MiL Mi-17
Mi-17 si udržel označením "Hip" který nesl již Mil Mi-8. Mi-17 byl poprvé identifikován v roce 1980 nebo 1981. Mi-17 je vizuálně stejná jako Mi-8, při návrhu bylo použita kombinace draku z "Hipu", ale s ocasním rotorem na levé straně. Byl vybaven silnějšími motory z Mi-14 TV3-117MT později však dostal TV3-117VM. Ty mají za následek celkové zlepšení výkonu, zvláště u statickém dostupu. Typ je stále v aktuální produkci jako jako nákladní helikoptéra pro civilní i armádní užití. Mi-17 je schopný přepravit až do 24 pasažérů, nebo 12 pacientů na nosítkách. První export byl na Kubu v roce 1983.
Verze
- Mi-8M - Ruské označení pro Mi-17
- Mi-8MT - Vylepšená verze poháněná dvěma turbohřídelovými motory Klimov TV3-117MT o výkonu 2868-kW.
- Mi-8MTV - Stroj vybavený přetlakovou kabinou a je poháněný dvěma turbohřídelovými motory Klimov TV3-117MA.
- Mi-8MTV-1 - Ruské označení Mi-17-1V.
- Mi-8AMT
- Mi-8MTO
- Mi-171Š - Expotrtní verze Mi-8AMTŠ. Verze s novými velkými dveřmi na pravé straně, pláty ze skleněných vláken okolo kokpitu a motorů. Některé mají nakládací rampu místo "krovek". Ta umožní naložit auto velikosti SUV.
- Mi-17-IV - Vojenská transportní verze poháněná dvěma turbohřídelovými motory Klimov TV3-117M
- Mi-17-IVA - "Létající nemocnice".
- Mi-17MD - Exportní verze poháněná dvěma turbohřídelovými motory Klimov TV3-117M. Novinkou byla i zcela nově modelovaná příď
- Mi-17KF - Exportní verze vybavená novou avionikou.
- Mi-17P - Exportní verze pro přepravu pasažérů.
- Mi-17Z-2 - Česká verze pro radioelektronický boj. Foto
- Mi-171 - byl poprvé předveden roku 1989 na Paris Air Show. Má silnější turbohřídelový motor TV3-117VM každý o výkonu 1 545kW. Dále má zlepšené stoupací rychlost, zbylé parametry se nezměnily .Mi - 17 slouží nyní v Angolě, Maďarsku, Indii, Severní Koree, ČR, SR, Papua-Nové Guineji, Peru, Polsku a v mnoha dalších zemích.
- Mi-172 - Vrtulník je vybaven novým systémem bojových úkolů od BAE SYSTEMS Avionics. Soupravou “západní” avioniky zahrnující autopilota a skleněnou pilotní kabinu instaluje a integruje Kelowna Flightcraft..
Mi-17-1M - Verze pro výškové operace poháněná dvěma turbohřídelovými motory Klimov TV3-117VM
Detaily
Technické parametry
Výrobce: |
Mil Moscow Helicopter Plant |
Pohon: |
TV3-117VM |
max. výkon: |
2 x 1 420 kW |
Maximální rychlost: |
250 km/h |
Maximální letová výška: |
7 000 m |
Hodinová spotřeba paliva: |
600 kg |
Stoupání: |
9 m/s |
Maximální vzletová hmotnost: |
13 000 kg |
Maximální hmotnost nákladu: |
4 000 kg |
Maximální hmotnost podvěsu: |
3 000 kg |
Hmotnost prázdného vrtulníku: |
7 100 kg |
Posádka: |
2 piloti a palubní technik |
Rozměry: |
Délka: 18,42 m, Výška: 4,76 m, Průměr rotoru: 21,29 m |
Dolet: |
494 km |
Varianty: |
Transportní: 4 000 kg nákladu Přepravní: 24 osob Sanitátní: 12 lůžek |
¨
Fotogalerie
Více fotografií zde -> |
Nákresy Mi-17
Z boku
|
Shora
|
Zepředu
|