Jdi na obsah Jdi na menu
 


Prohlášení místopředsedy ČsOL plk. A. Beera na dopis plk. Sitty

21. 7. 2008

Vážené sestry, vážení bratři,

    jsme si vědomí, že bychom se vám již asi měli omluvit za to, že vás opět atakujeme našimi dopisy.   Co nám však zbývá? Posuďte sami. Bouřlivá situace v kdysi poklidné Československé obci legionářské totiž již dospěla příliš daleko. Ze zprávy místopředsedy ČsOL, MUDr.  Sitty, podané Republikovému výboru, jsme pochopili, že pan prezident České republiky bude muset odložit řešení veškerých státních, ba i mezistátních záležitosti a zabývat se situaci v Československé obci legionářské. A my bychom neradí, aby k tomu muselo dojít. Citujeme MUDr. Sittu: „ .. prezident se již domáhá nějakého vyjádření toho, co se v ČsOL odehrává“.
    Čím to je, že se situace v ČsOL tak vyhrotila? Bylo o tom již hodně řečeno i napsáno. Dovolte však, abychom shrnuli aspoň hlavní fakta.  Republikový výbor v roce 2003 vyslovil souhlas k začlenění Sdružení válečných veteránů ČR (SV ČR) do Československé obce legionářské. Stanovil však podmínky, jejichž plnění by pomohlo zkvalitnit práci ČsOL. Vedení SV ČR s těmito podmínkami vyslovilo písemně souhlas. Dosud je však nesplnilo. Různými machinacemi (o nich už také bylo dost napsáno) docílilo toho, že se sice do ČsOL fakticky nezačlenilo, ale zato ho ovládlo. Aby bylo jasno. Neovládlo tu část, která tvoří jádro organizace. Tedy jednoty, kde se vytváří hlavní činnost ČsOL. Ovládlo fakticky pouze sekretariát.
    Legionáři – odbojáři druhé světové války, jejichž činnost dosud v jednotách převažuje, cítili za vzniklou situaci zodpovědnost a rozhodli se ji řešit. Dne 12. března 2008 se sešli zástupci všech složek zahraničního odboje a vytvořili Koordinační výbor, který by se tímto řešením zabýval. Protože většina příslušníků zahraničního odboje jsou také členy ČSBS, zúčastnila se tohoto setkání krátkou dobu, jako host, předsedkyně této organizace, sestra Dvořákové. Všichni ostatní (kromě dvou příslušníků SV ČR, kteří se netají sympatiemi k odbojářům), byli bývalí příslušníci odboje.
    Od uvedeného dne se Koordinační výbor začal zabývat řešením situace členů ČsOL z řad zahraničního  odboje i těch členů, kteří do ČsOL vstupovali již v minulosti proto, že cítili potřebu pomoci šířit tradici protinacistického odboje v naši společnosti. Nikam jsme žádné stížnosti ani žádosti, či sdělení neposílali. Neměli jsme to za potřeby. Považovali jsme za své svaté právo se zabývat nespokojenosti našich spolubojovníku a situaci řešit.
    Dne 18. března však současné vedení ČsOL rozeslalo jednotám pamflet, ve kterém nás hanebným způsobem pomlouvalo a obviňovalo. Odbojáře obvinili z různých machinací, krádeží, nepořádků, zanedbání povinností i zpronevěry atd. Největší paradox nakonec  byl v tom, že veškeré uvedené obvinění se týkalo období, ve kterém členové SV ČR měli 70% procent svých členů ve vedení ČsOL a tudíž za celé řízení především oni odpovídali. Na tento hanebný dopis jsme pochopitelně museli reagovat.
Další dopis současné vedení ČsOL následně zaslalo paní ministryni obrany. Považovali jsme za  samozřejmou povinnost na to reagovat a nedopustit, aby paní ministryně měla neobjektivní jednostranné informace.
Na základě těchto dopisů jsme byli, spolu s představiteli současného vedení ČsOL pozváni k náměstku ministryně, panu Padělkovi, který měl  s námi celou záležitost  projednat. Na závěr jednání pan náměstek vyzval obě strany, aby dále spolu jednaly a apeloval na nás, abychom, pokud se rozhodneme rozejít, nezainteresovali žádné sdělovací prostředky, či jiné orgány nebo instituce a nekompromitovali tak ČsOL.
    Tuto výzvu jsme přijali my, stejně jako současní představitelé ČsOL. Co však předvedl místopředseda br. Sitta za necelý týden po tom na republikovém výboru  muselo překvapit i ty, kteří již znali jeho „morální hodnoty“ i z minulých jednání.  Ano, MUDr. Sitta vědomě lhal. On přece dobře ví, že nikdy a nikdo z nás žádnými dopisy nebo slovy, či jakkoliv jinak neatakoval ani Kancelář prezidenta republiky, ani vojenskou kancelář prezidenta, ani Senát či „Parlament“  Není nám, mimochodem, dost jasné koho doktore Sitto myslíš když říkaš  „senát  a parlament“. Senát je totiž jak známo, jedna  část dvoukomorového  parlamentu, takže jsme trochu zmatení komu že jsme to  vlastně psali. Pokud jde o Ministerstvo obrany, o tom jsme se už shora zmínili. Žádné jiné psaní jsme  ani ministerstvu neposílali. Ani nás nikdo a nikdy z uvedených instituci nekontaktoval.     .
          Chceme věřit, že v Republikovém výboru je dost čestných členů, kterým nebudlhostejné, že jim jejich místopředseda tak nehorázně, vědomě lže a že od něj budou žádat aspoň minimální důkazy k potvrzení svého prohlášení.
    Co k tomu dodat. Žádat od člověka takových mravů, aby se omluvil by asi bylo naivní. Uvažovali jsme obrátit se na uvedené instituce s žádosti o potvrzení, že z nic z toho co MUDr. Sitta uvedl není pravda. My se však, oproti doktoru  Sittovi, cítíme vázaní slibem, který jsme panu náměstku Padělkovi dali. I tak však budeme ještě muset situaci zvážit. V každém případě nám však nikdo nemůže zabránit, abychom svolali sněm bývalých účastníků odboje, kteří by sami rozhodli o osudu své organizace.

