Při tvorbě postavy si můžete vybrat celkově ze čtyř škol: Warriorů, Scoutů, Mágů, a Priestů. Až se stanete Daevou (kampaň na 9. levelu), budete si moci vybrat vaší užší specializaci. Každá škola nabízí dvě takovéto specializace:
Warrior
Obávaní a hrůzu nahánějící, Warrioři volí cestu brutální síly a účinné obrany. Naneštěstí, nenechte se zmást myšlenkou, že jsou Warrioři pouze tupá a jednoduše myslící stvoření. Často jsou Warrioři neoprávněni podceňovaní.
Na první pohled se může zdát, že jejich styl boje je jednoduchý, ale chyba lávky protože od Warriorů se vyžaduje využití jak těla, tak i mysli. Ti kteří tomuto úplnému porozumnění, bez kterého plně nevyužijí své dovendosti, nedospějou, ty nemilosrdně vyloučí ze svých řad. Mnoho velkých Warriorů se pohybuje po koutek Atreie, ale skutečně jen ti nejsilnější a nejoddanější mohou přežít.
Atributy* | Power 110 | Health 110 | Agility 100 | Accuracy 100 | Knowledge 90 | Will 90 |
Zbraně | Sword, Mace |
Zbroje | Cloth, Leather, Chain, Shield |
Skilly | Seznam Warriorových skillů naleznete zde |
Jakmile Warrior dosáhne určité úrovně svých zkušeností, bude si moci vybrat svou další cestu. Někteří Warrioři volí cestu Gladiátora a kráčí první v bojové linii nesouc v sobě touhu zničit své nepřátele. Ostatní Warrioři následovat cestu Templáře, a pilují své umění meče a štítu, aby byli schopni ochranit sebe i své spolubojovníky.
Gladiátoři se mohou pyšnit jakožto kontaktní bojovníci velkou výdrží. Na rozdíl od Templářů jsou schopni využívat Kopí. Tato těžká zbraň jim umožňuje útočit na více cílů sečnými útoky, které jsou svoji silou schopny srazit nepřátele na zem.
Templáři se specializují na používání Štítů. Pomocí něho drží své nepřátele v bezpečné vzdálenosti od svého těla. Naneštěstí, štít v rukách schopného Templáře není ani zdaleka jen obranný prvek, ale stává se efektivní zbraní, která je schopna zasadit v celku pěkné rány, dokáže nepřátele zastunovat a nebo jim způsobit knockdown.
Scout
Pokud Warrior disponuje odolností a hrubou silou, tak Scout se soustředí více na svou rychlost, hbitost a hlavně na své instinkty. Oblékají lehkou koženou zbroj, což je činí mnohem zranitelnějšími. Scout je komplikované povolání, které potřebuje citlivou ruku a odměřený přístup. Jakmile se naučí ovládat svou vrozenou sílu a porozumějí svým slabinám, tak se Scouti stávají obávanými soupeři.
Narozdíl od ostatních škol Scout disponuje širokou škálou herních stylů. Mohou čerpat výhody z jejich úžasné hbitosti a mohou zasadit rychlé útoky, nicméně jak dobře toto Scout dokáže, záleží na schopnostech hráče. Scouti jsou extrémně všestrannou školou.
Atributy* | Power 100 | Health 100 | Agility 110 | Accuracy 110 | Knowledge 90 | Will 90 |
Zbraně | Sword, Dagger |
Zbroje | Cloth, Leather, |
Skilly | Seznam Scoutových skillů naleznete zde |
Jakmile Scout dosáhne potřebné úrovně a znalostí svých schopností, bude si moci vybrat mezi dvěma cestami, kterými se vydá. Někteří Scouti volí cestu Assasinů útočících ze stínů, kteří využívají meče nebo dýky. Zbylí následují cestu Rangera a učí se rozvíjet své schopnosti používání Luku a nastražování pastí.
Assassini jsou mistři klamu a jsou schopni schovat se nepříteli i na holé pláni. Útok do zad je jejich specialitou, avšak nerozvážné jednání s jejich čepelí může mít pro Assassiny fatální následky. Mají schopnost umisťovat pečetě na své oponenty a následně pečetě ničit. Takovéto výbuchy pečetí mohou navíc vyvolat těžká zranění nebo stuny. Tím si připraví nepřítele pro další široké spektrum útoků, kterými nepřítele následně pošlou defnitivně k zemi.
Preferující stát opodál, Ranger používá svůj luk s obrovskou přesností a silou. Má mnoho dovedností, kterými dokáže způsobit poškození nejen jednomu nepříteli, ale dokáže útočit i na několik nepřátelů současně. Se svými pastmi dokáže zpomalit, otrávit nebo zranit své nepřátele a tím si ušetří pár šípů pro své budoucí cíle.
