Komentáře,náměty,diskuse
Komentáře
Přehled komentářů
Při pohledu na stranky MŽP k sledovanému případu - stavbě je řízení ukončeno z jiných duvodů, investor vzal žadost zpět. Důvodem je , že stavba podle EIA nemůže byt v takovém rozsahu povolena. To veděli od začátku a tak doufali že tonějakými vyjímkami a t zv. po česku (úplatky) projde. Nechápu jak mohl někdo ze zastupitelů souhlasit s ještě jedním bazénom když MČ staví také svůj.
Limity využití území
(Karel Drda, 4. 5. 2010 6:53)
Na následujících odkazech lze dohledat platné předpisy pro umísťování staveb a k vzájemným odstupům staveb.
http://www.uur.cz/default.asp?ID=2591
http://www.uur.cz/images/publikace/internetoveprezentace/limity/1-1-20100310.pdf
"Jsou-li v některé z protilehlých stěn sousedících staveb pro bydlení okna obytných místností, musí být odstup staveb roven alespoň výšce vyšší z protilehlých stěn, s výjimkou vzájemných odstupů staveb rodinných domů (vzdálenost RD min. 7m, od hranic pozemku min. 2m, pokud v protilehlých stěnách nejsou okna obytných místností, může být min. vzdálenost RD 4m) viz § 25 odst. 2 vyhlášky č. 501/2006 Sb, o obecných požadavcích na využívání území."
Požadavky na min. odstup staveb nesplňuje projekt Prague Towers, patrně ani "Towers Háje" společnosti Central Group a ani projekt "mrakodrapu" Porto Háje společností Helika a Melit. Společnost Central Group, dle mého soudu, platné předpisy obchází tím, že nebuduje samostatné výškové stavby, ale "jeden objekt o několika věžích", které jsou pak umístěny blíže, než určují předpisy pro samostatné stavby.
Pokud jde o objekt Porto Háje, doporučuji se podívat na požadavky na umísťování autobusových a tramvajových zastávek. Projekt navrhuje mohutné přemostění ulice Opatovská, v kterém ale nesmí být umístěny zastávky MHD. Což znamená nové umístění zastávek dále od stanice metra Háje a delší přestupné trasy pro cestující (patrně spojené s nucenou procházkou nákupním centrem).
Informace k prostudování z Prahy 13 - 3
(Karel Drda, 2. 5. 2010 10:16)
Další "potřebnou přirozenou dominantu Prokopského a Dalejského údolí" právě buduje společnost Central Group v ulici Tlumačovská s názvem Rezidence Prague Towers. Projekt předpokládá výstavbu dvou obytných věží o 21 nadzemních podlažích a nabízí dostupnost místních škol, školek, nákupních center, sportovních areálů, metra a přírodních lokalit. Je nabízeno 282 "luxusních bytů" s převažující podlahovou plochou 40-60 m2, z kterých jsou především "malé a k slušnému bydlení nevyhovující byty" již vyprodány.
Stavba již dnes působí vzhledem k okolí velmi dominantně a projekt je podobný zde popisované plánované výstavbě na kraji Hájů, nad údolím Hostivařské přehrady, také připravovaný společností Central Group.
Obávám se, že zájem developera je jasný. Nabídnout levné byty v žádané lokalitě s dostupnými službami, dopravní obslužností, metrem a přírodou bez ohledu na zájmy stávajících obyvatel, žádoucího promyšleného rozvoje MČ i nenarušení a zachování inzerovaných přírodních a rekreačních lokalit. Velikost nabízených bytů přitom nesměřuje k dlouhodobému bydlení, ale ke spekulaci na trhu s realitami a s pronájmy bytů. Developer samozřejmě vychází vstříc přáním a představám svých koncových klientů, drobných spekulantů.
http://www2.central-group.cz/bytova-lokalita.aspx?idLokalitaByty=112
Informace k prostudování z Prahy 13 - 2
(Karel Drda, 2. 5. 2010 9:32)
Ve středu sídliště Lužiny, v ulici Mukařovského, v sousedství zimního stadionu a stávající panelové zástavby o cca 10 nadzemních podlažích plánuje developer stavbu nových věžových obytných domů až o 20 nadzemních podlažích, které mají okolní zástavbu převýšit až o 8 nadzemních podlaží (svažitý pozemek).
