Marketingový mix
Jak správně zvolit jednotlivé složky marketingové mixu? Tato otázka musí samozřejmě zajímat každého manažera společnosti. Ale co je ten mix???
Marketingový mix představuje plánovací dokument, kdy společnost musí definovat všechny faktory, které sehrávají různé důležité faktory při navrhování produktu. Nejvíce se využívá zkratka 4P. Ale v dnešní době máme už i 7P:-)
4P
Pruduct - produkt
Price - cena
Place - místo
Promotion – propagace
V roce 1995 významný marketér vymyslel další pojmy
6P
Politics – politické rozhodnutí
Public opinion – veřejné mínění
A aby toho nebylo málo v tak vymyslel Kotler další P
People – lidé
V této kapitole si také trochu rozebereme pojem 4C. je to tzv. zákaznický marketingový mix.
Customer – zákazník
Cost – cena
Konvenience – dostupnost
Communications – komunikace
U těchto pojmů si ani více nejde rozebírat. Snad každý toto označení chápe a musí je rozpracovávat podle jednotlivých společností. Každá firma má jiné výrobky a vyvíjí svoji podnikatelskou činnost v jiném oboru, okrese, atd.