Sokolov, MČR v časovce jednotlivců Masters

Pořadatel: Cyklo Team KILLI

5. místo, čas 25min34s avs. 42,24 km/h

časovka

Vstávám ve 3:50, snídani už mám naservírovanou z večera předchozího dne, oblečení připraveno na hromádky, dokonce jsem spal v ponožkách, ve kterých budu závodit, baťoh plný banánů, takže vše připravený, abych se obešel bez prostojů a mohl mít klidnou snídani. Sokolov je blízko od Karlových Varů, čili z Jilemnice asi 300 km. Ihned po snídani vyrážím do Jabkenic k Benymu. Dorazím tam přesně v 6:00, nakolik jsme byli domluveni. Lehce po šesté dorazili Mirek Živný s Petrem Ševčíkem, kola s Radkem přiděláme na zahrádku, Petr mi s tím moc pomohl. Poté pokračujeme na Sokolov přes Prahu. Během jízdy každou hodinu házím do sebe banány. Na poloviční cestě Praha – Sokolov se zastavíme v Benzínce na výtečné presso. Do Sokolova dorazíme okolo 9. hodiny. Přímo v centru města se přihlašujeme. Dostaneme čipy, které si připneme na přední vidlici. Autem se přepravíme na start, který probíhal za Sokolovem. Každý si myslel, že bude panovat teplé počasí, ale ve skutečnosti žádné teplo nebylo. Kola sestavíme, čip připnu na vidlici. Někteří hoši s tím bojují, stahovací spínátka často praskají únavou materiálů. Kolem nás parkují samí známí, takže u auta veselo. Hodíme na sebe vlastní kůže a jdeme se rozjet. S námi se přidá Michal Guse, který vybojoval mistra republiky ve třicátnících. Trať je celkem náročná, spíše zaměřená na sílu. Zjišťuji, že nazpátek bude bolest, dlouhé stoupání a ještě k tomu proti větru, ale zase budou dobré sjezdy na techniku nenáročné. Po rozjetí si dám sójový suk, kouknu na startovní listinu a budu startovat ve 12:20. Zatím popovídám se známými. Je tam Tomáš Koutský, kteří přijeli až z Náchodu. Letos má Tomáš parádní sezónu, takže další adept na mistra v naší nejmladší kategorii. Přeci je to mistrovství republiky, tak proběhla kontrola měření kol, dostal jsem strach, že budu muset něco předělávat, naštěstí měl jsem všechno v normě. Ale mnoho závodníku s tím měli problémy. Start se blíží, jdu se ještě rozjet s Michalem a budu se připravovat. Jelikož za 30 minut startuji, hodím do sebe jednoduché cukry ve formě gelu. Gel ještě obsahuje mimo jiné, kofein, bcaa, carnitin a taurin. Stojím u startu občas se protáhnu a nastoupím na start.

Start – rozjetí po rovině, rozjíždím se lehce a lehčí převody, soustředím se na posed a na správné rozložení na tom kole. Nohy trochu protočený, tak si dovolím dát těžší převod a důrazně točím. Zdá se mi, že se změnil směr větru, na startu foukalo proti, což ráno tomu tak nebylo. Vjíždím do první obce – Lomnice už ve slušný rychlosti, hasiči a policajti hlídali dopravu, spousta lidí fandilo a to povzbudí. Za obcí přichází stoupání, rychlost držím a zároveň se šetřím, naštěstí vítr v zádech. Na vrcholu první části kopce rovinka, tempo stabilní. Přichází druhá část kopce, tam už střídám polohy. Na vrcholu se ustálím a bude dlouhý sjezd po široké silnici. Rychlost rozvalím, zařadím si nejtěžší převody a pedály mazácky roztáčím. Vysokou rychlost si držím až k otočce – Liapor. Po otočce se dozvím, jak na tom vlastně jsem. Za mnou startoval Průcha Bedřich, který dojel jako druhý. Už bylo vidět v otočce, že mi lehce dává. Po otočce vidím další závodníky a tam už to vypadá celkem dobře nebo možná radši nevědět. Vypadá to, že Jirkovi Šléglovi dávám. Přichází dlouhá táhlá rovina proti větru, celkem dřina, tempo si držím a pak následuje dlouhý a nepříjemný stoupání k přirovnání magnetu, samozřejmě ještě proti větru po široké silnici. Snažím se držet tempo, ale zároveň se šetřím  na zpáteční dlouhý sjezd, kde chci rozvalit co nejvyšší rychlost. Na vrcholu nepříjemného, dlouhého kopce se soustředím na sílu v nohách před klesáním, abych mohl tempo solidně rozvalit. Sjíždím z kopce dolu, těžké převody solidně roztáčím, rychlost vysoká. Od poslední čtvrtiny klesání zavalím do hrazdy a nešlapu, odpočívám na závěrečný kilometry časovky. Sjíždím do vesničky, lidí požehnaně. Začnu šlapat a jedu totální krev a chci vražedné tempo vydržet do cíle. Projíždím lesem a vidím v dáli auta, rychle se přibližuji k cíli a cíl. Propnu cílovou čáru o čase 25min34s, avs. 42,24 km/h a  hodilo to 5. místo v kategorii, konkurence nabouchaná, pocitově veliká spokojenost na MČR v časovce jednotlivců Masters.