Následující informace hovoří o nesplnění technických podmínek pro výstavbu, kdy podle ČSN by měly být domy od sebe vzdáleny alespoň na vzdálenost odpovídající výšce vyššího z domů.
Developer požádal o udělení výjimky formou vyvěšení na úřední desce MČ po dobu 15 dnů.
Mohla by zde být patrně šance na stejné posuzování plánované "dominantní" výstavby na Jižním Městě.
http://www.zeleneluziny.cz/news/vyroste-na-luzinach-cesky-manhattan-/
Informace k prostudování z Prahy 13 - 1
(Karel Drda, 2. 5. 2010 8:51)
Praha 13 prochází stejným zájmem developerů jako Praha 11. Při příjezdu k sídlišti Lužiny vás dnes uvítá nová rezidence Prokopský vrch s 11 nadzemními podlažími a se dvěma věžemi o 17 nadzemních podlažích, který má údajně tvořit "přirozenou dominantu" okolí Prokopského údolí. Objekt působí velmi mohutně a na kraji sídliště opravdu dominantně. Osobně mám z něho stísněný pocit a přínos pro Prokopské údolí a sídliště Lužiny nevidím žádný. Komerční prostory (2 přízemní podlaží) zatím zejí prázdnotou. Projekt využívá zázemí místních škol, školek, obchodů, dostupnosti metra a Prokopského údolí. Zastínil přilehlou panelovou zástavbu o cca 10 nadzemních podlažích z jižní strany. Developer používá rozdílných typů fasády objektu pro členění domu, který tak opticky dorovnává okolní zástavbu, ale fakticky ji "nástavbou" a věžemi převyšuje až o cca 7 nadzemních podlaží.
http://www.prokopskyvrch.cz/prubeh-stavby.php
http://www.developerske-projekty.info/byty/prokopsky-vrch-luziny/
http://www.rsdevelopment.cz/projekt/prokopsky-vrch
Připínáčky
(Jan Vokurka, 22. 4. 2010 20:52)
Paní Horáková,
všechny stromy na louce budou zřejmě vyléčeny motorovou pilou, tak jako už v letošním jaře byly vyléčeny stovky stromů na Milíčově, na Roztylech a na Trojmezí.
Připínáček v kůře na rozdíl od motorové pily stromu neublíží. Proto vítám, že nás občany někdo informuje o tom, co radnice investorovi povolila postavit v okolí našeho bydliště.
Letáky na stromech?!
(Markéta Horáková, 22. 4. 2010 18:21)Proč věšíte na Hájích vaše letáky na stromy, přidělané několika připínáčky?! Říkáte že bojujete za hezké Jižní město, tak proč ničíte to hezké a cenné, co tu máme?!
Proč ???
(Jižní Město , 20. 4. 2010 23:46)
Proč to tu všechno ničej???
Tohle už je úplně nechutný!!!
Ať konečně přiznají, že v tom pro ně lítaj prachy!!! Ale peníze se nedají dýchat!!!
Každej ze zastupitelů si tu honí triko, jak tu bydlí dlouho a jak si "vybrali" k bydlení právě tuhle lokalitu, protože je tu ještě kousek přírody a klid.
Jenže právě tohle to tu s nima jen "krásně" mizí!!! Oni se za to napakujou a pak si postaví baráky v Jevanech a Jesenicích a kdoví kde ještě. A my tu už nebudeme žít jako v těch pověstných králíkárnách (jak se tomu dřív říkalo), ale jako v archívech - tam je toho místa mezi regály ještě míň!!!
Ve vlastním zájmu tu jen a jen ničí zeleň a kácí stromy!!! Proč se nejdřív nepostarají o nevyužité a zchátrané domy nebo plochy bez zástaveb v těsné blízkosti???
Všechno je to z-----á pakáž! Jen je vyhnat od těch koryt, dobytek!!! Doufám, že po volbách už se tu neukážou a budou chodit kanálama!!! A taky doufám, že obyvatelé JM si budou dlouho pamatovat, co tu současná radnice pod vedením ODS všechno napáchala!!!
