___________________________________________
.
.
.
základní DIAGNOSTIKA mazda 323 BG
.
.
...odkaz na US verzi manuálu MAZDA 323 BG (4dv. sedan a 3dv. hatchback) je na warforu ( http://www.warforum.cz/viewtopic.php?t=452151 ) příp. www.boda.ahw.cz/1992_NoAm_Protege_Service.pdf .
V mnohém ( motor, převodovka, brzdy ... ) je to prakticky identické i s 5dv. hatchbackem - 323Fkem. Odlišnosti pak samozřejmě nějaké budou třebas v elektrickém zapojení ... , ale dá se z toho myslím vcelku slušně vycházet i pro mrkačku , v krajním případě můžu i nějaké to specifické schéma zapojení přímo na mrkačku zprostředkovat ...
_________________________________________________________________
Existují případy, kdy nějaká "zlatá ručička" hledá na autí nějakou závadu, přitom však "rozvrtá" všechno možné (včetně třeba i továrního nastavení dorazů škrtící klapky apod...) nakonec nic neopraví a ještě nastaví volnoběh prostým napnutím lanka plynového pedálu, myslím tím pootevřením škrtící klapky...pak je zaděláno na řádné "bolení hlavy" když se má vše uvést do původního stavu a ještě odstarnit tu původní závadu...těžko to nějak komentovat - ale i to je realita... z nedostatku vědomostí může docházet k podstatným nepřesnostem při údržbě, seřizovaní či opravách a k následným zbytečným problémům...od uvedení moderních systémů přípravy směsi (EGI,EFI ...prostě u "vstřikování" ) už nemůžeme docílit předepsaného nastavení volnoběžných ot. pouhým pootáčením obtokového šroubku škrtící klapky ... ( jednoduše k tomu ještě nesmíme "opomenout říci" ŘJ motoru, že hodláme otáčky nastavovat... :o), to jak správně postupovat při seřizování předstihu zážehu a volnoběhu už sice dnes není pro spoustu z vás žádným tajemstvím , ale rád to zde ještě trošku shrnu zejména pro ty co mají své mazdítko teprve krátce a shánějí podklady ... vám ostatním se na těchto stránkách třeba podaří najít některé jiné zajímavé věci z téhle oblasti... chci ještě tímto poprosit o schovývavost všechny, kterým se můžou zdát některé pasáže, postupy a připomínky jako přinejmenším samozřejmé... . Jde jen o to, že tuto stránku určitě bude číst i někdo z jiného fochu (ale třeba s kutilským srdcem:o) a tak když už se bude chtít do něčeho pustit, mrzelo by mě pokud by na základě této mé aktivity mělo dojít komukoliv k jakékoliv újmě. Vycházím jen z minulých poznatků při opravách, kdy je vidět, že kutilství sice nevymřelo, ale vždy musí (měl by) každý opravář či "opravář" znát své hranice za něž už raději nechodit! ... možná jeden příklad za všechny:
Na dílnu byl dotažen Ford Probe 2,5i V6 s tím, že nelze nastartovat. Při pohledu na zcela rozebraný a odplastovaný interiér člověka pomalu jímal děs co, že se asi na autě už všechno odehrávalo. Pod kapotou "rozčepýřený" motor, sundané odměřování vzduchu a scházely nějaké sponky z propojovací hadice, které prý omylem ještě zůstaly u předchozího hledače pokladu(závady:o)...Navíc v pojistkové skříňce ještě zůstal napojený nějaký "zkušební" vodič, který volným odizolovaným koncem jen tak "plápolal"... když bych to ale měl nějak stručně shrnout, tak 1: vlivem nárazu(popř. špatným kontaktem uvnitř nárazového spínače) došlo k odpojení dodávky paliva(přeruší se tak napájení pal. čerpadla*). 2: vlivem neznalosti tak někdo pátral ve všem možném, jen nešel k podstatě pudla a podle mě bohužel neomluvitelným zásahem při nesmyslném napojování vodičů přímo na Ř.J. motoru odrovnal ** výstupní část obvodu uvnitř ŘJ jež ovládá pal. relé. Tohle vše zřejmě "jen" ve snaze dát napětí někam, kam ho podle vstupní informace logicky ŘJ dát ani nesměla... 3: vlivem takto poškozené ŘJ nebyla možná rychlá oprava pouhým zprovozněním nárazového vypínače, takže vše se muselo posléze řešit až výměnou ŘJ ...
*Tohle je totiž Fordí spacialita a u Mazdy se nepoužívá(alespoň ne v Evropských vozech) - pouze u Fiesty - Mazdy 121 (prostě u auta kde si "na výrobní lince popletly znaky " :o)**=zkratoval - (po jejím odkrytování bylo krásně vidět roztavený silný tištěný spoj a taky se dala zjistit zkratovaná dioda...)
________________________________________________________________________
Výměna homokinetických koloubů :
potřebné rozměry naměřené na originálním hom. kloubu 323BG 1,8i SOHC
vnitřní prům. měřený " zub proti zubu" = 24mm
počet zubů = 23z.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Levná alternativa při výměně "o" kroužku rozdělovače stačí použít "o" kroužek ze starých palivových filtrů ...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
-
-
momentálně nedostupné ...