nissan maxima
Nissan Maxima: Japonský svět
Maxima. Dlouhá a široká, měkký podvozek a pohodlná sedadla, třílitrový motor a automatická převodovka… Skoro ideální kombinace. Jen ten pohon předních kol téhle třídě nějak nesedí. Ale když si tohle auto koupíte na reprezentaci a nebudete s ním ujíždět teroristům, pak vám to může být celkem fuk. Ostatně když se budete ptát prodejce, vychválí vám pohon předních kol tak, že budete přesvědčeni, že klasická koncepce je ta nejhorší a nejzastaralejší věc v dnešním moderním automobilovém světě.
Design je vždycky otázkou vkusu a u auta, jako je Maxima, to platí dvojnásob. Když si kupujete BMW, dostanete za svoje peníze dvě ledvinky a sportovní švih. Když Mercedes, pak získáte hvězdu na kapotě a luxus. Maxima je pořád relativně novým autem, a tak ji napřed musíte poznat zblízka, pořádně ji osahat, a teprve pak zjistíte, jestli je to pravé ořechové.
Když se na ni budete dívat čistě racionálně, dostáváte auto, u kterého je užitná hodnota versus peníze silnou zbraní. Otázkou je váš image, hodně lidí tyhle vozy prostě odsuzuje, ale jestliže jsou pro vás důležitější konkrétní hodnoty než atmosféra, pak není co řešit.
Na nás ale působí Maxima tak, že když za sebou zabouchnete dveře, uvelebíte se v širokých sedačkách a kritickým okem skouknete interiér, zjistíte, že by mohl být o krapítek útulnější. Těžko se to popisuje, možná je to ta šedivá barva nebo pár detailů, ale už po hmatu poznáte japonské auto. Otočíte klíčkem v zapalování, zařadíte D a šlápnete na plyn. Je to, jak kdyby startovalo letadlo. První zrychlení je trošku mdlé, pak vás to zamáčkne do sedačky a vy slyšíte jen temné výhružné dunění šestiválcového motoru. Když prudce akcelerujete na rovině, tak žádný problém, ale v zatáčkách o sobě dává přední pohon vědět až nezdravě. Skoro jak kdyby se chtěla Maxima přetrhnout v půli. Zatímco BMW nebo Mercedes vás vysloveně tlačí, Maxima se chová spíš jako auto střední třídy, kterému naložili plný kufr olova, a aby to kompenzovali, tak mu přidali pár koní navíc.
Při normálním ježdění vám to ale tak dramatické zdaleka nepřipadá. Prostě řídíte luxusní a pohodlné auto s měkkým podvozkem, jehož prioritou je odvézt vás pohodlně a bezpečně z bodu A do bodu B. Řízení je komunikativní, převodovka sametová a brzdy mají přesný nástup, nemusíte na nic tvrdě šlapat nebo se s něčím prát. V každém okamžiku máte dost výkonu, a tak jen s automatickou převodovkou musíte být trochu předvídavější. Není problém urazit s Maximou dlouhou vzdálenost a vystoupit neunavený, tohle je její největší zbraň.
Nissan Maxima 3,0 l Motor: třílitrový šestiválec 2998 cm3 Výkon a točivý moment: 200 koní a 271 Nm Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 s Maximální rychlost: 232 km/h Spotřeba: 9,5 l Cena: 1 105 000 Kč |
Komentáře
Přehled komentářů
Prodám náhradní díly na Maximu r. v.1992
Brzdy podvozek a další. najeto 40000km. Ceny symbolické. e-mail: JiriBoudnik@seznam.cz
Náhradní díly
(Jiřík, 23. 2. 2007 17:25)