MČR písemný sestřih
Ecosun mistrovství České republiky ve sprintrally 2011 je minulostí. Letošní ročník byl opravdu zajímavý, jelikož se na jednodenní soutěže přihlašuje stále více posádek. Důkazem toho je i to, že téměř na každý rallysprint čítala startovní listina 100 i více posádek. Letos bylo na programu 9 sprintů, z nichž byl jeden šestizkouškový, pět osmizkouškových a tři, které měly devět rychlostek. Z MČR v rally jsem pro Vás připravil tento písemný sestřih, ale i přehled vítězů v tabulce.
Sprinty letos zahájila Rally Lužické Hory. Konkrétně ji zahájil dne 23.4.2011 v devět hodin ráno Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou, kteří zde jeli s Fabií WRC. Rally Lužické Hory měla osm rychlostních zkoušek a jeden servis. Bohužel už ve třetí rychlostní zkoušce vypověděla službu Valouškova Fabia WRC, proto tento jezdec soutěž nedokončil. Celkově v Lužických Horách vyhrál Matthias Kahle se spolujezdcem Christianem Doerrem, kteří jeli s vozem Škoda Octavia WRC. Druhé místo obsadil Miroslav Jakeš s Petrem Grossem a s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Jan Sýkora a Martina Škardová. Tato posádka si vyjezdila třetí příčku, se stejným vozem jako druhý Jakeš. Čtvrté je WéeRCéčko. Jaromír Tomaštík s Olgou Lounovou si s tímto vozem dojeli pro pěkné čtvrté místo. Do první pětky se nám dostal i vůz S2000. Ford Fiesta S2000 pilotovaný Jaromírem Tarabusem a Danielem Trunkátem je klasifikován na pátém místě.
Dne 14.5.2011 se seriál přesunul do Kopné a na posádky čekal velmi náročná Rallysprint Kopná. Bohužel. Valoušek musel opět odstoupit, a to ve čtvrté zkoušce, jelikož mu začalo blbnout turbo. Smůlu měl však i Miroslav Jakeš, který měl závadu převodovky už po první RZtě. Celkově tak v Kopné vyhrál Roman Odložilík s Martinem Turečkem, kteří jeli na voze Škoda Fabia S2000. Druhé místo patřilo stejnému vozu, tentokrát pilotovanému Antonínem Tlusťákem a Janem Škaloudem. Třetí taky na voze S2000, ale tentokrát na Fiatu Abarth Grande Punto S2000, skončila posádka Tarabus – Trunkát. Čtvrté i páté místo patřilo Peugeotům S2000 (207). Lépe na tom byl Jan Dohnal s Tomášem Gregou a těmi poraženými byla polská posádka Grzyb – Bacigál.
Ecosun MČR ve sprintrally pokračovalo v sobotu 18.6.2011 v Krkonoších. Zde byly pro posádky připraveny čtyři úseky, z nichž každý se jel dvakrát. Bohužel ze soutěže museli odstoupit čtyři přední spritové posádky. První z nich byla posádka Roman a Pavel Odložilíkovi, kteří startovali s vozem Citroen Xsara WRC. Odložilíka potkala závada převodovky už po první zkoušce. Druhou odstoupenou posádku tvořili Jaromír Tarabus a Igor Norek. Tato posádka havarovala v šesté rychlostce. Jasef Peták s Alenou Benešovou tvořili posádku startovního čísla 5. Ty postihla v šesté zkoušce závada motoru. Poslední přední posádkou byl Jan Sýkora, který se svou navigátorkou Martinou Škardovou prodělal závadu elektroniky v RZ4. Celkově tak v Krkonoších vyhrál Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou, kteří závodili s vozem Škoda Fabia WRC. Druzí byli Martin Semerád s Michalem Ernstem. Ti stejně jako na MS pilotovali Mitsubishi Lancer Evo IX. Třetí byla německá posádka s Fabií WRC. Tuto posádku tvořil Matthias Kahle a Christian Doerr. Čtvrté místo obsadila opět Evo devítka, v podání mladého a dravého jezdce Miroslava Jakeše, kterému četl rozpis Petr Gross. Souboj s Jakešem prohrál na poslední RZtě Jan Dohnal se spolujezdcem Tomášem Gregou. Dohnal pilotoval Peugeot 207 S2000.
