Na pařížském autosalónu značka Audi představila velmi zajímavou novinku - model R8. S tímto supersportovním vozem se vrhá do segmentu, v němž do současnosti ještě nikdy nebyla zastoupena.Automobil se snaží maximálně využít publicity vyvolané vítězstvím značky Audi ve vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans. Toto dvoumístné kupé svým designem i koncepcí navazuje na před třemi roky představený koncept Le Mans quattro. Audi R8 je navrženo jako sportovní vůz s motorem umístěným podélně uprostřed a pohonem všech kol. Jeho nosnou strukturu karoserie tvoří prostorový hliníkový rám. Pro jízdní vlastnosti je však důležité také vhodné rozložení hmotnosti mezi nápravy. Zadní osa v tomto případě musí unést 56 procent hmotnosti, tak na přední zůstává zbylých 44. Ještě uveďme, že Audi R8 váží 1560 kg, což je ve srovnání s největšími konkurenty od Lamborghini a Ferrari o více než 100 kilogramů větší hodnota. Srdcem prvního sériového Audi, jehož nejvyšší rychlost překročila 300 kilometrů za hodinu, je atmosféricky plněný zážehový osmiválec s přímým vstřikem paliva a objemem 4,2 litru. Vysokootáčkový motor, jehož omezovač zasahuje až po dosažení 8500 otáček za minutu, disponuje nejvyšším výkonem 420 koní. Točivý moment má hodnotu 430 newtonmetrů. Když už jsme u chrlení číselných údajů, dodejme ještě, že z klidu na rychlost 100 km/h dokáže Audi R8 akcelerovat během 4,6 sekundy. Na dvojnásobnou rychlost se je schopné rozjet po 14,9 sekundách. Koncepce Audi R8 s motorem uprostřed má hlavní podíl na jeho specifickém designu. Dvojice sedadel je umístěná poměrně vpředu a dodává vozu nezaměnitelný výraz síly a rychlosti. Mezi jeho zajímavosti, které jistě u potenciálních klientů zvýší přitažlivost tohoto vozu patří například přední světlomety tvořené kompletně LED diodami. Zajímavostí je také nepřímé osvětlení motoru, který je z venčí viditelný přes krycí sklo. Oba tyto zajímavé detaily se budou dodávat na přání.Jak již bylo řečeno, Audi R8 je postaveno jako ryzí sportovní vůz. V této skupině automobilů je však relativně dost možností, jak uspokojit řidičské vášně. R8 se totiž staví do roli konkurenta nejen vozu z vlastní stáje - Lamborghini Gallardo, ale také Ferrari F430, částečně i Porsche 911 Turbo nebo Astonu Martin V8 Vantage. Jak účinně s nimi bude na trhu bojovat, to se dozvíme až v první polovině roku 2007, kdy se začne tento automobil prodávat také v České republice.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář