JAWA 250/353 Kyvačka
TECHNICKÁ DATA
Typ: | JAWA - ČZ 250 |
Model: | 353 (1960) |
Motor: | Dvoutaktní jednoválec chlazený vzduchem |
Palivo: | Palivová směs (benzín + olej) |
Vrtání: | 65 mm |
Zdvih: | 75 mm |
Obsah: | 248,5 ccm |
Výkon: | 12 koní při 4500 ot./min. |
Rychlost: | 105 km/h |
Počet míst: | 2 |
Brzdy: | Mechanické čelisťové |
Spotřeba: | 3l/100 km (při 50 km/h) |
Rozměry |
|
Délka: | 1980 mm |
Šírka: |
670 mm |
Výška: | 1025 mm |
Rozvor: | 1318 mm |
Pneumatiky: | 3,25 x 16" |
Ráfky: | 1,85B x 16" |
Váhy |
|
Pohotovostní: | 142 kg |
užitečné zatížení: | 180 kg |
Celková váha: | 302 kg |
Zatížení přední nápravy: | 100 kg |
Zatížení zadní nápravy: | 202 kg |
Elektrické schéma BAREVNĚ!!!
Něco ke stažení:
NÁVOD K OBSLUZE JAWA 250/353 A 350/354
KOUPĚ
Přes léto jsem dostal takový nápad, sehnat si nějakého veteránka a postupně se s ním bavit až bude v úplně bezvadném stavu. Procházel jsem si inzerce a díval se po nějakých veteránech za dobrou cena a nejlépe v kompletu, pojízdné a pokud možno i s papírama.
První na co jsem narazil byla ČZ 125t z Ostravy, zavolal jsem tam a bohužel už ji neměl ptám se už jen se zajímavost za kolik ji prodal? Odpověď byla za 10 000,- myslel jsem, že v tu chvíli proskočím zeď v pokoji. Proběhlo ještě spousta telefonátu, kdy jednou motorku dokonce nakládali do dodávky, před hodinou si ji pán odvez a podobně. Přesvědči jsem se, že když kupuješ veterána na inzerát jde o čas a jsou to fakt závody . Nakonec jsem trochu slevil se svých požadavků a začal jsem shánět jawu kyvačku. Je to jednoduchý stroj, jde sehnat, dílů kupa atd. atd.
Na motoinzerce.cz jsem náhodou objevil jawku v relativné pěkném stavu za dobrou cenu a s papírama. Jednal jsem okamžitě, zavolal jsem tam, zamluvil si ji a za dva dny jsem si pro ní jel. Bylo to v Třemešné ve Slezsku, to je nad bruntálem úplný kousek od Polských hranic. Našli jsme to okamžitě jawku jsem si prohlídnul, nastartoval a šli jsme sepsat papíry. Borec nebyl schopný si papíry nachystat přdem tak je tam asi patnáct minut hledal. Jawku jsme naložili a frčeli jsme domů. Před garáži už netrpělivě čekal brašin se slovy: To zas zrobiš tatovi radost. No garáž není sice nafukovací, ale místo pro ještě jednu motorku tam pořád bylo.
ROZEBRANÍ
Jawku jsem za pomoci brašina a občas i kámošů co se oběvili v garáži do šroubku rozebral. Je to jednodochý stroj takže s ničím nebyl velký problém. Nejdřive šli dolů kola, nádrž, plechy, motor, řídítka, vidlice a už mám jenom rám
Renovace jednotlivých dílů
SEDLO
Jako první přišlo na řadu sedlo, které smrdělo a bylo opravdu brutálně přesezené! Hned v den přivezení z něj šla pryč stará koženka a odporně smrdící molitan, který smrděl jako by si jim posledních 40 let někdo pravidelně utíral zadek. Fuj škaredá vzpomínka!
Samotná renovace probíhala celkem dobře obrousil jsem celý sedlový plech, opravil nerovnosti a stříknul do plniče, pak následovala černá barva, která se mi opravdu povedla. Musel jsem si sehnat molitan na sedlo, který jsem nakonec dostal zadarmo a doma jsem si ho jenom slepil dohromady chemoprenem a oříznul do požadovaného tvaru. To nejkrásnější bylo potah, který jsem si objednal od jednoho pána, který moji objednávku vyřídil za jízdy v autě a za pár dní byl potah doma a byl opravdu nádherný a za super cenu! Chemoprenem jsem přilepil molitan k plechu a natáhnul potah. Výsledek opravdu stojí za to!
LEŠTĚNÉ STŘEDY
Rozpletl jsem první kolo drát po drátu, ale to druhé už šlo mnohem rychleji, protože jsem věděl, že ty rezavé dráty nepoužiju a tak přišla na řadu flexa, která je skosila rychlostí blesku. Samotné leštění bylo dost náročné protože jsem tehda neměl vůbec žádné zkušenosti a tak jsem se s tím strašně namordoval, ale výsledek byl nakonec super. když už byli středy hotové rozhodnul jsem se vyměnit ložiska, která měli obrovskou vůli.
