Význam vlajek
VLAJKY A SVĚTLA K PŘEDÁVÁNÍ INFORMACÍ
Zelená vlajka
Trať je volná.
Tato vlajka musí být vystavena bez pohybu na každém stanovišti traťových komisařů v prvním kole každého tréninku a ve warm-upu, v zaváděcím kole a v zahřívacím kole.
Tato vlajka musí být vystavena bez pohybu na stanovišti traťových komisařů následujícím bezprostředně po incidentu, který si vyžádal užití jedné nebo více žlutých vlajek.
Vlajkou musí mávat startér signalizující start do zahřívacího kola.
Zelené světlo
Toto světlo musí svítit na výjezdu z boxové uličky a signalizuje začátek každého tréninku, kvalifikace, zahřívacího tréninku (warm-up), zaváděcího kola a zahřívacího kola.
Žlutá vlajka s červenými pruhy
Snížená přilnavost trati (na trati je voda, olej, hlína, štěrk, apod.). Je vyvěšena bez pohybu na každém stanovišti traťových komisařů.
Bílá vlajka s diagonálním červeným křížem
Kapky deště v této části trati. Tato vlajka musí být vyvěšena bez pohybu na stanovištích traťových komisařů.
Bílá vlajka s diagonálním červeným křížem / žlutá vlajka s červenými pruhy
V tomto úseku dráhy prší.
Obě vlajky musí být bez pohybu vyvěšeny na příslušném stanovišti traťových komisařů.
Modrá vlajka
Vlajkou je máváno pomalejšímu jezdci, který je blízko předjetí rychlejším jezdcem.
Během tréninku, příslušný jezdec musí zůstat ve své stopě a postupně zpomalit, aby umožnil rychlejšímu jezdci předjetí.
Během závodu, pomalejší jezdec musí umožnit rychlejšímu jezdci (jezdcům) předjetí při nejbližší příležitosti.
Porušení tohoto pravidla bude penalizováno jedním z následujících trestů: Pokuta, diskvalifikace, odebrání bodů z hodnocení šampionátu.
Vlajkou se také jezdci na výjezdu z boxů signalizuje, že se k místu výjezdu blíží jezdci na dráze.
Šachovnicová vlajka
Máváním vlajkou na cílové čáře se ukončuje závod nebo trénink.
Šachovnicová vlajka / modrá vlajka
Máváním šachovnicové vlajky se současně vystavenou modrou vlajkou bez pohybu se signalizuje, že jezdec před cílovou čarou předjíždí vedoucího jezdce v nájezdu do posledního kola.
Blikající modré světlo
Bude zapnuto na výjezdu z boxové uličky vždy během tréninků, kvalifikace a závodu.
VLAJKY A SVĚTLA VYJADŘUJÍCÍ INFORMACE:
Žlutá vlajka
Pokud je tato vlajka v pohybu u nějaké řady startovního roštu znamená to, že je start závodu přerušen.
Pokud je vlajka v pohybu na stanovišti traťového komisaře signalizuje, že je vpředu nebezpečí. Jezdec musí zpomalit a být připraven okamžitě zastavit.
Porušení tohoto pravidla během tréninku a kvalifikace bude mít za následek zrušením času na kolo, během něhož k porušení došlo.
V případě porušení tohoto pravidla během závodu se bude muset jezdec vrátit zpátky o tolik pozic, kolik rozhodne Ředitelství závodu. Penalizace je nejdříve zdělena týmu a potom je na informační tabuli zobrazena na cílové rovince jezdci a to maximálně v pěti kolech.
Pokud jezdec neuposlechne informace o vrácení pozic v pěti kolech, bude penalizován průjezdem boxovou uličkou. V obou případech může rovněž nastat penalizace v podobě pokuty nebo dočasného vyloučení.
Pokud si jezdec ihned po předjetí uvědomí, že porušil tento předpis, musí zvednout ruku a pustit jezdce před sebe. V tomto případě nebude penalizován.
Během závěrečného inspekčního kola musí být vlajkami máváno přesně na místech, kde budou vlajky traťových komisařů umístěné v průběhu tréninků, kvalifikace, zahřívacího tréninku a závodu.
Bílá vlajka
Na trati je pomalu se pohybující vozidlo, ambulance nebo podobné vozidlo. Vlajka je vyvěšena na dvou stanovištích traťových komisařů vpředu před vozidlem a signalizuje, že jezdec se setká s tímto vozidlem v tomto nebo příštím úseku trati.
Jezdcům je zakázáno předjíždět jiného jezdce během vyvěšení bílé vlajky, výjimkou je o hodně pomalejší jezdec.
Předjíždění pomalu jedoucího vozidla je povoleno.
Jakmile takové vozidlo zastaví na trati, musí zůstat vyvěšeny bílé vlajky a k nim musí být vystaveny ještě žluté vlajky.
Máváním vlajkou na stanovištích traťových komisařů se jezdcům signalizuje povolení k výměně strojů. Souhlas s takovým nařízením může dát pouze Ředitelství závodu.
Červená vlajka a červené světlo
Když je přerušen závod nebo trénink, na každém stanovišti traťových komisařů je máváno červenou vlajkou a budou zapnuta červená světla podél tratě. Jezdci se musí pomalu vrátit do boxů.
Když je uzavřen výjezd z boxové uličky je tato vlajka vyvěšena na jejím výjezdu a zároveň svítí červené světlo. Jezdci nemůžou vyjet z boxové uličky.
Porušení tohoto pravidla bude penalizováno jedním z následujících trestů: Pokuta, diskvalifikace, odebrání bodů z hodnocení šampionátu, vyloučení.
Na konci každého tréninku, kvalifikace a zahřívacího tréninku bude svítit červené světlo v prostoru cílové čáry.
Červená vlajka bude vyvěšena na startovním roštu po skončení zaváděcího kola (kol) a na konci zahřívacího kola.
Červená vlajka se může použít k uzavření dráhy.
Červená světla budou svítit na startovní čáře v době mezi dvěma až pěti sekundami do startu každého závodu.
Černá vlajka
Tato vlajka se používá pro předání pokynů jezdci a je vyvěšena bez pohybu na každém stanovišti traťových komisařů se startovním číslem příslušného jezdce. Jezdec musí na konci kola zajet do boxů a do závodu se již nemůže zapojit. Vlajka je vyvěšena až poté, co byl informován jezdcův tým.
Porušení tohoto pravidla bude penalizováno jedním z následujících trestů: Pokuta, diskvalifikace, odebrání bodů z hodnocení šampionátu, vyloučení.
Černá vlajka s oranžovým kruhem (průměr 40 cm)
Tato vlajka se používá k předání informaci určitému jezdci, je vyvěšena bez pohybu na každém stanovišti traťových komisařů s přiloženým startovním číslem daného jezdce.
Vlajka jezdce informuje o tom, že jeho motocykl má mechanické problémy, které můžou ohrozit nejen jeho, ale i ostatní jezdce a musí ihned opustit dráhu.
Porušení tohoto pravidla bude penalizováno jedním z následujících trestů: Pokuta, diskvalifikace, odebrání bodů z hodnocení šampionátu, vyloučení.