EC145
Vrtulník EC 145
EC 145 je lehký dvoumotorový vrtulník, který byl vyvinut ve spolupráci s japonskou společností Kawasaki Heavy Industries. Podnětem pro vývoj nového vrtulníku byl velmi specifický požadavek francouzské Sécurité Civile (civilní obrana a SAR), kteří hledali nového nástupce po předešlém typu, kterým byl BK 117. Ten byl též vyvinut ve spolu práci s Kawasaki. V listopadu 1997 byl představen EC 145. V zimě téhož roku bylo nabídnuto 32 strojů pro Sécurité Civile, 8 pro francouzské četnictvo, a 4 pro testování a zkušební lety. První testovací let byl proveden 12. června 1999 třetím německým prototypem D-HMBM c/n 9003. Tvar prostorné kabiny byl inspirován BK 117, elektronika, řízení, kontrola letu aj. prvky vycházely z předešlých zkušeností od EC 135 a BK 117. Je zde požit úplně nový systém hlavního rotoru a nové listy vrtule. Francouzská Sécurité Civile. Převzala první neúplně vybavený stroj v květnu 2001, který byl používán pro výcvik pilotů. O měsíc později byl stroj předveden na Air Show v Le Bourget. Při této příležitosti podepsaly švýcarská REGA a německý ADAC smlouvu na čtyři stroje. 24. dubna 2002 dostala francouzská Sécurité Civile v Nîmes první plně vybavený vrtulník. Německá policie také požádala o jeden stroj a obdržela ho 17. dubna 2002. Dnes jich má mnohem více. EC 145 byl vybaven nejmodernějším vybavením s termovizí a nočním viděním. Jedním z posledních majitelů je Metropolitní policie v Londýně uvedla do provozu 3 supermoderně vybavené stroje.
Vojenská verze EC 145 s názvem UH-72A Lakota vznikla poté co EC 145 v roce 2006 vyhrál v americkém armádním programu LUH (Light Utility Helicopter). Původní marketingové označení UH-145 bylo nahrazeno UH-72A Lakota. Americký armáda objednala 322 strojů jak pro Ministerstvo národní obrany tak i pro své potřeby. První UH-72A obdrželi v prosinci 2006.
Detail
Přístrojová deska
|
Rotorová hlava
|
Jeřáb
|
Vyrovnávací rotor
|
Kapota motoru
|
Otevřené zadní dveře "krovky"
|
Výfuková roura
|
Technické parametry
Výrobce: |
Eurocopter , Kawasaki |
Pohon: |
Turbomeca Arriel 1E2 |
max. výkon: |
550 kW |
Cestovní rychlost: |
254 km/h |
Letová výška: |
až 3 100 m |
Dolet: |
700 km |
Obsah nádrže: |
867,5 Litru |
Maximální vzletová hmotnost: |
2.720 kg |
Zatížitelnost vnějšího centrálního závěsu | 1360 kg |
Potřebný startovací prostor: |
cca. 20 x 20 m |
Rozměry: |
Délka: 12,19 m, Výška: 3,62 m, Šířka: 2,65 m, Rotor-Ø: 10,20 m |
Rozměry nákladového prostoru (délka; šířka; výška) |
3,06 x 1,5 x 1,3 m |
Posádka: |
Pilot, palubní inženýr (může být nahrazen 2. pilotem), zdravotnický záchranář, Lékař |
Vybavení
Přenosné vybavení: |
batoh první pomoc,i Baby-batoh první pomoci , odsávačka |
Dýchání: |
Nouzový pomocný dýchací přístroj a intenzivní dýchací přístroj |
Nepřenosné vybavení: |
Defibrilátor, Infúze- a vysoce účinná Infúzní pumpa, stříkací pumpa, hlídač srdečního rytmu |
Vybavení na více četné poranění: |
Systém přenášení pacientů ICES s integrovaným lehátkem, Vakuová matrace, pneumatické kolejnice, KED-System, termo deka |
Plyny: |
Kyslíková maska s možností změny na 4,5 bar. 4x3L x 200 bar, elektr. vzduchová Pumpa, Zvlhčovač vzduchu |
Fotogalerie
Více fotografií zde -> |
Nákresy EC 145
Z boku
|
|
Ze shora
|
Ze předu
|