V roce 1917 se stává firma Indian dodavatelem motocyklů pro armádu, zkouší motor s protilehlými válci, normalizuje dvojitý elektrický systém, výroba jde stále dopředu, a ani konkurence levných aut nemůže přibrzdit výrobu motocyklů Indian. Továrna v roce 1919 dosahuje největší hodnotu výroby jedenáct milionů dolarů. V témže roce se Indian začíná díky panu Maříkovi prodávat i u nás, a firma "Mařík" je generálním zástupcem pro Rakousko, Maďarsko, Jugoslávii, a Bulharsko. O rok později vyjíždí snad nejpopulárnější "Indian Scout", s tímto modelem přichází mnoho zlepšení motor společně s převodovkou tvoří monoblok, spojka v olejové lázni, dvojitý trubkový rám, a je tady další závodní stroj Daytona- Flexi s motorem 1000ccm SV o výkonu 22 ps. Následující rok končí výroba modelu Powerplus, a na trh přichází "Indian - Chief SV 1000ccm".Tento model je podobného řešení jako model Scout, má vidlicový motor s nesnímatelnými hlavami, monoblokové řešení motoru s převodovkou, sekundární převod ozubeným soukolím, nesnímatelné hlavy válců, třístupňovou převodovku, o rok později jde na trh model "Big Chief" s objemem válců 1206 ccm. Roku 1924 se připravuje jednoválcový model "Prince" o objemu 348ccm se snímatelnou hlavou válce, zakladatel společnosti George M. Hendee odchází do výslužby, následující rok je uveden na trh "Indian Prince 350 SV" s odnímatelnou hlavou válce systému "Ricardo", koncem roku jsou zavedeny balonové pneumatiky na všech modelech Indian. Firma začíná vyrábět čtyřválcové stroje pod názvem Indian ACE Four, tím vzniká ucelená nabídka modelů: Prince 350 SV, Scout 600, Scout Police 750, Chief 1000, Chief 1200, a ACE Four 1265ccm. Následně přichází nová řada Indianů, s označením "101", ta se vyznačuje prodlouženým rámem, změněna i je nádrž, brzdy, světlomet, a řidítka, také systém mazání je nový, a tak pro svoji perfektní ovladatelnost si tento model nachází místo v srdcích a garážích mnoha motoristů. Firma ovšem nespí, a dále zdokonaluje motor, kliková hřídel nově je pětkrát uložena, nové olejové čerpadlo, lepší světlomet, nový klakson, a vyjímání zadního kola bez demontáže brzdového bubnu. Následující rok se začíná s výrobou lehkého motocyklu "Scout Junior 500ccm", jenž je určen hlavně pro mladé sportovní jízdu vyznávyjící jezdce. Stejně jako Harley - Davidson, také Indian Překonává hospodářskou krizi, novými nápady ,a tak vyjíždí nový model "Indian Sport Scout", velmi výkonný a dobře ovladatelný stroj, a firma přichází i s dalšími nápady, vylepšený motor, mohutnější žebrování válců, čtyřstupňová převodovka, cirkulační mazání, zvýšený výkon díky dvojici karburátorů Zenith, bateriové zapalování, dvojité výfukové potrubí, a nový znak na nádrži - indiánská hlava. V roce 1937 končí výroba modelu Scout Police 750ccm. Nové modely na sebe nedají dlouho čekat, a opět mají mnoho zlepšení, a nabízejí těm nejnáročnějším motocyklistům to nejlepší v jakosti, a eleganci. Výbava stroje je bohatší o kontrolní přístroje umístěné na nádrži, olejové čerpadlo je celé zakryté, nově je zavedeno brzdové světlo, lepší je i pérování sedla, světlo, a klakson dostávají nové umístění. Výroba je soustředěna hlavně na modely "Junior Scout 500ccm", "Sport Scout 750ccm", "Chief 1200ccm", "Four 1265ccm".
