Výběr her I.
Pošli to
=>Pošlete to dál,pošlete to dál a dál a nepopleťte to=>tuto větu odříkávají všichni hráči ve hře.
=>Každý hráč má vršek od flašky ten při odříkání posílá hráči po své pravici
=>při slovech „a nepopleťte to „ho přesouvá před sebe pak zas sousedu
=>jakmile někdo něco poplete vypadává a hra pokračuje,dokud nezůstane jeden vítěz.
Bang
=>hráči sedí v kruhu a snaží se střílením zabýt soupeře
=>tři fáze:nabíjení=>nabíjet můžeš neomezeně ruky ohneš v loktech a prsty ukážeš za sebe
=>bránit můžeš max.třikrát za sebou.Ruce překřížit na hrudník
=>střílet rukama ve tvaru pistole jen tolikrát kolikrát má nabito.
=>ten kdo je zasažen vypadává
=>celá hra je v rytmu
Elektrika
=>hráči v kruhu ruce na nohách sousedů (pravá nahoře).
=>jeden pleskne jednoho po noze ten to předá dalšímu.pokud pleskne dvakrát mění se směr.
=>kdo to poplete vypadává=>kruh se zmenšuje
Tak takhle to je
=>hra spíš pro lidičky, co už se párkrát viděli a něco už spolu prožili :)
=>Hraje se ve dvou místnostech a je to dobrý způsob, jak si dát navzájem najevo, jak se vnímáme, aniž by jsme se museli stydět.
=>Zkrátka vybere se jeden člověk a posadí se do prázdné místnosti se zavázanýma očima - a ostatní k němu po jednom přicházejí a jejich úkolem je beze slov mu dát najevo svůj vztah k němu - obejmout, pusou na čelo, nebo jakkoliv jinak. Postupně se všichni vystřídají a to, co v oddělené místnosti probíhalo, se nerozebírá, ani nekomentuje :)
Král pudingu
=>nejlépe v co největším počtu a po několika hodinách hladu :)))
=>Uvaří se příšerně dobrý pudink z dvojité až trojité dávky a hustě se posype lentilkami. Pak se kolem něho ostatní rozzesadí do kruhu a chvíli na něj civí (to dodá hře správné drama :))) Hra začíná tak, že se hází dokola kostkou - komu padne šestka, ten si musí nasadit klobouk a rukavice (nejlepší je kulich a rukavice takové ty gumové, se kterýma se čistí záchod :)))) a teprve poté popadne lžící a může se začít cpát. Ostatní ale mezitím pochopitelně horečně hází dál a jakmile padne znovu šestka, musí aktuální jedlík (ikdyž třeba ještě ani neochutnal) honem sundat rekvizity a předat je dál :)))
Skupinové malování na tělo
=>každý z účastníků si připraví oblíbené motivy, potom se jedné polovině (nebo jinak velké části skupinky) zavážou oči a druhá polovina je prostě "zmaluje" (je zde samozřejmě vhodná určitá míra a soudnost) - poté se skupinky vymění. Možno taky kombinovat s malováním masek na obličej přírodními barvami.
Potopa
=>hra kdekoliv v přírodě pro jakkoliv staré děti
=>potopa=všichni si musí stoupnout na vyvýšené míst
=>medvěd=>všichni se musí schovat tak aby je vedoucí neviděl
=>bomba=>všichni zalehnou na zem s rukama za hlavou
=>dinosaurus=>všichni úplně zkamení
Čáp ztratil čepičku….
=>čáp ztratil čepičku měla barvu barvičku ….
Letadlo
=>Vedoucí pořádá tábor na ………!Do letadla se vleze osm lidí.Obhajte se proč by jste zrovna vy měli sedět v tom letadle.Čím jste pro tábor přínosní.
Písničková slova
=>Každé družstvo si napíše abecedu. Abecedu nějak vhodně upravíme. Po té se zpívají písničky a úkolem družstev je ke každému písmenu napsat slovo, které má alespoň 4 písmena a které se vyskytuje v některé ze zpívaných písniček. Vítězí nejúspěšnější družstvo. Je vhodnější zpívat písně, které hráči příliš dobře neznají, protože potom musí dávat větší pozor.
Běží ti čas
=>Buzení jednotlivých hráčů slovy „Vstávej běží ti čas!Právě pro tebe začala hra-co nejrychleji se obleč,vezmi baterku a přijď na místo startu.Záleží na rychlosti a tobě už běží čas“
=>limit asi 3 minuty=>buzení se pak opakuje
Hrníčkárna
=>čas na přípravu: 10-15 minut
=>potřeby: psací potřeby,papíry a hrnek
=>hráči sedí v kruhu =>každý může komukoliv předložit otázku (anonymní či podepsanou)=>na lístek s jménem tázaného otázku napíše.
=>Po určité době pošťák lístky vytáhne
=>Hráči popravdě odpovídají
=>Každý smí jednu otázku nechat nezodpovězenou (tu si položí před sebe)=>kdykoliv ji může vyměnit a vynechat jinou (pro něj těžší)
=>hra je dělena do několika kol každé kolo může být jinak tématicky rozlišeno.
Cesta s překážkami
Typ hry: taneční
Počet hráčů: dvojice
Trvání hry: do 30 min
Místo hry: volná plocha
Pomůcky: zdroj taneční hudby
Popis: Tanečníci se pohybují v párech v kruhu tanečním krokem nebo tancem. Hudba se po chvíli přeruší a vedoucí hry vždy oznámí, jaká komplikace nastala a jaké překážky je třeba při tanci překonat. Příklady překážek: zlomená noha dívky-tanečník přenáší svoji dívku na zádech, zlomená noha obou-drží se za ruce a poskakují po jedné noze, voda-tanečník si vyhrne nohavice a brodí se, děvče pokračuje v chůzi naboso nebo jen v punčochách, pokud voda dál stoupá, nese hoch dívku v náručí (pokud ji unese), les-ze židlí se vytvoří překážková dráha, kterou musí tanečníci bez úrazu (dotyku) pro tančit, atd.
Hledání II.
Typ hry: taneční
Počet hráčů: páry
Trvání hry: do 10 min
Místo hry: volná plocha
Pomůcky: šátky pro polovinu hráčů, hudby
Popis: Hoši odejdou doprostřed sálu. Děvčata se posadí na připravené židle do rohů. Chlapcům se zavážou oči a přidělí se jim zvuk, který bude vydávat jejich partnerka. Na dané znamení musí každá dívka vydávat určený zvuk, např. A, O, I, U, případně zvuky zvířat jako haf, haf, vrr, mňau.... Úkolem chlapců je v co nejkratším termínu nalézt své děvče, dále poslepu poznat, o koho jde. Poté co pozná, kdo je jeho partnerka, může si sundat šátek a pár se dává do tance. Po celou dobu hraje tlumeně taneční hudba.
Psaníčková
Typ hry: taneční
Počet hráčů: páry
Trvání hry: do 30 min
Místo hry: volná plocha
Pomůcky: zdroj taneční hudby, obálka s úkoly
Popis: Tanečníci normálně tancují, přitom mezi nimi putuje obálka s úkoly. Každý úkol je napsán na zvláštním lístku. Hudba se náhle přeruší. Ten pár, který má u sebe psaní, si musí vytáhnout jeden lístek s úkolem. Úkol pár splní a předvede jej ostatním. Vedoucí hry průběh okomentuje, po skončení předá obálku jinému páru a spouští znovu hudbu. Hra pokračuje do vyčerpání úkolů.
Tanec s bramborami
Typ hry: taneční
Počet hráčů: páry
Trvání hry: do 15 min
Místo hry: volná plocha
Pomůcky: zdroj hudby, pro pár větší brambor,
Popis: Každý taneční pár dostává za úkol protančit určitou vzdálenost v místnosti, přičemž hoši musí během tance držet mezi koleny umytý brambor nebo míček. Jakmile začnou tančit, začínají znovu od začátku, nebo vypadávají (podle časových možností). Rozhoduje čas a šikovnost.
Tanec se lžící
Typ hry: taneční
Počet hráčů: páry
Trvání hry: do 30 min
Místo hry: volná plocha
Pomůcky: zdroj hudby, lžíce, voda, malí míček
Popis: Tanečníci drží ve spojených rukou (chlapec v levé, dívka v pravé) lžičku s vodou (vajíčkem, pingpongovým míčkem atd..). Jejich úkolem je přetančit sál nebo určenou trasu a vodu nerozlít (nebo neztratit přenášený předmět).