Mage
Mágové jsou jedni z neuvěřitelně mocných a obzvláště zranitelných škol. Zasazují děsivé a drtivé poškození na dálku, ale rovněž samy od svých nepřátel dostávají nepříjemné rány. Jsou pány elementární magie, přivoláním ohnivých meteorů nebo řetězů z dokáží učinit kolem nepřátel doslova peklo. Samozřejmě umějí dokonale zacházet i se zbylými dvěma živly: vzduchem a zemí.
Nicméně, jak bylo zmíněno, Mágové jsou extrémně slabí na výdrž a musí se učit vyhýbat se útokům, jak je jen možné. Jako u každé školy, poznání dovedností sobě vlastních v boji je klíč k přežití a vítězství.
Atributy* | Power 90 | Health 90 | Agility 95 | Accuracy 95 | Knowledge 115 | Will 115 |
Zbraně | Spellbook |
Zbroje | Cloth |
Skilly | Seznam Mágových skillů naleznete zde |
Jakmile dokáže Mág přežít prvních několik úrovní své křehké existence, může v sobě nalézt jedno ze dvou mocných povolání: buď to jako Sorcerer nebo jako Spiritmaster.
Sorcereři jsou Daevy, kteří následují Hvězdu Magie. Jsou schopni svobodně vládnout destruktivní síle přírodních elementů jako je Země, Vzduch, Oheň i Voda. Sorcerer je učenec, který s sebou neustále nosí jednu ze dvou magických zbraní: Knížku nebo Kouli.
Spiritmateři jsou Daevy následující Hvězdu Duchů, která jim umožňuje držet kontrolu nad Duchem Vody, Ohně, Země a Větru. Nad těmito Duchy drží moc, díky které jim mohou přikázat směřovat celou škálu útoků proti svým nepřátelům. Ovšem při boji se nemusí spoléhat pouze na sílu svých Duchů. Dokáží například mezi nepřáteli vyvolat pocit strachu.
Priest
Priesti jsou bezpochyby páteří každé úspěšné Skupiny. Svými dovednostmi jsou schopni udržet spojence vždy naživu a to i v nejhorších situacích. To je čini nepostradatelnou součástí každé Skupiny, která chce splnit ty největší výzvy v Atreii. Kdo by chtěl do bitvy bez schopného a důvěryhodného Priesta po dvém boku?
Dokáží zcela vyléčit své umírající spolubojovníky, dokáží léčit smrtelné otravy nebo případně v sobě mohou probudit útočné sklony a jimi zneškodnit nepřítele... to vše lze provést z neposkvrněných rukou laskavého a dobrosrdečného Priesta.
Atributy* | Power 95 | Health 95 | Agility 100 | Accuracy 100 | Knowledge 100 | Will 110 |
Zbraně | Mace |
Zbroje | Cloth, Leather |
Skilly | Seznam Priestových skillů naleznete zde |
Jakmile se Priest naučí a plně porozumí složitosti svého umění, bude si moci zvolit mezi dvěma cestami, kterými bude kráčet. Někteří Priesti volí cestu Chantera, jenž je obratným kontaktním bojovníkem, který se neztratí i jako kouzelník posilující své přátele. Ostatní Priesti volí cestu Clerica, který svou léčicí silou udržuje své přátele zdravé a bojeschopné.
Clerici jsou Daevy následující Hvězdu Léčení. Používají svou magickou sílu k posílení těla a léčení zranění. Clerici také dokáží opětovně spojit v jeden celek spolubojovníkovo tělo s duší Daevy. Navíc dokáží podpořit své prátele podpůrnými kouzly. Pokuď je to nezbytné, tak se v bitvě dokáží prosadit pomocí své palice nebo magické hole.
Chanteři mohou být popsáni dvěma slovy: přikázání a přesvědčení. Chanteři nekompromisně trénují svou mysl a tělo, aby se stali schopnými v léčení, útočení a podporné magii. Vedle svých magických dovedností, mají i výjimečné schopnosti v používání holí. Chanteři zpívají oslavné písně zvané Mantry k posílení morálky svých přátel, a protože jsou tyto písně pro vývoj bitvy rozhodující, každý spolubojovník se snaží být v Chanterově blízkosti.
Na překladech textů se nemalou měrou podílel Carrier
* Co který atribut ovlivňuje:
Power (Síla) - Síla fyzického útoku
Health (Zdraví) - Maximum HP, regenerace HP
Accuracy (Přesnost) - Přesnost útoků, četnost kritických útoků,
Agility (Hbitost) - Uhýbání útokům, blokování štítem, koncentrace(při kouzlení), blokování útoku zbraní(Parry)
Knowledge (Vědomí) - Síla magického útoku, četnost magických kritických útoků
Will (Vůle) - Maximum MP, regenerace MP