Popis Praga PV3S
Praga V3S
Střední nákladní terénní automobil. Tato armádní vozidla jsou pro svůj vynikající technický stav vhodná, jak na jednotlivé náhradní díly, tak i celkovou GO/přestavbu.
Sériová výroba tohoto vozu započala v roce 1953 a v nezměněné podobě se vyráběl až do poloviny osmdesátých let, kdy se začalo s "vylepšováním" tohoto vozu a pod označením PV3S M, M1-M6 se vyráběl ještě začátkem let devadesátých.
Automobil byl dodáván jak armádě, tak i do civilního sektoru. Rozdíly mezi nimi byly nepatrné (poklop na kabině řidiče, upevňovací rámečky na světlometech pro technologii nočního vidění, vyklápěcí čelní okna a drobné úpravy v elektroinstalaci vozu)
Základem vozidla je unifikovaný, tří nápravový podvozek rámové konstrukce, na který je možno umístit téměř všechny nástavby, které se kdy pro tento vůz vyráběly. Proto jsou náhradní díly z vojenských, málo ojetých automobilů, velmi dobrým řešením při opravách většího rozsahu. Zaměnit je možno motor, převodovku, nápravy, péra a nebo rovnou celý podvozek.
Technické parametry:
Motor vzduchem chlazený
Pro vozidla PV3S
Objem válců | 7412 cm3 |
Výkon v kW / kr. moment v Nm | 70 / 353 |
Vrtání | 110 mm |
Pro vozidla PV3S M1, M2
Objem válců | 8100 cm3 |
Výkon v kW / kr. moment v Nm | 88 / 452 |
Vrtání | 115 mm |
Rozměry:
Délka | 6910 mm |
Šířka | 2320 mm |
Výška | 2510 mm |
výška přes oblouky s plachtou | 2925 mm |
výška přes skříňovou nástavbu cca | 3300 mm (*dle typu) |
výška ložné plochy nad zemí | 1205 mm |
rozchod kol u přední nápravy | 1870 mm |
rozchod kol u zadních náprav | 1755 mm |
rozvor náprav | 3580 + 1120 mm |
Hmotnosti:
max. přípustná celková hmotnost | 11350 kg |
pohotovostní hmotnost např. vozidlo valník s navijákem |
dle typu 5850 kg |
užitečná hmotnost např.vozidlo valník s navijákem |
dle typu 3500 kg v terénu a 5500 kg na silnici |
max. hmotnost přívěsu v terénu max. hmotnost přívěsu na silnici |
4500 kg 6000 kg |
Další údaje: ( * platí pro valník)
maximální statická příčná stabilita s užitečným nákladem 3500 kg | 33 stupňů |
přípustný sklon bočního vrchu při jízdě po vrstevnici | 12 stupňů |
nájezdový úhel vpředu | 72 stupňů |
nájezdový úhel vzadu | 32 stupňů |
bezpečná brodivost | 800 mm |
maximální brodivost | 1100 mm |
minimální poloměr zatáčení | 10,5 m |
brzdná dráha vozidla dle ČSN 300550 z rychlosti 50 km/h je max | 29 m |
objem palivové nádrže | 120 l |
základní spotřeba (dle normy) | 23 l |