Úspěch allroadů, uproadů, offroadů a dalších jim podobným nenechává ani domácí značku v klidu spát. Po dlouhém čekání tak na scénu přichází obrněná verze Octavie Combi 4x4, aby přivedla do prodejen Škoda ty zákazníky, kteří nakupují u Audi nebo Subaru. Nové je image i jméno.
Octavia Scout je přibližně o 1 cm delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Světlá výška byla díky úpravám na odpružení a velikosti kol resp. pneumatik zvětšena na 179 mm, tzn. ve srovnání s modelem 4x2 má Scout světlou výšku větší o 40 mm, oproti Octavii 4x4 o 16 mm.
Interiér je mnohem méně odvázaný než exteriér, přesto změny budou znát. Standardem bude kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy, na přání se budou montovat pedály z ušlechtilé oceli s protiskluzovou úpravou. Pod přední loketní opěrkou se nalézá praktický a objemný Jumbo Box, speciálně pro Octavii Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.
Motorová nabídka se skládá ze dvou čtyřválců o objemu 2,0 l, které jsou běžně k dispozici pro Octavii Combi 4x4. Benzinový motor 2,0 FSI má výkon 110 kW a největší točivý moment 200 Nm při 3500/min, turbodiesel 2,0 TDI PD disponuje 103 kW a 320 Nm při 2600 ot./min.
Pohon všech kol je vyřešen standardní cestou s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex, která rozděluje točivý moment na nápravy v závislosti na aktuálních adhezních podmínkách.
Škoda Octavia Scout bude mít světovou premiéru na pařížském autosalonu na přelomu září a října, uvedení na trh se plánuje na 1. čtvrtletí roku 2007.