné, že budete velice překvapeni novým vzhledem města. Teprve nyní je patrné splnění vašeho předchozího úkolu, město se změnilo v obrovské vojenské ležení, nalézají se zde teď zde různí zbrojnoši s okolních měst, kde jste uzavřeli Ohnivé brány a získali od vládců měst příslib pomoci, jak se nyní můžete tudíž přesvědčit sami, slib daný vám splnili. Zde si promluvte znovu s Martinem, pošle vás za hraběnkou Narinou Carvain a bude chtít, abyste mu ji sem přivedli. Vydejte se tedy za ní do jejího hradu, tedy na hrad v Great Hall, čas její audience již znáte, proberte s ní všechny možnosti dialogů, tak se vydá za Martinem i se svými strážci. Držte se jí v patách, tak všichni společně dojdete za Martinem zpět do chrámu, kde si hraběnka Narina Carvain sama pohovoří s Martinem. Jakmile rozhovor skončí, promluvte si s hraběnkou i vy, můžete si vybrat ze dvou jejich nabídek. Buďto jste již připraveni bojovat, pak odpovězte že chcete zahájit bitvu, nebo můžete ještě bitvu odložit, já se rozhodla pro boj. Jakmile tedy dáte hraběnce Carvain znamení, že jste připraveni, čeká vás krutá rozhodující bitva. Zde si raději hru uložte, neboť je to pro další průběh hry nesmírně důležité. Daedři se po chvíli začnou rojit brány ven, taktika je v nastalé řeži velice omezená. Snažte se stále držet poblíž Martina, který se v čele vojsk bije a rve s Daedry jako smyslu zbavený. Nesnažte se vyhrát válku sami, přebíhejte raději sem a tam podle toho, kde je vás co nejvíce zapotřebí a chraňte hlavně všechny stěžejní postavy. Nepobíjejte Daedry příliš blízko u bran, čím blíže k nim budete, tím více dalších Daederů z nich bude na vás útočit. Jakmile se objeví první Ohnivá brána a začnou z ní vybíhat bestie, rychle je pomáhejte likvidovat. Chraňte v boji nejen sebe a Martina, pokud by ten totiž v boji padl, hra končí, ale i Bauruse a Jauffreho, neboť jestliže by oni padli, potom vám budou velice citelně chybět při plnění úkolů v následujících Questech. Po chvíli se ukáže druhá Ohnivá brána, pokračujte v boji, tak se ukáže třetí Ohnivá brána a po chvíli pak Velká Ohnivá brána pro vstup do Oblivionu, tou rychle projděte. Poté co vstoupíte touto branou dovnitř, spatříte Daedry, jak tlačí k bráně těžký obléhací stroj, který se přes bránu snaží dotlačit do města, pokud by se jim to podařilo, v tu ránu byste skončili. Nyní máte tedy zhruba patnáct minut na to, abyste tomu zabránili. Musíte tedy jednat rychle, abyste tomu včas zabránili, jistě jste uhodli již sami, že tuto ohnivou bránu budete muset vám již známým způsobem zničit, jenže tady to bude poněkud složitější. Nezdržujte se tudíž bojováním s nepříteli, pokud to není nevyhnutelné, váš čas je drahý. Utíkejte tudíž k první východní věže, vstupte dovnitř a vyběhněte až nahoru, po mostě pokračujte na sever. V kterékoliv další věži potom použijte výtah, který vás zaveze do sklepa, odtud projděte ven dveřmi na severu, nyní již spatříte Citadelu a obě její poboční věžičky. Vydejte se tudíž po mostě k Citadele, vejděte do věže na východě, nyní se musíte dostat do jeskyně „The Smoke and Scorch“, která pod zemí spojuje obě z bočních věží. Tady je vaším úkolem dostat se na vrchol každé této věže a tak aktivovat spínače, pokud tak učiníte, zpřístupní se vám vchod do Citadely, takže se tam vydejte. Zde už se jedná o standardní postup, který vám snad nemusím popisovat, zlikvidovali jste již takové množství Ohnivých bran, že to už bude zcela rutinní záležitost. Poté co se probojujete až k Sigilskému kameni, tento seberte a pokud jste to stihli včas, potom zničíte nebezpečný obléhací stroj a ocitnete mezi vítěznými vojáky s Martinem včele. Pokud mezi jásajícími vítězi nemáte Jaufera a Bauruse, potom se raději vraťte k poslednímu uložení a začněte vše znova, posledně jmenovaní by vám skutečně hodně chyběli při plnění dalších Questů. Nyní následujte Martina a zbylé bojovníky do Chrámu vládce oblak, můžete se tam přenést přes mapu, tak se setkáte se všemi v síni chrámu. Zde předejte Martinovi Sigilské kameny, tak vám otevře přímo v sále Ohnivou bránu, poučí vás o vašich dalších úkolech, nyní tedy můžete do brány vstoupit.
