Změny ve verzi 0.4
* NOVÉ: Bludiště a nové žebříčky skóre
* NOVÉ: Žoldáci
* NOVÉ: Nové staty a nové bitevní hodnoty
* NOVÉ: Nové oblasti (mapy)
* NOVÉ: Pokud zaškrtnete tlačítko pro smazání účtu, nemůžete hrát dokud jej opět neodškrtnete
* NOVÉ: Bude zobrazován level prášků
* NOVÉ: Ve zprávě o napadení uvidéte, kdo Vás napadl (např.: Prohrál si souboj s gladiátorem Hyny)
* NOVÉ: Při prodeji bude ve zprávě, jaký předmět jste prodali
* NOVÉ: Mistr gildy bude informován o tom, kdy a kdo gildu opustil
* NOVÉ: Ve zprávě o souboji budou uváděny i gildy hráčů
* NOVÉ: Potvrzovací dialog při rušení práce ve stájích
* NOVÉ: Každý obchodník bude mít nové věci jen jednou za 24h
* NOVÉ: "Získat nové zboží" půjde za cenu 1 rubínu
* NOVÉ: Všichni hráči budou mít v torně 3 záložky - Centurio 4
* NOVÉ: Seznam přátel
* NOVÉ: Více možností filtrovat záznamy na tržišti
* NOVÉ: Ve hře bude možné nalézt rubíny - vzácně Úsměv
* ZMĚNA: Nové počítání levelů - dojde ke změně aktuálních levelů
* ZMĚNA: Barvy předmětů
* ZMĚNA: Přehled příspěvků gildě nebude barevně kódován
* ZMĚNA: Generování NPC postav - již nebudou příšery s příliš vysokým levelem
* ZMĚNA: Zrušení ochrany postav s levelem o 10 vyšším než útočníka
* OPRAVA: Záporné hodnoty statů (např. Síla: -4 => Síla: 0)
* OPRAVA: více zpráv celé gildě - bude odeslána pouze jedna zpráva
* OPRAVA: obnovení paktu, kdy byla zbylá doba méně než jeden den, přidávalo pouze 13 dnů
Detailní popisy některých změn
1. Změna levelů hráčů
Ve verzi 0.4 bude změn výpočet zkušenostních bodů, které potřebujete na dosažení další úrovně. Poté, co hráč dosáhne úrovně 80, bude mnohem těžší postoupit na další úroveň. Díky této změně výpočtu budou poníženy levely hráčů, kteří budou v době aktualizace nad úrovní 80.
Příklady:
před...............po
130.................90
100.................86
85...................82
Pozn. Změna levelů bude na základě aktuálních zkušeností, čili nikdo expy neztratí. Vzhledem k tomu, že od úrovně 80 se budou levely počítat jinak, tak se aktuální zkušenostní body hráčů nad úrovní 80 přepočítají podle nového vzorce a podle toho se jim nastaví level.
2. Změna barev předmětů
Momentálně se barva předmětů mění podle jejich úrovně. Od verze 0.4 budou barvy označovat kvalitu věcí a nikoliv jejich úroveň. Bude celkem šest různých barev, takže od každé věci bude existovat šest rozdílných modifikací podle kvality.
Po provedení upgrade budou všechny předměty, které má hráč na sobě anebo v torně označeny zelenou barvou.
Pozn. Co se týče věcí, které máte na sobě, tak ty budete moci používat dál, i když na ně nebudete mít level, abyste je normálně viděli/koupili. Jinak jede systém s viditelností stejně jako doteď, pouze tyhle věci jsou vyjímka, aby se nikomu nic neztratilo. Ještě celkově k itemům - barvy nebudou podle levelu, ale podle kvality a podle "množství" ve hře - prostě, čím méně těch předmětů ve hře, tím vyšší kvalita a tím víc přidávají atributů (tohle znáte z Diabla nebo WoWka). Takže se klidně může stát, že budete používat item s nižším levelem, protože bude lepší než nějaký vysokoleveláč, a to právě díky jeho kvalitě, protože přidá více atributů.
3. Žoldáci
Ve hře se objeví nový obchodník, který bude prodávat kontrakty pro žoldáky. Využití těchto žoldáků bude pouze pro bludiště. Každý hráč bude mít možnost pořídit si až 4 žoldáky. Žoldáky půjde prodávat na tržišti anebo u obchodníka. Každý žoldák bude moci být vybaven stejně, jako vybavujete svého gladiátora.
Pozn.U Hlavní postavy přibyla další sada zbroje - ta je jenom pro dungeony, stejně tak i žoldáci - v normálním boji se neprojeví. Vzhledem k tomu, že každý žoldák může být oblíkaný jako hlavní postava a hlavní postava má teď dvě sady, tak mám pocit, že se rubínáři šeredně prohnou Úsměv U žoldáků jde zapnout, jaká je jeich úloha při cestě v dungeonu - obránce, útočník, léčitel (to lze i u hlavní postavy)
4. Bludiště
U některých lokací na mapě přibydou nové záložky - bludiště. Předtím, než hráč vstoupí do bludiště, může si navolit, jakou má která postava v bludišti mít funkci (jeho vlastní i žoldáci - pokud nějaké má). Funkce mohou být obránce, útočník a léčitel.
