Elf fighter - Temple Knight
Storm Cubic
od 40 lvlu
skill Summon Storm Cubic - 28MP, 30 000 SP, 5 D grade krystalů.
Summons a storm cubic. A storm cubic uses magic that inflicts damage to one's enemy.
Life Cubic
od 43 lvlu
skill Summon Life Hubic - 30MP, 35 000 SP, 6 D grade krystalů.
Summons Life Cubic. Life Cubic uses magic that recovers master's HP.
Dark Elf mystic - wizzard
Shadow
od 20lvlu
skill Summon Shadow - 39MP, 3 300 SP, 3 D grade krystaly.
Summons a Shadow. 30% of acquired Exp will be consumed.
Silhouette
od 20 lvlu
skill Summon Silhouette - 39MP, 3 300 SP, 1 D grade krystal.
Summons a Silhouette. The Silhouette will use attack magic to assist during combat. 90% of acquired Exp is consumed.
Dark Elf mystic - Phantom Summoner
Speciální
buff Phantom summonera je na zvyšování P.Atk summonů - něco jako skill
Propheta s názvem Might. Tento buff je velice užitečný v pvp ale i v
solo akcích.
-Silhouette je pvp summona má life drain
-Shadow je summon na solo, má pasivní draining skill kterým si získává HP při každém úderů do protivníka.
-Soulless, party summon, má hromadný poison skill a Corpse Burst skill které jsou užitečné odlákání hlídačů (quardů).
-Poltergeist (Phantom) Cubic: Debuffuje P.Atk, P.Def a Atk Speed protivníka, ale je míň aktivní než spark cubic
-Spark Cubic: Má nejvyšší rate vysílání kouzel a skill, který může protivníka na chvíli stunnout.
Spark Cubic
od 40 lvlu
skill Summon Spark Hubic - 35MP, 32 000 SP, 5 D grade krystalů.
Summons Spark Cubic. Spark Cubic uses magic that stuns a targeted enemy.
Phantom Cubic
od 40 lvlu
skill Summon Phantom Hubic - 35MP, 32 000 SP, 2 D grade krystaly.
Summons Phantom Cubic. Phantom Cubic uses magic that decreases P.Atk, P.Def, and Atk.Speed of a targeted enemy.
Soulless
od 40 lvlu
skill
Summon Soulless - 70MP, 32 000 SP, 1 C grade krystal. Afterwards, 1
additional crystal will be consumed at a regular interval for 4 times.
Summons Soulless, a servitor. 10% of acquired Exp will be consumed.
Nightshade
od 56 lvlu
skill
Summon Nightshade - 70MP, 120 000 SP, 1 C grade krystal Afterwards, 1
additional crystal will be consumed at a regular interval for 4 times.
Summons a Nightshade, a servitor. 5% of acquired Exp will be consumed.
Dakr Elf fighter - Shillien Knight
Phantom Cubic
od 40 lvlu
skill Summon Phantom Hubic - 28MP, 31 000 SP, 2 D grade krystaly.
Summons Phantom Cubic. Phantom Cubic uses magic that decreases P.Atk, P.Def, and Atk.Speed of a targeted enemy.
Vampiric Cubic
od 43 lvlu
skill Summon Vampiric Hubic - 30MP, 32 000 SP, 6 D grade krystalů.
Summons
a Vampiric Cubic. A Vampiric Cubic uses magic that absorbs the targeted
enemy's HP and with it regenerates its master's HP.
Viper Cubic
od 49 lvlu
skill Summon Viper Hubic - 35MP, 58 000 SP, 3 D grade krystaly.
Summons Viper Cubic. Viper Cubic uses magic that poisons a targeted enemy.
Dwarf - Artisan
Mechanic Golem
od 28 lvlu
skill
Summon Mechanic Golem - 49MP, 13 000 SP, 1 C grade krystal. Afterwards,
one additional crystal will be consumed at a regular interval for four
times.
Summons a mechanical golem that is capable of long-distance cannon attacks. 15% of acquired Exp will be consumed.
Dwarf - Warsmith
Siege Golem
od 49 lvlu
skill Summon Siege Golem - 0MP, 700 000, 300 C grade krystalů and each minute consumes an additional 70 Gemstones: C Grade.
Summons siege golem.
