Stavba vozu
Začalo to koupí VW Golf GTI EDITION 2.0 8v 85 Kw
Auto bylo celkem bez údržby a tak ze začátku s ním bylo hodně problémů a
víc bylo v servisu než doma .Když na autě byla většina čidel ,kabelů a vše co bylo kolem motoru
nové tak sem nechal udělat rozvody auto sloužilo dobře koupil jsem čirou optiku do předu včetně
blikačů a mlhovek dále pak zrcátka M3 s blikačema a v neposlední řadě kola 16 palců v chromu a obutí Pirelli pzero nero s rozměrem 214 45 16 Dále následovaly podložky pod kola
15 mm.Vše zatím bylo v pořádku až na osudný den kdy jsme jeli na mimoň po 90 km vylétlo
těsnění pod hlavou a bylo vymalováno ,auto jsme dovezly na podválu a už jsem začal špekulovat ,o úpravách motoru .Po večerech jsem brouzdal na Amerických a německých stránkách jestli se na tento model dá něco sehnat a sehnat se dalo.
Začlo to budíkama na tlak oleje , tlak turba a budík na bohatost směsy.
O stavbách takového rázu jsem věděl prd přes Golf klub jsem si našel kamaráda který se o něco takového snažil zrovna u VR6.Tak jsem si začali mněnit zkušenosti.
Začal jsem nakupovat dál kit sání,turbo T3,svody ,regulátor tlaku paliva,blow off,intercooler .Poté jsem golfika odstavil a začal jsem ho kuchat vše jsem rozebral tak ,že byl holí motor výfuk pryč svody nárazník no prostě půl auta byla rozebraná.Hodně velký problém mi dělalo to ,že originál motor AGG to co mám já má blízko svody výfuku a parohy na sání tudíž jsem musel celé turbo atypicky otočit aníž bych nezachoval mazání turba .
Svody a turbo bylo na místě po té se navařil svod od turba provyzorně ze silnostěných trubek o vnitřním průměru 50mm natáhla se pancéřová hadička na mazání turba ,odtok od turba se musel také důkladně promyslet vana ven a udělat co v nejviším bodě vyustění na odvod horkého oleje.
napasoval se cooler potrubý blow ,mezi díly sání se muselo zapojit i teplotní čidlo nasávaného vzduchu a průtokoměr vzduchu to se zanechalo z originálu.
Filtr se dal kónický otevřený K&N ,dále se zapojil regulátor tlaku paliva nastavil se na 4 BAR.po té se dostrojil zbytek sání ,klapka atd...Do sání se musely udělat dva vstupy na hadičky jedna šla do blow a druha do budíku na tlak turba.
Zapojily se zbývající budíky .
Upozorňuji ,že auto nemělo upravený kompresní poměr a mělo také originální řídicí jednotku .
Po prvním nastartování se motor v klidu rozběhl ,při první jízdě nebylo něco v pořádku do 3500 otáček šel motor plynule ale při větší akceleraci se z bohaté či středně bohaté směsy stávala chudá tak-že zpátky zaparkovat a obědnaly se vstřiky 330 cc Lucas.
Po nainstalování vstřiků byl pokus číslo 2 , ten byl lepší auto jelo jak blázen odhad cca 200 Koní z původních 115 při plnění 0.6 Bar.
S autem jsem tak najezdil cca 15 000Km bez jediné poruchy .
Momentálně je auto odstavené viz chystané úpravy
Komentáře
Přehled komentářů
Ahoj pokracujes nějak nebo už to nejezdí? Chtěl bych zrealizovat něco podobného akorát na novějším motoru...ADL....měl bych na tebe pár otázek kdyby ti to nevadilo....
golf vr6
(nikol, 11. 12. 2010 19:17)ahojky,prosim Te,mas nejake zkusenosti s poruchama na vr6 ? mam totiz problem takovej,ze toci,toci,ale nenaskoci :( jednou to chytlo,a pak zas ne,ted uz to jen toci ale nechytne :( cerpadlo na benzin mi nejde,ale kdyz se da na tvrdo,tak funguje,jenze zas do toho nejde proud :( kdyz by byli nejake info,prosim pisni na tel 607172851..na netu moc nejsem :) zatim dik Nikol
RE-Maly
(David.Zídka, 19. 3. 2009 16:08)No to je problém musíš tam mít nějaké známé a když nemáš tak vyhodíš akorát turbo a svody práce na 1-2 hodiny a mužeš jet na technickou je nezajímá ,že tam máš cooler a trubky atd.. nesmíš to mít turbo motor to je problém.
Menší otazky
(Maly, 19. 3. 2009 9:37)parada jo akorat mam snad uz asik jen jeden dotaz vis vcelku by me zajimalo jak to mas teda s papirama nebo spoise jak udelas technickou ????
RE:Menší otazky
(David.Zídka, 19. 3. 2009 8:04)Jo stačí říct o lidi co se o to zajímají těm poradim a pomůžu .Přidávám příspěvky na chystané úpravy tak tam můžeš juknou každý den něco nového.
Mensi otazky
(Maly, 18. 3. 2009 20:10)parada v teto kryzi neco nasetrit to ted nevim zacinam tou vymenou toho motoru a pak musim prelustit ty stranky :-) ale urco do toho pujdu dik :-)
RE-Maly
(David.Zídka, 18. 3. 2009 15:22)Přesně tak neboj se toho orig převodovka vydrží i 300 koní záleží jak s ní člověk zachází a až pojedeš kolem tak se klidně stav v kontaktech mám i telefon.
Re: Mensi otazky
(Gixxer, 18. 3. 2009 14:36)maly...neboj se toho a bez do toho ... a jestli se ti bude nekdo smat tak si s toho nedelej hlavu ... nasetri prachy kup to co ti david rekne a pak uz se to nejak posklada...ja bydlim bliz a taky bych ti s tim poradil ale az to fakt budes mit ... pac jinak lidi co se pta je moc a furt to psat to te uz nebavi...ale ten kdo ma opravdu zajem tak tomu tady radi pomuzem...ale neboj sami to este nemame vubec vychytany :) ale jezdime a myslim ze oproti originalu je to docela poznat:)
Menší otázky
(Maly, 18. 3. 2009 9:46)no tak to je ktobe vcelku streka sem tam jedu tim smerem za kamosem tak bych se nekdy stavil jo jinac prevodovku mas origo?protoze pokud jo tak nemas strach ze to nevydrzi a pocase se rozsype?
Menší otázky
(Maly, 15. 3. 2009 19:24)takze mail: Maly1@centrum.cz jinac jsem z moravy presneji Kopřivnice u Noveho Jičína kdybys byl tady nekde za kopcem tak bych se prijel podivat pac prave nekoho potrebuju kdo uz neco takoveho delal ja otom nevim skoro nic akorat ze nektere motory maj turbo atd. :-)
Menší otázky
(DAvid.Zídka, 15. 3. 2009 17:59)No všechny věci ať turbo ,chladiče ventily atd..Jsou kupované z USA hlava z motoru ABA je Kanadský výrobek který se vyraběl a auta s těmito hlavami se nevyváželi do Evropy ani nikam jinam .Odkazů je mnoho kdyby jsi mi dal mail takl bych ti to mohl poslat na mail.Jinak od kuď jsi kdyby tě to zajímalo tak by jses mohl přijet podívat mně by to nevadilo ,Když o to má někdo zájem já nemám co zkovávat.Jinak dal jsem sem graf z brzdy jestli jsi koukal.Klasická jednotka a plnění 0,6 barů = nárůst výkonu cca 100 koní.Teď budu mít kompresy 8.0-1 a plnění bude 1.1 barů výkon bude cca 240 koní a s jednotkou e-manage 260-280 koní.
RE:Menší otázky
(Maly, 15. 3. 2009 15:13)tudiz kdyz mam neboli budu mit motor 2e tak to muzu udelat podle tebe a bude mi to slapat akorat by bylo lepsi sebrat tu jinu hlavu tu ABA at je lepsi pristup a prostor u turba a mas nejake odkozy na to zbozi jak jsi kupoval turbo mas nove nebo starsi ?vcelku me to vsechno zajima :-)
RE:Menší otázky
(David Zídka, 14. 3. 2009 17:57)Přesně tak je to zkoro to samé akorát 2E motor má trochu jiný systém zapalování a má větší kompresní pomněr.Hlavu z motoru ABA tam budu dávat z důvodu více místa kolem turba protože jak na motory 2E tak AGG je jak výfuk tak sání na jedné straně tudíž turbo se musí otočit výfukem ke spolujezdci.Tím pracněji se tahají a ohýbají svody pro výfuk .dnes jsem začal leštit sání na ABA (viz chystané úpravy )a během týdne se to začne pasovat .
mensi otazky
(Maly, 14. 3. 2009 9:59)mno tak to je teda vcelku paleta AGG je novejsi rada motoru 2e takze ty motory jsou vcelku stejne jinak tu jinu hlavu tam budes davat z jakeho duvodu
RE:Menší otázky
(David.Zídka, 14. 3. 2009 9:41)Ahoj tak jde o typ AGG ,zatím příští týden už si ponese hlavu a sání z motoru ABA.Investice byli cca 70 000Kč nakupovalo se po celém světě tady by jsem se nedoplatil u nás by to vyšlo na cca 150 000Kč.Ještě mně to přijde na tak 30 tisíc programovatelný jednotka Greddy a čidla.
mensi otazky
(Maly, 14. 3. 2009 9:35)zdarec je to velice zajimavy clanek akorat jsem nepobral ten typ tveho motoru na vw-clubu jsi psal ze to je 2e a tady pises ze to je AGG protoze ja budu kupovat prave motor 2.0 85kw 8v typ 2e a chtel bych delat ty same upravy PS:investice te prisly zatim nakolik s turbem atd. ?
still live?
(BeRa, 10. 6. 2011 0:17)