Toulavý klobouk
Typ hry: taneční
Počet hráčů: páry
Trvání hry: do 30 min
Místo hry: volná plocha
Pomůcky: zdroj hudby, klobouk
Popis: Hudba hraje nějaký rychlý tanec, při kterém se páry musí držet (polka, valčík, foxtrot ap.). Vedoucí hry posadí některému z chlapců na hlavu klobouk. Tanečník se ho ale snaží co nejrychleji zbavit, proto jej rychle dá na hlavu dalšímu tanečníkovi. Klobouk se samozřejmě nesmí dlouho držet v ruce (limit do 5 vteřin) a musí neustále kolovat. Čas od času hudba přestane hrát a ten pár, který má klobouk, je vyřazen. Obdobně je vyřazen ten pár, kterému klobouk spadne na zem (popřípadě oba páry-předávající i přebírající, pokud není jednoznačné, kdo klobouk upustil). Tančí se tak dlouho, až zůstane jediný pár.
Abeceda
Typ hry: herecká
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 1 min na hráče
Místo hry: kdekoli
Popis: Úkolem účastníků je přednést abecedu. Důležitý je ale její dramatický přednes-jako tragédii, komedii, reportáž z fotbalového zápasu, pohádku pro malé dítě atp. Při přednesu se nepoužívá žádných slov, jen se předříkávají hlásky abecedy. Hráč je může opakovat tolikrát, kolikrát to považuje za vhodné. Jednotlivá vystoupení nesmí přesáhnout 1 minutu a přednes by měl být co nejdramatičtější.
Bedla
Typ hry: herecká
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 5 min
Místo hry: kdekoli Pomůcky:
Popis: Na začátku se hráči naučí tuto jednoduchou básničku: Stojí, stojí bedla, ráda by si sedla, vzala by si pletení, noha už jí dřevění. Potom se každý jeden pokusí sdělit ostatním nějakou informaci nebo svou náladu (je mi zima, jsem ospalý, svět je krásný, stydím se, docela mne štveš). Nesmí přitom však říct nic jiného než uvedenou básničku. Samozřejmě, že hráč nemusí říkat pravdu, jde o komunikaci.
Dvanáct měsíců
Typ hry: herecká
Počet hráčů: větší počet
Trvání hry: do 60 min
Místo hry: kdekoli Pomůcky:
Popis: Hra je určena pro větší počet hráčů a je to rovněž hra seznamovací. Jeden z hráčů se ujme vedení a vyzve ostatní, aby se rozdělili do skupin podle měsíců svého narození. Tyto skupinky se pak domluví a předvádějí sporty, lidové zvyky, polní práce nebo hry, typické pro jednotlivé měsíce. Vyhrává skupina, jejíž improvizovaný výstup byl nejvtipnější. Úkol lze výrazně ztížit požadavkem provést své vystoupení pantomimicky.
Hádání přísloví
Typ hry: herecká
Počet hráčů: skupina a jeden
Trvání hry: 5 min na hráče
Místo hry: kdekoli Pomůcky:
Popis: Jeden hráč odejde za dveře a ostatní si umluví nějaké známé přísloví, např. "Ranní ptáče dál doskáče" atd. Pak je hráč zavolán a ostatní mu bez jediného slůvka promluvení znázorňují umluvené přísloví různými pohyby. Hráč má podle pohybů poznat, jaké přísloví si umluvili.
Herecké talenty
Typ hry: herecká
Počet hráčů: dvojice
Trvání hry: do 60 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: papír, tužka
Popis: Vybrané páry soutěží ve vylosovaném nebo určeném pořadí. V době, kdy se ještě neví, o co půjde, vymyslí soutěžící vhodná zajímavá témata na scénky dvojic. Tato témata vedoucí zapíše a pak se náhodným losem přidělí jednotlivým párům. Hodnotí se podle lí-bivosti potleskem, nebo bodováním ostatními hráči.
