Technická pravidla
V Mistrovství světa silničních motocyklů jsou tři třídy rozděleny podle obsahu motorových jednotek závodních prototypů - nejnižší kubatura do 125ccm, třída Moto2 a královská kubatura MotoGP.
Třída 125 ccm - obsah motoru od 80 ccm do 125 ccm, maximálně jeden válec
Třída Moto2 - jednotný motor o obsahu 600 ccm, maximálně čtyřválec
Třída MotoGP - obsah motoru do 800 ccm, neomezený počet válců
Hmotnost jednotlivých motocyklů se odvíjí od počtu válců jejich motorových jednotek. V případě nejnižší kubatury do 125 ccm je do celkové hmotnosti započítána také váha jezdce. Níže jsou uvedeny minimální váhové limity pro všechny tři kubatury.
125 ccm - 1 válec - motocykl + jezdec 136 kg
Moto2 - 4 válec - motocykl 135 kg
MotoGP - 2 válce - motocykl 135 kg
3 válce - motocykl 142,5 kg
4 válce - motocykl 150 kg
5 válců - motocykl 157,5 kg
6 válců - motocykl 165 kg
Motor
V případě MotoGP mají jezdci pro všech osmnáct závodů Grand Prix k dispozici jen šest motorových jednotek. Pokud dojde k překročení stanoveného limitu, bude jezdec penalizován. V případě, že k výměně motorové jednotky dojde před závodem bude startovat s dvacetisekundovým zpožděním z boxové uličky. Pokud dojde k výměně v průběhu závodu, bude takový jezdec penalizován průjezdem boxovou uličkou.
Od roku 2010 jsou dvoutaktní motory povoleny pouze v kubatuře do 125ccm. Třída Moto2 a MotoGP má motory čtyřtaktní.
Převodovka
Převodovka může mít maximálně šest rychlostních stupňů. U převodovky je zakázáno použít řazení elektro-mechanické nebo elektro-hydraulické.
Pneumatiky
Od roku 2009 je v třídě MotoGP zavedeno pravidlo jednotného dodavatele pneumatik. Stala se jím japonská společnost Bridgestone, které rozhoduje jaké specifikace pneumatik na daný okruh přiveze. V roce 2010 bude k dispozici o něco menší příděl než tomu bylo v roce předchozím. Celkem mají týmy k dispozici pro jednoho jezdce osmnáct hladkých pneumatik, osm předních a deset zadních.
Systém výběru u předních pneumatik (celkem 8 ks):
3 ks specifikace "A" + 5 ks ze specifikace "B", nebo
4 ks specifikace "A" + 4 ks ze specifikace "B", nebo
5 ks specifikace "A" + 3 ks ze specifikace "B"
Systém výběru před prvním tréninkem:
2 ks specifikace "A" nebo
2 ks specifikace "B" nebo
1 ks ze specifikace "A" a "B"
Systém výběru u zadních pneumatik (celkem 10 ks):
5 ks specifikace "A" + 5 ks ze specifikace "B"
Pneumatiky do mokra (celkem 8 ks)
Přední pneumatika do mokra: 4 ks standardní specifikace
Zadní pneumatika do mokra: 4 ks standardní specifikace
Komentáře
Přehled komentářů
No nevím , ale když mně někdo upozorní na hrubku , tak bych se alespoň zastyděl a opravil to a nebo je to ukázka našeho školství ???
poznámka ke stránkám
(gil54, 2. 5. 2010 22:35)Asi omylem jsem při hledání pravidel moto 2 navštívil tyto stránky. Odpověď na otázku týkající se výfuků jsem sice nenašel, ale alespoň jsem se mohl zhrozit, když jsem si přečetl v menu "tými". Možná jsem staromil a ze školy už moc dlouho a možná i chyba, že jsem do nějaké vůbec chodil, ale lepší by bylo "týmy" (tým jako hrad).
Tými
(st dr, 21. 5. 2010 15:21)