Paradise
Hned po vstupu do ráje k vám promluví hlas Mankara, dozvíte se kupu nesmyslů a výhrůžek, nakonec vám sdělí, že vás už velice netrpělivě očekává ve svém sídle na Carac Agailor, což znamená na svém trůnu. Hned na začátku berte na vědomí, že v této lokaci vám nefunguje mapa, no alespoň máte k dispozici kompas. Tento Ráj má tvar nálevky, tedy trychtýře, takže podle kompasu postupujte neustále na východ. Po chvíli tak narazíte na dva kultisty Mythic Dawn, kteří zemřeli v Camoranových službách a kteří teď, téměř beznadějně, čekají na návrat do Tamrielu, samozřejmě že pod vedením proradného vládce Mehrunese Dagona. Dozvíte se od nich, že jsou teď v Ráji sice nesmrtelní, ale současný jejich život, i přes překrásné prostředí, ve kterém tady žijí, je nesnesitelnými mukami. Znovu a znovu se stávají potravou pro kruté bestie Deadry, poté co jsou jimi sežráni, znovu obživnou a tento nekonečný kolotoč se neustále opakuje. Věděli by sice, jak se zbavit tohoto prokletí, dostat se do Forbidden Grotto, ale tam pouští krutovládce Mankar Camoran pouze jen své vyvolené a to ještě ne všechny a navíc v poutech Bands Of The Chosen. Na mostě, který vede ke dveřím do Flooded Grotto narazíte na Dremoru jménem Kathuteta, od které se dozvíte, že jestliže se chcete dostat do Forbidden Grotto, musíte ji buďto zabít, nebo pro ní vykonat službu, což znamená, že vaším úkolem bude nyní osvobodit Anexese, který je vězněný v Ascended Immortals, což je severozápadě od Lair Of Anexes. Vchod do jeho doupěte je ale zavalený obrovským balvanem, lze jej odvalit pouze tak, že zaktivujete všechna polena a poté i samotný balvan. Poté co toto uskutečníte, vydejte se do Flooded Grotto, kde vyhledejte Kathuteta, kterýžto vám nasadí pouta Bands Of The Ghosen, ale zároveň vám sdělí, přes jeho bratra Ortheho stejně neprojdete. Nemusíte tento úkol plnit, stačí Kathuteta jen zabít, ostatně sám vám tuto možnost jako první alternativu nabídl před chvíli sám, jen berte na vědomí, že je vždycky, ať jste na jakémkoliv levelu, minimálně o pět levelů výš, než vy, takže zlikvidovat ho chce od vás velice dobře takticky vedený souboj. Pokud se tedy raději rozhodnete splnit úkol, vydejte se do Lair of Anexe, kde po odvalení balvanu, jak jsem se již zmínila výše, budete puštěni dál. Nasaďte si tedy rukavice a pokračujte stále dopředu, zde se skutečně zabloudit nedá, po chvíli narazíte na kajícího se Eldamila, který má na svědomí několik vyloženě zlých skutků, má prsty ve vraždě císaře a byl to on, který otevřel Ohnivou bránu ve Kwatchi a který vás osvobodí z pout a pokud budete chtít, což záleží jen na vás samotných, bude vás nyní nadále doprovázet. Po vlastí smrti a získání nesmrtelnosti v Ráji sám potom přišel na to, že jeho skutky byly podlé a zavrženíhodné a nyní vám tudíž nabízí pomoc, kterou samozřejmě přijměte. Proberte s ním všechny nabídky dialogů a dozvíte se, jak postupovat dále. Jděte tedy k Dremoře Orthe, nastupte si do klece a po nějaké chvíli budete převezeni přes hlubokou propast na druhou stranu. Na první křižovatce odbočte doprava, pokračujte dále vpřed. Poté, co vyjdete z jeskyně, je to už k Camoranovi jen kam byste kamenem dohodili, před chrámem narazíte ne jeho syna a dceru, kteří vás ubezpečí, že jste již Camoranem netrpělivě očekáváni. Vstupte do jeho paláce, promluvte si s vůdcem Sekty a na oplátku ho zlikvidujte. Nyní vás čeká těžký úkol, Mankar Camoran má permanentní Reflection, Absorption a Demage Reflection, kouzla a čáry tady příliš nepomohou, takže používejte jen sečné studené zbraně, inventáři byste nyní měli mít Deadřin palcát, ten na něj platí nejvíce. Počítejte také s tím, že mu jeho potomci rychle přispěchají na pomoc, takže musíte skolit všechny tři a nějakou tu bestii ještě navíc. Z mrtvoly Camorana seberte Amulet of the Chosen, rychle vyběhněte ven, neboť celý palác se počíná rozpadat a bořit, tak ať nezůstanete navždy pohřbeni v jeho ruinách. Takže nyní máte ve vašem inventáři Amulet of the Chosen, proto se automaticky přenesete zpět do Chrámu vládce oblak, kde Amulet of the Chosen předejte Martinovi.