!!! Ž Á D Á M D E F E N E S T R A C I !!!
Proč to zahušťovat na Hájích ?
(Ing. Pavel Bukovský, 19. 2. 2010 15:30)když dům ze kterého jsem odešel v Legerově ulici je ze 70% prázdný. Soukromí vlastníci (italská firma) s tím nic nedělají. Nedostatek bytů je třeba řešit využitím těch stávajících a v centru (kompaktním městě) je jich volných daleko víc než těch 600. Kdo půjčí fy Cental Group na to peníze, nebo to staví za své ?
DAKAR
(Franta Zelený Brabec, Štichova, 10. 10. 2009 13:42)Tak už je to tady, majitel CENTRAL GROUP Kunovský a pan radní-poslanec-budoucí primátor a předseda ODS Janeček spolu jedou závodit na Dakar. Začínám se smiřovat s výhledem na další CENTRALní betonovou bednu.
Další záměry výstavby
(Karel Drda, 7. 10. 2009 0:38)
Dobrý den, zde jsou odkazy na některé další záměry výstavby.
1) Centrum Nové Háje, informace o předloženém záměru Klíč 12/2009, záznam jednání: http://praha11.metropoltv.cz/zastupitelstvo/index.php?file=7800&jednani=60, předkladatel projektu, projekční kancelář Helika, uspořádal ve stejném termínu studentskou soutěž řešení prostoru Nové Háje: http://www.helika.cz/cs/architektonicka-soutez.ep/, ohodnocené návrhy byly prezentovány v KC Zahrada, jeden z návrhů uveřejnil Klíč (16/2009). V podstatě se jedná o realizaci projektu "Poutník 2" s mohutnými výškovými budovami o 20 nadzemních podlažích řešící objekty radnice Prahy 11, obchodního centra, a dále komerční prostory, obytné domy, garážová stání, přemostění Opatovské, (s předpokladem zavedení tramvaje na Opatovské).
2) Petice občanů proti plánované výstavbě v ul. Schulhoffova, Matúškova a Boháčova: http://praha11.metropoltv.cz/zastupitelstvo/index.php?file=8028&jednani=61
Ku prospěchu všech
(Zděnek Kvítek, 5. 9. 2009 0:31)
Dobrý den,
líbí se mi Váš článek v Klíči 14, 2009 "Komu ku prospěchu ...?".
Musím přiznat, že odpověď paní Ing. arch. Miroslavy Fišarové, "Ku prospěchu všech ..." mne naprosto odzbrojila. Připadal jsem si obdobně, jako při poslechu zpovědi Miloše Jakeše ke společenským problémům z Červeného hrádku v roce 1989, kdy v podstatě svým věrným otevřeně přiznal, že "Král je nahý".
Když se odhodí z článku osobní útoky paní architekty vůči Vaší osobě, článek je zcela doznáním Vašich výhrad. Občané Jižního Města nejsou hlupáci, a proto pochopí paní architektu, tak jako pochopili pana Jakeše již před dvaceti lety.
Mnoho zdaru
ZK
Úprava schválena
(Ladislav Kos, 5. 8. 2009 10:00)Podle dnešní telefonické informace byla úprava územního plánu "Obytný soubor Háje" schválena OÚP Magistrátu HMP, koeficient míry využití navýšen dle požadavku Central Groupu. Schválení Magistrátem proběhlo na základě kladných vyjádření MČ P11, odboru ŽP Magistrátu a Útvaru rozvoje města.
Pro paní Horákovou
(Ladislav Kos, 1. 8. 2009 11:43)
Dopis je samozřejmě podepsán zástupci osmi samospráv SVJ a dvaceti majiteli rodinných domků. Pokud budete mít zájem, je u mne k nahlédnutí.
Při Vašem dotazu mne napadlo zda nemáte stejné pochybnosti o legitimitě rozhodnutí druhé strany, tzn. Rady MČ P11. Ta sice získala mandát ve volbách, ale ve volebním programu nebyla o masivním zastavěním tohoto koutu Hájů ani zmínka. Souhlas Rady je podložen pouze "prefabrikovaným" stanoviskem OÚR P11. A zcela zásadní je otázka - "Proč RMČ souhlasí s tak masivní zástavbou v tomto místě?" Na tuto otázku dosud nikdo kompetentní neodpověděl
My níže podepsaní...