S příchodem druhé světové války omezuje "Indian" civilní produkci, a z montážních linek sjíždějí převážně motocykly určené pro vojenské účely, a upravené pro bojové podmínky. Jedná se o modely Scout 750ccm, Chief 1206ccm, a lehký stroj odvozený od modelu Scout Junior. Na žádost vlády, je navržen pro armádu vidlicový dvouválec o obsahu 750ccm s motorem uloženém v rámu napříč, a sekundární převod obstarává kardan, těchto motocyklů je vyrobeno jenom tisíc kusů, jsou vyrobeny i motocykly s motorem 1000ccm, čtyřrychlostní převodovkou , nožním řazením, elektrostarterem, přední teleskopickou vidlicí, a odpruženým rámem. Rok 1940 představuje zásadní změnu v konstrukci motocyklů "Indian", je to nový odpérovaný rám, zatím co přední kolo je odpérované ještě tradiční vidlicí s listovým pérem, zadní kolo péruje na dvou teleskopických kluzácích, blatníky jsou hluboké zakrývající velkou část kol, motocykl je bohatě chromován, má přední, a zadní padací rám, štít proti nepohodě, sedlové brašny, a hodně jiných doplňků. Po válce firma kupuje nadějnou motocyklovou firmu "Torgue Manufactouring Company", a stěhuje ji do Springfieldu. Konsturktér Briggs Weaver vyvíjí čtyřválcový motor 800ccm se čtyřrychlostní převodovkou, a náhonem zadního kola hřídelem, protože byly velké náklady na vývoj, a z toho plynoucí vysoká cena nedostal se tento projekt do výroby. V poválečné výrobě se najíždí na základní model Chief 1206ccm, v modifikacích Roadmaster, Sportman, a Clubman, ty se liší hlavně bohatostí výbavy. Továrna Indian je ve spojených státech druhou největší po "Harley - Davidson". Firma modernizuje výrobu, zvyšuje produkci a proto se stěhuje do nové velké továrny ve východním Springfieldu. Nové modely dostávají modernější vzhled, a nové prvky jako ovládací panel, pérované dvojsedlo, olejová pumpa, nová kliková skříň, dynamo, šestnácti palcová kola. V roce 1949 uvádí firma na trh dva nové modely, jednoválec Indian Arrow OHV 220ccm, a také dvouválec Indian Scout 440ccm, oba modely se vyrábí v několika verzích mají modernější vzhled, jsou lehké, snadno se ovládají, tomu pomáhá i přední teleskopická vidlice, zadní pístové tlumiče, ruční spojka, nožní řazení rychlostí, dále je použit, suchý karter, karburátor Amal, čtyřrychlostní převodovka, primární, a sekundární převod řetězem.Tyto lehké modely doplňuje klasický model Chief 1206ccm. V roce 1950 se firma Indian začíná věnovat distribuci britských motocyklů, a dává na trh nový a poslední americký model Indian Warrior 500ccm, zároveň je vyráběn model Chief se zvětšeným objemem vidlicového dvouválcového motoru na 1340ccm, v tomto provedení se vyrábí ještě asi čtyři roky. Modely Arrow, a Warrior se na trhu neujaly, prodej modelu Chief se také snížil, na trh přichází ještě model Brave 250, který je vyráběn v Británii, objevuje se i naše československá ČZ 125, která se prodává pod názvem Indian, přes veškerou snahu udržet firmu, ale výroba i prodej slábne. A v roce 1953 končí výroba jedné z legend amerických strojů značky Indian, a továrnu ve Springfieldu ovládá firma Brockhouse, která zde nevyrábí motocykly, ale jen montuje, a prodává britské značky motocyklů. roce 1999 probíjá reinkarnace slavné značky, po koupi autorských práv ve městě Gilroy v Kalifornii - od tohoto vzešlo označení této nové řady "Gilroy Indian". Na počátku byl nový Chief, a v roce 2001 přicházejí i nové modely Scout a Spirit. Nové motocykly "Indian" používají klasické V - Twin motory značky "S&S", to jsou stejné motory, které používá též "Harley - Davidson". Styl motocyklů zůstává věrný značce Indian, jsou to krásné, chromem bohatě zdobené, mohutné motocykly stylu cruiser. Velká konkurence v podobě motocyklů "Harley - Davidson" způsobuje, že poptávka po strojích Indian není taková jak si vedení projektu představovalo, a tak prodej vázne, výroba motocyklů neuspokojuje hlavního investora, a ten v roce 2003 odstupuje od výroby, vyhlašuje bankrot, a tím končí tento pokus o znovuzrození motocyklů Indian. To ale nic neznamená pořád je dost lidí kteří si pamatují éru slávy, a lesk motocyklů Indian, a tak v roce 2006 vzniká nová společnost "Indian Motorcycle Company", jejíž vlastníkem je britská firma Stellican Limited, která v Severní Karolině ve městě Kings Mountain, zahajuje práci na obnově slávy značky Indian, začíná se pracovat na novém projektu, ale vinou zdržení, a obtížného náběhu výroby, přicházejí první kusy do obchodů až v koncem roku 2008, v době hospodářské recese, takže držíme palce, a věříme v odvážné plány výrobce ze Severní Karoliny, a jeho britských vlastníků, kde se hovoří o vytvoření sítě 50 dealerství po celém území spojených států do konce roku 2011. Nově vyráběný model "Chief" je poháněn vzduchem chlazeným vidlicovým dvouválcem *1720 ccm* se vstřikováním paliva, doplněným třícestným katalyzátorem. Motor je primárním převoden spojen se šestistupňovou převodovkou, a sekundární převod obstarává ozubený řemen. Kontakt se silnicí pak zajišťují kola o parametrech 130/90-16 vpředu a 150/90-16 vzadu. Ten kdo si chce tento nový motocykl koupit si musí sáhnout hlouběji do kapsy, zaplatí totiž 30999USD za provedení Standard až 35499USD za provedení Vintage. Což ovšem každý fanda těchto motocyklů rád dá, a zaplatí, protože je to po dlouhých letech opět pořádný Indian na našich silnicích, je pravdou, že nemůže konkurovat v prodejnosti Harleyům, ale to dělá z Indianu tu jedinečnost, a zváštnost, ten kdo jede na "Indianu" tak vybočuje z řady "Harleyů", a tím pomáhá rozvoji této značky. Jednotlivé modely se liší pouze doplňky a stupněm výbavy, celkem je tedy Chief v nabídce ve verzích Standard, Deluxe, Roadmaster a samozřejmně nejluxusnější, a také nejvybavenější ze všech "Indianů" model Vintage.