Vesmír
18. 5. 2009
Projekt ICT
Vesmír
Třída: 5
Český jazyk – Lv
Čas
|
Činnost
|
Pomůcky
|
Poznámky
|
5 min.
|
Hádej kdo jsem
- děti sedí na koberci v kruhu
- myslím si nějakou osobu a úkolem dětí
je uhodnout koho.
- mohou pokládat jen takové otázky, na
které lze odpovědět ano nebo ne
- jsem astronaut
|
|
|
10 min.
|
Diskuse
- s dětmi sedíme stále v kruhu na
koberci
- s dětmi si povídáme o tom, kdo to je
astronaut, co všechno potřebuje aby
mohl letět do Vesmíru
- viděl někdy někdo astronauta?
|
|
|
10 min.
|
Článek o astronautovi
- společně si přečteme článek o
astronautovi – Jak letěl do Vesmíru,
co tam všechno viděl …
|
|
|
10 min.
|
Práce s textem
- děti pracují ve dvojicích
- jejich úkolem je odpovědět na otázky,
které mají v obálce (jednotlivé otázky
se vztahují k textu)
- během vypracovávání otázek nemohou
děti použít text
|
· Obálky s otázkami
|
|
10 min.
|
Kontrola vypracovaných otázek
- děti si vezmou otázky a odpovědi a
sednou si na koberec do kruhu
- společně si čteme jednotlivé odpovědi,
opravujeme chyby a doplňujeme navíc
i informace, které ví děti sami
- závěr hodiny
|
|
Přírodověda
Sluneční soustava
Čas
|
Činnost
|
Pomůcky
|
Poznámky
|
15 min
|
Práce ve dvojicích
- úkolem dětí je vypsat na papír planety,
které jsou ve Vesmíru
- k práci mohou požít encyklopedie
- kdo má hotovo sedne si na koberec a
čeká na ostatní
- společná kontrola – planety vypíšeme
na tabuli podle pořadí (začneme
Merkurem
|
· encyklopedie
|
|
15 min.
|
Skupinová práce
- děti se rozdělí do 8 skupin a každá
skupina dostane jednu planetu
- každá skupina má za úkol vypsat si
informace ke své planetě
- použijí učebnice, encyklopedie
- napíší jak vypadá, mohou použít i
obrázek, jestli na ní někdo byl …
|
|
|
15 min.
|
Prezentace skupinové práce
Jeden žák, přečte vždy co si skupina o planetě zjistila, ukáží spolužákům obrázek.
- závěr hodiny
|
|
|
Výtvarná výchova
Čas
|
Činnost
|
Pomůcky
|
Poznámky
|
|
O přestávce si děti připraví pracovní místo a pomůcky
|
Balicí papír, tempery
|
|
40 min.
|
- děti jsou rozděleni do skupin po 4
- úkolem dětí je namalovat libovolnou
planetu
- mohou si vymyslet i vlastní
|
|
|
5 min.
|
Úklid pracovního místa
- děti si poklidí pracovní místo
- práce necháme na zemi uschnout
|
|
|
ICT
Dvouhodinová výuka
Čas
|
Činnost
|
Pomůcky
|
Poznámky
|
5 min
|
Zadání práce dětem
- úkolem dětí je vybrat si jakoukoliv planetu a vytvořit o ní krátkou prezentaci o 5 slejdech
- mohou využít internet, encyklopedie a učebnici
- do prezentace musí vložit alespoň jeden obrázek (Zkopírují ho z internetu)
|
· encyklopedie, učebnice, internet
|
|
40 min.
|
Tvoření prezentace
|
|
|
10 min.
|
Přestávka
|
|
|
25 min.
|
Dokončení prezentace
- děti dokončí své prezentace
- kdo má hotovo nezapomene svou
prezentaci uložit
- kdo by měl hotovo dřív než ostatní,
může si zahrát libovolnou hru
|
|
|
20 min.
|
Prezentace
- ve zbytku času si odprezentujeme
některé práce
- zhodnocení
|
· plátno
|
|