Vznik automobilu se datuje do třetí čtvrtiny 19. stol. V počátcích se lidé pokoušeli sestrojit "něco", co by jim pomohlo s prací na poli a nahradilo zvěř, která v té době tahala pluhy a jiná hospodářská zařízení. Ale v této době civilizace ještě neznala traktory s obrovským točivým momentem a neuvěřitelnou silou. Kdyby je znala, možná bychom se ani nedočkaly strojů, které běžně vídáme na silnicích nebo na závodních okruzích. Existovaly by dnes auta pro celou rodinu, supersporty schopné prohánět se vysokou rychlostí a zrychlovat na "stovku" za 4 sekundy, jezdily by milionáři v luxusních limuzínách, měla by horská služba silné off-roady s pohonem na všechna kola? Vývoj všech aut by byl asi dnes teprve ve stádiu rozvoje a o Ferrari bychom si nejspíš nechávali jen zdát. Automobily pro celou rodinu by určitě měli jen vládci, mafiáni a lidé, kteří je vymysleli. Určitě by to nebylo tak konfekční zboží jako dnes. Na sto procent by se nechodily kupovat k dealerům, u kterých si naporoučíte všechna Vaše přání a pak zaplatíte kreditkou. Museli by jste se s vý- robcem seznámit a kdyby jste mu nabídli balík tisícikorun, určitě by Vám "postavil" auto s deseti litry, výkonem 30 koní a spotřebou 22 l /100 km. Nedal by Vám však žádnou záruku na to, že se to auto vůbec rozjede, že Vám neupadne motor po tom co sešlápnete plynový pedál, nebo že vůbec bude funkční po tom co si ho koupíte. Ale abych se ještě vrátil k těm penězům. Pokud byste neměli 20 mil. Kč, Vaším pohonem by zůstal kůň a nebo vlastní nohy. Přesto všechno, vývoj nebyl zase až tak dlouhý. Když se to tak vezme, "moderní" stroj, označovaný jako automobil, se objevil už v období mezi první a druhou světovou válkou. Sice karoserie byla jak podle kopíráku, a to u všech značek a motory a jejich konstrukce se naprosto nedají srovnávat s tím co známe dnes. Ale koncepce (spíše některé její části) zůstala stejná. I když v dnešní době převažují automobily s motorem vpředu a pohonem předních kol (Renault Mégane, Toyota Corolla, (Audi A4- ne model quattro), vozy s klasickou koncepcí (motor vpředu, pohon zadních kol) nás stále doprovázejí (Aston Martin Vanquish, BMW M3, Jaguar S-type). Ale technika má k dispozici i "čtyřkolky" (Audi Allroad, Jeep Grand Cherokee, všechna Subaru). Volant, palivovou nádrž, alespoň jedno sedadlo, motor, převodovku a i jiné části nalezneme jak u Fordu T, tak u Porsche 911. To všem autům zůstalo.Je samozřejmé, že každý automobil musel někdo vymyslet, navrhnout a nakonec jej skonstruovat. V počátcích automobilového průmyslu však neměli lidé počítače, které jsou v dnešní době nepostradatelnou pomůckou designérů. Většina vozidel postavená v minulém a na začátku tohoto století, byla sestrojena jako amatérský pokus vytvořit automobil. Jako je tomu vždy i tady se objevily výjimky, které sestavovaly auta "profesionálněji" a na vyšší úrovni. Vždyť Fordův model T se do sériové výroby dostal už v roce 1908. A o těch, kteří automobilismus osvítily nejvíce, bude následující část.