V Malajsii se Red Bull konečně dočkal, vyhrál Vettel před Webberem
V Malajsii se Red Bull konečně dočkal, vyhrál Vettel před Webberem
Neděle 4. duben 2010, 11:46,
aktualizováno před 8 dny
Napotřetí to Red Bullu vyšlo. Oba vozy dojely do cíle. V Sepangu zvítězil Sebastian Vettel před Markem Webberem, třetí dojel Nico Rosberg.
Vzhledem k výsledku kvalifikace se dalo očekávat, že jezdci týmů Ferrari a McLarenu se budou chtít při Velké ceně Malajsie posunout závodním polem směrem dopředu. Kartami mohl zamíchat monzunový déšť, ale v Sepangu tentokrát nepršelo.
Start vyšel nejlépe Vettelovi, který se už v první zatáčce posunul ze třetího místa až do vedení před týmového kolegu Webbera. Za nimi pokračovali Rosberg, Kubica a start se povedl také Schumacherovi, který se posunul na šesté místo. Dopředu se dostávali i piloti McLarenu a Ferrari, kteří zároveň bojovali mezi sebou, naopak na roštu zůstal stát Rubens Barrichello a propadl se až za body. Nejlépe se dopředu propracovával Hamilton, který se ve čtvrtém kole posunul už na jedenácté místo.
Naopak pro některé skončil závod už v úvodu. Pedro de la Rosa nedojel ani na start, Timo Glock kolidoval ve čtvrtém kole s Jarnem Trullim a na rozdíl od Itala musel dokonce odstoupit. Pro poruchu motoru brzy vypadl i Kobajaši a závod velmi rychle skončil také pro Schumachera, kterému se uvolnila matice pravého zadního kola. Pikantní byl souboj Hamiltona s Petrovem. V osmém kole se Angličan dostal před Rusa, ale ten se nechtěl vzdát a Hamilton mu dokonce zkřížil dráhu. Za to si vysloužil varování od komisařů.
Týmy volily pro své jezdce různé strategie. Zatímco někteří zajížděli na zastávky spíše brzy, jiní čekali na případný déšť a návštěvu boxů odkládali. Button zvolil první variantu a do depa zajel už v desátém kole. Jak se později ukázalo, byla to jeho jediná zastávka. Na prvních místech pokračovali Vettel, Webber, Rosberg, Kubica a Sutil. Hamilton už se mezitím dotáhl na dvojici Hülkenberg/Liuzzi bojující o šesté místo, zároveň si ale musel dávat pozor na dotírajícího Petrova.
Opět došlo ke kontaktu vozů Virgin a Lotus. Tentokrát létaly úlomky z aut Kovalainena a di Grassiho. Fin později odstoupil, aby se do závodu později vrátil alespoň testovat. Z bodované příčky musel v odstoupit také Liuzzi a vzhledem k tomu, že Hülkenberg a Petrov zajeli do boxů, měl Hamilton kolem sebe volný prostor.
Další jezdci z bodovaných příček zastavovali v boxech po dvacátém kole a přezouvali na tvrdší pneumatiky. Vedoucí Vettel měnil gumy v kole čtyřiadvacátém a na trať se vrátil těsně před Hamiltonem. Webber zastavil o kolo později, ale díky potížím při výměně pravého předního kola ztrácel na Vettela po výjezdu víc než před zastávkou. Mezi oběma red bully stále jezdil Hamilton, ale zastávka ho teprve čekala. Stalo se tak v jedenatřicátém kole a na trať se vrátil těsně před týmovým kolegou Buttonem. Na rozdíl od něho disponoval novou měkčí směsí, zatímco Button měl už opotřebovanou tvrdší. Do žádného výraznějšího souboje se tedy nepustili.
V sedmatřicátém kole absolvoval konečně zastávku i Alonso a zařadil se za Massu. Ten měl před sebou sedmého Buttona. Hamilton kroužil za šestým Sutilem, ale k útoku se nedostal. O sedm kol kol později se Massovi v první zatáčce podařilo předjet Buttona a na Angličana začal dotírat i Alonso. Vzadu se mohli z dílčího úspěchu radovat v týmu Hispania, protože Čandhokovi se podařilo předjet Trulliho. V předposledním kole Alonso zariskoval, ale při předjetí Buttona byl příliš široký. Španěl jel celý závod bez spojky a nyní mu odešel i motor a ze závodu musel odstoupit.
Webber sice ve třiapadesátém okruhu zajel nejrychlejší kolo, ale Vettel si vedení pohlídal až do cíle a vyhrál s náskokem 4,8 sekundy před Webberem. Němec i celý tým si tak spravili chuť po nezdarech z prvních dvou velkých cen sezony. Premiérové pódium pro novodobý samostatný tým Mercedes vyjel třetí Rosberg. Bezchybný výkon opět podal Kubica a pro Renault tentokrát vyjel čtvrté místo, pátý Sutil potvrdil, že Force India má momentálně rovněž velmi dobrou výkonnost. Šestý dojel Hamilton před Massou a Buttonem, který opět ukázal, jak dokáže šetřit pneumatiky. Vydržel na nich plných 46 kol. První body v kariéře si připsali Alguersuari a Hülkenberg.
Do čela šampionátu se dostal Massa s 39 body, následují Vettel a Alonso s 37, Button s Rosbergem mají 35 a Hamilton 31. V Poháru konstrukétrů vede Ferrari se 76 body, deset bodů ztrácí McLaren a dalších pět Red Bull.
Příští závod se jede 18. dubna jako Velká cena Číny.
GP Malajsie 2010
P. | Jezdec | Tým | Kola | Čas/ztráta | Start |
1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 56 | 1:33:48,4 h | 3 |
2 | Mark Webber | RBR-Renault | 56 | +4,8 s | 1 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 56 | +13,5 s | 2 |
4 | Robert Kubica | Renault | 56 | +18,5 s | 6 |
5 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 56 | +21,0 s | 4 |
6 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 56 | +23,4 s | 20 |
7 | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +27,0 s | 21 |
8 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 56 | +37,9 s | 17 |
9 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 56 | +1:10,6 min | 14 |
10 | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 56 | +1:13,3 min | 5 |
11 | Sébastien Buemi | STR-Ferrari | 56 | +1:18,9 min | 13 |
12 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 55 | +1 kolo | 7 |
13 | Fernando Alonso | Ferrari | 54 | +2 kola | 19 |
14 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 53 | +3 kola | 24 |
15 | Karun Čandhok | HRT-Cosworth | 53 | +3 kola | 22 |
16 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 52 | +4 kola | 23 |
17 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 51 | +5 kol | 18 |
- | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 46 | +10 kol | 15 |
- | Vitaly Petrov | Renault | 32 | +24 kol | 11 |
- | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 12 | +44 kol | 10 |
- | Michael Schumacher | Mercedes GP | 9 | +47 kol | 8 |
- | Kamui Kobajaši | BMW Sauber-Ferrari | 8 | +48 kol | 9 |
- | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 2 | +54 kol | 16 |
- | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 0 | + 56 kol | 12 |
Náhledy fotografií ze složky VC Malajsie