V každém bludišti je několik oblastí, kde bude muset hráč nejprve bojovat (a vyhrát), aby dostal šanci na finálový boj s bossem bludiště. Maximální doba na dokončení bludiště je 7 dnů, po sedmi dnech je hráčův dosavadní postup v bludišti vyresetován.
Na rozdíl od normálních soubojů a výprav je hráčova postava a i všichni žoldáci po každém souboji v dungeonu plně uzdravena.
Boje v bludišti končí, pokud je život jedné strany na 0 bodech. Protože souboj tak může trvat poměrně dlouho, po několika kolech se příšery dostávají do stadia hněvu a hodnota jejich poškození vzrůstá.
Abyste se mohli pohybovat v bludištích, budete mít k dispozici body - stejný princip jako je na výpravy, ale oddělené zásobníky, takže body nepůjde kombinovat. Hráč bez centuriona bude mít 12 bodů, Centurion 24.
Bludiště jsou přístupné od úrovně hráče 10.
Pozn. Na počty bodů na dungeonové akce se nebude vztahovat žádný pakt, tzn. pakt 1.1 (36 výprav) vám nezvedne počet bodů na 36, ale pořád to bude 24 (centurio) nebo 12 (bez). Mezi akcemi v dungeonu bude stejná prodleva, jako je v aréně, než budete moci provést další. Každá lokace má bludiště (lokace jsou nyní tři - Itálie, Afrika a Germánie). V bludišti musíte nejprve pozabíjet určitý počet různých příšer (jsou tam skupinky), abyste se dostali k bossovi, toho pak můžete sejmou. Věci dostanete vždy jen od bosse, z příšer jen zlato a expy. Sláva z bludišť se počítá mimo a je na to jiná síň slávy - jednak globální pro celkovou slávu, kterou jste získali ze všech bludišť a také je síň pro každé bludiště zvlášť. Příšery v bludišťích mají pevně dané levely, negenerují se (není problém potkat příšeru na levelu 99 když Vy sami máte level 47). Čili, ty levely tam budou pořád a dokud nebudete dost dobří ve statech a v družině žoldáků, tak ten dungeon prostě neprojdete.
Pozn 2. Při testování se mi stalo, že na mě v dungeonu hned první příšela vyplázla 658 poškození. Celkem rychle vyběhla jak se mnou, tak i se žoldáky. Přepnul jsem komplet všechny žoldáky na obránce, jen svou postavu jsem nechal jako útočníka a příšeru jsme vykostili. Takže i na správném nastavení funkcí Vaší skupiny bude opravdu záležet, zda projdete či nikoliv.
5. Nové staty a nové bitevní hodnoty
Pro léčení v bludištích přibyde nová vlastnost - inteligence. Půjde trénovat u cvičitele stejně jako všechny ostatní staty.
Rovněž přibydou některé nové hodnoty, které ovlivní boje v aréně a na expedicích:
- léčení (pouze pro bitvy v bludištích)
- lepší léčebné hodnocení (jen pro bludiště, dává šanci na zdvojnásobení hodnoty léčených zranění, ovlivňuje jí inteligence)
- kritické zásahy (šance zasáhnout protivníka s dvojitým poškozením, ovlivněno dovedností)
- mrštnost (snižuje protivníkovu šanci na kritický zásah, ovlivněno obratností)
- blokování (šance na zablokování protivníkova úderu, ovlivněno sílou)
6. Cestování a nové oblasti
Ve verzi 0.4 jsou přidány dvě nové oblasti - Afrika a Germánie. Abyste mohli do jiné oblasti cestovat, budete si to muset zaplatit u obchodníka.
Každá oblast má své vlastní obchodníky, věci, příšery, úkoly a bludiště.
Pozn. I když jsou nové oblasti, aukce je pořád jedna bez ohledu na oblast ve které zrovna jste. Cestování mezi lokacemi trvá nějaký čas, lze to urychlit rubíny. Než budete moci odcestovat, tak nesmíte mít v aktuální lokaci řádný aktivní úkol, pro možnost vůbec cestovat jinam se musí projít nějaké dungeony. Germánie a Afrika by měly mít lepší věci než jsou v Itálii (myšleno kvalitnější, tj, jiné barvy).
Vetešník bude na první záložce prodávat pouze rukavice a boty, na druhé záložce pouze jídlo
Alchymista bude na první záložce prodávat veci co do teď, na druhé záložce prsteny a přívěšky
Pokud hráč bude na sobě mít věci, které by neměl být schopen normálně použít /díky ponížení levelu), a bojuje v aréně, systém nebude tyto věci zohledňovat. Čilijako by je hráč na sobě neměl.
Zvýšila se šance na získání více a lepších věcí v bludištích.
Více se dočtete v sekci O hře.
Tak jsem provedl větší změnu v sestavě gildy, vyházel jsem neaktivní hráče nebo ty, kteří nepřispívali, či nějakým způsobem nevyhovovali. Zůstali ti co si to zaslouží.
Tak jsem tu doplnil nějaké články, nové screeny a taky je zde návštěvní kniha, kam můžete psát dotazy, připomínky, návrhy atd. Pokud máte web, který má něco společného s hrou Gladiatus (např. web gildy) a budete chtít vyměnit odkazy, tak stačí napsat na e-mail kakabou@seznam.cz