Komedie narychlo
Typ hry: herecká
Počet hráčů: dvě či více skupin
Trvání hry: 10 min
Místo hry: kdekoli Pomůcky:
Popis: Každé družstvo dostane lístek, na němž je napsáno několik slov (např. velitel, vojáci, poplach), úkolem je podat dramatický výkon pomocí představ, které tato slova vyvolávají. Když družstvo nastoupí na scénu, vedoucí hry určí, zda má být výstup předveden jako veselohra, tragédie nebo zpěvohra. Výkony jednotlivých družstev hodnotí vedoucí hry.
Němá štafeta
Typ hry: herecká
Počet hráčů: skupiny
Trvání hry: 15 min
Místo hry: kdekoli
Popis: První z každé štafety doběhnou k metě, kde dostanou od vedoucího hry úkol. Okamžitě běží zpět a beze slov, pouze mimikou se snaží úkol sdělit ostatním. Vyhrává to družstvo, které splní úkol dříve.
Němohra
Typ hry: herecká
Počet hráčů: skupina a tři
Trvání hry: 10 min
Místo hry: kdekoli
Popis: Vybereme si tři hádače. Hádači vyjdou z místnosti. Vedoucí si domluví s hráči, jaké zaměstnání budou napodobovat. Zhruba si také vyjasní, které pohyby jsou pro to zaměstnání nejtypičtější, jak je třeba ho napodobit. Zavoláme prvního hádače. Vybere si jednoho hráče, který mu mimicky (beze slov) předvede domluvené. Pak zavoláme druhého hádače, kterému první hádač předvede zaměstnání, rovněž beze slov. Nakonec to třetímu hádači předvede ten druhý. Třetí hádač musí říct, o jaké zaměstnání šlo. Uhodne-li, zvítězili hádači a musí se vybrat noví. Když neuhodne, hádači zůstávají stejní a hra pokračuje napodobením jiného zaměstnání.
Živé obrazy
Typ hry: herecká
Počet hráčů: skupina a dva
Trvání hry: 15 min
Místo hry: místnost Pomůcky:
Popis: Požádáme zvolené hráče, aby na chvíli odešli z místnosti. Vedoucí mezitím krátce vysvětlí hercům (ostatním hráčům) svůj úmysl a rozestaví je na místa a tím vytvoří živý obraz. Živý obraz musí být sestaven ve dvou situacích. Rozdíl je mezi nimi malý, na první pohled se zdají obě varianty stejné. Poté se přivedou oba hráči a postaví se vedle sebe jako pozorovatelé. Na signál režiséra zaujmou hráči postavení podle první varianty, v které setrvají jednu minutu. Pak "vytvoří" druhou variantu a zvolení hráči pokračují v pozorování. Nová scéna trvá opět jen jednu minutu, pak se na signál vedoucího živý obraz "rozpadá" herci opustí svá místa. Nyní mají slovo zvolení hráči. Když první oznamuje, jaké zpozoroval změny ve druhé variantě, druhý hráč odejde z místnosti. Pak si úlohy vymění.
Barevný interview
Typ hry: ojedinělá
Počet hráčů: dohromady
Trvání hry: do 45 min
Místo hry: místnost
Pomůcky: lístky
Popis: Hra je vhodná jako seznamovací. Každý hráč obdrží od vedoucího hry lístek, na němž je napsána barva očí (modré, šedé, hnědé, černé). Hráči mají za úkol v co nejkratší době se seznámit se všemi ostatními, kteří mají stejnou barvu očí, napsat na přidělený lístek jejich jména a záliby (např. sbírání známek, sport, hry, výroba modelů, příroda, turistika,...), počet sourozenců, bydliště apod. Z těchto poznámek pak vždy celá skupina (se stejnou barvou očí) sestavuje seznamovací interview, ve kterém představuje svoje členy ostatním. Vítězí družstvo, jehož vystoupení bylo nejobsažnější a zároveň nejvtipnější.
Deset kroků do neznáma
Typ hry: ojedinělá
Počet hráčů: dohromady a jeden
Trvání hry: 50 min
Místo hry: volná plocha
Pomůcky: šátek
Popis: Jeden z hráčů má zavázané oči. Někdo jím třikrát otočí, aby ztratil orientaci. Při třetím otočení se hráči otočí jedním směrem a rozběhnou. Jakmile však nevidící hráč zavolá STÁT, musí se zastavit a už se nikdo nesmí ani pohnout. Nevidící pak udělá zvoleným směrem deset kroků. Pak i on musí zůstat stát, ale snaží se dotknout některého z hráčů. Podaří-li se mu to, vymění si s ním místo a hraje se znovu.
