Otevřená verze sportovního dvoumístného kupé Gallardo se snaží svým designem navazovat na výchozí kupé, avšak díky absenci střechy, nebo i v případě, že má nataženou střechu plátěnou, vypadá mnohem dramatičtěji. Výrazný klínovitý profil s poměrně ostře řezanými linkami mluví jasnou řečí Lamborghini. Dlouhá záď za dvojicí sedadel zase jednoznačně říká, že máme co do činění s autem, které má motor uložený uprostřed. Přesněji řečeno podélně před zadní nápravou. Jedná se o desetiválec s objemem pěti litrů, který svému řidiči nabízí nejvyšší výkon 520 koní. Jen pro dokreslení uveďme, že točivý moment tohoto atmosféricky plněného motoru vrcholí hodnotou 510 Nm, přičemž 80 % této hodnoty je k dispozici již od 1 500 otáček.Síla této pohonné jednotky s velmi emotivním zvukovým projevem putuje přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Je přitom jen na majiteli, zda zvolí klasické manuální ovládání s otevřenou kulisou, nebo sekvenční ústrojí označované E-gear s řadícími pákami pod volantem. Když bychom spolu s 520 koňskými silami putovali dále ke kolům, zjistíme, že 30 % síly motoru je rozděleno pomocí viskózní spojky na přední nápravu a 70 % putuje přes samosvorný diferenciál dozadu. Pohon všech kol dodává tomuto sportovnímu vozu více jistoty zejména při rozjezdu a na silnicích s horší trakcí. Zásluhou pohonu všech kol je tento Gallardo Spyder schopno akcelerovat z klidu na 100 km/h za pouhých 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost tohoto roadsteru činí při zavřené střeše 314 km/h, zatímco s volným nebem nad hlavou jezdí je schopen jet až 307 km/h.Lamborghini Gallardo Spyder využívá podobně jako uzavřená verze prostorný hliníkový rám, na jehož výrobě se podílí značka Audi. Ovlivnění touto německou značkou, s níž Lamborghini patří do koncernu Volkswagen, je vidět také v interiéru. Je kvalitně zpracovaný a má klasickou architekturu ingostadtské značky. Jistě není bez zajímavosti, že Audi dodalo také mechanizmus plátěné skládací střechy - dárcem bylo Audi A4 Cabriolet. Plně elektricky ovládaná střecha se otevře nebo naopak zavře během pouhých 20 sekund. Lamborghini Gallardo, které je nejmenším a nejlevnějším modelem své značky, je pro mnoho mužů autem snů. V otevřeném provedení je tato pozice ještě znásobena. Kromě jaksi extravagantnějšího charakteru si totiž jízdu v tomto voze více užijete i díky tomu, že zvuk jeho desetiválcového motoru se vám bude mnohem intenzivněji zařezávat do zad a ušních bubínků.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář