PRINCE MOTOR COMPANY
Prince Motor Company existovala od roku 1952 do roku 1966, kdy byla sloučena s Nissan Motor Company. V roce 1952 Tachikawa Letecké společnosti zahájila výrobu Tama Electric auto. V roce 1955 Tachikawa změnil jméno na Prince Motor Company, na počest císaře japonského korunního prince Hirohita, a od té doby byly automobily prodávány jako Prince.
Tama Electric
Současně kníže přestal vyrábět elektrická auta a začali stavět benzínem poháněné automobily. V 60tých letech navrhl japonské vládě řadu fúzí japonských společností vytvořit větší společnosti, které by lépe odolávaly snahám o ovládnutí zahraničními společnostmi. Nissan a Prince se v roce 1966 spojily. (Zároveň Toyota se sloučila s Hino a Daihatsem.) Většina Prince modely byly zachovány ve výrobě, ale od roku 1967 byly prodávány jako Nissan nebo Datsun. Princ divize stále pracuje nezávisle uvnitř Nissanu a je zodpovědná za vývoj Skyline, včetně úžasné GT-R.
1959
Gloria jsou velká luxusní auta z 1959 Prince Motor Company a později Nissan Motors. Od svého sloučení byla původně prodávána jako Prince Gloria a později jako Nissan Gloria. Původně založena pro menší Prince Skyline, byla linka Gloria sloučena s Nissan Cedric počínaje modely 1971 až do roku 2004, kdy byly oba nahrazeny Nissan Fuga. Princ G motor byl používán v Gloria do roku 1975. Gloria dostala své jméno jako poctu, když byla první série BSLI sedan vyrobena, dal korunní princ Akihito, budoucí císař Japonska, princezně Michiko jako dárek k výročí po roce manželství. Princ Automobilový průmysl byl oficiálním dodavatelem vozidel Imperial v té době známá jako Fuji Precision Technology. To bylo inspirováno latinským slovem "Glory".