Big Boom
od 58 lvlu
skill
Summon Big Boom - 74MP, 270 000 SP, 3 D grade krystaly. Afterwards 5
additional crystals will be consumed at a regular interval for 4 times.
Summons a Big Boom that self-destructs by explosion. 30% of acquired Exp will be consumed.
Wild Hog Cannon
od 58 lvlu
skill Summon Wild Hog Canon - 0MP, 800 000 SP, 120 B grade krystalů and an additional 30 Gemstones: B Grade per minute.
Summons a siege weapon capable of movement in general mode and remote attack in siege mode. Switching modes takes 30 seconds.
Summoneři a pvp
Hodně
lidí si myslí že jsou summoneři na pvp nejhorší vlase, ale je to jen
tím že ještě žádného neviděli při souboji. Summoneři jsou skvělí na pvp
hlavně proti fighterům - chary se sleepem a dostatečným casting speedem
tě ale bez větších problémů složí. Na nižších levelech jsou summoneři
jako tým - hráč je DD (Damane Dealer)/buffer/healer a summon funguje
jako DD/tank. Jen když zemřeš, přestane tvůj summon útočit na
protivníka. Na vyšších levelech se summon bude zlepšovat zároveň se
tvýmy buffy, ale damane co bude způsobovat bude velice malá. Takže bude
způsob hry trochu odlišný - jak bude summon zabíjet nepřítele, budeš se
muset hlavně sám healovat.
-Ve většině soubojích 1 vs 1 proti
fighterům, summon útočí na protivníka a když můžeš (když se
nepotřebuješ neustále healovat - většinou na začátku když ti ještě
nezmizely CP) útoč i nějakými skilly a DD nebo sleepem a curses, a
pokud máš cubicy tak je nezapomeň aktivovat! Pak až začne tvůj
protivník opravdu ničit tvoje HP, začni používat battle heal a když
potřebuješ i bsps. (Pokud je tvůj protivník DD, nebudeš je zřejmě
potřebovat díky Transfer Pain) Také bys měl vědět že:
-Na nižších levelech ještě můžeš efektivně používat sleep, curses a ničivá kouzla.
-Při
souboji s DA, musíš vždycky útočit nejdřív na panthera, DA ho nemůže
healovat, takže ho můžeš během chvilky zabít a když ho znovu vyvolá
ztratí mnoho času.
-Při souboji s jiným summonerem, nikdy neútoč
nejdřív na summona, mnoho hráčů to ignoruje a zapomíná na 800+ healy.
Pokud hraješ za ES, nikdy neútoč na summonera se svým charem, tvůj úkol
je healovat se!
Pvp s konkrétními rasami:
-Všichni tankeři,
warlordi, gladiátoři, blade danceři a sword singeři proti tobě nemají
šanci, někteří dokonce i s mnohem větším ševelem než máš ty.
-Rangeři,
Plains Walkeři, Treasure Hunteři, Abyss Walkeři a Spellhowleři jsou
trochu těžší, ale když umíš hrát za summonera tak máš velkou šanci.
-WCs, OLs, Spellsingeři, Sorcereři, Necromanceři ti pravděpodobně nakopou zadek
Vybavení summonera
Vybavení summonera závisí na typu. Na nižších levelech:
-Phantom
summoner: Light armor a duály bude nejlepší volba. Light armor protože
PSs musejí častěji hrát tank, protože jejich summony nedobíjí jejich
MP. A když tankuješ nemůžeš kouzlit, takže musíš používat melee, a
protože nemají žádné specializace na zbraně, je nejlepší melee weapon
duály (kvůli strength bonusu). Nejdřív si pořiď Theca a pak Blue Wolf
light set.
-Pro Elemental summonery je nejlepší volba róba a
staffka. Mají nižší strength, ale velkou rychlost kouzlení a jejich
summon jim dobíjí MP, takže nejlepší co můžeš udělat je sesílat na
nepřítele ničivá kouzla zatímco pro tebe summon tankuje. Na vyšších
levelech můžeš pořád způsobovat velkou damane i bez bsps. Když se často
účastníš pvp může se ti hodit výměnit róbu za light armor. Nejdřív si
pořiď Karmian a pak Blue Wolf light.