(A. Horáková, Štichova, 30. 7. 2009 15:51)
Pane Kosi,
dopis zaslaný na MÚ obsahuje formulaci "My níže podepsaní představitelé SVJ...". Máte k dispozici/zveřejnění písemný souhlas všech uvedených SVJ a majitelů rodinných domků, abyste jednal jejich jménem, nebo si jen touto formou pokoušíte přidat na vážnosti?
Nová rubrika
(Ladislav Kos, 13. 7. 2009 14:56)
Založena rubrika „Další záměry výstavby na Hájích“, vložil jsem do ní tři další záměry, které souhlasně projednal Výbor pro územní rozvoj MČ P11.
Tyto záměry ukazují, že stejně jako u výstavby „megadomu“ jsou plněna přání investorů, developerů a majitelů pozemku. JM nemá žádnou urbanistickou koncepci. Výstavba je naprosto chaotická, diskontní prodejna v centru Hájů, 18-ti patrové domy na okraji. Jen za posledních několik let se zvýší počet bytů ve východní části JM o několik tisíc /sídliště Milíčov, megadům a stovky dalších bytů v rámci zahušťování stávající výstavby/, bez jakéhokoli návazného řešení deficitů parkování, škol a školek, lékařských služeb, dopravy…..
A klasickou ukázkou jakým hlasům Radnice naslouchá je fakt, že ve věci navýšení koeficientů pro „megadům“ zcela ignorovala naprosto negativní stanovisko Stavebního úřadu a byzvýhradně akceptovala kladné stanovisko svého odboru územního rozvoje /oba dokumenty v rubrice „Fotogalerie“/
Tak ještě jednou a od začátku
(Obyvatel, 10. 7. 2009 17:39)
Dobréé odpoledne pane Nováku,
vaše slova, kterými ta chumelenice začala: „To znamená, že při dnešním zvyšování počtu populace, je logická i větší poptávka po bytech.
Můj argument : „Růst populace jsem v ČR nezaznamenal, bohužel nás ubývá“
Zdroj ČSÚ , v roce 2008 nás je na srovnatelném území stejně jako v roce 1927 (něco přes 10,4 milionů). Projekce obyvatel ČSÚ pro rok 2050 (střední) předpokládá cca 9,4 milionů obyvatel. Ubývá, nebo přibývá?
Poté co jste přeskočil v diskusi na Prahu, přidal jsem další argument podle ČSU: „Ještě v lednu 2008 měla Praha méně obyvatel než v lednu 1993. Počet obyvatel Prahy lze interpretovat, že po výrazném poklesu na sklonku 90. let došlo z návratu k původním hodnotám, mezitím v Praze betonáři postavili mnoho nových bytů. Vracíme se tím k vašemu původnímu argumentu o potřebě nových bytů.“
Matematicky se můžete točit na tom, že jde o růst, ale zvyšování počtu populace, se kterým jste začal a odůvodňoval potřebu nových bytů, vypadá opravdu jinak. To je holt ta statistika, stejné podklady a protichůdné interpretace....
Víte, chodí mě na porady podobných analytiků za korunu pytel a vaše populační dedukce je z oblasti, že když každý rok ušetříme 10% ropy budeme za v 11 roce její exportéři.
Pokud vám unikl smysl nadsázky v poukazu na Karáčí a spol, kterým jesm reagoval na vaše vyjádření : „Naše planeta není nafukovací, a proto i když celosvětová poptávka po pozemcích neustále roste, nikdo není schopen pozemek vytvořit, vyrobit, přidělat... To znamená, že do budoucna se musí začít stavět do výšky.“ , promiňte, nic lepšího lépe mě nenapadlo, ale k očnímu proto myslím ještě nemusím.
K věci:
- Důkazem o nadbytku bytů na JM je současný pokles jejich cen a neprodané byty v novostavbách.