Dostihy
Typ hry: ojedinělá
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 40 min
Místo hry: místnost
Pomůcky: stužky, nůžky, židle
Popis: Zúčastňuje se skupina hráčů. Vedoucí hry připraví několik stužek širokých asi 18-
Hledejte místo
Typ hry: praktická
Počet hráčů: dohromady
Trvání hry: 5 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: co nejpodrobnější mapa
Popis: Kdo najde dříve na podrobné mapě neznámou obec, vedoucím určenou? (Hledejte na speciálkách.) Kdo nalezne první, dává hledat při další hře ostatním.
Najdi raněného
Typ hry: praktická
Počet hráčů: jednotlivci 12-15
Trvání hry: libovolná
Místo hry: louka, pole, les
Pomůcky: cedulky
Popis: Po lese jsou nahodile rozmístěni slabě Úpicí zranění s cedulkou a popisem zranění (kulka v hlavě tělo studené). Hráči se rozeběhnou je hledat. U každého raněného si přečtou popis zranění a po zralé úvaze jej správně ošetří. Za chyby připočteme trestné sekundy. Umělou krev vytvoříme smísením řídkého škrobu a potravinářské červené.
Pohádkové cesty tematicky zaměřené
Typ hry: výlet pro předškoláky
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: celý den
Místo hry: les
Pomůcky: různé (podle provedení)
Popis: Tato pohádková cesta stimuluje u dětí pojmy dobra a zla, jak je-tomu u většiny pohádek. Na začátku trasy vypravěč děti seznámil s obsahem pohádkové cesty: Zlý černokněžník proměnil mávnutím čarovné hůlky celé království v les. Kouzlo bude trvat tak dlouho, dokud se nenajdou odvážné děti, které se nebojí namáhavé cesty, překonají překážky a přijdou černokněžníkovi zodpovědět jeho otázky. Děti se na trase setkávají s dobrými a zlými pohádkovými bytostmi. Dobré jim při cestě radí a pomáhají, naopak zlé musí přelstít svými výkony, znalostmi a rychlostí. Další monotematicky zaměřenou pohádkovou cestou jsou Cipískovy první krůčky. Děti při pochodu sledují dobrodružství loupežnického synka Cipíska a na kontrolách šije připomínají kresbami Radka Pilaře. Střílejí z pistole, koulejí kuželky, pomáhají s divočákem vyhánět jenerála z Ráholce, zkusí si jako Cipísek udělat krok za tmu a přestat se bát a nakonec se vydají k jičínským bránám podívat se, kde kdysi Rumcajs ševcoval.
Části těla
Typ hry: pro pobavení
Počet hráčů: vhodné jsou smíšené páry
Trvání hry: do 30 min
Místo hry: místnost
Pomůcky: lístky s částmi těla
Popis: Na lístky se nejprve napíší části lidského těla, nejvhodnější jsou končetiny a části hlavy. Potom se vyberou nebo určí soutěžící páry. Pro každý pár se pak vybírají lístečky z klobouku. Vybírat mohou buď členové páru, nebo zvlášť určený další hráč. Úkolem dvojice je spojit se vylosovanými částmi těla, přičemž ve spoji musí umístit jeden z lístečků. Pokud se jim to povede, pokračují dál v tahání z klobouku, dokud jim některý z lístečků neupadne, nebo již nejsou schopni další spojení utvořit. Vyhrává ta dvojice, která získá nejvíce bodů, tzn. udrží najednou nejvíce lístečků.
