Jdi na obsah Jdi na menu
 


4. příklad anotace - Formativní hodnocení

HODNOCENÍ, ZPĚTNÁ VAZBA

A INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP K ŽÁKOVI – 16 h.

 

Anotace:

Na semináři se účastníci se seznámí se základními strategiemi a technikami hodnocení se zvláštním zřetelem k hodnocení formativnímu (vyjasňování cílů, poskytování zpětné vazby, aktivizování žáků jako vlastníků svého učení, tvorba kritérií hodnocení žáka), které významným způsobem ovlivňují kvalitu vzdělávání. Důraz bude kladen na praktickou aplikovatelnost a zkušenosti ve vlastní výuce.

Cílem této vzdělávací akce je popsat jednotlivé druhy hodnocení, vyjasnit rozdíly mezi sumativním a formativním hodnocením a prezentovat konkrétní nástroje formativního hodnocení.

  • Účastník semináře sdílí s ostatními své zkušenosti s hodnocením, porovnává výhody a rizika jednotlivých způsobů a nástrojů.

  • Vyzkouší si poskytování zpětné vazby, rozliší mezi chválou a oceněním.

  • Zformuluje příklad na hodnocení metody s pomocí hodnotících kritérií a indikátorů.

  • Zformuluje do svého předmětu sadu zadání na konkrétních úrovních Bloomovy taxonomie.

 

Přehled témat:

  • Shromáždíme účastnické prekoncepty i koncepty k základním pojmům tématu: evaluace, sumativní hodnocení, formativní hodnocení, kriteriální hodnocení, normativní hodnocení, autentické hodnocení, diagnostické hodnocení, SMART, Bloomova taxonomie...  Prezentace skupin, sdílení konkrétních příkladů na jednotlivé typy hodnocení.
  • Učitelovy zásady při hodnocení žáka, funkce zkoušení a hodnocení, co všeUmůže učitele při zkoušení a hodnocení žáků ovlivnit, jak souvisí cíl vyučovací hodiny a hodnocení, výhody a nástrahy elektronické evidence
  • 6 podmínek formativního hodnocení                                   
  • Práce s Bloomovou taxonomií vzdělávacích cílů - její využití v individualizaci výuky a hodnocení (řízené čtení s předvídáním - skupinová práce s Bloomovou taxonomií - analýza otázek – vytváření vlastních zadání k jednotlivým hladinám Bloomovy taxonomie. SMART cíl  
  • Aktivní naslouchání + popisná zpětná vazba – nácvik
  • Skupinové vytváření hodnotících kritérií a indikátorů ke konkrétním metodám            
  • Metoda Volné psaní + Kostka   - vzájemné sdělování Ocenění + Otázka   (využití hodnotícího nástroje při žákovské tvůrčí práci)                 
  • Cesta od hodnocení k sebehodnocení žáků – nástroje, pracovní list a portfolia pro žákovo sebehodnocení                                              
  • Metoda V-Ch–D  a její využití k měření pokroku během vyučovací hodiny 
  • Koučovací rozhovor vedoucí žáka k naplánování dalšího postupu jeho školní práce a přípravy k dosažení stanoveného cíle       
 
 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< únor / 2024 >>