BROUŠENÍ PLECHŮ
Postupem času jsem brousil díl po díle a byla to opravdu fuška, protože jsem vše dělal ručně i když jsem si občas pomohl vibračkou, ale ta se všude nedostane. Nebo opalovaním propanbutanem. Proto radím všem dejte si věci radši opískovat!!! Opískování výjde u motorky asi okolo tisícovky a je to mnohem rychleji než se s tím mordovat v dílně a mezitím se můžete věnovat mnoha jiným věcem než jenom šmrglování.
CHROMOVÁNÍ
Díly na chrom jsem poslal do galvanovny kde vše udělali o A do Z a mě přišly už hotové věci. Sice to bylo až po pěti měsících což bylo opravdu utrpení čekat tak dlouho na pár věci! Spokojenost s kvalitou je obrovská!
MOTOR
Ten je naštěstí po GO takže jsem s ním neměl hodně práce pouze estetické úpravy. Vyleštění bočních krytů do zrcadlového lesku, opískování válce a nastřik žáruvzdornou barvou do 800°C teď už čeká jenom na skompletování, ale bohužel mi chybí těsnění a segrovky takže se to zase stojí na mrtvém bodě.
TLUMIČE
Oba tlumiče jak přední tak zadní jsem rozebral a čekají na repas. Pouze přední kluzáky se ještě budou chromovat, protože na ně bylo zapomenuto.
ZAPLETENÍ KOL
Nové ráfky už byli doma nějaký ten pátek a pár dní po tom kdy mi dorazila objednvka tak jsem si je zapletl, bylo to docela jednoduché, akorát si je nechám vycentrovat, protože na to fakt nemám nervy.
14.1. 2010
U soustružníka jsem si nechal přejet bubny a hlavně ten zadní, který byl lidově řečeno na kaši o čtvrt milimetru. Pouze u zadního bubnu zůstaly dvě hluboké drážky po nýtech, ale ty jsem tam nechal z důvodů zbytečně velkého odvěru materiálu a na to v jakém to bylo stavu předtím to je nebe a dudy. Teď už jsem jenom zvědavý jak to bude brzdit.
22.1. 2010
Dnes mi dorazil balíček s drobnostma jako jsou těsnění, pojistky... tak jsem mohl doskládat motor. Šlo to celkem dobře až na ty pojistky pístního čepu s těma vždycky bojuji a nejen s těma, ale všeobecně pojistky nemám rád!!! Dílo téměř dokonáno už zbývá jen trochu líp vyleštit kryty a natahat novou elektriku a když budu u té elektriky tak bude nejspíš vyměnit relátko k baterce, protože nedobíjela mrška.
18. 10. 2010
Dovezl jsem si pár nachromovaných věcí a vycentrované kola. O víkendu je obuji
29. 11. 2010 - přivezl jsem si pár pozinkovaných věcí
Fotogalerie:
JAWA 250 Kyvačka |
Bylo provedeno ještě spoustu jiných maličkostí, které tady nebudu vypisovat
NA RENOVACI SE USILOVNĚ PRACUJE! NEDAŘÍ SE MI SEM PŘIDÁVAT AKTUALITY
Komentáře
Přehled komentářů
možu sa optat kde jsi to nechal opískovat
Re: Dotaz
(SirPetr, 28. 2. 2011 21:24)
Zdarec,
opískovat jsem nechal u nás v městě. Můsíš se poptat a pohledat někoho kdo pískuje u tebe ve městě, většinou to jsou firmy co práškově lakujou (komaxit).
pokračovanie
(Matuš, 2. 9. 2010 9:37)ahoj..chcel by som vediet ako sa ti darí.... ja chcem taktiež začat rekonštrukciu... len by som poreboval neaku inšpiraciu :)
Re: pokračovanie
(SirPetr, 2. 9. 2010 9:46)Ahoj, no můžu říct, že teď buhužel stojím na jednom místě a čekám až bude mít lakýrník čas aby se konečně mohla kyvačka obléct do nového krásně červeného kabátu.
Re: Re: pokračovanie
(Matuš, 2. 9. 2010 10:07)na koliko ta to asi vide v € ? a odkud si kupoval nahradne díli ? dokazeš mi poslat tie farebne obrazky ktore su hore bez tej podtlače(www.motoelektro.cz)... Marfusa7@azet.sk
prosba
(stekys.250, 29. 7. 2010 1:03)prosím te co jsi použil za barvu?díky muj meil je stekys.250@seznam.cz
Dotaz
(jura, 28. 2. 2011 21:06)