12.5.-19.5.2014 Šumava týdenní výlet do Hotelu Špičák

Šumava, Špičák-Hofmanky – hotel Horizont  12.5. - 19.5.2014

týden sice zimomřivý a teploty mezi 5°C - 10°C, ale nálada super - z připravených výšlapů jsme nachodili přes 80 km
Letošního výletu na Šumavu se nás zůčastnilo 8: Dana, Hanka, Jana, Věrka, Andul, Vlasta a Karel s manželkou Vlastou. Na víkend ještě dorazila Libuška a několikrát v týdnu za námi přijel ze Železné Rudy spolužák a "horal" Tonda. Moc rádi jsme ho vítali, a přestože je již po operaci obou kyčelních kloubů, několik túr s námi prošel - klobouk dolů...

12.5.2014 : trasa Horizont-Sedlo-Hojsova Stráž po cyklo - zpět busem  11 km

Na dovolenou jedeme brzy z rána, abychom si týden užili a na rozchození jdeme do Hojsovy Stráže – Špičácké sedlo, pod Pancířskou sjezdovkou, Nad silnicí-rozc. až Hojsova Stráž, kde jsme zakončili posezením v hospůdce. Zpět jedeme autobusem na Špičácké sedlo a pak pěšky ku hotelu - následuje ubytování a posléze tradičně sladká tečka - společně kávička a nějaká dobrota z vlastních zdrojů. Počasí dnes sice mírně deštivé, asi 3x jsme se schovali pod strom a největší déšť přečkali v hospůdce - odpoledne hezky. Po večeři dorazil spolužák Tonda - poseděli jsme, dozvěděli se též, že ráno jsme šli vlastně po tzv. "smutné cestě" - a domluvili společný výšlap. Pak ještě vyzkoušíme welness - bazén, vířivka, pára, sauna - co víc si přát ke spokojenosti...

13.5.2014 : Belveder a zpět 7 km a Pancíř a zpět přes Pramen Úhlavy  4 km

Po ránu obloha se mračí sakramentsky, proto máme obavy z deště - jdeme tedy jen na Belveder, kde posedíme u pivečka - vracíme se na hotel na oběd - překvapení: knedlo, zelo, vepřo... Odpoledne následuje u stolků na chodbě poradní posezení u kávičky - mraky odešly, proto hurá ven - kratší trasa: na Pancíř, Tomandlův křížek, po cyklo kolem pramene Úhlavy, rozc. Pod Švýcárnou a zpět k hotelu. Po večeři ještě krátce posezení na chodbě a pak následuje welness podle chuti. Obavy z deště se dnes nanaplnily - super den...

14.5.2014 : Gerlova Huť - Grádl - Belveder a zpět na Horizont pěšky 15 km

Středa - dle domluvy přijel Tonda z Rudy - my si objednáváme obědové balíčky a v 9.30 vycházíme na Gerlovu Huť - tam pod přístřeškem již druhé zastavení - posvačíme a dál  pokračujeme po zelené na Grádl - cesta zdá se dlouhá, proto hodinku orazíme... Vracíme se kolem hotelu Emerich, koupaliště, stoupáme k Belvederu, který ale mineme - tak nás Toník navigoval - k hotelu návrat v 15.45 natěšeni na kávičku a odpočinek, večeře a samozřejmě bazén aaaa... Dnes počasí bylo super, nepršelo, polojasno.

15.5.2014 : Horizont - Čertovo jezero - pomník A.Kašpara - Železná Ruda - zpět bus 12 km

Dnes vybrána tato trasa - po ránu vycházíme zkratkou přes louku ku hotelu Rixi a po žluté k Čertovu jezeru - je tam hezky, krmíme kachničky..., dále k pomníku A. Kašpara a po modré do Železné Rudy. Tam na závěr výšlapu posedíme v restauraci Pod Smrkem, protože nás tam zastihl déšť. Zpět jedeme busem na Špičácké sedlo a pěšky k hotelu. Následuje sešlost na chodbě a hodnocení u kávy, bazén, vířivka a odpočinek u televize. Další vydařený den...

16.5.2014 : Sedlo - Brčálník - Úhlavským luhem - Hamry Hojsova Stráž  žel.st. - zpět vlakem na Špičák - na Horizont pod lanovkou  13 km

Pátek - opět přijel Tonda a přivezl od vlaku Libušku na víkendový pobyt. Už 9.30 vycházíme na Špičácké sedlo a stále po zelené na Brčálník, dále na kraj Hamrů k hospůdce Horská chata. Hospůdka je zavřená, přesto zde venku posedíme. Pak vystoupáme k hojsoveckému nádraží a ve 12.43 jedeme vlakem zpět na Špičák. Na hotel pak nejkratší cestou jdeme přímo pod lanovkou. To je "krpál" - to jsme si dali...- poslední síly jsme tam nechali..., ale velice rychle jsme pookřáli pospolu zas všichni - dnes celkem 10 u kávičky i s Libuškou a Tondou. Super den - počasí polojasné, dobrá viditelnost na turistiku... Ani dnes jsme nevynechali welness -to je balada : bazén, sauna, pára …. .

17.5.2014 : dopoledne relaxace v bazénu - odpoledne trasa Horizont - Nový Brunst hájovna a zpět  7 km

Ráno je hodně mlhavé, proto po včerejším výšlapu orážíme celé dopoledne v bazénu - jdeme dnes na oběd do restaurace. Počasí se zatím vybírá - neprší, proto odpoledne hurá jen na krátkou vycházku po zelené k rozcestníku Nový Brunst – hájovna a zpět. Dnes je ten správný den vyčerpat poukaz na kávu a moučník v hotelové kavárně - všichni jsou spokojeni... A po té seanci v kavárně máme na programu opět welness - každý relaxuje podle chuti...

18.5.2014 : Horizont - Rozvodí - Černé jezero - Sedlo - Horizont  13 km

Dnešní předposlední trasa vede na Špičácké sedlo a po zelené na Rozvodí - pod přístřeškem posvačíme. Dál už jen z kopce scházíme krpálem k Černému jezeru a zpět na Špičácké sedlo a k hotelu. Od Černého jezera nám pršelo, dešť byl mírný, takže se šlo dobře pod deštníkem. Odpoledne se scházíme opět na chodbě - posedíme a Libuška odjíždí z víkendu domů - hodně rychle to uteklo - pak ještě se přijíždí rozloučit s námi Tonda - "mudrujeme" u kávičky a zbytečků z batohů, je nám dobře na duši...  A po večeři ještě naposled bazén, pára a vířivka.

19.5.2014 : Horizont - Pancíř  4 km - azůro a loučení se Šumavou

Po snídani - již jsme sbalení opouštíme pokoje, ale na dopoledne jsme si ještě vyšli přes Švýcárnu na Pancíř a ještě jednou prošli kolem pramene Úhlavy zpět k hotelu. Bylo slunečno, jasno - prostě azůro... Končíme naší dovču obědem - pak nejdřív odjíždí ku vlaku Dana, Jana a Hanina směr Plzeň a pak se rozjíždíme ostatní.

I letos jsme si týden relaxace skvěle užili - počasí bylo příjemné na výšlapy, polojasno, některé dny sice chladněji... Ubytování, strava, služby hotelu bylo vše super. Všichni jsme byli maximálně spokojeni.
A když budeme zdrávi, tak určitě příští rok opět na takový podobný výlet vyrazíme...