Light the Dragon fires (Zapálení dračích ohňů)
Od Martina se nyní dozvíte, že právě teď nastal čas k zapálení Dragonfires v Temple Of The One, tedy Dračích ohňů a posílit tak bariéru mezi Tamrielem a Oblivionem. Proberte s Martinem všechny alternativy dialogů a poté ho vyzvěte k následování. Vyjděte ven a přes mapu se vydejte do Imperial City, do Palace Distrikt, Martin, Jauffer a Baurus se tam tak automaticky ocitnou společně s vámi. Nyní tedy vstupte do Elder Council Chambers, místnosti, kde zasedá Rada Starších a promluvte si s kancléřem Ocatem, který vám sdělí vše o jednání této Rady starších, která na svém posledním zasedání projednávala případné Martinovy nároky na jmenování císařem. Než vám však stačí všechno dopovědět, dostaví se posel se zprávou o nenadálém útoku na hlavní město. Ve všech částech města se otevřely Ohnivé brány, kterými do města pronikají Daedři, takže to opět bude vše na vás. Nyní se tudíž budete muset dostat se skupinkou vašich bojovníků, v níž budou i Baurus, Jauffre, hlava Rady starších Ocato a samozřejmě i Martin do Temple Of The One, kde spatříte otevřené brány a z nich se rojící Daedry. Musíte se dostat ke dveřím chrámu, ale je nutné ochránit Martina, nesmí být zabit. Ostatní bestie nechejte na pospas vaší družině, Martina vyzvěte k následování a společně jděte ke dveřím chrámu, které však hlídá sám obrovský Mehrunes Dagon s pádnou sekerou v prackách. Toto monstrum ale nejde zabít, lze ho jen na chvíli omráčit, takže jej přetáhněte tou vaší nejtěžší sečnou zbraní přes kebuli a jakmile se sesuje k zemi, dejte Martinovi příkaz k následování a projděte rychle i s ním dveřmi dovnitř chrámu. Zde si promluvte s Martinem, dozvíte se od něj, že jej čeká poslední úkol, který za něj nikdo udělat nemůže, zkrátka a dobře sám obětuje svůj život, aby zajistil další trvalou bezpečnou existenci Oblivionu (obr.7). Použije totiž všechny své artefakty, včetně vlastní krve k proměně ve Zlatého Ohnivého Draka a v této podobě usmrtí veliké nebezpečí pro Oblivion, tedy nebezpečného Dagona, sám ale v této podobě Zaltého Ohnivého Draka zahyne. Poté co Martin tímto statečným činem usmrtí krutého Dagona, spustí se závěrečná animace, kterou si zaslouženě shlédněte. Po jejím skončení ale hra definitivně nekončí, tak jak tomu bývá zvykem u ostatních her, přiběhne k vám Ocato, proberte s ním všechny nabídky rozhovorů, tak se dozvíte, že jste byli jmenováni Champion of Cyrrodil, tedy císařským šampiónem a obdržíte za odměnu to nejlepší brnění. Tím tedy končí hlavní příběhová linie, sice velice podivně, dalo by se říci že i smutně, ale co naplat, i v životě nekončí vše „happyendem“ a stává se často, že hlavní hrdina položí svůj život pro blaho celé společnosti. Pro vás hra však zdaleka nekončí, můžete vyjít z města ven, procházet se po celém Oblivionu, promlouvat s představiteli měst a s ostatními osobami a plnit mnohé další úkoly, tedy Questy, ke kterým jste se při hraní přímé linie nedostali. Nečeká už na vás žádné otevírání a zavírání bran, jen jednoduché úkoly, které se dají zvládnout takříkajíc „levou rukou“. V tom vám už ale radit nebudu, jste již zkušenými harcovníky a dokážete si určitě poradit sami, navíc však, což je důležité, jste absolvovali celou hlavní příběhovou linii, tedy povinné Questy bezezbytku a dopídili jste se tak až na samý konec tohoto příběhu.