CzechBikers - Jara-profil
Jdi na obsah Jdi na menu
 

 Jára

Obrazek

 


 
  město Zlín (Praha)
moto Honda CBR 900RR (1999)
  ročník 1980
mail jmandakObrazekvolny.cz
http www.czechbikers.cz
 ICQ 95060402

 

 

Tak to jsem já Jára, webmaster těchto skromných stránek. Tento klub jsem založil v podstatě úplně nevinně v roce 2002. Jen mě napadlo, že vytvořím stránky pár mých kamarádů motorkářů a ono se to nakonec nějak rozrostlo. V současné době jsem dokončil studium na ČVUT fakultě stavební obor vodní stavby a podílím se na výstavbách vodních děl na Vltavě a Labi.

     

 

Moto
 

Nakonec jsem pořídil vynikající stroj, r.v. 99, pohodlná a neskutečně príjemná motorka.

Obrazek

 

 

Minibike - Blata Elite 14 WRS

Obrazek

 

 

Moto
Technické parametry

29. 10. 2006 jsem po dlouhém čekání pořídil Fireblada 954. Dovoz opět z De, ale tentokrát se podařil dovézt nádherný kousek. Doufejme, že bude dobře sloužit..

Obrazek

 

 

Model: Honda CBR 954RR fireblade
Rok výroby: 2002
Motor
Objem: 954 ccm
Vrtání: 75x54
Typ: řadový čtyřválec
Výkon / otáčky: 111 kW / 11 250
Moment / otáčky: 105 Nm / 9 500
Kompresní poměr: 10.7 : 1
Rozvod: ?
Chlazení: Voda
Počet rychlostí: 6
Sekundární převod: Řetěz
Rozměry
Suchá hmotnost: 168kg
Výška sedla: 815 mm
Délka: 1400 mm
Pneumatiky
Přední pneu: 120/70 - 17
Zadní pneu: 190/50 - 17
Brzdy
Přední brzda: 2 x vrtaný, 330mm, 4 pístek
Zadní brzda: 1x vrtaný, 220mm, 1 pístek
Rychlost
Max. rychlost: 280 km/h
Další informace
Kapacita nádrže: 18 litrů

 

 Honda CBR 929 RR

 

8. 4. 2006 jsem pořídil tuto krásku. Je to dovoz z Německa...

Honda cbr 929 RR

Obrazek

 
.
 Suzuki GSXR 750
 Technické parametry

Po koupi tohoto stroje 22. 7. 2003 jsem dojezdil sezónu celkem v pohodě. Až na malou nehodu (pád na místě), která měla za následek jen lehounce poškrábaný levý plast. Po dlouhé zimě 2004 jsem ovšem přišel do garáže a Suzinka ne a né chytit. Odvezl jsem ji do servisu do Starého Města, kam jsem měl jet na ní a provedla se teda předem domluvená kontrola a seřízení. K mému zděšení mi byla sdělena informace, že motor nemá tlaky. Takže hlavu dolů a udělat ventily. Invectice +- 15 000,- Jediné, co mě potěšilo, že mi Flek řekl, že ten motor nemá ani o kilometr navíc než na tachometru. Čekal prý oloupané vačky, opotřebované uložení vaček, prostě to, co je u těchto strojů běžné a ono ejhle, vačky a v podstatě celý motor jako ze žurnálu... teda krom ventilů.. Do toho se pak oplatí investovat.

 

Obrazek


 

Po dlouhém čekání na díly jsem se dočkal a moje motorečka byla jako znovuzrozená. Nastalo pomalé zajíždění. 1000 km v otáčkách od 4000 ot/min do 6000 ot/min a jednou za čas 10 000 ot/min. Po 1000 km ježdění na 10% plynu byla znovu seřízena a musím říct, že změna je opravdu znát.

Na srazu na Březůvkách 2004 jsem potkal jednoho motorkáře s fireblade a jeho kámoš vlastznil předemnou mojí suzu. Tak jsem pokecal a dověděl jsem se spoustu věcíí.. Potvrdíl mě, že ventily na ní opravdu těch 5 let neseřídil, takže k podpálení muselo dojít. Jinak moto bylo dovezené z Německa do Olomouce, tam byl opraven levý spodní plas po lehké nehodě a druhý den, co si předchozí majitel suzu koupil, tak s ní jel do Chorvatska. Hodně velká odvaha.. V německu nikdo tachometry neutáčí a on rozhodně tohle nedělal, než ji prodal. Takže mi bylo potvrzeno to, co jsem slyšel v servisu, že ten motor nemá ani o kilometr navíc než na tachometru.

