Jdi na obsah Jdi na menu

Karel Vágner skládá hudbu k novému filmu Babovřesky

28. 9. 2012

 Nový film Babovřesky známého a mezinárodně úspěšného filmového režiséra Zdeňka Trošky vznikal v jihočeských plenérech během letošního léta.

 
Nyní probíhají dokončovací práce ve studiích. Jejich součástí je také ozvučení. Autorem hudby je známý všestranný hudebník Karel Vágner, jehož melodie nás provázejí od počátku osmdesátých let minulého století. Vágner je totiž zkušeným hitmakerem, jenž dokonale spojuje spontánní melodiku s propracovanou stylizací.
 
Vágnerova spolupráce s filmovým režisérem Troškou není náhodná. Datuje se už tři desetiletí. Právě Vágnerovy melodie totiž doprovázejí například trilogii Slunce, seno a ...

vagvmsp01_denik-galerie.jpg

 
Karle, jaké pocity jste prožíval, když vás Zdeněk Troška znovu po téměř třiceti letech znovu oslovil ke spolupráci?
Především bych chtěl říci, že mám Zdeňka Trošku rád. Mám ho rád v první řadě jako člověka, protože mu člověčina kouká z očí. Jako s režisérem si s ním rozumím stejně, neboť je taky muzikant a jsme spolu naladěni na podobnou notu. Začal jsem s ním spolupracovat v době, kdy jsem pro něho, na základě úspěchu písně Holky z naší školky, psal muziku do filmu Bota jménem Melichar.
 
To je už hodně dávno. Jak jste pokračovali ve spolupráci?
Později mi zavolal a do telefonu mi popsal situaci, jak bába táhne vozík nádhernou letní jihočeskou krajinou a nadává na život. A abych na to vymyslel motiv…. Sedl jsem si k pianu a začal si pískat tu melodii, kterou si nyní vždycky ráno pískávají lidé, kteří jdou do práce, když to předchozí večer viděli v televizi nebo to mají jako zvonění v mobilu. A to je pro mě asi ta největší odměna. No ne, že bych ovšem podceňoval autorské poplatky…

Filmová hudba k trilogii Slunce, seno... je hodně chytlavá. Jak bude vypadat ta současná k Babovřeskům?
Nápad na tzv. leitmotiv, tedy ústřední melodii, už jsem dostal, doufám, že se panu režisérovi bude líbit. Dobré znamení je to, že když muzikanti odcházeli ze studia, pískali si to taky. Muzika k tomuto filmu mě bude bavit určitě, protože je to film v náladě Slunce, seno….
A diváci by se měli pobavit určitě taky.

Už máte nějaké melodie hotové, nebo je to zatím jen v představách, jak to bude vypadat?
Dostal jsem nyní film sestříhaný, snažím se do jeho atmosféry vžít. První nápady už natočené máme.
 
Jak vám běžně dlouho trvá, než uděláte hudbu k filmu? Jsou to hodiny, dny, anebo týdny práce?
Na to nelze jednoznačně odpovědět. Je to doopravdy o tom, kdy přijde nápad. Kupříkladu melodie Holky z naší školky mě napadly na tenise. Omluvil jsem se partnerovi, odešel do šatny a tam jsem si melodii poznamenal. Doma jsem ji potom za dvacet minut dodělal a odnesl ji vzápětí textaři Pavlu Žákovi s tím, aby dal do textu dívčí jména, čímž jsem měl na mysli maximálně tak čtyři. Neposlechl a dal jich tam třiadvacet. Zaplať Pán Bůh…

Jak se sám těšíte do kina na novou komedii, která slibuje smích od začátku do konce?
Každá premiéra znamená takové divné šimrání okolo žaludku, s pocitem, jak to asi dopadne. Ale myslím, že tento Zdeňkův film se bude líbit a na premiéru se těším. Navíc tam hrají báječní herci a úžasná atmosféra celého natáčení se dokonale přenesla z natáčecího »placu« do filmu.
 
Přál byste si pokračování Babovřesků, tedy nejen kvůli tomu, abyste mohl dělat hudbu i na dalším pokračování?
Myslím, že i závěr filmu k pokračování inspiruje, takže nás další díl nemine. Divák z toho bude mít určitě radost!