Následně se MČR ve sprintrally přesunulo na Vysočinu, kde posádky měly za úkol absolvovat třikrát tři úseky. Bohužel cíl opět nespatřil Jaromír Tarabus, u jehož Fiatu přestala fungovat převodovka po druhé rychlostní zkoušce. Ze zdravotních problémů musel odstoupit i Martin Bujáček s Markem Omelkou. Nutno ještě podotknouti jedno odstoupení, tentokrát v podobě Jaromíra Tomaštíka. Ten urazil kolo už na RZ1. První byl opět Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou a s Fábií WRC. Na druhém místě skončil Věroslav Cvrček s Ondřejem Šálkem, kteří jeli s Octávií WRC. Jako třetí byla klasifikována posádka Miroslav Jakeš a Petr Gross, jedoucí s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Roman Odložilík s Martinem Turečkem jel tentokrát s Fábií S2000, se kterou si vyjezdil čtvrté místo absolutně. Jako pátí skončili Jan Sýkora s Martinou Škardovou a s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX R4. Sýkora by ale na tom mohl být podstatně lépe nebýt poraženého retardéru na RZ6, za který dostal 30 sekund penalizaci.
Další soutěží byla prosincová Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov. Zde bylo na programu dvakrát čtyři vložky, o celkové délce necelých
Další byla na programu šestizkoušková soutěž Horácká Rally. Abyste si nemysleli, že pořadatelé zaháleli, když mají pouze šest zkoušek. Je to z toho důvodu, že pořadatelé se rozhodli do programu zasunout dvacetikilometrovou zkoušku! Bohužel už na druhé zkoušce soutěž přišla o dva významné jezdce. Prvním z nich byl Miroslav Jakeš, který měl technickou závadu. Druhým byl Josef Peták, který se svým netradičním autem (Škoda Fabia TDI) měl problémy s brzdami. Na čtvrté rychlostní zkoušce pak odstoupil pro technickou závadu motoru i Karel Trněný. Bohužel zde také nestartoval Pavel Valoušek, který se zotavoval z vážné havári na Barum Rally. Zvítězil tedy Roman Odložilík s Martinem Turečkem a s vozem Citroen Xsara WRC. Druhý skončil opět Jan Sýkora a Martina Škardová, kteří jeli s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Třetí posádku v absolutním pořadí tvořil Jaromír Tarabus a Igor Norek, která startovala opět s Fiatem Abarth Grande Punto S2000. Čtvrtý Jaromír Tomaštík jel se Subaru Impreza WRC. Tomu četl rozpis Jaroslav Vrečka. První pětku uzavřel Jan Dohnal s Tomášem Gregou a s vozem Peugeot 207 S2000.
Poté se celý seriál přesunul do Jeseníků, kde se jela Rally Jeseníky. Zde bylo na programu devět rychlostních zkoušek. Bohužel hned na čtvrté z nich havaroval Jan Dohnal s Tomášem Gregou. Na třetí zkoušce také odstoupil pro technickou závadu Jaromír Tarabus. Absolutně zde opět triumfoval Roman Odožilík s Martinem Turečkem a s voze Citroen Xsara WRC. Druhý skončil Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou, který zase startoval s Fábií WRC. Třetí zde skončil Václav Pech s Petrem Uhlem, který zde testoval nové auto Mini John Cooper Works S2000. Za ním skončil s Lancerem Evo IX Miroslav Jakeš s Petrem Grossem. První pětku uzavřel Jan Sýkora s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX R4. Tomu četla rozpis opět Martina Škardová.
Ecosun MČR ve sprintrally uzavřela Rally Vsetín, která obnášela osm rychlostních zkoušek o celkové délce něco málo přes