Model: Suzuki GSXR 750
Rok výroby: 1989
Motor
Objem: 748 ccm
Vrtání: 73 x 44,7
Typ: řadový čtyřválec
Výkon / otáčky: 82. kW / 11 000
Moment / otáčky: 74.5 Nm / 10 000
Kompresní poměr: 10.7 : 1
Rozvod: DOHC/16
Chlazení: Olej + vzduch
Počet rychlostí: 6
Sekundární převod: Řetěz
Rozměry
Suchá hmotnost: 195kg
Výška sedla: ?
Délka: ?
Pneumatiky
Přední pneu: 120/60 - 17
Zadní pneu: 170/60 - 17
Brzdy
Přední brzda: 2 x vrtaný, 310mm, 4 pístek
Zadní brzda: 1x vrtaný, 280mm, 2 pístek
Rychlost
Max. rychlost: 250 km/h
Další informace
Kapacita nádrže: 21 litrů

 

Momentálně dodělávám takové resty jako gufera na šavlích, nový vzduch. filtr MEIWA a investice do závažíček.. Když pak přijedu na nějaký sraz, tak se kolem mojeho stroje pořád někdo motá, protože takto zachovalou GSXR 750 r.v. 89 vlastní už jen málo lidí...

 

Jinak vlastnosti této mašiny jsou velice slušné. Na tu dobu to musela být opravdu pecka. Pokud se jede v jednom, tak se nevlní a perfektne si drží stopu v zatáčkách i mimo ně. Kombinace klopení a vlvité silnice jí, jako asi každé motorce, nedělá moc dobře, ale není to žádná výrazná nemoc. Připravte se na velice ostré brzdy, na slušný zátah od spodu a neustálé bombardování vrelým vzduchem vašich nohou.. V zimě velká výhoda, kolena netrpí, ale v létě je to doslova očistec..!! Co dál říct, možná jen to, že na začátky je to velice slusná muzika za relativně málo peněz...

Tak ať to jezdí... :o)

 

Opravy jaro 2004

 

přebroušení ventilů, sedel

těsnění pod hlavu (orig.)

gumičky ventilů

jehly do karbíků

olej+filtr

svíčky

brzdovka + drobnosti

2500

3000

1500

1000

1200

1200

?

ceny jsou orientační, sám si to už přesne nepamatuju..

 CAGIVA FRECCIA (1988)

Obrazek

Na podzim roku 2002 jsem dostal nabídku od Záboje, jestli nechci koupit jeho Freccii. Po nějaké době rozhodování jsem si půjčil od rodičů nějakou tu korunu a na jaro 2003 koupil tuto extrémně vyhnanou malorážku. Po prodeji mé staré jawy jsem splácel zbytek celé prázdniny. Ale stálo to zato. Najezdil jsem na ní víc jak 4500 km. Tento stroj byl dovezen z Itálie už s namontovaným KITEM od Poliniho a narozdíl od strojů, které se kitují u nás, byla laděna speciálne na kit 165 ccm.

Dostala vetší karburátor o průměru 38 mm, nové trysky a tak se s ní stala opravdová střela mezi 125 kami. Jakmile se totiž zvedne obsah motoru, musí se zároveň alespoň přetryskovat karburátor. Nejlépe dát větší. Když se takto neučiní, né že moto nepojede tak jak by měl, ale může se dosti závažně poškodit motor. Malé trysky nedávají tolik benzínu, je chudá směs a dvoutaktní motor nemusí být dobře mazán. Pak odchází velice rychle ložiska na klice a ne jen to.

Vřele doporučuji na učení zatáček! Potvrzuju to, že na začátek není nic lepšího, než skvěle ovladatelná a lehounká, ale slusně výkonná 125ka.

Jawa 350 / 634 (1975)
Obrazek
Mé motorkářské počátky sahají někam do 14 let, kdy jsem jako malý capart poprvé sedl za řidítka legendárního plemeníka JAWA 21 PIONÝR. Od té doby se to se mnou veze a jen tak mě to asi nepřejde. Mezi tím jsem jezdil na nejrůznějších mašinach mých kamarádů typu shořelá Fenina JAWA ČZ 175 (dej ji Pánbůh klidné spaní) až nastala ta pravá chvíle koupit si něco vlastního.

Starý pionýr mého táty šel na náhradní díly a do garáže přijela JAWA 350/ 634. Po dlouhých chvílích strávených nad nejrůynějšími opravami se ovšem můj stroj proslavil zarytě přesným předpovídáním počasí. Kdo nezná, nevěří, kdo poznal, uvěril nadosmrti...

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Tak uz to tu pekne funguje..

(zdenda, 19. 10. 2008 13:41)

No ještě aby to nefungovalo pane řídící

Tak uz to tu pekne funguje..

(Jara, 20. 2. 2008 17:13)

Dokonce i komentare fachci jak maji.. parada.. :o)