Volty pracují pro Chevrolet
Podle výzkumu které značka provedla, šedesátikilometrový rádius vozu bohatě stačí na každodenní popojíždění, jaké je v USA tradiční. Za noc se baterie nabijí a ráno se mohou zaměstnanci neslyšně proplést zácpami velkoměst.
Jenže co když energie dojde? Jak si majitel vozu doběhne s kanystrem pro pár voltů? Ani tady není ten nejmenší problém. Volt totiž používá i spalovací motor - tříválec s objemem jeden litr.
Ten by tak
mohutný auťák neutáhl, tak si spokojeně lebedí za předními koly a jen
tak si pomalu přede a vyrábí elektřinu, kterou dodává do akumulátorů.
Díky tomuto systému je dojezd na jednu nádrž více než 1000 km při
spotřebě 1,9 l na 100 km. Spalovací motor totiž nemá žádné zátěžové
charakteristiky, není tedy potřeba žádných akceleračních pobídek, které
zvýší spotřebu. On navíc bude pracovat pouze v třetině z tisíci
kilometrů.
A jak je na tom vůz s dynamikou? Nečekejte sporťák jako Tesla Roadster,
ale také to není žádný "slimák". Výkon elektromotorů stačí na 200 km/h
a točivý moment 380 N.m (jenž jsou tradičně k dispozici už v nulových
otáčkách) zvládne vůz zrychlit na stovku za 8,5 s.