-Být Warlock znamená mít víc
volnosti v rozhodování co si koupit. Tvůj summon ti doplňuje MP a
přitom máš v róbách slušnou casting speed takže můžeš hrát nukera, ale
máš víc HP než ostatní summoneři, slušnou strength. Takže můžeš hrát
stylem melee jako PS. Nejdřív si pořiď Theca nebo Karmian set a pak
Blue Wolf Light. Na vyšších levelech už je to pro všechny summonery
stejné. Dvoje damage ničivými kouzly nebo melee budee velmi nízká,
hlavně ve srovnání s tvým summonem a také s Transfer Pain, už nejsi
tank ani na moby se stejným levelem a jak se pořád budeš zhoršovat,
tvůj summon bude lepší a lepší. Takže teď máš jedinou volbu - musíš si
sehnat výbavu která tě bude chránit před útoky mobů a ostatních hráčů.
Hlavní věc nad kterou by ses měl zamyslet je armor - zbraň můžeš klidně
používat C grady i když máš už na sobě A grade vybavení. Nejlepší A
grade armor pro summonery je Dark Crystal robe set (Je to sice nižší A
a není to ani light armor, ale má velký P.def s casting speed bonus)
Zbraň je dobrá pouze jako Special Ability, něco na Health nebo
regeneraci pro případ pvp nebo Acumen nastálo je nejlepší volba. Lepší
bude používat one handed zbraně, protože pak můžeš používat štít.
Skilly summonerů
Skilly
se zlepšují každé 4 levely od 40 do 56, a pak každé dva levely až do
74. Skupina skillů pro summonery po levelu 40 se skládají hlavně z
pasivních skillů všech ostatních mysticů po druhém přestupu - transfer
pain, light armor mastery, summoni, healy a buffy pro ně (tyto healy a
buffy se dají taky velmi dobře používat pro pety). Nepřibývají však
útočná a hromadná kouzla.
*První
level light mastery skillu dává summonerovi při nošení light Amoru
větší atk speed, casting speed a MP regeneraci. (Pamatuj že všichni
mystikové mají stejné ability taky na nošení rób)
Spellbooky:
-Aqua/Spark/Binding Cubic: Hatu Windsus - Bee Hive (Semi-Rare to Rare Drop)
-Life/Phantom/Storm Cubic: Manashen Gargoyles - Ivory Tower / Satyrs - Enchanted Valley (Common - Uncommon drop)
-Merrow/Kai/Soulless: Liangma - Cruma Tower (Uncommon to Semi rare)
-Transfer Pain: Giant Fungus - Sea of Spores (Uncommon)
-S.Empower (UD): Grave Priest - Catacomb of the Branded and Worshippers Necropolis (Uncommon)
-S.Cure: Same as Servitor Empower
-S.Physical Shield: Liele - Enchanted Valley (Common)
-S.Magical Shield: Fline Elder - Enchanted Valley (Uncommon)
-S.Haste: Liele Elder - Enchanted Valley (Common - Uncommon)
-S.Blessing : Crypt Sage - Ascetics Necropolis, Martyr's Necropolis, Catacomb of the Witches (Uncommon to Semi Rare)
Lokace spellbooků na C4 summon skilly
Summon: Queen of Cats, Seraphim
Field of Whispers (Henie region)
-Farhite(40): This mob is a caster and 2x hp
Assassin Servitor
Under Giants Cave (Aden Region)
-Unknown what drops it but it is rumored to be a rare drop
Warrior Servitor
Under Giants Cave (Aden Region)
-I believe they drop from Ancient Soldier groups but if not then from the wyrm groups.
Mass Cubics
Heretics Catacomb and Pilgrims Necropolis (Dion Region)
-Giant Raider
Cursed Man and Nightshade
Heretics Catacomb and Pilgrims Necropolis (Dion Region)
-Grave Keeper, Dark Horror(?)
Mage Bane
Dark Omen Catacomb
-Lesser Ancient Shaman 70+
Zajímavej post z nějakého fóra o summonech:
First, lets speak about Solo: Boxer or Merrow?