Cesta pohádkovým lesem
Typ hry: výlet pro předškoláky
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: celý den
Místo hry: les
Pomůcky: různé (podle provedení)
Popis: Děti předškolního věku absolvují cestu v doprovodu rodičů nebo starších sourozenců. 1. Poznávání větviček stromů a keřů. Volíme jen známé dřeviny jako je bříza, dub, borovice, smrk, modřín, z keřů šípek, trnka, černý bez apod. U dětí předškolního věku stačí znalost základních jehličnatých stromů a u těch nejmenších se spokojíme s určením, zda předložená rostlina patří nebo nepatří do lesa; v tomto případě připravíme dvě větvičky lesních stromů a dva druhy pokojových rostlin. Kontrolu můžeme zařadit hned na začátek trasy jako podmínku vstupu do pohádkového lesa. Při hodnocení ovšem budeme benevolentní a při neúspěchu necháme dítě s rodiči znovu větvičky prohlédnout a opravit původní tvrzení. Do lesa se nakonec musí dostat každé dítě. 2. Hledejte Honzu! V určité vzdálenosti od značené cesty je ukryt český Honza, třeba na malé lesní mýtince, u velkého stromu nebo na kopečku. Kdo Honzu najde, dostane za odměnu jednu ze zlatých buchet, které mu upekla na cestu jeho máma. 3. Zvýkačková střelnice. Děti házejí nalezenými šiškami na žvýkačky zavěšené na větvích stromu, a to tak dlouho, dokud se nestrefí. Žvýkačky je vhodné zavěsit do různých výšek a vzdá- lenost hodu odstupňovat podle stáří dětí. Kontrolu umístíme o míst, kde je možné šišky snadno najít. Dbáme, aby děti neházely proti slunci. 4. Zlatý poklad mohou tvořit čokoládové mince, odznaky a další předměty ukryté pod pařezem, za stromem nebo mezi kameny. Děti poklad najdou pomocí buzoly. Poklad ukryjeme do několika míst a děti jdoucí po sobě dostanou pokaždé jiný azimut. Volíme kratší vzdálenosti a azimut musí dětem nastavit pořadatel na kontrole. Nejde o Znalost azimutu, ale o první seznámení s busolou, tedy jako celá akce má i tato část především motivační smysl. 5. Trpasličí stráň je plná lízátek a jiných dobrot. Na stráň se však mohou vyšplhat jen ty děti, které na molitanové Žíněnce předvedou pěkný kotoul. 6. Do pomerančového lesa se děti dostanou přes lanovou lávku zhotovenou ze dvou lan napj atých nad sebou ve vzdálenosti výšky dětské postavy. Pro starší děti můžeme lanovou lávku umístit přes malý potůček nebo prohlubeň, ale vždy s ohledem na bezpečnost dětí. Rodiče dávají dětem záchranu. Pomerančový les umístíme nejlépe na okraji lesa, kde rozvěsíme pomeranče na nízké větve stromů. Je vhodné vybrat takový směr, aby pomeranče byly po celou dobu akce osvětleny sluncem. Pomeranče zavěšujeme na slabé motouzy. Obdobně můžeme uspořádat i banánový les. 7. Perníkovou chaloupku, hlídanou zlou ježibabou, může představovat větší kr-mítko nebo bouda u lesní školky pobitá perníkem zabaleným v celofánu. Děti musí tak, aby j ežibaba neviděla, uloupnout po j ednom perníčku a utéct s ním Z j ej i zahrádky. 8. Co do lesa nepatří. V určeném úseku trasy mají děti za úkol zjistit předměty, které do lesa nepatří. Kdo v závěru nedovede kouzelníkovi vyjmenovat předměty, které do lesa nepatřily, musí se vrátit a všechno si znovu pečlivě prohlédnout. Možná, že na příští vycházce upozorní tyto děti někoho ze svých kamarádů nebo dospělých, že třeba prachovka od svačiny, kelímek od krému nebo obal od čokolády patří Zpět do batohu a doma do popelnice. 9. Setkání s pohádkovými bytostmi podmiňuje nějakou tělovýchovnou aktivitu, např. k vodníkovi se děti dostanou po dřevěných plackách umístěných ve vlhkém terénu. Odměnou jim může být barevná pentlička s emblémy akce; vodník takové pentle rozvěsil po okolních stromech. Budulínkovi musí děti ukázat, jak se podlézají kořeny pařezu, aby se dostal z liščího doupěte. Vílu Amálku mohou děti vysvobodit z moci hrozitánského draka, pokud se do něho strefí šiškou. 