Jdi na obsah Jdi na menu
 


INKLUZE

V rámci ŠABLON I a II pro MŠ a ZŠ a pro SŠ a VOŠ nabízíme školám realizaci seminářů zaměřených na čtenářskou gramotnost, mentoring, osobnostně sociální rozvoj učitele, v rámci inkluze na téma formativní hodnocení. Kromě seminářů též podporujeme profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím mentoringu/koučinku.

Uspořádáme pro Vás kurz v termínu, který si zvolíte, na Vámi určeném místě.
Vybírejte z následující nabídky a kontaktujte nás na adrese liborkyncl@seznam.cz.

V rámci šablony INKLUZE nabízíme:

Formativní hodnocení a zpětná vazba (8, 16, 24, 32h)

Nabízíme i navazující semináře v rozsahu 8 nebo 16 hodin.

V rámci Šablon II pro ZŠ se ukazuje jako efektivní příležitost nakombinovat lektorské proškolení učitelského sboru či jeho části v tématu formativní hodnocení a následně několik učitelů (např. 3-6) podpořit v implementaci tohoto tématu prostřednictvím šablony 2.II/13 Profesní rozvoj pedagogů ZŠ prostřednictvím mentoringu/koučinku.

Níže najdete příklad programu 8hodinového kursu. Na přesném provedení vzdělávacích akcí se s Vámi rádi dohodneme tak, aby byly co nejvíc na míru potřebám vašeho učitelského kolektivu, a tedy co nejužitečnější.

 

Účastníci se seznámí se základem formativního hodnocení (vyjasňování cílů, poskytování zpětné vazby, aktivizování žáků jako vlastníků svého učení, tvorba kritérií hodnocení žáka, plánování posunu žáka). Důraz bude kladen na sdílení zkušeností z vlastní výuky.
 

Cílem je vyjasnit rozdíly mezi sumativním a formativním hodnocením a prezentovat konkrétní metody a nástroje formativního hodnocení.

  • Účastník semináře sdílí s ostatními své zkušenosti s hodnocením, porovnává výhody a rizika jednotlivých způsobů a nástrojů.

  • Vyzkouší si poskytování zpětné vazby, rozliší mezi chválou a oceněním.

  • Zformuluje příklad na hodnocení metody s pomocí hodnotících kritérií a indikátorů.

Přehled možných témat, na něž se můžeme během semináře zaměřit:

  • Shromáždíme účastnické prekoncepty i koncepty k základním pojmům tématu.

  • Sněhovou koulí získáme vyjádření účastníků ke klíčovým částem školního klasifikačního řádu.

  • Učitelovy zásady při hodnocení žáka, funkce zkoušení a hodnocení, co může učitele při hodnocení žáků ovlivnit, jak souvisí cíl vyučovací hodiny a hodnocení, výhody a nástrahy elektronické evidence klasifikace     

  • Rozdíl mezi hodnocením a zpětnou vazbou, co všechno jsou kritéria.  

  • 6 podmínek formativního hodnocení     

  • 5 metod formativního hodnocení:      

  • Stanovování výchovně-vzdělávacích cílů

  • Stanovování kritérií hodnocení

  • Zpětná vazba(hodnotící, popisná, „3+1“)

  • Sebehodnocení

  • Vrstevnické hodnocení

K těmto metodám si popíšeme vybrané techniky formativního hodnocení.

 
 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< únor / 2024 >>