Po objevení vraku Titaniku v roce 1985, Dr. Robert D. Ballard 's Dalším cílem bylo najít a film ztroskotání lodi Bismarck. Hledání vraku začala v červenci 1988, ale jeho první expedice přinesla žádný úspěch. Druhá expedice byla namontována na konci května 1989 a dne 8. června 1989, po česání ploše asi 200 čtverečních mil, Ballard a jeho tým nakonec našel Bismarck zůstává. Vrak leží na dně Atlantského oceánu asi 600 kilometrů západně od Brest v hloubce 4790 m (15700 stop).
Stav vrak.
Trup spočívá vzpřímeně vestavěné v bahně, která pokrývá asi kýlu úrovni lodi čárou ponoru. I přes těžké torpédo pláště a škody, které způsobila na britské bitevní loď a zjevné účinky potopení sám, vrak je v překvapivě dobrém stavu. Několik dalších vraků jsou dobře zachovalé jako Bismarck, a, s výjimkou posledních 35 metrů na zádi (rám 10,5), které se odtrhly, trup je neporušená. Hlavní baterie věží vysadit trupu vzhledem k jejich vlastní hmotnost, jak se převalil a loď se potopila, a oni jsou nyní upside-down na dně. Ale sekundární baterie věžičkami a většina anti-zbraně letadel jsou tam stále v jejich správné umístění. Jak dopředu a po velitelské věži, a most, ačkoliv těžce poškozen, jsou s trupem, příliš, a vrtule jsou jasně viditelné. V oblasti, která obklopuje trosek trupu, může být jiné části bitevní našel, jako příďový stěžeň, hlavní stěžeň, nálevky, dálkoměry, atd.
Vzhledem k tomu, že na většině částí paluby dřevěné prkenné teaku je stále zachována, a dokonce i barvy, je velmi pravděpodobné, že vrak bude odolávat účinkům koroze po dobu nejméně několik set let, ne-li víc.
Právní a etické aspekty.
V souladu s mezinárodním právem, vrak Bismarck, potopena v mezinárodních vodách, jsou majetkem jejich země původu, a je považován za válečného hrobu. Po objevení vraku, německá vláda vydala následující prohlášení týkající se budoucích potápěčská expedice k vraku stránky:
"Die Bundesrepublik Deutschland betrachtet als sich Eigentümer des ehemaligen reichseigenen Schlachtschiffes Bismarck. Tauchgänge ve das Innere des Wracks sowie Bergungsversuche bedürfen der Zustimmung der Bundesregierung. Diese wird wie v anderen gesunkener Fallen Schiffe aus den Weltkriegen, bei denen mit im Wrackgerechnet Toten werden muß, Grundsätzlich nicht erteilt. Die Bundesregierung fühlt sich beim den Untergang des Schiffes zu Tode gekommenen Seeleuten verpflichtet. Gemäß internationalen Gepflogenheiten sieht sie das wrack der als Seemannsgrab Bismarck, das ist entsprechend zu respektieren. "
"Spolková republika Německo se domnívá, sám majitel bývalého panovníka Bitevní loď Bismarck. Potápěčské výlety do vnitřku vraku, stejně jako pokusy o využití vyžaduje souhlas spolkové vlády. To bylo kategoricky popřel v ostatních případech potopených lodí světové války, protože jeden musí čekat, že najde ostatky zemřelých ve vraku. Spolková republika se domnívá, že je jeho povinností chránit námořníky, kteří šli do své smrti v potopení lodi. základě mezinárodní režim, se podíváme na vrak Bismarck jako pohřební místo námořníků, které musí být přiznána náležitou úctu. "
Po expedice Dr. Robert Ballard se v roce 1989, byl vrak lodi Bismarck nenavštívil opět až do roku 2001. 5-14 z června 2001, byla expedice pořádané Deep Ocean Expedice (DOE) v čele s Australan Michael McDowell. Co to bylo jiné o tom jeden byl skutečný odběr lidí k vraku. Došli prostoru na palubě 6240-ton ruské vědecké výzkumné plavidlo Akademik Keldysh, mateřská loď pro dva s posádkou ponorky MIR, které byly použity pro ponory. Tyto ponorky, které byly rovněž použity pro skoky na Titaniku, může ponořit až 6000 m (20,000 noh), a nést tři lidé, pilot a dva pozorovatelé. Souřadnice použít pro lokalizaci vraku stránky byly od expedice Ballardův. Bismarck pozůstalé Heinrich Kunht a Heinz Steeg byli na palubě, spolu s předsedou Marinekameradschaft Schlachtschiff Bismarck, Dieter Heitmann. Tam byl také dva německé Bismarck odborníky, kteří zřídit počítačovou grafiku laboratoř na palubě. Tímto způsobem expedice měla plný přístup k plány a podrobnosti o lodi. Také tito odborníci jsou neocenitelné, když to přišlo k identifikaci kousky z vraku lodi v místě.
Až v místě, asi 380 kilometrů jižně od Cork, Irsko, Vzpomínková bohoslužba byla držena v němčině a angličtině. Dieter Heitmann se německé poznámky. Sledovali německé námořnictvo protokoly k památníku na moři. Dr. Don Walsh mluvil za ostatní námořnictva na palubě: americké, britské, francouzské a ruské. Tam byl také kratší slavnostní rozloučení, když opustil místo pro poslední čas. Pamětní deska provedené Blohm & Voss byl umístěn na vraku a fotografoval během druhého skoku den. Tři televizní / filmové týmy byly na palubě: IMAX, National Geographic a německé skupině. Kromě toho, byly tam dva týmy tisku: Focus magazín (Německo) a Mail on Sunday (Anglie). Osm double (tj. dva ponorek se ve stejné době), skoky byly provedeny v místě s asi 24 lidí (včetně pilotů) na palubě. Kromě médií lidí, byly tam tři jednotlivých platebních účastníků. Samozřejmě skoky jako tato jsou velmi drahé, a jen hrstka lidí na světě si může dovolit takové dobrodružství. Expedice DOE byl vyklizen s německou vládou a ošetřené místo s úctou a respektem. V žádném případě byl narušen vrak byl pořízen, a nic jiného než fotografie.
Na počátku července 2001, další expedice tentokrát v čele s Davidem L. Mearns z Blue Water Inkasa, byl organizován s úmyslem najít a film vrak Mighty Hood. Na cestě do místa, které zastavil, aby film vrak Bismarcku stejně. Tato expedice byla podpořena Royal British Legion, Commonwealth War Graves komise, Royal Naval sdružení, ministerstvo obrany, HMS Hood Association, a, samozřejmě, Kameradschaft Schlachtschiff Bismarck. Na palubě lodi průzkum severní obzor, jsou použity dálkově ovládané vozidla (ROV), Magellan 725, který byl připojen pomocí kabelu k povrchu lodi. ROV namontovaný boční scan sonar, kamery, světla a silné. Dne 9. července byl vrak úspěšně natáčel, a první snímky byly zaslány na povrch. Pamětní deska, včetně Roll Čestné s úplný seznam jmen těch, kteří zemřeli nahrán na CD, byl položen na nástavbě v trosky. Dne 13. července, expedice opustil oblast, a zamířili do Dánského průlivu, kde se objevili vrak Hood dne 20. července 2001.