1. LICENCE
Všichni jezdci, týmy a delegáti musí být držiteli Superlicence FIA. Žádost o novou licenci se podává ročně skrze národní autoritu (ASN).
2. ZÁVODY
Délka závodu od startu po šachovnicovou vlajku je nejmenší počet kol přesahující 305 km (260 km pro Monako). Pokud ale uběhnou dvě hodiny před tím, než je odjet předepsaný počet ko, bude máváno šachovnicovou vlajkou na konci kola, ve kterém uběhne dvouhodinový limit. V případě přerušení závodu na konkrétní dobu je tento limit o tuto dobu prodloužen.
Minimální počet závodů je 8, maximální 20. Kalendář závodů je publikován FIA nejpozději 1. ledna daného roku.
Závod může být zrušen, nastoupí-li méně než 12 vozů.
3. TITULY
Pilot získá titul Mistr světa formule 1, bude-li mít nejvíce bodů. Tým získá titul Mistr světa formule 1, bude-li mít v součtu dvou vozů nejvíce bodů. Body se získávají podle následujícího klíče:
1. místo: 25 bodů
2. místo: 18 bodů
3. místo: 15 bodů
4. místo: 12 bodů
5. místo: 10 bodů
6. místo: 8 bodů
7. místo: 6 bodů
8. místo: 4 body
9. místo: 2 body
10. místo: 1 bod
Nebudou se udělovat žádné body, byl-li závod přerušen v prvních dvou kolech. Polovina bodů se udělí, odjelo-li se více než dvě kola a ne více než 75 % délky závodu. Plný počet bodů se udělí, odjelo-li se více než 75 % délky závodu.
4. ROVNOST BODŮ
Nastane-li rovnost bodů, lepší místo dostane ten, kdo má větší počet vítězství, resp. druhých míst, třetích míst, atd. Pokud se i v tom dva a více jezdců shoduje, FIA ustanoví vhodný klíč.
5. DELEGÁTI FIA, OFICIÁLNÍ ČINOVNÍCI
Pro každý závod FIA deleguje delegáta bezpečnostního, lékařského, technického a tiskového. FIA nominuje pro každý závod tři sportovní komisaře, ředitele závodu a permanentního startéra.
6. PŘIHLÁŠKY
S přihláškou je splatný poplatek 309 000 €, a to nejpozději do 1. listopadu předcházejícího roku. Během sezony lze změnit dodavatele motorů. Startovní listina bude zveřejněna nejpozději 30. listopadu. Dvě auta na tým a ne více než celkem 26 vozů je možno akceptovat.
7. INCIDENTY, PENALIZACE
Incidenty mohou být následující události: nutnost přerušit závod, porušení pravidel, nepovedený start, kolize na trati, vytlačení jezdce mimo trať, blokování, bránění v předjíždění.
Penalizace mohou být: průjezd boxy, 10 sekund stop & go, pokles několika míst na startu příštího závodu. Pokud nelze první dvě penalizace udělit během závodu, přičtě se k výslednému času jezdce 20 sekund (průjezd boxy), resp. 30 sekund (stop & go).
8. PROTESTY
Protesty se podávají v souladu s Mezinárodním sportovním řádem a je nutný poplatek 2000 €.
9. VÝMĚNA JEZDCŮ
Tým může za sezonu v yužít čtyř jezdců. Výměnu lze absolvovat kdykoli před kvalifikací. Změny po 16:00 dne přejímky podléhají posouzení komisařů. Během pátečních ttréninků může tým nasadit libovolného jezdce, ale musí použít vůz včetně limitů (jako je motor a pneumatiky) jednoho ze dvou hlavních jezdců.
10. ŘÍZENÍ AUTA
Pilot musí řídit auto sám a bez pomoci.
11. TESTOVÁNÍ
Je omezeno na tři dny testů pro nováčky, šest dní testů na rovince. Ročně nesmí tým natestovat více než 15 000 km. Během sezony je testování zakázáno s výjimkou výměny jezdce. Jeden den je v tomto případě povolen.
12. PNEUMATIKY
Jediný dodavatel pneumatik. Pro každý závod dvě směsi pneumatik do sucha (1), jedna do přechodných podmínek (2) a jedna do mokra (3).