Vítězem v naší kategorii se stal Krummer RadekTJ Slavia K. Vary s časem 24min14s. Absolutním vítězem se stal Viktorin Tomáš Sweep Cycling s časem 24min02s. Takže mezi mnou a celkovým vítězem byla díra cca 1min30s, což mužu být spokojený. Díra na 17km není veliká.

Ještě se vyjedu. Po vyjetí se převléknu do civilu a běžím se podívat na výsledky, jak dopadli ostatní. U výsledků popovídám s Karlem Pragerem, který dojel na 3. místě v kategorii, i sám říkal, že dobře se mu nejelo, ale i tak měl skvělý čas 24min38s. Zrovna jsem mu toho mistra přál.

Kola naložíme na zahrádku a jedeme do města na jídlo a vyhlášení. V rámci programu probíhala přehlídka na BMX kole, borec. Skvělá podívaná, klobouk dolů, ten klub musí mít dobré postřehy a hlavně krom síly jde o rovnováhu, taky k tomuto se dostat je vydřená práce, stejně tak jako v cyklistice kilometry.

V 15:00 dáváme odjezd. Jedeme přes Prahu celkem se udělalo brutální vedro. Na okraji Prahy se zastavíme na jídlo v obchodním centru – Šestka, centrum se nachází poblíž Ruzyňského letiště, každou chvíli je možné spatřit vzlety a přistání letadel, zajímavá podívaná. Tam jsem si dal pikantní vepřové nudličky s rýží. Pochutnal jsem si. Až na ta zahušťovadla celkem výživné jídlo. Tím pádem jsem spadl na poloprasečí den, ale po náročném dni je potřeba si to zasloužit. Cca v 17:00 odjezd.  Po 18. hodině jsme v Jabkenicích u Radka a přestup do fordu typu káčko.

Domu jsem dorazil v 19:30. Naši se vrátili z Itálie, kde byli na dovolené. Přivezli spousta jídla, takže byla grilovačka, různé ochutnávky olivových olejů (naštěstí dobré nenasycené tuky). Moc jsem si pochutnal na italským chlebu namočeným v  česnekovým, feferonkovým a citrónovým oleji a k tomu maso a zeleninu, samozřejmě jídlo bylo dobré. Tím pádem jsem spadl o další stupeň dolů tzn. z poloprasečího dne se stal přímo prasečí den.

Trénink den před tím – sobota 16.6.2011

Den před závodem projetí na koze. Trochu jsem si upravil posed a je to lepší. Letos jsem ani jednou neměl defekt a říkám si risknu to, vezmu si kombinézu a pojedu bez pumpičky a duše, to nikdy nedělám. Na potvoru v Roztokách jsem nalítl do díry a prorazil si zadní duši. Domu jsem to dojel na prázdným, rychle obul a pokračoval dále v  tréninku na Poniklou. Jinak dobře se jelo, dával jsem si intervaly GA2. Po zbytek dne jsem se dopoval sacharidy, protože 4 závody v týdnu je moc.

OHROMNĚ DŮLEŽITÁ POZNÁMKA : poslední dobou daleko více jím maso. Přibral jsem 1kg na váze dá se skoro říci, že  svalovky a cítím větší sílu.

Krásně strávená neděle, moc jsem se zasmál a velice náročný den.

Hoši, díky moc za odvoz.

Všem pořadatelům velký dík.