V Praze, dne 17. Července 2008.



                            Alexander Beer, plk. v. v.
                            předseda Koordinačního výboru
                            členů zahraničního odboje ČsOL

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

PYTELA OPET U LIZU

(Martin, 27. 8. 2009 7:03)

A mimochodem paní Ludmilo, když jsme tak špatní, tak proč teda uveřejňujeme názory oboustran tohoto sporu a pak ještě ty Vaše bludné komentáře ??? Protože stojíme o diskusi, ale věcnou a ně o stupidní anonymní urážky. Napiště přesně co špatného a trestného pan Pytela udělal a dejte to k řešení Policie, schovávat se za křestní jméno umí každý.
PS - jestli si nyní myslíte, že i já se schovávám za křesní jméno, tak jste mimo... jsem jediný Martin ve spolku, takže si přijmení snadno zjiostí každý člověk znalý většiny písmen abecedy na tomto webu.

Re: PYTELA

(Vaclav, 3. 11. 2010 17:43)

Pane Martine, kdyz pani Ludmile neverite, tak kliknete sem
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/podzimni-volby/nevolte-naseho-kandidata-vzkazuji-veckari_183580.html
Nestaci ? Pokud ne, mohu vam predlozit i soudni rozsudky.

Re: Re: PYTELA

(Martin, 3. 11. 2010 18:08)

Proboha, pane Václave... kde jsem napsal, že paní nevěřím? Mně je to zhola jedno, neznám ani ji ani pana Pytelu. Jsme parta mapující válečné památky, jelikož máme i jednotu ČsOL dávali jsme sem dočasně prohlášení obou sporujících se stran v ČsOL na vědomí našim členům. Já přeci nemůžu za to, že v nějakém zápisu obce bylo jméno ze kterého někdo nemůže spát. Mně je to ukradené. Nebo si myslíte, že panu Pytelovi straním či co?
Docela úsměvné, jsem totiž z kulacké rodiny a nemám zájem na tom, aby se mí předci obraceli v hrobě.
Vůbec se nebudu zlobit, když téma p. Pytela už zůstane jaksi uzavřené. Strašně nerad se totiž vyjadřuji k pro mně neznámým věcem a lidem. A co komu vzkazuje jakási politická strana je mi srdečně jedno. Já stejně jako náš spolek se politiky straníme, jsme solidní spolek a má jiné cíle než nekončící diskuse.

Re: Re: PYTELA

(Michal , 24. 4. 2013 20:33)

Dobrý den, pane Václave,
dnes jsem stanul jako jednatel zhotovitelské firmy před soudem s panem Pytelou ohledně jeho nezaplacené poslední faktury za provedené hydroizolace naší firmou na jeho novém rodinném domě v k.ú. Hýskov.

Jeho projev, intriky, na cti utrhačské jednání u soudu a obviňování ze lhaní jako osoby, která dluží několik desítek tisíc Kč ode dne 14.7.2012 naší firmě, jsou přímo ve shodě se zkušenostmi osob z přehledu komentářů. Mimo jiné intriky na mě osobně na místo zaplacení faktury podal trestní oznámení za to, že jsem po něm chtěl zaplatit. Dokonce mi vyhrožoval, že je dobře vycvičen ve střelbě z pistole, kterou vlastní. Historie u tohoto pána se systematicky opakuje a má stejný průběh jako v jeho jiných soudních sporech a osobním životě. Prosím, pokud budete tak ochotný přijmu od Vás jakékoliv materiály, které dokládají gaunerské praktiky pana ing. Františka Pytely.