- Když jde tak snadno změnit F na G, tak změna UP k posílení infrastruktury JM by taky nemusel být takový ořech. Nevšiml jsme si, že by zde diskutující byly a priori proti výstavbě.
- Hasičárny se nestaví z peněz P11, a ani většina uklízečů a metařů není z této pokladny placena. Jinak na hlavu z daňových a dalších erárních zdrojů dostaneme cca 6 tisíc a P11 vydá v komunálním servisu na obyvatele cca 8 tis. To je kouzlo co.
- Aha rozšíření je to tedy, jen takové částeční vnitřní, asi jako když si koupím do bytu další televizi.
- K novým kom. prostorám na Milíčově, také nemám co dodat, pokud vzniknou na Hájích bude to dobře.
- Na lepších řešeních jsme se shodli.
- Možností pro urbanistické řešení JM může být pro danou lokalitu dodržení klesající tendence od centra k okraji a obecně i případné snížení některých stávajících budov. Tady stojím zcela proti vaší tezi o potřebě věžáků.
- Možnosti na financování infrastruktury má město poměrně široké, jak již bylo řečeno přeskupení priorit v rozpočtu, dále třeba PPP, fundraisingu, atd. Já, moji přátelé i další už také párkrát na ní dobrovolně přispěli.
Pokud bude diskuse o nastřelených tématech krátká a jednoznačně pozitivní, tím lépe
Jsem rád, že jste se zase ozval, už jsem se trochu bál......
Obytný soubor Háje
(Jaroslav Novák, 10. 7. 2009 14:30)
Vážený pane obyvateli,
Jsem rád že si vážíte všech názorů, v tom se shodneme. Souhlasím i v tom, že je potřeba vyvolat diskuzi o budoucím vzhledu JM.
Co se týče Vašich reakcí na mé argumenty, tak asi následovně:
- nejprve bych Vám doporučil silnější brýle. Zajímalo by mě totiž, kde jste si přečetl, že jsem mluvil o celosvětovém počtu obyvatel ??? Pokud však máte na mysli, moje vysvětlení proč se stavby budou do budoucna (obecně vzato) stavět do výšky, tak to nemělo nic společného s Vaší zcela bezcestnou argumentací o snižování počtu obyvatel. Mimoto nejprve jste tady tvrdil, jak se neskutečným způsobem počet obyvatel snižuje. Teprve až poté co jsem Vám musel udat přesná čísla z ČZÚ jste konečně připustil nárůst.
Takže Vás pro příště prosím, abyste nepředkládal Vaše nesmysli, které jste zde vyplodil o tom jak tvrdím že obyvatelé světových metropolí budou chtít kupovat byty na Hájích.
Ale k Vašim komentářům mých argumentů:
- zvýšení počtu bytů – prosím tedy o Vaše argumenty, že jich je nadbytek, jak neustále Vy a ostatní tvrdíte, prosím jen věcně, žádné Vaše teze a domněnky
- pro upřesnění, pozemek je plánován pro bytovou výstavbu, proto není možné dle Vašeho návrhu, na něm postavit obchodní centrum, kanceláře..apod. A i tak si myslí, že by to vyvolalo vlnu protestů. Většina zde diskutujících totiž nechce ŽÁDNOU výstavbu..
- kvůli novým domům se jistě nebude stavět nová hasičská zbrojnice, či najímat nový uklizeči, metaři...apod. Takže určité náklady samozřejmě vzrostou, ale nepřímo úměrně s nárůstem příjmů z daní.
-nové prostory pro restaurace / obchody jsou navrhovány v přízemí, co jiného dodat.
- rozšíření není jen ve zvětšování území, ale také v rozšíření zástavbou, počtem obyvatel...atd.
- existuje lepší řešení, vždy existuje lepší řešení to nikdo nepopírá. Ať postavíte cokoli, vždy se může říct, že by se našli vhodnější věci...
- urbanistické řešení JM, prosím o konkrétní zprávu, jak byste ho řešil Vy...
- samozřejmě, že upravit infrastrukturu, lze i bez „megastavby“. Ptám se jen, kdo to zaplatí ? Vy snad ??? Na soukromém pozemku ???
S tématy o čem diskutovat, ve většině souhlasím, i když u některých to bude celkem krátká a jednoznačná diskuze...
