MTB Časovka - Kněžice

Hromadná časovka do vrchu

Pořadatel závodu : Josef Vejnar

Martin Háze

Další závodní den přede mnou, jedná se o sranda závod, který zpestří můj trénink. Závod začíná  krásným startem přímo ve vrchlabském náměstí a pokračuje, pěkným krkonošským prostředím směrem přes kněžickou kapličku a závěrečným sjezdem do Kněžic.Vše probíhá v rámci Krakonošovy stovky.

Lehce před 16.hodinou si dávám tureckou kávu, ovesné vločky, špetku emco mussli s ořechy a mlíko. Poté si připravím bajka, první můj závod na bajku, ale jde spíše o srandu a dobrý pocit. V 16:30 se u mě zastavil Lukáš Hanousek a jedeme do Vrchlabí. Lukáš jede na silničce a já se za ním držím na bajku. Tento závod se dá jet, jak na bajku, tak i na silničce, jenže já mám rád změnu, tak zvolím tentokrát bajka. Po 17. hodině dorazíme na místo startu. Schází se tam známí cyklisti. Oldřich Hakl st., Jiří Lehotský st. a další. Organizátor Pepa Vejnaru má akci krásně zařízenou, tak to má být. Jdeme se přihlásit, startovné symbolické 10,-. Upevním si číslo na řidítka, mezi tím se objeví známý fotograf Jiří Novák, podiskutujeme, fotky od něho jsou super. Fotí hlavně sportovní akce v okolí. Před startem se ještě rozjedu a jdu se připravovat. Ostrý start probíhá v 18:00. Startovat nás bude Krakonoš :D. Seřadím se do 2. lainy a udělal jsem chybu, ale vždyť o nic nejde.

Start – všichni vypálili pěkně rychle a já se motal mezi posledními. Halda cyklistů mě nedovolila se dostat dopředu a na hlavní čelo už ztrácím. Po ulici mám možnost se prorazit dopředu, velké skupině ujedu a honím čelo. Dávám se vlevo do další ulice a čelo mám na dohled. Přichází první a zároveň brutální stoupání směrem k mostu průjezdem přes obchvat. Začnu předjíždět skupinku závodníků a poté se držím už na 3. místě. Mám na dohled první 2 závodníky, ale tempo na ně nemám, abych je dohnal s tímhle se zpožděním. Které jsem na startu učinil. Jeli celkem solidní tempo. Jenže oni zmizeli a já zase zmatkoval, nevím kam zahnout. Oldřich Hakl křičí „jeď rovně“, dobrý přejedu most, tam jsem se zase zdržel, ach jo. Držím si 3. pozici, lehce se přibližuji k prvním závodníkům. Závodník na druhé pozici tempo trochu zvolnil a mám ho kousek před sebou. Dám ho, nedám ho, což otázka. Jenže já toho taky mám už dost. Přichází nejprudší stoupání závodu ke kapličce. Nemám moc sil, závodník na dohledu hrábnul do svých sil a lehce se vzdálil. Za mnou nikdo, jediné pozitivum. Přijíždím ke kapličce před Kněžicemi. Bude následovat sjezd a rychlost rozvalím do Kněžic čili do cíle. A cíl, propnu cílovou čáru na 3. místě s časem 10min50s. Pak za mnou dojede Oldřich Hakl st.  Proběhla diskuze po závodě, ten druhý závodník měl taky nervy ze mě, že mu dýchám na záda. Jasný vítězství vybojoval Lukáš Hanousek.

Sjedeme dolů na náměstí, kde probíhalo vyhlášení. Vyhrál jsem duši na horský kolo, která se vždycky může hodit. Lukáš vyhrál pivo – Krakonoše 12°, tričko + další drobnosti. Lukáš se rozdělil s pivem, já se decentně napil a ten krákora pěkně leze do palice. Rozloučíme se všemi a jedeme domů. Dorazím lehce před 20.hodinou.

K večeři si dám, nejdříve po kole následovaly rychlý cukry – med, potom olomoucký tvarůžky, 75g lahodného sýru cottage, 2 plátky slunečnicového chleba a zeleninu. Rychle se okoupu a běžím na pivo s přáteli spláchnout páteční večer jako vždy. Člověk musí stíhat všechno, aby si užíval krásných chvil.

Krásně strávený páteční odpoledne. Pepo a další organizátoři, velký dík za fajn atmosféru a zpestření dalšího dne v týdnu.

Foto dodám postupem času.