At
80% I made a first test with the boxer then the Merrow (same levels and
buffs) on the exact same mobs, using the same clan hall buffs. To keep
a levelling curb as close as possible for both tests, I used the Merrow
right after the boxer. Using the Boxer, I made 1.7% the buff round and
I ended-up full MP, while using the Merrow I made 1.9% totally out of
MP. After that I was able to better manage my MP using the Merrow
(mainly by nuking less / Debuffing more) but I still ended up with only
1/3 of my MP. In terms of MP management, the Merrow forces me to bring
the Boxer out, after each buff round: regen me and back with the
Merrow. So in the end, I level a bit faster but to a higher price in
terms of crystals. Hunting with the Merrow, though being very
expensive, is far more enjoyable than the Boxer, well after 3 "Boxing"
chronicles how could it be different? With its speed, I can safely
open-up the atk, debuff the mob with Curse Weakness, while ordering the
Uni to cast a Nuke on it and atk it. With the proper timing, the Uni
has the time to nuke + give one melee atk from behind… before the mob
reaches me. Thanks to my current set, my casting speed allows me to
easily CC mobs and cast the Solar Flare spell (best landing rate) every
time I can. I've noticed that the Merrow's nuke does nearly the same
dmg as my current nuke, while landing all the time. So to get the most
of the Merrow while soloing on regular hp mobs, I order the uni to nuke
small packed mobs (2- 4 mobs at the same time) and then I CC them: let
the uni melee finish the first mob, then cast another nuke +
sleep/debuff the nearby ect.. that way, the last mob already received
several nukes and drop in one hit. To summarize, the Merrow is really
an expensive way to solo level but a damn fun one, i must admit.
Duoing with Merrow
I
had the privilege for the first time.. ever, to duo with a same level
ES.. this duo was the most amazing, most promising I've seen! We both
were selfbuffed (no clan buffs) with our Merrows: he was using A grd
light armor with a OE blunt/shiled, I was nuking: he was always full mp
and I was always out of mp, I even had to walk to ease the regen
process. Hunting the same mobs we hunt solo, we both ended up doing
more xp than solo (slightly though) but we were killing at a crazy
speed and absolutely non-stop (except for the pet ss/bsps). The
beginning was kinda hard, each of us were atking a different mob.. then
retargeting to the other one: very ineffective but amazing to see the
Merrows running all over the place, crossing each other's way, haha !
At the 2nd round we were getting better, adapting our ways.. sharing
the Servitor's tanking, knowing when to order our uni to cast a nuke at
the same time, using the agro from the first Merrow so that the 2nd one
could atk the mob from behind or from its side. An easy way is that the
leading Merrow cast a AoE on an agro mob while the supporting one goes
fully melee: usually the Casting Uni enters the mob's agro range, who
then runs to her but at the time the mob reaches her.. the 2nd Merrow
is behind him. The mob, atked from 2 sides will then always show his
back to either one of our Unis. In terms of strict summoner dmg.. I was
doing more than he was but compared to our 2 Merrows, it was anecdotic.
The main difference was that my set allowed me to better (and by far)
CC/Debuff. Curse Weakness with the Merrow's evasion is an impressive
combination: it noticeably decrease the dmg given but also is a major
Agro factor.. stronger than any other nuke debuff (a failed Curse
Weakness agros better than a failed sleep btw) and when the mob agroes
you = Uni atk from its back = higher dps. I also was able to duo with a
SH clanny, same level as me: the killing rate and xp was roughly the
same: we did kill a bit faster.. but we had to go back to clan hall for
buffs: the xp gained was lost through porting/travel every buff round.
Within a Full-Medium parties - Merrow or Seraph?
I
did use both of Merrow and Seraph... none of them made me gain the same
xp than solo/duo: if anything, it was more like 30-60% less. Using the
Merrow was great, being a full DD/tank (she keeps the agro naturally)
but pretty expensive and even her 10% xp was a pain. On the bright
side, the cheapest way to lvl appears to be with Seraph. Since she has
a low dmg output, a weak hp, I barely used her except for buffs: one
Seraph last close to 80 mins!! As for me, in a full party with Empo and
Prophet Buffs, I had 1K M atk & 1k+ casting speed: sleep, Curse
Weakness were landing nearly all the time on light red mobs. So I
offensively slept mobs, cancelling any who was trying to use their
special abilities or their nukes. The rest of the time, I was battle
healing ppl : with the Seraph's gift (re-use timer).. it's speed is
scary. Overall, for long xp hunts, I have found the full parties
extremely tiring.. well not tiring but boring: to see the Seraph
wandering, useful only every 2 minutes is really a pain especially when
you consider the Merrow DD's abilities. I now only see 2 reasons for
full parties: to socialise more and to keep some adena… I'd rather solo
melee in order to experience a smother levelling curb than having to
rebuff every 2 f***ing min, it isn't good for your brain!!