Během víkendu nesmí pilot použít více než 11 sad pneu (1), 4 sady pneu (2) a 3 sady pneu (3). Při pátečních trénincích lze použít maximálně tři sady (1). Po pátečních jízdách jsou vráceny. Zbyde 8 sad (1) každému jezdci. Jeden set z každé směsi pneu (1) musí být před kvalifikací odevzdán. Každému jezdci pro kvalifikaci a závod zbydou 3 sady každé směsi pneu (1). Pneu (2) a (3) se smí použít, pouze je-li trať prohlášena za mokrou.
13. NÁHRADNÍ AUTA, MOTORY, PŘEVODOVKY, HOMOLOGOVANÉ DÍLY
Tým může mít maximálně dvě auta. Je-li potřeba použít jiné šasi, tým může nové auto postavit, ale to může použít až druhý den. Dojde-li k výměně po kvalikaci, auto startuje z pitlane.
Pilot nesmí použít za sezonu více než osm motorů.
Pilot nesmí během čtyř po sobě následujících závodů použít více než jednu převodovku.
Na začátku sezony musí být homologovány: monokok, přední a zadní kolo, přední, zadní a boční nárazové struktury. Ty se pak mohou měnit jen v zájmu bezpečnosti po souhlasu FIA.
14. TANKOVÁNÍ
Tankování je zakázáno během závodu. Jindy je maximální rychlost tankování a vyprazdňování 0,8 litru za sekundu.
15. FORMÁT VÍKENDU
Tréninky: 10:00 - 11:30 (P1) a 14:00 - 15:30 (P2) den po přejímce, 11:00 - 12:00 (P3) den před závodem.
Kvalifikace: Q1: 14:00 - 14:20 (vypadne horší polovina nejpomalejších vozidel mimo TOP10), Q2: 14:27 - 14:42 (vypadnou všichni mimo TOP10), Q3: 14:50 - 15:00
16. STARTOVNÍ PROCEDURA
30 minut do startu zahřívacího kola:
Startovní světla nesvítí a světla na výjezdu z boxové uličky se změní z červené na zelenou - výjezd z boxová uličky je otevřený.
17 minut do startu zahřívacího kola:
Siréna signalizuje, že do uzavření výjezdu z boxové uličky zbývají dvě minuty.
15 minut do startu zahřívacího kola:
Všechna červená startovní světla se rozsvítí. Světla na výjezdu z boxové uličky se změní ze zelené na červenou a siréna signalizuje uzavření výjezdu z boxové uličky.
10 minut do startu zahřívacího kola:
Červená startovní světla dvakrát zablikají a zazní siréna.
5 minut do startu zahřívacího kola:
Jeden pár červených startovních světel zhasne a zazní siréna.
3 minuty do startu zahřívacího kola:
Další pár červených startovních světel zhasne a zazní siréna.
1 minuta do startu zahřívacího kola:
Další pár červených startovních světel zhasne a zazní siréna.
15 sekund do startu zahřívacího kola:
Další pár červených startovních světel zhasne a zazní siréna.
Start do zahřívacího kola:
Poslední pár červených startovních světel zhasne a rozsvítí se zelená startovní světla.
30 sekund po startu do zahřívacího kola:
Všechna zelená startovní světla zhasnou.
Všechny vozy jsou ve své pozici na startu:
5 sekund do startu je signalizováno rozsvícením jednoho páru červených startovních světel.
4 sekundy do startu závodu:
Druhý pár červených startovních světel se rozsvítí.
3 sekundy do startu závodu:
Třetí pár červených startovních světel se rozsvítí.
2 sekundy do startu závodu:
Čtvrtý pár červených startovních světel se rozsvítí.
1 sekunda do startu závodu:
Pátý poslední pár červených startovních světel se rozsvítí. Zbytek startovní procedury dokončuje startér manuálně.
Start:
Závod je odstartován po dalších 0,2 až 3 sekundách. Všechna červená startovní světla zhasnou. Poté co všechny vozy minou výjezd z boxů, změní se světla na výjezdu z boxové uličky z červené na zelenou. To je signál ke startu pro monoposty startující z boxů.
17. SAFETY CAR
Během safety caru na trati se nesmí předjíždět. Vyvěšeny jsou cedule SC. Může se zajet do boxů. Před restartem závodu zhasne safety car všechna světla.
18. PŘERUŠENÍ ZÁVODU
Po přerušení závodu červenými vlajkami jezdci pomalu dojedou na start. Závod je opětovně restartován za safety carem.
19. KLASIFIKACE
V cíli je klasifikován každý, kdo ujede alespoň 90 % počtu kol vítěze závodu.