Copwyriting
- Důležité pro copywritera:
-
Postup při psaní:
-
analýza odpovědí na otázky ohledně zadané práce (popis, účel, cena, vlastnosti, výhody, konkurence, cílová skupina, atd.)
-
analýza cílové skupiny
-
snaha o empatii do cílové skupiny – je důležité jim nabídnout to co chtějí
-
korektury textu
-
předložení textu vybrané skupině lidí, kvůli jejich názoru; různé ankety
-
diskuze s klientem
Věci kterých si lidé všímají:
- nadpisy
- zvýrazněná slova
- seznamy
- rámečky
- lidé již přehlížejí blikající reklamy (navíc mají strach z otevření dalšího okna, při přejetí myši přes takovouto reklamu)
-
- Důležitost nadpisu:
- po přečtení nadpisu se čtenář rozhodne, jestli si článek přečte nebo ne
- Důležité postřehy:
- důležité informace v prvním odstavci, odpověď na nadpis
- první věta každého odstavce musí zaujmout
- podrobnosti na konec
- úvodní odstavec musí obsahovat klíčové slovo a smysl celé stránky
- úryvek prvního odstavce vypíše vyhledávač ve výsledcích
- odstavce můžou mít maximálně 5 řádků
- důležitost klíčových slov v nadpisech
- různé variace klíčových slov v textech
- důležitost zvýraznění klíčových slov (<strong>)
- interní odkazy na stránce (prolinkování stránek)
- důležité jsou bodové seznamy, odrážky a seznamy s hesly
- skryté povely čtenáři (klikni zde a zadarmo se registruj!)
- zaměření se na potřeby čtenáře
- lidé jsou fascinování čísly (důležité používání v textech)
- důležitost anotace (vyvolání zvědavosti, šokování,...)
- Upoutání pozornosti:
- odpovědi na otázky
- zaměření se na cílovou skupinu – texty právě pro ni
- správné formátování
- hodnotné nadpisy
- vystříhání se zbytečných keců
- seznamy, zvýraznění,...
- Důležitost důvěryhodnosti:
- zbavení se anonymity (zvýraznění kontaktů, úřední údaje, blogy)
- aktuální informace
- uvěřitelné reklamy (lidé reagují negativně na slova jako: ZDARMA, SLEVA, atd.),
Co by měl reklamní text splňovat?
Marketingové příručky říkají, že neprodáváte výrobek, ale výsledný pocit z něj. To znamená, že pokud má být reklamní text úspěšný, musí toto kritérium splňovat. Důležité je také, aby reklamní text byl pravdivý, jinak lidé ztratí důvěru k výrobku a celé značce.