Vážený pane Kos,
ani mě nepřekvapuje, že mé příspěvky necháváte bez komentáře. Nejste první a určitě ani poslední komu došly komentáře proti mým argumentům...
Pár řádek k prvnímu týdnu stránek
(Ladislav Kos, 9. 7. 2009 14:28)
Vrátil jsem se z dovolené a pročetl diskuzní příspěvky, jsou veskrze negativní. Příspěvky p.Nováka ponechávám bez komentáře...
Jsem rád, že stránky plní svůj záměr - informovat občany o chystané výstavbě v lokalitě Háje,o tom jak radnice vychází vstříc záměrům investorů a jak naslouchá hlasům občanů. Kromě stavby "megadomu" budou stránky postupně doplňovány o další chystané záměry k "vylepšení" Hájů.
Příští týden by mělo být známé stanovisko Magistrátu
k navýšení koeficientu, sledujte rubriku "Aktuality".
Prosím přispívající pod jmény Bogar,Škoda a Hrůza o kontakt přes adresu megadum@seznam.cz. Děkuji
K diskusi
(Obyvatel, 8. 7. 2009 21:07)
Važme si prosím každého názoru, myslím, že nám jde především o budoucnost našeho města. Ventilace argumentů pro a proti, to je to pravé, potřebné. Obecně mi na JM schází veřejná diskuse o jeho budoucnosti, vyvěšování záměrů na desky za diskusi nepovažuji.
Když jsme pana Nováka uargumentovali ohledně růstu obyvatel v Praze, protože změna počtu obyvatel za 16 let o 1,31% v podobě křivky ve tvaru U opravdu není nijak dramatická a vůbec nepotvrzuje vyjevené scénáře o pražské populační explozi, svižně přeskočil k celoplanetárním populačním výkyvům. Doufám, že ne všichni lidé z přelidněného Ria, Mex-citi, nebo Karáčí listují v katalogu bytů v Hájích, to by ani těch 18 pater nestačilo.
Má vyjádření k vašim argumentům:
- zvýšení počtu bytů = opravdu velmi potřebná věc v monufunkčním JM
- využití pozemku, který je stejně původně plánovaný pro výstavbu = využít lze třeba i pro parkoviště, školu, nákupní centrum, hřiště, park atd.
- zvýšení počtu obyvatel MČ P11 – tedy větší dotace, vyšší příjmy z daní...atd., tedy získání dalších prostředků na zlepšování prostředí na J = zvýšení počtu obyvatel zvýší i počet problémů a nároků na komunální servis, tedy 0 od 0 pojde, nebo jen velmi, velmi malé pidi+.
- možnost vzniku nových komerčních prostor, nové obchody, služby, restaurace...atd. = asi jako v novém Milíčově, nevím, kterou novou hospodu si tam mám vybrat
- rozšíření JM = kolik m2 pozemků nám na JM přibude?
- zlepšení prostředí = existují lepší řešení, viz druhý bod.
- urbanisticky vyřešené ukončení JM = asi jako celé JM, prostě urbanistická perla.
- vylepšení místní infrastruktury (opravy chodníků a cest v okolí, výstavba nadchodu...atd.) = dokážeme i bez mega-monstra, jen trochu přeskupit priority.
Rychlý nástřel o čem diskutovat:
- max. 7 patrové objekty (nehledat cestu k Géčku)s prudce klesající výškou k řadovkám
- nadstandardní poměr zeleně k zastavěné ploše
- rezidentní i pasantní parkování řešit pod zemí
- přízemí věnované obchodu a službám + modulární polifunkčnost objektů
- namalovanou lávku umístit na druhé straně ulice
- druhá lávka nebo podchod k přehradě na SZ konci pozemku
- nový kruháč Exnárova x Výstavní, ne semafor
- žádné přechody na Výstavní
- dostatečný zelený pás mezi domy a Výstavní (i v té rezervě)
- nové veřejně přístupné hřiště a dětský koutek na dotčených pozemcích
- kauce investora na riziko nedokončení projektu
Vzali to zpět
(Pavel Bukovský, 30. 7. 2011 10:37)