Jdi na obsah Jdi na menu
 


ORANJET II

Typ modelu: cvičný model poháněný turbínou
Rozpětí:  1600mm
Délka : 1900mm
Hmotnost: 5,5Kg (bez paliva)
Ovládané funkce: výškovka, křidélka, směrovka, klapky, turbína, příďové kolo
Počet serv: 8ks
Pohon: turbína vlastní konstrukce i výroby s tahem 30N při 135 000 ot/min
RC vybavení: vysílač Futaba FC-28 s modulem DUPLEX 2,4 GHz

 Popis modelu:

Model je kompletně vlastní konstrukce i výroby. Trup je laminován do negativní formy, tmelen a nastříkán dvousložkovými akrylátovými laky. Křídlo, směrovky i výškovka mají polystyrenové jádro potažené dýhou. Povrch je nažehlen polyesterovou folií ORACOVER. Turbína je také vlastní konstrukce a výroby. Je  standardní koncepce s radiálním kompresorem a axiální jednostupňovou turbínou. Spalovací komora je prstencová s dvanácti odpařovacími palivovými trubkami. Oběžné kolo turbíny je vlastní výroby dle voskového modelu a je odlito externě metodou ztraceného vosku do keramické formy ve vakuu z žáropevného materiálu INCONEL 738LC. Turbína má vlastní automatický startovací režim a chod je řízen procesorovou řídící jednotkou s čidlem teploty a optickým čidlem otáček. Přísun paliva (kerosinu) do turbíny obstarává zubové elektrické čerpadlo. Turbína má samostatný ztrátový okruh pro mazání ložisek s kontrolou průtokoměrem. Mazivem je směs kerosinu a turbínového oleje MOBIL JET OIL II v poměru 1:20. Pohonné náplně jsou v plastových nádržích  (1litr kerosinu + 100ml mazací směsi v samostatné nádržce tlakované kompresorem turbíny přes redukční ventil). Startér turbíny je elektrický s pomocným externím zdrojem. Prvotní zapálení palivové směsi žhavící svíčkou je pomocí plynu (směs propan-butan) umístěném v samostatné kovové nádobce uvnitř modelu. Po nastartování a přepnutí paliva na čistý kerosin je pomocný plyn odstaven elektromagnetickým ventilem.
Pozn.: model je před dokončením a není ještě zalétán

 

 

Fotografie