29.8.2010 Lužany zámek - sv.Vojtěch u Příchovic -

Zámek v Lužanech – sv. Vojtěch malovaná skála pod Ticholovcem -Přeštice

29.8.2010 den podmračený a zimomřivý, v létě a máme již na sobě bundy – od Klatov jedeme jen 3 - a to ještě nevíme, že během dne pro nás  bude několik překvapení - v Lužanech na nádraží na nás čekají také jen 3, co vlakem dorazily již od Plzně – je jim již zima, proto je moc dobrý Magistr na zahřátí i dobrý krok na našem výletě. Ještě nějaké ovoce a oplatka na zakousnutí - vzpomínka na ty, co nemohly se dnes výletu zůčastnit a vycházíme k zámku Josefa Hlávky, který je coby kamenem dohodil. Jdeme právě včas, protože v půl 10. začíná prohlídka – jsme přímo nadšené interiéry i zajímavým výkladem a náš průvodce zasluhuje 1*, na závěr ještě pochvala a zápis do knihy návštěv.

Pak společné foto před zámkem a procházka po zámecké zahradě. Dál již naše kroky vedou směr Příchovice – nejdeme však po značkách, ale pěšinou kolem řeky Úhlavy přes ostrov – touto cestou nás provází překrásný pohled na panorama Přeštic a opraveného barokního chrámu Nanebevzetí Panny Marie - naše spolužačka Hanka, znalá okolí velice dobře se ujala role průvodkyně. Dorážíme do Příchovic a to je čas na malou svačinku. U KD jsou lavičky – to je pravé místo na oraz – ejhle, čeká nás prvé překvapení na kole přijíždí Honza, manžel Hanky a přiváží nám koláče a pak se šlehačkou… Chvála se nedá dosti dobře popsat – sladká tečka - to je idylka….

Dokonce i občas mezi mraky vysvitne sluníčko, prostě další OK výlet.

Dál pokračujeme po cyklo 2188 až k památné lípě pod Ticholovcem – stojí tam kaplička sv. Anny – od ní překrásný rozhled do krajiny. Druhý cíl naší cesty je malovaná skála sv. Vojtěch – stoupáme přes chatovou osadu Třešňovka, tam se ptáme na cestu a jdem pak po místním značení, blíží se pro změnu mraky – už, abychom tam byly – ale po lesním polomu cesta nás vedla přímo na kopec – vystoupaly jsme na kopec Ticholovec, též na ostružinách se „pásly“ – a začalo nám pršet – až po přeháňce přestalo, jsme z druhé strany sešly na lesní cestu, po které jsme vítězně dorazily k malované skále sv. Vojtěcha.

Krátká zastávka, foto a zpět přes Příchovice směr již do Přeštic. Tam nás čeká další překvapení, nejdeme po červené značce alejí směr Přeštice, ale Hanka zavolala dceru - jako „taxík“, která nás rychleji dopravila do Přeštic, abychom měly ještě čas přijmout její pozvání a zajít k ní na kávičku. V Přešticích jsme podle plánu ještě zašly do Domu historie Přešticka – nyní je tam stálá muzejní expozice místních řemesel a živností a tématická výstava : kupecký krám z 30. let – opět velice zajímavé – byly jsme rády, že jsme tam zavítaly.

Překvapení do třetice – pozvání na kávičku k Hance, ale pak se z toho vyklubala přímo hostina. Po prohlídce jejího překrásného bytu s úchvatným výhledem z balkonu na park a v dálce na kopec Ticholovec 480 m.n.m., kde jsme dnešního dne trochu „bloudily“, následovalo posezení a my se nechaly obsluhovat od Hanky připravenými dobrotami – pica, káva, zákusek…. – nepředpokládaný závěr našeho výletu. Ale velice příjemný a v milé společnosti neměl chybu – Hani děkujeme tobě i Honzovi za něj – máme do budoucna další hezké vzpomínky a fota do kroniky.

A kam příště – na výstavu paličkovaných výrobků ve Strážově a k Bětce.