Děkuji mnohokrát, pomůžete dobré věci a snad i v budoucnu ochránit společnost v blízkosti tohoto pána.

Michal

Re: Re: Re: PYTELA

(..., 5. 4. 2014 17:45)

Dobrý den Michale,

pokud Váš zájem ohledně Františka Pytely stále trvá, jsem schopen Vám sdělit nějaké informace. Nerad bych tu zanechával svuj kontakt, tudíž bych byl rád o zanechání toho vašeho.

Re: Re: Re: PYTELA

(mart, 26. 10. 2015 14:43)

Dobrý den Michale, mám s panem Pytelou stejnou zkušenost a potřeboval bych informace, pokud by jste byl ochoten je poskytnout.
Moc děkuji

Re: Re: Re: Re: PYTELA

(Roman, 10. 4. 2017 20:05)

Dobrý den. Jmenuji se Roman a provádím v Hýskově stavební práce na RD. Prosím o info co je p. Pytela zač. S tímto pánem mám docela problém. Nechci to na těchto stránkách veřejně probírat. Můžu jen říct, že s takovým člověkem už bych se nikdy nechtěl potkat. Prosím o jakoukoli informaci. Děkuji Roman. Pište mi na roman.stavby@email.cz Děkuji Roman.

Re: Re: Re: Re: Re: PYTELA

(martin, 11. 4. 2017 16:21)

Dobrý den, tohle je starý, historický text. Na tuto stránku nejspíš nikdo nechodí a předpokládám, že jste se na ni dostal přes google, apod. Myslím, že odpověď asi nebude.

Re: Re: Re: PYTELA

(Roman, 10. 4. 2017 20:03)

Dobrý den. Jmenuji se Roman a provádím v Hýskově stavební práce na RD. Prosím o info co je p. Pytela zač. S tímto pánem mám docela problém. Nechci to na těchto stránkách veřejně probírat. Můžu jen říct, že s takovým člověkem už bych se nikdy nechtěl potkat. Prosím o jakoukoli informaci. Děkuji Roman. Pište mi na roman.stavby@email.cz Děkuji Roman.

Re: Re: Re: Re: PYTELA

(Honza, 8. 11. 2019 23:22)

Pana Frantu Pytelu má teď v práci trestní senát. V České Lípě kvůli němu evakuovali soud (poslal soudkyni dopis s urážkama a nadávkama a s příním smrti a s tajemným práškem v obálce. (Podle laboratorního rozboru to byla asi hrubá mouka. Stejně tak na soud v Olomouckém kraji. Tak si ho ta teď soudci rozebírají. Kdo mu ale dodával křídla, to je záhadou. Také před tím záhadně vzplál v roce 2015 domek, jsa zapálen neznámým pachatelem, o který se soudil s druhým podílovým vlastníkem, když mu soudy nevyhověly. A ten chudák druhý vlastník musel tomu Pytelovi zaplatit tu polovinu domku, protože ke shoření došlo až po vynesení rozsudku, na základě něhož pak musela být uhrazena cena podílu v době rozsudku, avšak ten postižený chudák dostal jen spáleniště.

PYTELA OPET U LIZU

(Martin, 27. 8. 2009 7:00)

Paná Ludmilo. co to tu blábolíte ? Koho se zastávám ? Tady nepadl jediný důkaz proti člověku, kterého osočujete a kterého já ani NEZNÁM, chápete ??? To jako, že vůbec nevím kdo pan Pytela je, ale pár lidí tady uráží cizího člověka. A ten závěr ?? To už snad nemyslíte vážně. KOLIK PENĚZ PODLE VÁS ŠLO ZE STÁTNÍHO DO NAŠEHO SPOLKU ?????????
NULA, čistá nula paní Ludmilo, vše si platíme sami, ano jsme parta nadšenců, kteří za VLASTNÍ peníze a ve vlastním čase hledáme zbytky našich památek. A kdo platí tento web ???? Tak to jste mně už opravdu rozčílila, tak provoz tohoto webu, který má návštěvu několk tisíc lidí měsíčně a je zcela nekomerční plátím již několik let sám !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nevím co jste zač paní Ludmilo, ale právě jste urazila práci několika set lidí. Lidi jako jste Vy ani nechci chápat, z takových je mi smutno.