10. Zaječí dráha se umísťuje na rovném úseku lesní cesty. Začátek a konec úseku hlídají zajíci, kteří sledují, zda děti dovedou pelášit tak rychle jako oni. Nejde o závod, pouze o rychlé proběhnutí asi padesátimetrové vzdálenosti. 11. V lese strašidelných hadů najdou děti ve větvičkách stromů a keřů vpletené hady Ze sladkého želé. Děti musí prokázat trochu důvtipu a šikovnosti, aby dostaly hady z nesnadno dostupných větví. 12. Od doktora Bolíto dostanou děti tabletku vitamínu C a recept na Zdraví: hodně pohybu na čerstvém vzduchu. 13. Loupežníkům mohou děti ukrást sladký poklad jen tehdy, přiblíží-li se k němu po ležící kládě. Kláda musí být dostatečně široká, pojištěná proti posunutí a nesmí mít kluzký povrch. Rodiče dávají dětem Záchranu. 14. "Ach, to je dálka, táto, mámo, vezměte mě na koníka," hlásá nápis na stromě, doplněný vtipnou kresbou. Pokud někdo z rodičů opomene dětem text přečíst, upozorní je na nápis dobrý skřítek. Cesta k datlí kontrole je pak především aktivitou rodičů a ovšem i zdrojem radosti dětí. 15. Na palouku vil si děti zatančí podobně jako víly. Pokud budou víly s jejich tancem spokojeny, ukáží jim směr další cesty.
Danda
Typ hry: pro pobavení
Počet hráčů: skupina a jeden
Trvání hry: 5 min
Místo hry: kdekoli
Popis: Hraje se v klubovně tak, že jeden hoch povstane a ostatní mu kladou celkem 9 libovolných otázek. On musí na každou odpovědět jen slovem "Danda" a nesmí se ani usmát. Málokdo vydrží odpovídat vážně, zejména když jsou otázky hrozně legrační!
Hry s jídlem
Typ hry: pro pobavení
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 5 min
Místo hry: louka
Pomůcky: jídlo, šátky
Popis: Na šňůrku, nit apod. upevníme jablka nebo koláčky. Na dané znamení musí hráči se zavázanýma očima a rukama za zády vyhledat na šňůře něco k jídlu a co nejrychleji to sníst. Hru lze obměnit tím, že se hry účastní víc hráčů, než bude upevněných jablk.
Hledání špendlíků
Typ hry: pro pobavení
Počet hráčů: nejlépe páry
Trvání hry: do 30 min
Místo hry: místnost
Pomůcky: zavírací špendlíky
Popis: Hráči se rozdělí do dvojic (pokud možno smíšených), jeden z dvojice má zavázané oči. Druhý dostane několik zavíracích špendlíků. Tyto špendlíky umístí na svém oblečení a poté stojí nehnutě. Druhý se zavázanýma očima má za úkol tyto špendlíky na svém partnerovi najít co nejrychleji. Vyhrává nejrychlejší dvojice.
Módní přehlídka
Typ hry: pro pobavení
Počet hráčů: jen pánové
Trvání hry: do 30 min
Místo hry: místnost
Popis: Chlapecká část hráčů se ve stanoveném limitu (do 15 minut) oblékne za dámy. Dámská část hráčů s napětím čeká na výsledek. Po vypršení limitu jedna dívka uvede módní přehlídku a bude komentovat jednotlivé modely. Nejnápaditější model vyhrává. Je vhodné celou přehlídku rozdělit na různé kolekce, např. plážové komplety, večerní róby apod.
Mumie
Typ hry: pro pobavení
Počet hráčů: dvojice
Trvání hry: do 50 min
Místo hry: místnost
Pomůcky: toaletní papíry (role)
Popis: Vybrané dvojice obdrží po roli toaletního papíru. Na povel začne chlapec obmovávat partnerku od hlavy k patě tímto papírem. Vítězí ta dvojice, která dříve vy-potřebuje celý smotek.
Nesnadné krmení
Typ hry: pro pobavení
Počet hráčů: dva
Trvání hry: 5 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: chleba s máslem, ovoce
Popis: Dvěma hráčům zavážeme oči a posadíme je proti sobě na podlahu na dosah ruky. Dáme oběma kousek chleba s máslem nebo pár kousků drobného ovoce a jeden pak začne krmit druhého. Výkon nelze dost dobře bodovat, ale pro diváky je to veselá zábava.
