Okolím ZR - 50km

27. 11. 2015

Trasa je určena pro běžné cykloturisty, je středně těžká s mírným převýšením.
Zahájení od budovy ČD -  nádraží a odtud vpravo po modré tur.značce kolem „ŽĎASU“, „DELU“ a Střední školy, přes les k rozcestníku U křížku. Odtud rovně už po žluté až k silnici, po ní vlevo přes obec Česká Mez do obce Rosička. Tady do kopce ke stejnojmenné rozhledně /645mnm/. Zpět dolů do obce a tady vlevo až na další silnici, tady vpravo a za zatáčkou vlevo, na začátku obce Sázava, je nájezd na cyklostezku, která je zhotovena v místech bývalé žel.trati a zavede nás až do města Přibyslav. Cestou, v obci Ronov n.S., je k vidění děsivý „Drak“ p.Olšiaka /kousek vpravo od stezky/. Před vjezdem do Přibyslavi hned vlevo po silnici na obec Poříčí, Olešenka, Buková a Nížkov /za kostelem se nachází stará kostnice z rakousko-uherských válek/. Dále obcí dolů a vlevo kolem hřbitova na obec Poděšín. V Poděšíně, směrem dále na Polnou, se nachází další Olšiakova skulptura „Strom“. Zpět na odbočku ve vsi a vpravo na obec Sirákov, zde vlevo směrem na obec Újezd. Asi v polovině, mezi těmito obcemi na „Blažkově“, se nachází hranice Čechy-Morava. Přechod tu střeží voják a vybírá mítné. Z Újezdu stále rovně do obce Nové Veselí a vlevo na hráz místního rybníka /nové informační cedule, v místě se nachází i letní byt prezidenta Zemana/. Dále na náves a kolem místního kostela do obce Březí n.O. Zde najet na červenou a vlevo po ní směrem na Ždár n.S. Cesta kolem rybníků nás zavede k hlaví silnici již ve Žďáře, po ní vpravo a na křižovatce vlevo k nádraží ČD.
Po trase je možnost občerstvení v restauracích a hospůdkách - např.- Sázava, Přibyslav, Nové Veselí a ve Žďáře n.S. nepočítaně, vč.Orlovny.
Přejeme šťastnou cestu a pěkné zážitky z krás okolí Žďáru n.S. i z Olšiakových výtvorů.
P.S.- trasu lze samozřejmě upravit dle vlastního zájmu, nebo volit své cesty a cestičky