PYTELA OPET U LIZU

(LUDMILA, 27. 8. 2009 6:00)

Z DANI ZIVIME TAKOVE, JAKO JE PYTELA? KDEPAK TENTO VAS NOVODOBY VETERAN PRISATY OPET U LIZU BOJOVAL???
JSEM RADA, ZE SE PRIPOJIL DALSI CLOVEK, KTERY CHOVANI PANA PYTELY OKOMENTOVAL. PANE MARTINE, Z CIZIHO KREV NETECE. JESTLI JSTE VSICHNI TAKOVI JAKO PYTELA (SOUDE, JAK SE HO ZASTAVATE) TAK TO TEDY NENI DUVOD, ABY ZE STATNIHO ROZPOCTU PROUDILY PRACHY DO VASEHO SPOLKU, TEDY I NA TENTO WEB.

nevím, nevím

(Martin, 26. 3. 2009 14:39)

Nevím jak má tento již druhý komentář vztah k článku pod který jste jej psal/psala. Ale vím jistě, že tento web není určen pro takovéto napadání. Jak jsem psal již na jiném místě jako odpověď na komentář, jestli proti dané osobě máte taková a jiná podezření, tak je asi lepší zajít na Policii než to psát do webových diskusí, navíc s nesouvisejícím tématem. Opravdu si myslím, že to nemá tímto způsobem úroveň. A navíc, já osobně jsem v ČsOL od roku 2000 a jméno p. Pytela jsem doposud nijak nezaznamenal (tedy ne nějak extra výrazně), takže proč to píšete sem k nám, Kolíňákům ?? Co s námi má společného ??

poroz

(Franty nej kamarad on jiste bude vedet, 26. 3. 2009 14:08)

Co si budeme povidat pplk Frantisek Pytela narozen 24.10.1960 bytem Kvetinkova Praha 3 je opravdu gauner zahleděn pouze do sebe .Pozor si dejte na neho mluvi velice krasne slusne ,pozor vsichni mu ublizuji byvala manzelka ho vydira ,to same plati o jeho dceri kterou by podle vlastnich slov nejradeji zprovodil ze sveta ,clovek ktery byl 2 mesice ve vazbe za naslili na vlastnich detech .Opravdu neni lepsiho cloveka ,

OPRAVDU SI DEJTE NA TOHOTO CHUDAKU POZOR JEHO ZAJIMA JEN JEHO KARIERA A JAK SAM RIKA KLIDNE PUJDU I PRES MRTVOLY

Sitta se svým poradcem Pytelou

(Ludmila Pachtová, 27. 8. 2008 2:17)

Vážení členové zahraničního odboje. Na stránkách ze schůze rady republikového výboru, jsem se dočetla, že iniciátorem hodnocení chování, pod které se pak podepsal pan Sitta byla František Pytela. Hledala jsem toto jméno na internetu, protože i my máme velmi špatnou zkušenost s různým neuvěřitelným nactiutrhačským lhaním, které František Pytela šíří. Tento člověk, jak jsem se dočetla, dělal peersonalistu na ministerstvu obrany, kde před tím pracovala jeho matka. Od roku 2006 jsme s ním získali velmi špatnou zkušenost, neboť v rámci prodeje půlky chaloupky, kterou se svým bratrem prodával, jsme mu zaplatili 375000 Kč, přičemž se pak ukázalo, že na nemovtosti vázne dluh kolem 100000 Kč, které měl ke své bývalé manželce na výživné. Provalilo se to včas, takže se mu převod s dluhem na nás nepodařil. Vlastníky jsme se tedy nestali a Pytela si našich 375000-Kč ponechal a vrátit je nehodlá. V roce 2006 dokonce se naopak domáhal u soudů aby byl člověk, který mu peníze zaplatil zavřen na rok do vězení a aby mu zaplatil dalších 100000- za údajnou pomluvu pana Ptyely, že žádný dluh nikdy neměl a že prý ten člověk, který mu peníze dal jeho na smrt nemocné matce zasílá urážlivé dopisy a jiné lži. Tyto jeho žaloby a trestní oznámení byly samozřejmě odloženy jako nedůvodné, avšak trvalo to dva roky. V současnosti tedy je v šetření naše trestní oznámení na pana Pytelu pro podezření z podvodu a pro pomluvy ze strany pana Pytely. Také od sousedů, kteří bydleli v jeho okolí v severních Čechách kde pobýval, nám vyprávěly o jeh naprosto nepřiměřeném chování, rozvracející vztahy s veškerým okolím. Nevím o tom, že by někdy někde na nějaké skutečné akci skutečně bojoval. Možná, že neuvěřitelné chování pana sitty souvisí právě s příchodem pana Pytely do řad veteránů a nechápu, jak se takový člověk mohl do těchto řad dostat. Také u soudu, v rámci jedné z mnoha jeho neoprávněných žalob tvrdil, že nikdy žádnou zbraň nevlastnil. (Od jeho sousedů na Radči jsme slyšeli, že pistolí ohrožoval svou bývalou manželku i dceru. ) Jak jsem se dočetla z jiho životopisu, který sám zveřejnil, má dlouhodobou praxi jako "personalista ministerstva obrany".samé lži a intriky.