Číslovky
Typ hry: papírková
Počet hráčů: jednotlivci či skupiny
Trvání hry: 15 min.
Místo hry: les
Pomůcky: lístečky čísly
Popis: V lese je viditelně rozmístěno 10 očíslovaných kartiček. Hráč musí oběhnout všechna čísla a dotknout se stromu na nichž číslo visí. Možno modifikovat pro hromadné použití. Počet kartiček je roven počtu hráčů v jedné skupině. První hráč oběhne strom, na němž visí první číslo, pak se vrátí na start, kde se k němu připojí další hráč a spolu oběhnou strom s druhým číslem... Když celá skupina oběhne poslední číslo, vrátí se všichni na start, kde se od nich odpojí první hráč. Zbytek družstva běží oběhnout strom s předposledním číslem. Hra pro skupinu končí v momentě, kdy se poslední hráč vrátí sám od prvního čísla.
Domino
Typ hry: papírková
Počet hráčů: dohromady
Trvání hry: 5 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: papírky s tečkami
Popis: Někde jsou rozházeny lístečky potištěné tečkami jako domino. Úkolem hráčů je posbírat papírky a potom složit co nejdelší řetěz.
Hledačka II.
Typ hry: papírková
Počet hráčů: dohromady
Trvání hry: 15 min
Místo hry: v místnosti
Pomůcky: 50 malých očíslovaných papírků
Popis: Vedoucí hry si předem doma připraví padesát malých čtverečků papírků, pokud možno nějaké tlumenější barvy (mohou být i různobarevné) a očísluje je zřetelně psanými číslicemi od jedničky do padesátky. V nepřítomnosti hráčů je ukryje v klubovně na nejrůznějších místech (zastrká je třeba za rámečky obrázků, pod nohy skříní, do skulin ve stolech a židlích, za přístupnou lištu mezi podlahou a stěnou, pod nějaké předměty na poličkách a podobně). Vždy ale tak, aby aspoň nepatrný růžek bylo vidět. Tím mistrněji budou lístky ukryty, tím obtížnější a zajímavější bude jejich hledání, až hra začne. Po příchodu hráčů jim vedoucí hry vysvětlí, co kde mají hledat, přičemž samozřejmé přesná místa úkrytů jednotlivých lístků neprozradí. A dodá, že trojice lístečků, jejichž čísla jsou za sebou (například 14, 15, 16 nebo třeba 38, 39, 40 či 7, 8, 9 atd.) platí za čtyři lístky. Proto si mohou hráči během hledáni nalezené lístky mezi sebou ještě vyměňovat, aby každý docílil co největšího počtu takovýchto trojic. Hraje každý sám na svou pěst. Úkolem každého hráče je, aby při skončení hry měl co největší počet lístků. Po určité době, když nálezy lístků jsou už vzácné, protože většina jich už je nalezena, vedoucí hry oživuje hledání zbylých lístků různými pokyny, například: "Jeden lístek je ještě na severní stěně! Další je kdesi asi
Hledání maleb
Typ hry: papírková
Počet hráčů: skupiny
Trvání hry: 15 min.
Místo hry: les
Pomůcky: lístečky s kresbami
Popis: Po lese je všelijak rozmístěno asi 20 všelijakých kreseb. Družstva musí všechny malby najít a omalovat si je do zápisníku. Vítězí nejrychlejší, na pořadí kreseb v zápisníku nezáleží.
Na motýly
Typ hry: papírková
Počet hráčů: 10-15 lidí
Trvání hry: 60 min
Místo hry: členitý terén
Pomůcky: barevné kartičky (A6)
Popis: Na hustě zalesněném svahu nebo jiné špatně přehledné ploše (asi 150 krát
Šafařil.
Typ hry: papírková
Počet hráčů: dohromady
Trvání hry: 5 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: papírky se zvířátky
Popis: Někde jsou rozházeny lístečky potištěné obrázky zvířátek. Každé zvířátko má jinou hodnotu. Čím větší hodnota, tím menší frekvence výskytu. Děti hledají ono místo (třeba hned po budíčku, místo rozcvičky) a sbírají zvířátka. Kdo nasbíral zvěř s nejvyšší celkovou hodnotou, vyhrál.